Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2011, 14:48   #1
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard Oproep tot de negatieve discriminatie van autochtonen

Citaat:
(....)
Nu zou je denken: prima, maak maar een eind aan de positieve discriminatie bij de gemeente. Het voorkeursbeleid blijft toch een beetje een soort genadebroodje voor mensen die geacht worden zielig te zijn. Als je een zielige huidskleur hebt - en iedereen mag raden wat dat betekent, dan moet je volgens de PvdA dus kunnen rekenen op een extraatje van gemeente. Ik vind dit eerlijk gezegd, tja... nogal pijnlijk.

Het alternatief is echter meer dan pijnlijk. In plaats dat Burke het tenenkrommende voorkeursbeleid laat voor wat het is, en migranten gewoon oproept goede cijfers te halen op school, komt zij met een alternatief dat volgens mij simpelweg strafbaar is. Met instemming van GroenLinks pleitte PvdA'er Peggy Burke voor een 'reserveringsbeleid' voor allochtonen. Wat houdt dit beleid in? Welnu, autochtonen en westerse allochtonen moeten als het aan Burke ligt worden uitgesloten bij sollicitaties naar hogere functies.

Toen ik het zag, dacht ik al, lees ik dit goed? Pleit hier een politicus voor het uitsluiten van hele bevolkingsgroepen van overheidsfuncties? Het duurde even, maar na enige tijd drong het pas echt tot me door wat dat betekent. Want wat we hier onder onze ogen zien gebeuren is de overstap van positieve naar negatieve discriminatie. Van positieve discriminatie van allochtonen naar de negatieve discriminatie van autochtonen. Dit is een cruciaal onderscheid tussen politiek omstreden en juridisch strafbaar beleid. Daar is artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht glashelder over:
LEES VERDER OP HVV : http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12940

---------------------

Gewoon al het feit dat dit nederlandse PVDA lid dit zomaar open en bloot kan voorstellen, toont verdomd goed aan welke toekomst er voor onze kinderen te wachten staat!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:08   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Ik vermoed dat die Peggy Burke ook door positieve discriminatie zo ver geraakt is in het leven. Geen verstandig mens zou ooit zo'n voorstel doen!
Mag dat mens dat zo maar? Is dit geen wettelijk strafbare discriminatie en zelfs racisme?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:14   #3
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vermoed dat die Peggy Burke ook door positieve discriminatie zo ver geraakt is in het leven. Geen verstandig mens zou ooit zo'n voorstel doen!
Mag dat mens dat zo maar? Is dit geen wettelijk strafbare discriminatie en zelfs racisme?
Zoals ooit onze pater van het inquisitiecentrum zei, kunnen minderheden niet discrimineren..... en tot hiertoe zal die mevrouw Burke nog tot een minderheidsgroep behoren zeker, ook al is die in Amsterdam al lang in de meerderheid.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:18   #4
Serenity
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Locatie: heist hoog op den berg
Berichten: 348
Standaard

Niet meer naast te kijken. Dit kan niet.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:27   #5
Serenity
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Locatie: heist hoog op den berg
Berichten: 348
Standaard

Heb dat stuk over Apocalyps gelezen. Zijn er bewijzen voorhanden? Hiermede kan je de islam niet meer als een ordinaire godsdienst zien. Het is een totalitaire levenswijze. Iets dat evenwaardig is aan Hitler. Gevaarlijk !

Laatst gewijzigd door Serenity : 6 maart 2011 om 15:28.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 16:20   #6
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vermoed dat die Peggy Burke ook door positieve discriminatie zo ver geraakt is in het leven. Geen verstandig mens zou ooit zo'n voorstel doen!
Mag dat mens dat zo maar? Is dit geen wettelijk strafbare discriminatie en zelfs racisme?
Wie is Peggy Burke

Heeft dus het 'juiste' kleurtje, de 'juiste' lidmaatschapskaart en is bovendien vrouw. Jammer dat ze daarbij niet gehandicapt is en niet de 'juiste' religie aanhangt, anders had ze een score van 100% bereikt op de positieve discriminatie-meter.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 6 maart 2011 om 16:24.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 23:20   #7
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
LEES VERDER OP HVV : http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12940

---------------------

Gewoon al het feit dat dit nederlandse PVDA lid dit zomaar open en bloot kan voorstellen, toont verdomd goed aan welke toekomst er voor onze kinderen te wachten staat!
Peggy Burke moet voor het gerecht gesleept worden. Hoe is het ZO ver kunnen komen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be