Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 20:01   #1
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard Het boekje open over PEGIDA Vlaanderen.

Goed, wat hieronder volgt is een korte samenvatting van PEGIDA Vlaanderen.

Wat begon als een goed idee is al snel helemaal gedraaid richting een extreem-rechtse cover van het goede oude blok.

Eerst trekt men Hans Dubois aan om de zaken op te starten (toestemmingen te vragen bij de gemeente Antwerpen, interviews te geven aan kranten, etc).

Daarna komt men bij mij terecht (ik ben NIET PARTIJ GEBONDEN ziet u en zou voor hen een perfecte cover geweest zijn om de media in het gewisse te laten over wie achter Pegida Vlaanderen zit) en nodigt men mij uit samen te zitten met hans en, hier komt de aap uit de mouw, Bert uit Sint-Niklaas (Vlaams-Belang maar zogezegd juridisch raadgever en 1 van 4 mensen achter rechtsactueel.be). Men vraagt mij een speech te schrijven, men legt de hele planning voor van hoe de bijeenkomst eruit zal zien enzovoorts.

Vandaag krijgen we te horen dat de stad Antwerpen de bijeenkomt afkeurde. Meteen daarna vraagt Hans mij een bericht te maken aan de Facebook groep waarin we oproepen tot uitstel.

Nog geen 10 minuten later verwijderd de leiding (Vlaams Belang) het bericht van Hans, gooit hem uit de groep en gaan ze de extreem-rechtse toer op op het gebied van uitspraken.

Ik plaats een commentaar met begrip t.o.v. de keuze van Hans (ik noem het de intelligentere weg om in te slagen) en nog geen minuut later heeft men ook mij verwijderd.

Telefoontjes naar de heren van het blok leiden tot voicemail en ook Hans heeft geen contact meer.

Ziedaar dames en heren: Pegida Vlaanderen. Bent u te zuiver van gedachten of niet extreem genoeg? Dan flikkeren ze je er gewoon weer uit om verder te gaan met de agenda die ze voor ogen hebben.

Overigens: het goede oude 70 punten programma is al ter sprake gekomen. 'Nuff said?

Laatst gewijzigd door Mirushetnieuws : 17 januari 2015 om 20:14.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 20:22   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard boekje open over pegida Duitsland :)

Citaat:
Opnieuw trokken maandagavond vele duizenden betogers door de straten van het Duitse Dresden om te protesteren tegen wat ze de ‘islamisering van het Westen’ noemen. Een van de stuwende krachten achter PEGIDA (Europese patriotten tegen de islamisering van het Avondland) is Udo Ulfkotte. Weinig bekend is dat de man in 2007, met de steun van het Vlaams Belang, iets gelijkaardigs in België op poten trachtte te krijgen.
http://www.apache.be/?p=50471

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 januari 2015 om 20:25.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 20:24   #3
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Opnieuw trokken maandagavond vele duizenden betogers door de straten van het Duitse Dresden om te protesteren tegen wat ze de ‘islamisering van het Westen’ noemen. Een van de stuwende krachten achter PEGIDA (Europese patriotten tegen de islamisering van het Avondland) is Udo Ulfkotte. Weinig bekend is dat de man in 2007, met de steun van het Vlaams Belang, iets gelijkaardigs in België op poten trachtte te krijgen.
Opent men toch wel net een topic om deze man op te hemelen zeker: http://forum.politics.be/showthread.php?t=213041
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 20:42   #4
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Ik blijf pegida steunen, maar het was idd beter geweest als VB en REACT zich er niet tussen probeerde te wringen.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 21:07   #5
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ik blijf pegida steunen, maar het was idd beter geweest als VB en REACT zich er niet tussen probeerde te wringen.
Ik denk dat het u ontgaat: VB probeert zich er niet tussen te wringen.

Ik kreeg een SMS van de 'oprichter van Pegida Vlaanderen' - ben dan naar een meeting gegaan en daar bleek die oprichter bij Vlaams Belang te horen en op de achtergrond te willen blijven.

Met andere woorden: Pegida = opgericht door VB.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 21:10   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Het gaat de goede kant op met Pegida Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 21:19   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Overigens: het goede oude 70 punten programma is al ter sprake gekomen. 'Nuff said?
Super!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:10   #8
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Goed, wat hieronder volgt is een korte samenvatting van PEGIDA Vlaanderen.

Wat begon als een goed idee is al snel helemaal gedraaid richting een extreem-rechtse cover van het goede oude blok.

Eerst trekt men Hans Dubois aan om de zaken op te starten (toestemmingen te vragen bij de gemeente Antwerpen, interviews te geven aan kranten, etc).

Daarna komt men bij mij terecht (ik ben NIET PARTIJ GEBONDEN ziet u en zou voor hen een perfecte cover geweest zijn om de media in het gewisse te laten over wie achter Pegida Vlaanderen zit) en nodigt men mij uit samen te zitten met hans en, hier komt de aap uit de mouw, Bert uit Sint-Niklaas (Vlaams-Belang maar zogezegd juridisch raadgever en 1 van 4 mensen achter rechtsactueel.be). Men vraagt mij een speech te schrijven, men legt de hele planning voor van hoe de bijeenkomst eruit zal zien enzovoorts.

Vandaag krijgen we te horen dat de stad Antwerpen de bijeenkomt afkeurde. Meteen daarna vraagt Hans mij een bericht te maken aan de Facebook groep waarin we oproepen tot uitstel.

Nog geen 10 minuten later verwijderd de leiding (Vlaams Belang) het bericht van Hans, gooit hem uit de groep en gaan ze de extreem-rechtse toer op op het gebied van uitspraken.

Ik plaats een commentaar met begrip t.o.v. de keuze van Hans (ik noem het de intelligentere weg om in te slagen) en nog geen minuut later heeft men ook mij verwijderd.

Telefoontjes naar de heren van het blok leiden tot voicemail en ook Hans heeft geen contact meer.

Ziedaar dames en heren: Pegida Vlaanderen. Bent u te zuiver van gedachten of niet extreem genoeg? Dan flikkeren ze je er gewoon weer uit om verder te gaan met de agenda die ze voor ogen hebben.

Overigens: het goede oude 70 punten programma is al ter sprake gekomen. 'Nuff said?
Spijtig dat te horen

Heel normaal dat ook het VB achter Pegida staat. Qua islam had het VB het trouwens altijd al bij het rechte eind doch er een politieke kleur aan ophangen terwijl het oorspronkelijke idee juist was niet partijgebonden te zijn. Iedereen, wat zijn of haar politieke kleur ook is en die weten wat voor vlees men met de islam in de kuip heeft, die de islamtoestanden beu zijn zijn welkom. Die zien dat het zo niet verder kan. Of het afgelasten een goed idee was weet ik zo niet. Toen ik het las op de facebookpagina was dat een opdoffer. De likes gingen dan ook plots een tijdje naar beneden, ik was blijkbaar niet de enige die teleurgesteld was. En nu is er plots twijfel of het die dag nu wel of niet doorgaat. De afgelasting is niet zeker. Misschien gaat het die dag toch door.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2015 om 22:15.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:21   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.432
Standaard

Dat manipulatieve uitschot van het blok zal het nooit afleren.
Echte kakkerlakken. Daar raak je ook bijna niet van af.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:24   #10
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het gaat de goede kant op met Pegida Vlaanderen.
Je weet dat na decennia lang 'progressief' bewind met zijn PC indoctrinatie het VB sommige mensen afschrikt. Mij niet. Mij zelf kan het niet schelen wie dit noodzakelijke initiatief neemt. Ik blijf Pegida dan ook steunen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2015 om 22:26.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:28   #11
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat manipulatieve uitschot van het blok zal het nooit afleren.
Echte kakkerlakken. Daar raak je ook bijna niet van af.
Is dat geen haatzaaierij ? Racisme ? Iedereen over dezelfde kam scheren ? Last van vooroordelen ? Onverdraagzaam ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2015 om 22:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:30   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Je weet dat na decennia lang 'progressief' bewind met zijn PC indoctrinatie het VB sommige mensen afschrikt. Mij niet. Mij zelf kan het niet schelen wie dit noodzakelijke initiatief neemt. Ik blijf Pegida dan ook steunen.
Wat zou de mensen meer moeten afschrikken?

Terroristen die hen willen neerknallen?

Of mensen die dat jaren geleden al voorspelden en wouden voorkomen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:32   #13
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Wat zou de mensen meer moeten afschrikken?

Terroristen die hen willen neerknallen?

Of mensen die dat jaren geleden al voorspelden en wouden voorkomen?
Ik weet dat het VB gelijk heeft doch de jarenlange 'progressieve' manipulatie/indoctrinatie heeft haar werk gedaan. Wie een leugen lang genoeg herhaalt gaat het geloven. Wie lang genoeg zegt. Islam is 'vrede' gaat het uiteindelijk nog geloven. Wie lang genoeg zegt Islam is verenigbaar met het westen. Idem. Wie lang genoeg zegt. Iedereen wie iets anders zegt is 'racist' idem. Vooral dan nog als men het in een krakkemikkige speciaal op maat van de islam herschreven 'antiracismewet' giet .

Simpele vragen, duidelijk beantwoord door uw vriendelijke buren
https://www.youtube.com/watch?featur...xc&app=desktop
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 17 januari 2015 om 22:39.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:34   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik denk dat het u ontgaat: VB probeert zich er niet tussen te wringen.

Ik kreeg een SMS van de 'oprichter van Pegida Vlaanderen' - ben dan naar een meeting gegaan en daar bleek die oprichter bij Vlaams Belang te horen en op de achtergrond te willen blijven.

Met andere woorden: Pegida = opgericht door VB.
Weinig verwonderlijk. Weinigen willen hun handen eraan verbranden. Enkel VB-mandatarissen durven de stap zetten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:35   #15
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Het VB heeft inderdaad over de gehele lijn gelijk gekregen.

Progressieve manipulatie zou ik het niet noemen.
Eerder pestpraktijken en demonisering.
De verantwoordelijken horen thuis in de gevangenis.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 22:37   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Is dat geen haatzaaierij ? Racisme ? Iedereen over dezelfde kam scheren ? Last van vooroordelen ? Onverdraagzaam ?
Natuurlijk, maar dat mag. Die twee maten en gewichten zien we bij ons voortdurend terugkeren: een spotprent over Mohammed moet kunnen, maar durf maar eens een spotprent te maken van de Joden... VB'ers mag je als uitschot, kakkerlakken, dom kiesvee... neerzetten, maar o wee als je in dergelijke veralgemenende termen zou spreken over de moslims.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:04   #17
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weinig verwonderlijk. Weinigen willen hun handen eraan verbranden. Enkel VB-mandatarissen durven de stap zetten.
Heel de leiding van PEGIDA is VB. Degenen die het woord voeren zijn zorgvuldig uitgekozen 'partijloze' mensen zoals mijzelf die eerst het prachtige idee achter PEGIDA uitgelegd krijgen en een rookwolk voor de ogen worden geblazen. Ik ben benieuwd wie ze vanaf morgen naar voor schuiven als woordvoerder én zogezegd bezieler van de beweging.

Even terzijde: N-VA is ook voor het idee te vinden daar ik via bronnen ontvangen heb dat er een intern bericht rondgestuurd wordt om, en ik citeer: "Zich in de media niet uit te spreken over PEGIDA, niet positief máár ook zeker niet negatief."
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:05   #18
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik had vandaag een gesprek met mijn schoonzuster. Zij is afkomstig van Algerije en (min of meer) moslima. Ik verklaar. Ze is niet met haar geloof bezig zoals die anderen die denken dat ze een kap moeten dragen om dat duidelijk te maken.
Noem haar dus niet praktiserend. Ze is ingeburgerd, spreek bijna perfect Nederlands en werkt sinds ze hier is.
Haar visie vond ik op z'n minst interessant. Ze vertelde dat ze de laatste dagen hoog oplopende discussies heeft gehad met mede-moslims.
Ze verfoeid de aanslagen en zegt dat dit totaal niets met het geloof te maken heeft.
Ze probeert haar geloofsgenoten duidelijk te maken dat ze in dit land op een correcte manier zijn opgevangen, financiële steun krijgen (of kregen) en dat ze de handen bijten van de mensen die hulp bieden.
Ondanks haar terechte opmerkingen, blijven een groot deel van haar geloofsgenoten vijandig staan tegenover het "westen". Ze maakt zich in deze attitude kwaad.
Ze heeft me dan ook duidelijk gemaakt dat we ons geen schuldgevoel moeten laten aanpraten en dat we gepast reageren op de laatste ontwikkelingen inzake terreur.
Als er nog steeds politiek correcte idioten zijn die daar aan twijfelen, moeten die misschien eindelijk eens met moslims praten, in plaats van er over te lullen vanuit hun pluche zetel. Misschien krijgen ze dan eindelijk het inzicht van de iets snellere leerlingen....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:14   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Heel de leiding van PEGIDA is VB. Degenen die het woord voeren zijn zorgvuldig uitgekozen 'partijloze' mensen zoals mijzelf die eerst het prachtige idee achter PEGIDA uitgelegd krijgen en een rookwolk voor de ogen worden geblazen. Ik ben benieuwd wie ze vanaf morgen naar voor schuiven als woordvoerder én zogezegd bezieler van de beweging.

Even terzijde: N-VA is ook voor het idee te vinden daar ik via bronnen ontvangen heb dat er een intern bericht rondgestuurd wordt om, en ik citeer: "Zich in de media niet uit te spreken over PEGIDA, niet positief máár ook zeker niet negatief."
Ongetwijfeld. Het bewijst nog maar eens dat de VB-mandatarissen heel actief zijn. En de N-VA, die zal alles doen om zich niet te verbranden aan zo'n initiatief.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 23:22   #20
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld. Het bewijst nog maar eens dat de VB-mandatarissen heel actief zijn. En de N-VA, die zal alles doen om zich niet te verbranden aan zo'n initiatief.
Ik kan u verzekeren dat ze zeer actief zijn. De heer Dubois had het tijdens de meeting nog over respect voor de ordediensten tonen omdat ze goed opgetreden hebben de laatste dagen.

Hier mijn persoonlijke mening:

Ik was akkoord met uitstel, toegegeven het toont van weinig ballen aan het lijf t.o.v. de groep maar het plaatst PEGIDA in een goed daglicht tegenover de meerderheid van de bevolking.

Want stel: de betoging gaat door en er gebeurd iets. "PEGIDA betoogt ondanks waarschuwing stad en verhoogd dreigingsniveau 3," het zou een leuke krantenkop zijn. Daarnaast is het dan ook nog een eenvoudig om de groep te bestempelen als 'onruststokers', voeg daar de aanwezigheid van prominente VB'ers aan toe op de betoging en je kan het boeltje opvouwen.

Als je aan de andere kant wél respect toont, even wacht met de bijeenkomst ook - kan je je aantallen versterken, kom je niet in een negatief daglicht én kan je de eerste, toegelaten, bijeenkomst nog ééns zo goed maken. Schuif dan de VB'ers naar het laatste rijtje in de massa en hop: PEDIGA groeit en staat in een mooi daglicht.

VB heeft natuurlijk dat geduld en verstand niet, dus reken maar van yes dat dit liedje niet lang zal spelen.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be