Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2016, 23:27   #16
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En ondertussen gaat iedereen aan de ironie voorbij door de idiote uitspraak die hij doet terwijl hij net wil aanklagen dat ze vroeger 'slimmer' waren.
Uiteraard ging ik niet voorbij aan die "ironie" ... Wat ik bedoelde was, dat je maar bezwaarlijk zulke zaken met ironie of humor nog kunt weglachen. Ik kan het in elk geval niet meer. Hier staan immers weer voor de zoveelste keer mensenlevens op het spel. En hoe!

Misschien dat de moraliteit al dermate ver is verwaterd dat een jong mensenleven niks meer betekent (cfr. 1000 aanrandingen op oudejaar etc.) en is het bon ton geworden om alles gewoon weg te lachen op dit zinkende schip. Maar ik kan het in elk geval niet meer.

Dat is immers een soort substituutgedrag dat hier in deze contreien erg populair is, zoals bv. de draak steken (op een manifest gecastreerde manier) met de politiek of actualiteit via cabaret of carnaval om maar iets op te noemen.

Als mensen te laf of te achterlijk zijn geworden om de repercussies van dergelijke toestanden op de juiste manier aan te kaarten, dan gaan ze er maar om lachen. Al wat kennelijk nog overblijft, zijn dan sadisten of masochisten. Wie geen van beide is, begrijpt de "ironie" niet.

Dat was geen persoonlijke aanval. Ik kan er gewoon niet meer om lachen, da's al.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden