Los bericht bekijken
Oud 1 november 2015, 14:56   #15
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een doorslaggevend argument.

Wij moeten:
- een verzekering BA afsluiten.
- een verzekering uitbating afsluiten.
- een verzekering brand en ontploffingen (gekomen na het wittelhotel drama) afsluiten.
- roerende en onroerende voorheffing betalen.
- brandweerkeuring ondergaan (vijfjaarlijks).
- elektriciteitskeuring ondergaan (5 jaarlijks)
- gaskeuring ondergaan (5 jaarlijks)
- de mazoutketel laten reinigen en afstellen (jaarlijks, terwijl dat in de privé maar om de 15 maanden moet).
- de rookafvoerkanalen laten nakijken / reinigen (5 jaarlijks).
- noodverlichting aanbrengen
- pictogrammen met de vluchtweg aanbrengen
- een brandalarminstallatie aanbrengen (in sommige gevallen volstaan autonome, goedgekeurde, rookmelders).
- ......
Ik neem aan dat u meer dan eens occasioneel een kamer aan iemand verhuurd. Allicht meerdere kamers per dag en dat vrijwel permanent. Dat maakt u een echte 'hotelhandelaar', geen occasionele verhuurder.

Vergelijk het met e-bay of 2dehands: een particulier die occasioneel iets te koop zet, zal ook niet worden achternagezeten door de fiscus of de wethouder. Een 'veelverkoper' wel, lijkt me ook niet meer dan logisch.

Laat die micro-initiatieven toch bestaan, ze scherpen de handelsgeest bij de mensen aan en verbeteren de samenhorigheid. Volgens mij zal u er heus geen boterhammetje minder door moeten eten, hoor !

Men zou bijvoorbeeld een wetgeving, zwart op wit, kunnen maken waarbij men verklaart dat men pakweg tot 1000 of 1500 euro op jaarbasis via zulke social media of apps mag bijverdienen, zonder dat men de mensen daarvoor lastigvalt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden