Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2003, 14:37   #33
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte George;waarom een stoombad,terwijl men een paar honderd meter verder in de kongostraat een sauna heeft,waar men één gemengde dag heeft,dagen voor de heren,dagen voor de dame's
Hoe wil u het weekend verdelen,wanneer de mensen volgens mij het meeste tijd hebben voor deze ontspanning
Niemand discrimineren hé
Mijn persoonlijke mening;dit stoombad is niet haalbaar,en gaat voor een hoop conflicten zorgen.
Er is inderdaad een groot verschil tussen een stoombad en een sauna zoals Raf al opmerkte.
Wat de verdeling betreft, ik denk dat men voor de vrouwen in het algemeen en zeker ook voor moslimvrouwen de week meer aangewezen is. In privé en openbare badhuizen is dit nu ook zo. Voor de rest zoals ik al zei, vraag en aanbod. Het enige probleem is dat dit van de overheid uitgaat en dat de overheid z'n zaken minder kan specifieren tot een bepaalde doelgroep. Het is dus ook voorbarig om nu al conclusies te trekken voor een probleem dat zich pas over 2 jaar steld. Wie zijn tegen dan de mensen die moeten onderhandelen over de toewijzing van de uren? Zullen die mensen in staat zijn te luisteren naar elkaar en tot een regeling te kunnen komen. Ik weet dat niet en acht het ook mogelijk dat dit wel eens moeilijk zou kunnen worden. Een dialoog tussen de betrokken partijen zou al positief zijn maar op dit moment te voorbarig gezien de verkiezingen nog voor de opening. Politiek gezien word zelfs afgezien van een grote overwinning van het Blok in Antwerpen waarna enig overleg met vertegenwoordigers van allochtone afkomst onmogelijk word, zelfs elk overleg terug op nul gezet indien de bevoegde schepenen hun mandaat niet behouden. Dit zelfs binnen één partij, laat staan een andere.
Als politiek geïntereseerd weet u dat ook en kan ik enkel concluderen dat u op zeer voorbarige wijze de kloof tussen autochtonen en allochtone mensen hiermee wenst te bevestigen en mogelijk nog te vergroten.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden