Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2017, 12:33   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind jouw visie dermate onethisch, dat het gaat grenzen op criminaliteit en miskenning van de u rechten vd mens.
U bent niet de eerste persoon die me onethisch noemt. Da's een compliment.
Edoch, ik erken maar 1 recht van de mens, en da's het recht van de sterkste.
De zogenaamde rechten van de mens zijn gunsten verleend door de groep mensen die deze gunsten kunnen afdwingen van de rest.

Maar om u een ethische vraag te stellen. Heeft iedereen met verminderde vruchtbaarheid "recht" op een doorgedreven vruchtbaarheidsbehandeling?

Citaat:
Ik vind jouw stelling vergelijkbaar met de volgende: vaccinaties zijn tegennatuurlijk, de natuur geeft ons een boodschap en het helpt tegen het grootste probleem van onze planeet, namelijk de overbevolking.
Trek dat dan in 1 keer door, en verklaar dat ik tegen elke medische interventie ben.

Wat dus niet is. Ik ben geen extreem Darwinist.
Vaccinaties zijn 1 van de grootste zegens geweest, en hebben de mensheid de manuren gegeven om de industriële revolutie te kunnen starten.
Maar die zegen is nu wel de oorzaak dat we onszelf als soort de kans ontzeggen om ruimte/generatieschip aarde positief en hernieuwbaar te benutten.
Om een vergelijk te geven.
Een hoop e coli bacteriën zijn geen probleem op de juiste plaatsen in het menselijke lichaam. Maar diezelfde hoeveelheid e coli op de verkeerde plaats, dan is het menselijk lichaam snel pierenvoer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden