Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2015, 20:45   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard De NVA komt achter onze vrijheid van meningsuiting!

Men gaat onze vrijheid van meningsuiting beperken en wat je op het Inet zegt wordt strafbaar.
Als dat zo gaat zijn, dan moet BDW vervolgd worden voor zijn uitspraken over berbers.

Ik denk dat het beter is dat ze van alles afblijven en niets hervormen op dat vlak. In een crisis als dit is het belangrijk dat iedereen VRIJ zijn mening kan ventileren.

PS Homans: Het gaat niet over uw gezin, maar het ging over vrouwen die nagefloten worden op straat, wat u overigens ontweek.
En Karen "wat droeg gij dan wel niet?" Aub he!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 21:07   #2
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.231
Standaard

Bs'd

Bron?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 21:15   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Homans zei dat we de vrijheid van meningsuiting moeten beperken in Karen en de Coster. Het is net uitgezonden dus te vroeg voor bron.
Keken er nog mensen? Ze gaan internet ventilaties toch bestraffen?
En toen de meisjes zeiden we overdrijven niet vond ik ze zinniger dan de aanwezige politica.
Bewijst nogmaals: Power To the People!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 23:18   #4
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Dit was de aankondiging eventjes terug: http://tv-visie.be/inhoud/belgie/het...-coster_74395/

Citaat:
In Nederland werden vorige week verschillende mensen veroordeeld voor racistische praat op facebook met een boete tussen 350 en 450 euro tot gevolg. Wat kan en mag je allemaal schrijven op internet? En vanaf wanneer ben je strafbaar? Waar ligt de grens volgens professor strafrecht Ronny Saelens, Wouter Van Bellingen van het Minderhedenforum, Simon De Meulemeester van Knack.be en de Helden van het Internet zelf?
Ik hoop dat ze 1 ding begrijpen: straffen helpt absoluut niet. Als mensen merken dat ze geen kant meer op kunnen gaan ze helemaal niet veranderen. Ze gaan gewoon gaan liegen. Tot je ze niet meer ziet. Mensen verandering niet van mening onder dreiging van straf voor iets dat ze graag willen doen. Ze komen niet tot echt begrip. Ze houden zich koest. Ze kroppen alles op. En op een dag ontploffen ze. En dan krijg je drama's.

Beseffen de ministers in hun ivoren toren dat wel?

Waarom doen mensen wat ze doen? Emotie? Drijfveer? Geloof? Waarom vallen sommige mannen vrouwen lastig?

Ietwat gelijkend in principe: waarom pesten collega's elkaar? Herinnert u zich nog die Waalse arbeider die ze een een pallet gebonden hadden? Daar kraait geen haan meer over...

Waarom pesten kinderen andere kinderen op school?

Het antwoord op al die vragen is: omdat we ons niet kunnen inleven in iemand anders situatie. Meer zelfs, we vinden het niet belangrijk. Waarom zouden we? Er zijn zoveel verschillende dingen in het leven, hoe kunnen we ons er mee bezig houden ze allemaal, op een die niveau, te begrijpen, en dan nog eens ons eigen leven leiden. Werk, kinderen, huis, was en plas, leningen afbetalen, bijscholingen volgen om relevant op de jobmarkt te blijven, etc...

En zelfs dat is maar een tip van de sluier. Het volledig begrijpen zal niemand ooit doen, vermoed ik.

En het lijkt mij dat, indien mevrouw homans dit echt voorstelt, de politiek tot het besluit gekomen is dat mensen sensibiliseren niet snel genoeg gaat en niet wijdverspreid genoeg geraakt, dus gaan ze er de bankvijs opzetten en daarmee basta. 't gaat allemaal niet snel genoeg.

Mensen moeten leren, ze moeten begrijpen en ervaren. Anders zullen ze zich eeuwig verzetten met de gedachte dat ze de goede strijd doen tegen de onderdrukker.

En dan zitten we er binnen honderden jaren nog mee en gaan de politici van die tijd zich afvragen hoe dat toch komt dat dat niet werkt.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 14 oktober 2015 om 23:20.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 05:39   #5
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Het was een beschamende vertoning van politiek correct en een zware belediging aan het adres van de gewone man .
Verschillende getuigenissen van meisjes die lastig gevallen werden op straat , op de beelden zie je dat het vooral licht-getinte mannen zijn die dat doen .
Maar dat mocht niet gezegd worden , de dames beweerden dat het overal gebeurd en dat autochtone mannen even schuldig zijn .

In het deel over racistische praat op internet zetten ze 1 anti-islam reaguurder tegenover Wouter Van Bellingen , Homans , Karen en achter die man plaatsen ze een politie-officier . En dan vallen ze die man zijn vrije meningsuiting aan ,
bovendien hebben ze hem er ook nog eens uitgepikt wegens zijn uiterlijk .
Kaalgeschoren , schriel mannetje met diepliggende ogen die niet zo goed uit zijn woorden kwam . Of er de kans niet toe kreeg .
Beschamende politiek correcte uitzending , manipulatie tot en met .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 06:16   #6
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Die politici zeggen zelf dikwijls iets beledigend en lopen er ongestraft mee weg. Remember Bart Dewever? "Als ik daarvoor vervolgd wordt, dan stop ik ermee want dan heeft het geen zin meer." Weet iemand zijn uitspraak nog? "Berbers in het voornaam."
Dat beledigt ook een hele waaier mensen, en wat hebben wij toen gezegd? "Als BDW vervolgd wordt is dat een inbreuk op onze vrije meninsuiting, we kunnen dat niet toelaten."
Vandaag roept zijn collega wel op andere te vervolgen voor misspraken en voor geventileerde meningen.

Inderdaad, geweld is veel erger, evenals pesten op het werk en school. Maar omdat ze daar machteloos tegen staan en moeilijk op te zoeken is, gaan ze voor dingen die men gemakkelijk kan vervolgen. De average Joe. Meer en meer de kas aanspijzen en deze maal op kap van verworven rechten. Rechten waar een groot deel van onze voorouders voor sneuvelde, streden, immigreerden, terugkwamen en iets nieuws opbouwden. Ook voor Homans haar tamme kont en haar kinderen waar ze haar teut niet over kan houden. Het lijkt me dat ze daar alleen maar betoog voor hen voert, "hey NU PAS wordt mijn kind geconfronteerd met iets, we moeten daar iets doen!" Homans: wij worden al meer dan een decennia met zever geconfronteerd en sedert uw partij aan de macht is werd het erger. Dat zijn de feiten. Kinderen worden afgemot na school door groepen jongeren, kinderen worden in minderheden gedwongen, kinderen zitten met steeds meer in de klas waar steeds meer de klas vertragen, ... Ik vind het schandalig dat een politica het debat telkens terugleid naar haar eigen kroost en niet eens luistert naar het verhaal tegenover haar wanneer meisjes een oprechte oproep doen!

Dan over dat schriel manneke, ja ze nodigen weer wat uit. Maar weet ge hoe hij eruit zag toen ze hem "overvielen" met een camera? Vandaag kwam die zich verzetten. Waarschijnlijk zit die daar in een psychose van extreem rechts gedachtengoed en het is echt hoog tijd dat er eens iemand constructief aan bod komt. Die zegt waar het op staat zonder facistisch te doen. En hey er waren zo 4 dames aanwezig die dat deden, maar Homans ging er letterlijk overheen.

Conclusie: Als jullie achter de vrijheid van meningsuiting komen moet je BDW ontslaan uit je partij en vevolgen voor eerdere uitspraken. Zoneen: handjes afblijven!!!!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 07:35   #7
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die politici zeggen zelf dikwijls iets beledigend en lopen er ongestraft mee weg. Remember Bart Dewever? "Als ik daarvoor vervolgd wordt, dan stop ik ermee want dan heeft het geen zin meer." Weet iemand zijn uitspraak nog? "Berbers in het voornaam."
Dat beledigt ook een hele waaier mensen, en wat hebben wij toen gezegd? "Als BDW vervolgd wordt is dat een inbreuk op onze vrije meninsuiting, we kunnen dat niet toelaten."
Vandaag roept zijn collega wel op andere te vervolgen voor misspraken en voor geventileerde meningen.

Inderdaad, geweld is veel erger, evenals pesten op het werk en school. Maar omdat ze daar machteloos tegen staan en moeilijk op te zoeken is, gaan ze voor dingen die men gemakkelijk kan vervolgen. De average Joe. Meer en meer de kas aanspijzen en deze maal op kap van verworven rechten. Rechten waar een groot deel van onze voorouders voor sneuvelde, streden, immigreerden, terugkwamen en iets nieuws opbouwden. Ook voor Homans haar tamme kont en haar kinderen waar ze haar teut niet over kan houden. Het lijkt me dat ze daar alleen maar betoog voor hen voert, "hey NU PAS wordt mijn kind geconfronteerd met iets, we moeten daar iets doen!" Homans: wij worden al meer dan een decennia met zever geconfronteerd en sedert uw partij aan de macht is werd het erger. Dat zijn de feiten. Kinderen worden afgemot na school door groepen jongeren, kinderen worden in minderheden gedwongen, kinderen zitten met steeds meer in de klas waar steeds meer de klas vertragen, ... Ik vind het schandalig dat een politica het debat telkens terugleid naar haar eigen kroost en niet eens luistert naar het verhaal tegenover haar wanneer meisjes een oprechte oproep doen!

Dan over dat schriel manneke, ja ze nodigen weer wat uit. Maar weet ge hoe hij eruit zag toen ze hem "overvielen" met een camera? Vandaag kwam die zich verzetten. Waarschijnlijk zit die daar in een psychose van extreem rechts gedachtengoed en het is echt hoog tijd dat er eens iemand constructief aan bod komt. Die zegt waar het op staat zonder facistisch te doen. En hey er waren zo 4 dames aanwezig die dat deden, maar Homans ging er letterlijk overheen.

Conclusie: Als jullie achter de vrijheid van meningsuiting komen moet je BDW ontslaan uit je partij en vevolgen voor eerdere uitspraken. Zoneen: handjes afblijven!!!!!
Ik heb je betoog gelezen , en ik moet je grotendeels gelijk geven .
Je vergist je echter in mijn politieke voorkeur .
Ik heb wel NVA gestemd , maar het is niet mijn partij . Het was gewoon de enige overblijvende keuze .
Homans , met haar eigen kindje-verhaal , week sterk af van de echte discussie . Namelijk vrije-meningsuiting .
Aangezien het niet mijn partij is , kan ik niemand ontslaan . Ik hoor dus niet bij de groep die jij aanduid .
Maar welke partij is wel voor eerlijke verslaggeving en vrije meningsuiting in deze discussie ? Ik zie er geen , u wel ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 07:47   #8
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Vrije meningsuiting EN vrouwen die lastig gevallen worden op straat.
Zelfs na verhalen van gevolgd worden op straat zat er een (verzameld) team van 3 vrouwen gereed, waaronder Homans die de zaak minimaliseerden.
Daar zat dan een constructieve groep met camerabewijs, levensverhalen. Wat doet ze? Haar kinderen aanhalen; als je in de politiek zit denk je aan alle kinderen en hoor je het verhaal uit van je medeburger zonder af te wijken.
Ze gaf het nog openlijk toe in de show: ik ben een vrouw het is mijn natuur af te wijken.

Natuurlijk is er geen partij Vlaams Realist, zelfs het VB niet.
Er dient een boodschap van het volk te komen die duidelijk maakt dat wij meer inspraak willen. En als er signalen zijn van onrust, minimaliseer dat niet maar ga bij de belager sensibiliseren.

Boven alles, men gaat de vrijheid van meningsuiting aan banden leggen om U en mij bang te maken nog vrijuit te spreken.
Maar dan hadden ze het voorbeeld moeten geven, BDW ontslaan en vervolgen voor het beledigen van berbers.

Laatst gewijzigd door Peche : 15 oktober 2015 om 07:48.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 07:58   #9
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vrije meningsuiting EN vrouwen die lastig gevallen worden op straat.
Zelfs na verhalen van gevolgd worden op straat zat er een (verzameld) team van 3 vrouwen gereed, waaronder Homans die de zaak minimaliseerden.
Daar zat dan een constructieve groep met camerabewijs, levensverhalen. Wat doet ze? Haar kinderen aanhalen; als je in de politiek zit denk je aan alle kinderen en hoor je het verhaal uit van je medeburger zonder af te wijken.
Ze gaf het nog openlijk toe in de show: ik ben een vrouw het is mijn natuur af te wijken.

Natuurlijk is er geen partij Vlaams Realist, zelfs het VB niet.
Er dient een boodschap van het volk te komen die duidelijk maakt dat wij meer inspraak willen. En als er signalen zijn van onrust, minimaliseer dat niet maar ga bij de belager sensibiliseren.

Boven alles, men gaat de vrijheid van meningsuiting aan banden leggen om U en mij bang te maken nog vrijuit te spreken.
Maar dan hadden ze het voorbeeld moeten geven, BDW ontslaan en vervolgen voor het beledigen van berbers.
Was het nu Verhofstad of De Gucht die het een "achterlijke cultuur" noemde ?
Mestkevers kwam zeker van De Gucht , "nazi's" is al door heel de linkerkant gebruikt. Er gaan nogal wat ontslagen vallen als beledigen strafbaar wordt .
Hopelijk komt dergelijke wetgeving er niet , zoals de strafbaarheid van "islamofobie" . Anders gaan ze mij moeten ophangen , maar er gaan er veel naast mij hangen . Niet enkel rechtse , ook een hele hoop linkse mensen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:06   #10
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Was het nu Verhofstad of De Gucht die het een "achterlijke cultuur" noemde ?
Mestkevers kwam zeker van De Gucht , "nazi's" is al door heel de linkerkant gebruikt. Er gaan nogal wat ontslagen vallen als beledigen strafbaar wordt .
Hopelijk komt dergelijke wetgeving er niet , zoals de strafbaarheid van "islamofobie" . Anders gaan ze mij moeten ophangen , maar er gaan er veel naast mij hangen . Niet enkel rechtse , ook een hele hoop linkse mensen .
Of Tom Van Grieken het Vier-programma Karen en De Coster en de rubriek Helden van het internet volgt? Zoals al gezegd worden in die laatste rubriek mensen met onbetamelijke uitspraken op Facebook opgezocht en om hun motivatie gevraagd. Gezien de actualiteit de voorbije weken ging dat vaak over vluchtelingen, maar het ging bijvoorbeeld evengoed over straffe uitspraken over de N-VA en N-VA’ers (zie grotere versie van de illustratie hierboven).

Tom Van Grieken: “Ik heb geen televisie, dus nee (lacht). Maar ik ken het wel. Ik vind dat schandalige journalistiek. Mensen worden zonder voorbereiding publiek aan de schandpaal gehangen.” Die mensen worden geconfronteerd met hun harde uitspraken op sociale media zoals ‘laat alle vluchtelingen verhongeren’ of ‘alle bootvluchtelingen zouden beter verzuipen’. Tom Van Grieken: “Dat is walgelijk. Maar ik voel me niet geroepen daar afstand van te nemen. Onze lijn is heel strikt: wij zijn tegen het systeem, niet tegen mensen.”

Tom Van Grieken vindt dergelijke uitspraken “walgelijk”, maar voelt geen nood om er afstand van te nemen, en vindt het erger dat de mensen achter de Facebook-uitspraken in beeld komen. Overigens mét hun eigen toestemming. Er zijn opnamen gemaakt die het televisiescherm niet hebben gehaald omdat de geïnterviewde zich ’s anderendaags bedacht en toch niet in beeld wenste te komen.

Zijn mensen die zo’n uitspraken doen welkom in het Vlaams Belang? Tom Van Grieken: “Nee, die horen hier niet thuis. Ik wil me met hen niet associëren. Had u een ander antwoord verwacht?” Tiens, waarom is dan Voorpost’er Peter Sysmans – die voorstelde om als training militairen te laten schieten op migranten als bewegende doelen in Calais – nog altijd lid van het Vlaams Belang?

http://aff.skynetblogs.be/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:16   #11
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Wie wou er ook alweer een boot vullen met NVA-ers om die dan te laten zinken ?
In welke gevangenis-zit die persoon ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:24   #12
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wie wou er ook alweer een boot vullen met NVA-ers om die dan te laten zinken ?
In welke gevangenis-zit die persoon ?
Hoort die volgens jou dan in de gevangenis ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:33   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.709
Standaard

Ik denk dat het over dit fragment gaat:
http://www.vier.be/karenendecoster/v...ksisme/1328342

en ik vind het een evenwichtig en goed debat.
Er wordt niets geminimaliseerd;
er wordt ook niets overdreven (de bouwvakker mag fluiten; maar hij mag niet blijven fluiten terwijl hij haar volgt van bus op tram tot thuis .... bla bla ...)
er wordt breder gekaderd (huisman; jongetje fan van K3 ... bla bla ... niet alleen arbeiders maar alle klassen van de bevolking ..)

Ok één ding mocht steviger ingegaan worden op sommige buurten waar het probleem prangender is.
Dat de maakster van Femme de la rue daar graag woonde, maar toch moest verhuizen, is een Westers land onwaardig.
Daar mocht steviger op ingegaan worden dan nu de magere conclusie dat ze binnen drie jaar nog dezelfde reportage gaan mogen heruitzenden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:42   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En welke oplossing biedt de politiek dan schoof?
Zonder over eigen kinderen te beginnen....
Tussen de lijnen haal je er heel goed uit dat ze maar erg vindt wat bij haar overkomt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 08:48   #15
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het over dit fragment gaat:
http://www.vier.be/karenendecoster/v...ksisme/1328342

en ik vind het een evenwichtig en goed debat.
Er wordt niets geminimaliseerd;
er wordt ook niets overdreven (de bouwvakker mag fluiten; maar hij mag niet blijven fluiten terwijl hij haar volgt van bus op tram tot thuis .... bla bla ...)
er wordt breder gekaderd (huisman; jongetje fan van K3 ... bla bla ... niet alleen arbeiders maar alle klassen van de bevolking ..)

Ok één ding mocht steviger ingegaan worden op sommige buurten waar het probleem prangender is.
Dat de maakster van Femme de la rue daar graag woonde, maar toch moest verhuizen, is een Westers land onwaardig.
Daar mocht steviger op ingegaan worden dan nu de magere conclusie dat ze binnen drie jaar nog dezelfde reportage gaan mogen heruitzenden.

.
Over dat debat heb ik dezelfde mening als u , het ging echter over een ander debat . Eentje welk nog niet in de playlist van 4 staat . Dat ging over beledigen op internet tegenover vrije meningsuiting .
Misschien komt het er later op .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 09:04   #16
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Hoort die volgens jou dan in de gevangenis ?
Neen , ik beschouw het als een domme mening . Maar hij flirt wel met het oproepen tot geweld .
Nu was er geen echt gevaar dat NVA-ers gingen bijeengedreven worden .
Maar je kan ook je onvrede met een partij uitdrukken zonder dat bijeendrijven .
Daar was hij blijkbaar niet slim genoeg voor .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 09:23   #17
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Neen , ik beschouw het als een domme mening . Maar hij flirt wel met het oproepen tot geweld .
Nu was er geen echt gevaar dat NVA-ers gingen bijeengedreven worden .
Maar je kan ook je onvrede met een partij uitdrukken zonder dat bijeendrijven .
Daar was hij blijkbaar niet slim genoeg voor .
Het was wel een ironische opmerking van die Franstalige journalist.
Maar flirten alle populisten dan niet met de grens voor het oproepen tot geweld ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 09:29   #18
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronsan31 Bekijk bericht
Ik ben overtuigd als man, dat het voor meisjes en vrouwen niet plezant moet zijn om op straat nagekeken en nagefloten te worden en daarbij nog regelmatig obscene opmerkingen moet incasseren.
Dat is de oorzaak dat een vrouw naar de straatstenen kijkt of wegkijkt als ze een man nadert.
Ik kijk ook als er een vrouw nadert maar niet nadrukkelijk en als er dan al in een glimp oog contact ontstaat dan glimlach ik vriendelijk en daar blijft het bij...
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij worden vrouwen wel degelijk graag bewonderd door mannen, maar het obscene daar walgen de vrouwtjes dan weer van, waar ik ze volledig in kan in volgen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 09:34   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Het was wel een ironische opmerking van die Franstalige journalist.
Maar flirten alle populisten dan niet met de grens voor het oproepen tot geweld ?
Net zoals de sossen en vakbonden dat ook doen met al hun betogingen en het zwartmaken van onze ondernemers als zijnde allemaal fraudeurs en dieven.....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 09:44   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Over dat debat heb ik dezelfde mening als u , het ging echter over een ander debat . Eentje welk nog niet in de playlist van 4 staat . Dat ging over beledigen op internet tegenover vrije meningsuiting .
Misschien komt het er later op .
ok ja,
de openingspost blinkt niet direct uit in duidelijkheid.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be