Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2017, 20:39   #654
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je wordt oud he ?Ik zal nu al vijf maal gezegd hebben dat ons blank worden niet door selectie, maar door drift was. Moet ik het onderstrepen en vet drukken voor het door dringt?
daar gaat het 'm niet over
Wel over deze uitspraak :
Citaat:
Ik beweer dat het veranderen van omgeving de drijvende kracht was die ons blank maakte. (als ik meeloop voor het belang van het argument in het evolutieverhaal)


Citaat:
Ik heb helemaal geen probleem met willekeurig. Maar een willekeurige omstandigheid maakt niet dat de evolutie die daarop volgt ook willekeurig is. De omstandigheid is random, het organisme reageert daarop.
Op het kleine detail na ( dat de omstandigheid random is ) zijn we het met elkaar eens

Citaat:
Ik wil nogmaals herhalen, ik geloof in het bestaan van (spontane) mutaties. Ik geloof echter niet dat zij bijdragen aan de evolutie van een soort. Ik moet dat niet tegenspreken, wie dat beweert dient dat te staven. Amper 1 voorbeeld geven is teveel en daarbij is alles gezegd.
Maar zie je nu zelf niet in dat ALS ge gelooft in het bestaan van (spontane) mutaties je ze wel moet betrekken in het evolutionaire proces daar ze deel uitmaken van de genenpool ?
ALS gij beweert dat dit niet het geval zou zijn dan is het aan jou om aan te tonen WAAROM


Citaat:
Als een toevallig voorbeeld schetsen teveel is, al is het een hypothetisch, ja ? Ligt het dan aan mij?
Ik ga je eigen tekst even quoten want blijkbaar wordt ge 'oud' Peche
Citaat:
2. Als ik dan meega in het verhaal van de evolutieleer en de exodus uit Afrika, zijn wij niet blank geworden door selectie en (toevallige) mutatie. Maar was die mutatie gepusht door de omgeving....
Dáárop reageerde ik dus met :
Citaat:
Straf !
Nu kom je niet alleen te zeggen okay mutatie maar mutatie lag hier aan de basis.



Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat mutaties gestuurd worden in dit topic.
dit
Citaat:
U]Maar was die mutatie gepusht door de omgeving[/u]
leek er anders aardig op

Citaat:
Het is niet omdat iets niet toevallig is je daar meteen doelen aan moet dichten. al zie ik op vele plaatsen wel "doel" manifesteren.
Kan je ons dan even verklappen wat het doel is ?

Citaat:
Ik heb een mooi voorbeeld gegeven van natuurlijke selectie, van drift, van fixatie bij isolatie, ... Ik heb naar mijn inzien duidelijk kunnen nuanceren dat het eigenlijk niet zo toevallig was. Nu is het aan jullie duidelijk te maken hoe toevallig dat toeval was aan de hand van voorbeeld of onderbouwende links.
ALS ge gevolgd had ( maar dat deed je niet ) dan zou je weten dat er al 1001x op gewezen is dat "evolutie blind is" en dat mutaties spontaan of toevallig zijn en dat dus niemand beweerd heeft dat de evolutie louter een zaak van toeval zou zijn.

Ik kan alleen maar vaststellen dat ge tot dit moment nog steeds teveel op crea-sites neust of je kennis daarop volledig berust en je nooit verder gekeken hebt daar ge hier een zeer oud stereotype crea-drogredenering opzet
praha is offline   Met citaat antwoorden