Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 11:12   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als u al met één kind er niet meer in slaagt om te gaan werken, dan zou ik me wel eens afvragen of uw man wel goed genoeg zijn best doet... Zoals gezegd andere koppels slagen er wel in om mits samenwerking en steun van familie drie, vier kinderen op te voeden én allebei te gaan werken.

Het is een cliché dat ik nog vaak geconfirmeerd zie dat de moslimman de opvoeding van de kinderen + het huishouden quasi volledig aan de vrouw laat en zijn avonden in het theehuis doorbrengt (waar je overigens geen enkele vrouw ziet).

Waarom wou je eigenlijk studeren en werken als je je toekomst toch als huisvrouw zag?
Ja, mijn man en ik (en familie) steunen bepaalde zaken niet. We vinden dat de mama, papa of familie het best voor klein kind kan zorgen. Mijn man kan het niet aan om 24u en 7/7 met een baby bezig te zijn, dus moet ik wel. En de grootouders hebben hun tijd gehad, hebben een eigen leven en kunnen ons kind ook niet dag in dag uit opvoeden, enkel soms voor een uurtje of 2 babysitten. Ik heb geen kind op de wereld gezet op het dan helemaal aan wildvreemden af te geven - waar is mijn verantwoordelijkheid als moeder dan? Ik heb ook niet al teveel vertrouwen in crèches.

Ik zie m'n toekomst niet helemaal als huisvrouw maar er zijn fases in het leven die je verplichten om dat te zijn.
En als ik mijn baby mee naar het werk mocht nemen of thuiswerk kon doen, dan zou ik wel werken.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden