Los bericht bekijken
Oud 14 november 2016, 06:04   #6239
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kan je mij een voorbeeld geven van een "rechts" iemand die mensen in armoed stort en er trots op is?

Ik ken er zo immers geen.
Ik ben voorstander van de vrije markt economie juist omdat ik niet wil dat langer nog zoveel mensen in armoede leven bijvoorbeeld. Ik ken geen enkele voorstander van kapitalisme en de vrije markt economie die niet wil dat de armoede geheel verdwijnt uit de wereld.
Ze zullen natuurlijk nooit toegeven dat ze meer armoede willen, maar dat is wel het gevolg van hun politiek van neoliberalisme en onbezonnen kapitalisme.
http://www.juancole.com/2013/04/marg...-policies.html

De "vrije markt" heeft de armoede niet opgelost, wel in tegendeel, IMF programma's hebben veel landen net armer gemaakt. Zo voeren veel Afrikaanse landen massaal ingevroren Europese kippen in waardoor hun eigen kwekers amper rondkomen. (slechts een voorbeeld)
Donald Trump werd niet voor niets verkozen door hard uit te halen naar de vrijhandelsakkoorden.
Het land dat het beste presteert en de meeste mensen uit de armoede heeft gehaald, China, is een economie waar de meeste grote bedrijven en alle banken in staatshanden zijn, en ook de rest van de economie sterk gecontroleerd wordt door 5 jaren plannen van de communistische partij.

In realiteit is een combinatie van vrije markt en sterke staatscontrole de beste optie, het keynesianisme heeft West-Europa uit de armoede gehaald, en heeft de middenklasse in de VS rijk gemaakt, terwijl reaganomics die middenklasse net weer armer gemaakt heeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden