Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2017, 07:51   #641
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zie jij die tegenspraak wel... gelieve ze even uit de doeken te doen
Je wordt oud he ?Ik zal nu al vijf maal gezegd hebben dat ons blank worden niet door selectie, maar door drift was. Moet ik het onderstrepen en vet drukken voor het door dringt?

Citaat:
Jij hebt een probleem met het begrip willekeurig ?
Selectie is niet willekeurig in die zin dat de 'fittest' het eerder zullen halen.
Afhankelijk van de gewijzigde omstandigheden kan je het dan misschien willekeurig noemen met betrekking tot die omgevingsparameters
Ik heb helemaal geen probleem met willekeurig. Maar een willekeurige omstandigheid maakt niet dat de evolutie die daarop volgt ook willekeurig is. De omstandigheid is random, het organisme reageert daarop.
Ik wil nogmaals herhalen, ik geloof in het bestaan van (spontane) mutaties. Ik geloof echter niet dat zij bijdragen aan de evolutie van een soort. Ik moet dat niet tegenspreken, wie dat beweert dient dat te staven. Amper 1 voorbeeld geven is teveel en daarbij is alles gezegd.

Citaat:
Straf !
Nu kom je niet alleen te zeggen okay mutatie maar mutatie lag hier aan de basis.
En ge hebt duidelijk een probleem met begrippen zoals willekeurig en toevallig.
Als een toevallig voorbeeld schetsen teveel is, al is het een hypothetisch, ja ? Ligt het dan aan mij?

Citaat:
Een mutatie is toevallig ( ad random zeg maar )
Ze wordt niet gestuurd of is niet doelmatig noch is de oorzaak definitief determinerend te bepalen.
De uitkomst ( wat uiteindelijk zal verderzetten ) echter is niet zo willekeurig maar hangt van de omgeving af
Ik heb nergens beweerd dat mutaties gestuurd worden in dit topic. Het is niet omdat iets niet toevallig is je daar meteen doelen aan moet dichten. al zie ik op vele plaatsen wel "doel" manifesteren.
Ik heb een mooi voorbeeld gegeven van natuurlijke selectie, van drift, van fixatie bij isolatie, ... Ik heb naar mijn inzien duidelijk kunnen nuanceren dat het eigenlijk niet zo toevallig was. Nu is het aan jullie duidelijk te maken hoe toevallig dat toeval was aan de hand van voorbeeld of onderbouwende links.
Peche is offline   Met citaat antwoorden