Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2015, 13:39   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.887
Standaard Zo zal de wereld er in 2050 uitzien ...

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Wie zal over 35 jaar de macht gegrepen hebben? Welk land zal de grootste economie hebben? En in welke religie zullen we geloven? Het zijn allemaal vragen waar we mee worstelen. The Independent verzamelde gegevens van PwC, het Pew Research Centre, de OESO en de VN die ons een glimp laten opvangen van de toekomst.
Misschien is het mijne zwartgalligheid maar ik denk dat tegen 2050 er van deze Aardkloots dezes niets meer zal overschieten.

Hij zal in de ruimte hangen zoals al die andere 'lege' bollen die daar rondjes liggen te draaien, die misschien hetzelfde lot ondergaan hebben, door de loop des tijds heen en zo ook richting Der Untergang gegaan zijn.

Vroeger was ik nooit fan van de navolgende opmerking daar ik van mening was dat je dan geen rekening wil houden met de nabestaanden, kinderen kleinkinderen, ander gepeupel ...

Citaat:
Het zal mijn tijd wel duren ...
Enorm fan ben ik van de bewuste zin tegenwoordig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 april 2015 om 13:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 14:44   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.232
Standaard

Dit klopt toch niet? C2C zei dat de Afrikanen alles gingen overnemen de komende decennia? Ik zie alleen Nigeria in de top 10 bij grootste economie op plaats 9.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 15:00   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.726
Standaard

2050 ... dat moet zo ongeveer de tijd zijn dat ze een laatste keer mijn pensioen zullen moeten uitbetalen ...
ik hoop wel "snel en onverwittigd" te mogen gaan, zo plots het licht uitdoen, liefst raak neergeschoten door een jonge jaloerse echtgenoot ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 18:58   #4
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2050 ... dat moet zo ongeveer de tijd zijn dat ze een laatste keer mijn pensioen zullen moeten uitbetalen ...
ik hoop wel "snel en onverwittigd" te mogen gaan, zo plots het licht uitdoen, liefst raak neergeschoten door een jonge jaloerse echtgenoot ....

.
U valt op jonge mannen die u bedriegt met andere ( nog jongere?) mannen?

choquerend

Laatst gewijzigd door poekieJ : 24 april 2015 om 19:00.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 19:53   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
U valt op jonge mannen die u bedriegt met andere ( nog jongere?) mannen?

choquerend
Je kunt niet lezen, maar zelfs dan nog, wat zou het ? (et alors ?)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2015, 20:16   #6
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Ik protesteer: citeren uit het Laatste Nieuws dat The Independent citeert is een dubbele aanfluiting van de Universele Rechten van de Mens.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 06:57   #7
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Misschien is het mijne
Citaat:
zwartgalligheid
maar ik denk dat tegen 2050 er van deze Aardkloots dezes niets meer zal overschieten.

Hij zal in de ruimte hangen zoals al die andere 'lege' bollen die daar rondjes liggen te draaien, die misschien hetzelfde lot ondergaan hebben, door de loop des tijds heen en zo ook richting Der Untergang gegaan zijn.

Vroeger was ik nooit fan van de navolgende opmerking daar ik van mening was dat je dan geen rekening wil houden met de nabestaanden, kinderen kleinkinderen, ander gepeupel ...



Enorm fan ben ik van de bewuste zin tegenwoordig.
Die heerlijke zwartgalligheid .... op een maandagochtend wat kan er nog schoner zijn... de planeet moet nog een paar zeer zwaarder aardbevingen doorstaan is bewezen; een paar grote steden in de VS gaan eraan geloven en we zullen vertrokken zijn ... het hartje van de financiën in gruzelmenten dan hongersnood aan den ander kant bij de Afrikanen ... geen geld meer in Europa ... oorlogen met de Islam en we zijn rond ,inderdaad zo zal de wereld eruit zien tegen 2050 ,,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 07:06   #8
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Die heerlijke zwartgalligheid .... op een maandagochtend wat kan er nog schoner zijn... de planeet moet nog een paar zeer zwaarder aardbevingen doorstaan is bewezen; een paar grote steden in de VS gaan eraan geloven en we zullen vertrokken zijn ... het hartje van de financiën in gruzelmenten dan hongersnood aan den ander kant bij de Afrikanen ... geen geld meer in Europa ... oorlogen met de Islam en we zijn rond ,inderdaad zo zal de wereld eruit zien tegen 2050 ,,,
Bs'd

Nu begrijpen we tenminste allemaal waarom religieuzen veel gelukkiger zijn dan atheïsten die niets anders hebben dan bovenstaande zwartgalligheid om tegenaan te kijken.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 07:10   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Nu begrijpen we tenminste allemaal waarom religieuzen veel gelukkiger zijn dan atheïsten die niets anders hebben dan bovenstaande zwartgalligheid om tegenaan te kijken.
religieuzen zijn mensen die zichzelf verduiken in dromen of een of ander opgedrongen geloof " realisten dromen minder en geloven en zien de werkelijkheid" t'is maar zoals ge het ziet....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 11:36   #10
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
religieuzen zijn mensen die zichzelf verduiken in dromen of een of ander opgedrongen geloof " realisten dromen minder en geloven en zien de werkelijkheid" t'is maar zoals ge het ziet....
Bs'd

Mijn ervaring is dat de "realisten" de werkelijkheid niet willen zien.

En de veronderstelde zwartgallige toekomst is natuurlijk niet de "realiteit", maar een verwachting die mogelijk totaal anders uit zal pakken.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2015, 13:45   #11
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

In the Year 2525 • Zager & Evans
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 19:13   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Geniaal, vooral wanneer je weet dat Rick Evans het nummer in 1969 schreef.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 19:20   #13
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Mijn ervaring is dat de "realisten" de werkelijkheid niet willen zien.

En de veronderstelde zwartgallige toekomst is natuurlijk niet de "realiteit", maar een verwachting die mogelijk totaal anders uit zal pakken.
Die zien de realiteit wel voor wat het is en dromen daarom minder over een rooskleurige toekomst, religieuzen dromen maar van 1 ding en dat is over de "wereldvrede" maar realiseren niet dat ze zelf de realiteit niet kennen zoals ze is en daarvan de schuld steken op de realisten waarvan zij (religieuzen) denken dat die de oorlogen veroorzaken.

Laat me stellen dat de toekomst enkel over dat beeld gaat hoe het gaat evolueren met de wereldevolutie vanaf heden of vroeger..iemand die vroeger al wist te voorspellen dat dit of dat zal gebeuren, zal nu op leeftijd ergens ineens wel beseffen dat dit intussen is uitgekomen.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 5 mei 2015 om 19:23.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 14:40   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Vertrouwen in de toekomst
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be