Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
4 augustus 2022, 13:24 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
|
Recordaantal Franstaligen in Vlaanderen deel 2
En wat als Franstaligen zich massaal vestigen waar zo'n Vlamingen leven?
https://www.youtube.com/results?sear...=ijzerwake+vnj Wat met klassen van die jongeren vol Franstaligen? Wat denkt u ervan? |
4 augustus 2022, 14:14 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
|
In Vlaanderen spreekt men Vlaams, in de scholen en gemeentebesturen. Wil je hier komen wonen, goed, pas u aan. De moment dat zo ne francofone pipo in t frans wil geholpen worden, dan zegt ge op zijn plat vloms dat hij uw kloten kan kussen.
|
4 augustus 2022, 14:16 | #3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Liert Vlomsj, Waolekop. En expres extra plat praten. Dat gebeurt er dan.
|
4 augustus 2022, 14:42 | #4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zolang België bestaat ligt de verfransing op de loer en zal de Vlaamse Beweging op haar hoede moeten blijven. De stekker kan er dan ook niet snel genoeg uit getrokken worden...
|
4 augustus 2022, 14:44 | #5 |
Europees Commissaris
|
|
4 augustus 2022, 15:07 | #6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens BDW uit de Vlaamse beweging, die verdwijnt best, zei hij.
4 augustus 2022, 16:30 | #7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Verknocht aan Belgiekske, als je echt de dubbelnick van Albrecht bent. En niet op de goede manier, want die laatste zou zich zelfs achter een (Franco-achtige) fascistische pro-Belgische beweging (een groep ex-verzetslieden) geschaard hebben die het geweld niet schuwt tegen Vlaams-gezinden.
Typische Belgicisten ontkennen ook nationalist te zijn, omdat ze in alles willen verschillen van hun Vlaams-gezinde tegenpolen. Ze zijn het echter erg rabiaat en vaak erger, omdat ze vaker hun zin hebben gekregen in hun leven. Ik heb een goed geheugen. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 16:42. |
4 augustus 2022, 18:19 | #8 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
4 augustus 2022, 18:26 | #9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu om de Belgicisten te behagen, trouwens, deze jongen gelooft ook dat onze toekomst nog heel lang Belgisch zal blijven. Er bestaat erger. In Nederland word ik geacht België anders te bekijken dan ik gewend ben, want mensen zijn nieuwsgierig naar ons land. En effectief kijk je anders naar België als je merkt dat we ook onze troeven hebben. Heel raar allemaal. Oudere Vlamingen zullen vast iets hebben van 'been there, done that'. De echte toekomst kent natuurlijk niemand. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 18:31. |
|
4 augustus 2022, 19:00 | #10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schoolmeesterke De Roover hebben ze daarna gewoon ingekocht met een op voorhand verkozen plaats op de lijst. |
|
4 augustus 2022, 19:13 | #11 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind België een zinnigere entiteit vind dan pakweg Vlaanderen. Grootte telt. Europa vind ik dan ook een zinnigere entiteit dan beiden. Ik voel geen liefde voor de saaie Belgische driekleur, het oubollig volkslied, de monarchie of wat dan ook. Ik ben tegen de huidige taalwetgeving, maar ik pleit niet voor de belgicistische Frans/Nederlandse tweetaligheid. Ik weet echt niet onder welke soort definitie van nationalisme dit nog kan vallen. Vertel jij het maar. In het echte leven bots ik qua taalwetgeving trouwens veel vaker met Walen dan met Vlamingen. Misschien. Ik gelukkig niet. Ik voel me ook niet echt gebonden aan wat ik in het verleden al dan niet gezegd heb, maar stuur me gerust een privébericht om mij uit te leggen waaraan ik deze rancune volgens jou verdien. |
|
4 augustus 2022, 19:17 | #12 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zowel Albrecht als jij kunnen verschillende personen zijn, maar jullie bijdragen zijn zeker zo interessant om te lezen en jullie hebben veel gemeen is al. Dat zullen meerderen wel opgemerkt hyebben. Ik ben gewoon wat direct is al. Ik geef toe dat ik het er oneens mee ben, maar voel je zeker niet geremd om te posten. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 19:25. |
|||
4 augustus 2022, 19:40 | #13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
4 augustus 2022, 19:43 | #14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
4 augustus 2022, 19:49 | #15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
4 augustus 2022, 19:55 | #16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is een gigantisch verschil tussen de online wereld en de 'echte' wereld. Kijk naar dit forum, dat hoort over politiek te gaan. Dan zou je verwachten dat er een stratificatie is bij de deelnemers die overeenkomt met de poiltieke realiteit zoals die blijkt uit verkiezingen. In realiteit zijn er hier nog maximum 2 extreem linksen van pvda strekking actief, zij het zeeeer vanop afstand, maximum nog 5 vooruit stemmers, minder zelfs Groen fanaten en de laatste CD&V'er heeft het licht al meer dan een jaar geleden uitgedaan omdat hij het gehoon beu was. Een vijftal liberalen en al de rest is ofwel extreem-rechts met fixatie op de makak (Blok) ofwel N-VA adepten waarbij je er zelfs niet kunt naast kijken dat er enkelen daarvan in de partijorganen zetelen. Vanuit extreem-rechtse hoek is er zelfs ene die erin slaagt om op vaste tijden promo te (mogen) maken naar het aantwaarps schotblaadje waar hij aan meewerkt... Als een buitenlander met wat helicopter view deze online voorstelling bekijkt dan gaat hij ongetwijfeld denken dat Vlaanderen een deelgebied van België is waar 1/3 van de kiezers extreem-rechts zijn, 1/3 separatist is, en politiek al de rest samen die niet in die eerste 2 groepen past ook 1/3 vormt. |
|
4 augustus 2022, 19:58 | #17 | |
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of bijvoorbeeld de verstikkende taalreguleringen in het hoger onderwijs, waar slechts een beperkt aantal vakken in een opleiding anderstalig mag, zijn we daar nu echt beter mee af? Rigide vasthouden aan Frans en/of Nederlands lijkt me enigszins op zelf-sabotage in een geglobaliseerde wereld. |
|
4 augustus 2022, 20:38 | #18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220804_94667816 Begrafenis van 2,5-jarig meisje mag niet doorgaan in Sint-Servaaskerk in Wemmel omdat ouders Frans spreken Citaat:
4 augustus 2022, 20:47 | #19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
4 augustus 2022, 21:26 | #20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Albrecht en Koenraad zijn verschillende personen. Daar ben ik nu van overtuigd.
Laatst gewijzigd door Weyland : 4 augustus 2022 om 21:26. |