Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Bekijk resultaten enquête: Welk diplomatisch standpunt mag België innemen ?
1. Joden beschermen. 27 65,85%
2. Zionisten uitdrijven en hun eigendom confisceren. 8 19,51%
3. Geef Gaas, Hamaas ! 3 7,32%
4. Prins Laurent for president. 11 26,83%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2024, 11:53   #1121
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Tegenstanders van de oorlog erkennen wel dat Hamas een probleem is maar geven geen alternatief over hoe ze die moeten vernietigen, de Palestijnse bevolking zorgt voor strijders, tunnels en houdt ze tegen de borst.
En uiteindelijk… :roll
Sommigen op dit forum leze het niet graag, maar in laatste instantie heeft dit decennia lang aanslepend conflict vooral met religie te maken en niet uitsluitend met territoriale ruimte. Hamas en gelijkgezinden kunnen en willen niet verteren en aanvaarden dat er in het Midden-Oosten een staat werd gesticht waarvan het overgroot gedeelte van de bevolking niet-islamitisch is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 01:38   #1122
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En uiteindelijk… :roll
Sommigen op dit forum leze het niet graag, maar in laatste instantie heeft dit decennia lang aanslepend conflict vooral met religie te maken en niet uitsluitend met territoriale ruimte. Hamas en gelijezinden kunnen en willen niet verteren en aanvaarden dat er in het Midden-Oosten een staat werd gesticht waarvan het overgroot gedeelte van de bevolking niet-islamitisch is.
Allicht gegokt en verloren door de tegenstanders, maar juist die staat heeft zich uitgebreid, deels in instemming met internationaal recht, deels toch ook niet. Tja, as ze zelfs al maar slecht naar hun grootste beschermheer de VS luisteren, zijn de verhoudingen wel zoek, en ik zal Israël als Westers land altijd verdedigen, maar dan gelden ook alle Westerse waarden en normen voor onze Israelische bondgenoten; geen speciale behandeling meer, dat verkopen, wordt zelfs moeilijk voor hun superbondgenoot de VS. Sterker Netanyahu heeft de VS geen ronduit geschoffeerd, iedere andere Westeres leider had hier last van gehad.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 08:20   #1123
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Allicht gegokt en verloren door de tegenstanders, maar juist die staat heeft zich uitgebreid, deels in instemming met internationaal recht, deels toch ook niet. Tja, as ze zelfs al maar slecht naar hun grootste beschermheer de VS luisteren, zijn de verhoudingen wel zoek, en ik zal Israël als Westers land altijd verdedigen, maar dan gelden ook alle Westerse waarden en normen voor onze Israelische bondgenoten; geen speciale behandeling meer, dat verkopen, wordt zelfs moeilijk voor hun superbondgenoot de VS. Sterker Netanyahu heeft de VS geen ronduit geschoffeerd, iedere andere Westeres leider had hier last van gehad.
Niet als ze daarvoor heiliger moeten worden dan de paus, het is nog steeds een oorlog die al 80 jaar aansleept. Op een bepaald punt moet je kunnen zeggen clear en buiten ermee, een volksverhuizing is voor veel conflicten nu eenmaal de enige oplossing. Die fixatie van de Arabieren op Palestina is gewoon omdat ze geen Joden in hun mooi Islamitisch gebied willen hebben, als er 1 groep een genocide wil dan zijn het die wel. Israël vecht veel en veel te braaf, zo gaan ze het probleem nooit oplossen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 09:09   #1124
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet als ze daarvoor heiliger moeten worden dan de paus, het is nog steeds een oorlog die al 80 jaar aansleept. Op een bepaald punt moet je kunnen zeggen clear en buiten ermee, een volksverhuizing is voor veel conflicten nu eenmaal de enige oplossing. Die fixatie van de Arabieren op Palestina is gewoon omdat ze geen Joden in hun mooi Islamitisch gebied willen hebben, als er 1 groep een genocide wil dan zijn het die wel. Israël vecht veel en veel te braaf, zo gaan ze het probleem nooit oplossen.
Wat is volgens jou dan wel de oplossing ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:06   #1125
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is volgens jou dan wel de oplossing ?
Jah, nu heb je me natuurlijk.

Wat ik zou doen:
- met de regering en milities in Libanon onderhandelen om samen de Hezbollah buiten te werken
- Libanon moet hoe dan ook opgekuist worden, desnoods een deel van het land innemen als Libanon niet wil meewerken zoals in Syrie.
- De West-Bank blijft een lastig geval, raids blijven uitvoeren maar de gebouwen wel mooi opruimen, geen rommel achterlaten.
- Een fabriek voor beton recuperatie, we moeten denken aan de heropbouw van Gaza als seaside property
- Noord Gaza sowieso innemen, als straf maar ook om die grens kleiner te maken
- De grens met Egypte innemen (wat ondertussen gebeurd is) en die open zetten, Egypte moet de Gazanen maar tegenhouden en niet Hamas.

Het is sowieso een werk van decennia
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:22   #1126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Jah, nu heb je me natuurlijk.

Wat ik zou doen:
- met de regering en milities in Libanon onderhandelen om samen de Hezbollah buiten te werken
- Libanon moet hoe dan ook opgekuist worden, desnoods een deel van het land innemen als Libanon niet wil meewerken zoals in Syrie.
- De West-Bank blijft een lastig geval, raids blijven uitvoeren maar de gebouwen wel mooi opruimen, geen rommel achterlaten.
- Een fabriek voor beton recuperatie, we moeten denken aan de heropbouw van Gaza als seaside property
- Noord Gaza sowieso innemen, als straf maar ook om die grens kleiner te maken
- De grens met Egypte innemen (wat ondertussen gebeurd is) en die open zetten, Egypte moet de Gazanen maar tegenhouden en niet Hamas.

Het is sowieso een werk van decennia
Eerst zeg je dat Israël het zo het probleem nooit gaan oplossen. Dan poneer je een oplossing met wat 100% overeenkomt met het gevoerde beleid.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:43   #1127
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Eerst zeg je dat Israël het zo het probleem nooit gaan oplossen. Dan poneer je een oplossing met wat 100% overeenkomt met het gevoerde beleid.
Jah, ik zie ook weinig andere mogelijkheden, hetzelfde maar harder misschien.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 14:57   #1128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Jah, ik zie ook weinig andere mogelijkheden, hetzelfde maar harder misschien.
Bedankt voor de verduidelijking van jouw visie.

Wat mij betreft trekken wij best onze handen terug van deze millennia durende strijd en laten de Brics bemiddelen. Boycot van alle personen, instituten, ngo's en goederen uit Palestina, vrij land van de rivier tot aan de zee ! Geen asiel voor vluchtelingen van lafaards die hun grond niet verdedigen ! Stop de bewapening van oorlogsgebied !
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2024, 01:12   #1129
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet als ze daarvoor heiliger moeten worden dan de paus, het is nog steeds een oorlog die al 80 jaar aansleept. Op een bepaald punt moet je kunnen zeggen clear en buiten ermee, een volksverhuizing is voor veel conflicten nu eenmaal de enige oplossing. Die fixatie van de Arabieren op Palestina is gewoon omdat ze geen Joden in hun mooi Islamitisch gebied willen hebben, als er 1 groep een genocide wil dan zijn het die wel. Israël vecht veel en veel te braaf, zo gaan ze het probleem nooit oplossen.
Heiliger dan de Paus is wel een beetje overdreven, he? Ik vroeg enkel om Israel naar dezelfde maatstaven te beoordelen als ieder ander Westers land.
De Arabische fixatie is een veel genuanceerdere geschiedenis, de meeste Arabische landen, steunen en steunden de Palestijnen vooral met woorden, echt militair steunen doen ze al decennia niet meer, sommigen allicht wel financieel en dat deels in het geheim.
En de Palestijnen kunt u het niet kwaad nemen, hun voorvaderen hebben ook generaties in dat land gewoond. Aanvankelijk waren zij tegen de met de kennis van nu faire tweestaten voorstel van ik dacht 1948. De latere tweestaten oplossingen van bijvoorbeeld de jaren 1990, uitvloeisel van de akkoorden van Oslo en Camp David, zijn dan ook weer door Rechts Israel gesaboteerd na de moord op Rabin (door een radicale Jood).

Jaja, Israël vecht braaf, overdrijven is ook een kunst. Israel is wel te lang het troetelkind geweest van de VS en andere Westerse landen, dat beleid begint in veel Westerse landen veel oppositie te wekken. En dan nog zijn ze arrogant tegen hun grootste beschermheer de VS, dit is alsof een kefferhondje zijn baasje bijt...
Het internationaal erkende Israël zal ik ook altijd verdedigen, bij illegale nederzetting begint het bij mij toch wel echt te schuren. Neemt niet weg dat ook veel Pro Palestina leuzen walgelijk zijn, zoals het er nu voorstaat hebben de Palestijnen enkel nog recht op Gaza en de Westbank (met nominaal Oost Jeruzalem), daar ben ik voor, maar zoals gezegd Internationaal erkend Israël, zal ik wel altijd verdedigen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be