Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2017, 08:58   #6911
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Zwitser

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het nooit mis gaat in London.

Ik heb echter ervaring met dagelijks pendelen in zowel London als Parijs. En in Parijs was het behoorlijk onaangenaam. De RER zat altijd stampvol, er vielen vaak treinen uit. Ik ben geen enkele keer op het voorziene tijdstip bij mijn klant aangekomen.
Wel als je de cijfers bekijkt is het enige grote verschil de prijs.
Ik neem ook al eens het openbaar vervoer in Londen. Dikwijls werkzaamheden, stakingen ook al meegemaakt, en vertragingen evenzeer.

Het enige verschil met Parijs en Brussel in mijn ogen (behalve de prijs) is dat de medepassagiers beschaafder zijn dan in Parijs of Brussel. Britten (behalve als ze gedronken hebben) zijn heel gedisciplineerd, die legende klopt. Zelfs "nieuwe Britten". "Nieuwe Fransen" uit het Afrikaanse continent daarentegen...
Overigens de "tube" is in staatshanden. En dat "oyster" systeem houdt het voor regelmatige gebruikers nog betaalbaar.


Citaat:
Je moet wat flexibel zijn, ja. Maar ik zou je toch willen aanraden om op te houden met adjectieven als "enorm" te devalueren.
Wel een maand op voorhand boeken om een betaalbaar treinticket te vinden, dat vind ik "enorm". Ik denk dat veel Belgen daar net zo over denken.



Citaat:
En België kan je altijd opstappen om dat de trein hier niet zo populair is.
Het aantal passagiers hier is verdubbeld tussen 1997 en 2010, en blijft sterk stijgen. Als je wil post ik daar statistieken over.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden