Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2017, 06:55   #652
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Idd. Dus zou ik beter opteren voor 4 "zuivere" verdedigers die in de eerste plaats defensief denken. Ik denk dat momenteel de flexibiliteit ontbreekt om op het veld de omschakeling te maken in de kopjes van offensief naar defensief.

Probleem is wel dat we met weinig talent zitten in de defensie en dat dit weinige talent bovendien ook nog blessuregevoelig is (Kompany) of niet veel aan spelen toekomt (Vermaelen).
dat zal ook afhangen van de tegenstander. tegen een ploeg die een muur bouwt voor de eigen 16 heeft het weinig nut om met 4 "zuivere" verdedigers te spelen. je flanken moeten dubbel bezet zijn met mensen die kunnen en durven naar de achterlijn gaan om een voorzet te geven.

Tegen ploegen als Duitsland, Brazilië of Spanje, die veel meer druk gaan zetten op de verdediging, gaat dat afgestraft worden en heb je dus meer verdedigende spelers nodig. Je moet ze natuurlijk wel eerst hebben.

Maar ik zie Martinez zich wel aanpassen aan de tegenstander, iets wat Wilmots niet wou/kon.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden