Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2003, 11:14   #1
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Beste,

Ik ben Els De Bruycker en onderzoeker aan de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, vakgroep Experimenteel-klinische en gezondheidspsychologie. In het kader van m'n onderzoeksproject (Promotor Prof. Dr. Jan De Houwer) ben ik op zoek naar proefpersonen die willen deelnemen aan één van de experimenten die in het najaar 2003 zullen gedraaid worden.

Meer specifiek ben ik op zoek naar personen (m/v) van alle leeftijden die (zouden willen) stemmen op het Vlaams Blok of het eens zijn met de standpunten van deze partij, en/of zich identificeren met de Vlaams-Nationalistische beweging en/of de (extreem-)rechtse ideologie.

Het onderzoek is single-blind, dat wil zeggen dat de bedoeling van het onderzoek niet kan vrijgegeven worden vóór uw deelname. Dit is een standaardprocedure in het experimenteel-psychologisch onderzoek. De reden hiervan is dat voorkennis over de bedoeling van het onderzoek, ongewild de resultaten kan vertekenen, waardoor het onderzoek waardeloos wordt.

Het project onderzoekt de psychometrische kenmerken van een aantal reactietijdtaken. Het onderzoek heeft dus op zich niets met politiek te maken, noch met de extreem-rechtse beweging. De reden waarom wij proefpersonen zoeken die aan bovenstaande kenmerken voldoen, is dus louter een praktische reden: wij denken via deze proefgroep iets meer te weten te kunnen komen over de waarde van de bestudeerde reactietijdtaken, na te kunnen gaan of ons instrument wel meet wat wij denken dat het meet.

Deelnemers zullen gevraagd worden een aantal korte vragenlijsten in te vullen, en één of twee reactietijdtaken te doen. Deze laatste taken worden gedaan op de computer. Concreet zult u dan een aantal woorden of foto's zien verschijnen op het scherm, waarbij u telkens op de linkse of rechtse knop zult moeten duwen, afhankelijk van het woord of de foto die verschijnt.
De deelname zal een half uur of een uur duren (dit staat nog niet vast). In ruil voor uw deelname krijgt u 5 € (voor een half uur) of 10 € (voor een uur). Het onderzoek gaat door in de gebouwen van de Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen, H. Dunantlaan 2, 9000 Gent. Indien u graag zou deelnemen, maar u denkt niet tot in Gent te kunnen raken, gelieve ons dan toch te contacteren. Er kan dan gekeken worden naar de mogelijkheden om elders het experiment af te nemen en de vragenlijsten in te vullen.

Gedurende het hele verloop van het onderzoek wordt uw anonimiteit gewaarborgd. Gezien de negatieve stigmatisatie van het Vlaams Blok, het Vlaams-Nationalisme en (extreem-)rechts door sommige groeperingen of individuen, zullen wij er alles aan doen om te vermijden dat anderen een link zouden kunnen leggen tussen u en het Vlaams Blok,... Ten eerste zal er nergens aan u gevraagd worden uw naam of persoonlijke gegevens neer te schrijven (behalve geslacht en leeftijd). Ten tweede zal niet aan de buitenwereld worden prijsgegeven wanneer de afnames doorgaan, noch zullen er in het gebouw suggestieve richtingsaanwijzers of pamfletten uithangen waarop de aard van het onderzoek prijsgegeven wordt. De opzet van dit onderzoek zal ook slechts bij een aantal interne medewerkers bekend zijn. Verder willen we er ook op wijzen dat er iedere week heel wat mensen deelnemen aan verschillende onderzoeken op onze faculteit, zodat het allerminst 'vreemd' of 'verdacht' zou kunnen zijn dat u komt deelnemen aan een onderzoek. Ik hoop u hiermee gerust te kunnen stellen.

Indien u interesse hebt om deel te nemen, kan u me steeds contacteren via e-mail, post of telefoon. Ook indien u bijkomende vragen heeft, kan u me steeds contacteren:

Lic. Els De Bruycker
UGent - FPPW
Henri Dunantlaan 2
9000 Gent

[email protected]

tel. 09/ 264 91 43

Gelieve in uw e-mail of brief te noteren hoe ik u kan bereiken (e-mailadres of telefoon/gsmnummer), of u een man of een vrouw bent, en hoe oud u bent. Deze gegevens worden opgeslaan in een beveiligd bestand. U kan ten allen tijde verzoeken deze gegevens te wissen.
U wordt dan in het najaar opnieuw gecontacteerd.

Alvast heel hartelijk bedankt!

Els


*** U bent steeds vrij om uw deelname te stoppen. Indien u nu opgeeft dat u wil deelnemen, bent u NIET verplicht om dat in het najaar ook te doen. Ook wanneer u tijdens het experiment uw deelname wil stoppen, kan dit ten allen tijde. Wel kunnen wij enkel 5 of 10 € geven aan deelnemers die het volledige experiment en alle vragenlijsten hebben ingevuld ****[/url]
els is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 11:41   #2
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Klinkt allemaal wel heel goed. Maar zijn er al niet genoeg wetenschappelijke benaderingen over het onderwerp "extreem rechts" ? (cfr. Marc Spruyt). Wat is uw mening over de "wetenschappelijke" boeken geschreven van Marc Spruyt ?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 11:58   #3
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Klinkt allemaal wel heel goed. Maar zijn er al niet genoeg wetenschappelijke benaderingen over het onderwerp "extreem rechts" ? (cfr. Marc Spruyt). Wat is uw mening over de "wetenschappelijke" boeken geschreven van Marc Spruyt ?
Ik moet toegeven dat ik de boeken van de heer Spruyt nog niet gelezen heb. M'n onderzoek spitst zich ook helemaal niet toe op het onderwerp 'extreem rechts', maar eigenlijk louter op de computertaak die ik tracht te ontwikkelen.
Zo zijn er hier en in het buitenland experimenten geweest met andere doelgroepen als rokers, niet-rokers, vegetariërs,....
els is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 13:25   #4
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard



Dat het blok daarmee vergeleken wordt
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 13:31   #5
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Als het dan louter om een computertaak gaat waarom kiest u dan voor zo`n onderwerp ?

Marc Spruyt benaderde het vlaams blok met het uitvlucht "wetenschappelijk" te zijn. Kreeg de medewerking van het vlaams blok. Wat daarop volgde was een boek vol met halve waarheden en hele leugens. Citaten die uit de kontekst gerukt zijn enz.

Vergeef me dat ik uw wetenschappelijk onderzoek naar dit thema met de nodige sceptisisme onthaal.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 13:51   #6
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Als het dan louter om een computertaak gaat waarom kiest u dan voor zo`n onderwerp ?

Marc Spruyt benaderde het vlaams blok met het uitvlucht "wetenschappelijk" te zijn. Kreeg de medewerking van het vlaams blok. Wat daarop volgde was een boek vol met halve waarheden en hele leugens. Citaten die uit de kontekst gerukt zijn enz.

Vergeef me dat ik uw wetenschappelijk onderzoek naar dit thema met de nodige sceptisisme onthaal.
Het is prima dat u alle onderzoek met het nodige sceptisisme onthaald.... Er zijn in de onderzoekswereld immers al 'truken' uitgehaald die misschien niet van de mooiste waren. Ik heb geenszins goesting om in dat rijtje onderzoekers te gaan staan.
U begrijpt echter wellicht ook dat ik eigenlijk niet over de mogelijkheden beschik om aan te tonen dat ik niet de bedoeling heb het Vlaams Blok, het Vlaams-nationalisme of (extreem-)rechts op eender welke manier in een slecht daglicht te stellen of er leugen over te vertellen.
Moest ik hiertoe de mogelijkheden hebben, ik zou direct willen vertellen wat de bedoeling is enzo, dan zou alles voor iedereen veel duidelijker zijn, want nu blijf ik noodzakelijkerwijs erg vaag.
Ik begrijp het wantrouwen. Dat er zoveel wantrouwen is , wordt ook bewezen door het feit dat ik hier grote toeren moet gaan uithalen om mensen te vinden voor m'n experiment, terwijl voor m'n andere experimenten ik soms mensen terug moet sturen omdat er teveel vrijwilligers waren....

Daarom stel ik hetvolgende voor:
Wanneer je deelneemt, zul je vlak na je deelname uitgelegd krijgen wat de preciese bedoeling is van het onderzoek. Ben je niet akkoord dat je hieraan deelgenomen hebt, dan wordt op dat moment zelf, waar je bij bent dus, je vragenlijsten vernietigd,en je databestand verwijderd.
Dit is trouwens geen 'extra maatregel' of zo, je kunt immers op ieder moment beslissen dat je data verwijderd worden. (Tot er een artikel van gepubliceerd is natuurlijk, het is erg moeilijk om alle exemplaren van een vaktijdschrift te gaan opsporen en vernietigen )

groeten,
els[/b]
els is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 14:45   #7
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 14:53   #8
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
1. Zoals in de brief vermeld stond hoef je nergens je naam op te zetten. Ik kom dus nooit te weten hoe je noemt.
2. Zelfs moest ik dit weten, zou ik dit nooit MOGEN doorzeggen en zou ik dat ook niet WILLEN. M'n deelnemers liggen me nogal nauw aan het hart, of dat nu de grootste fascist is of de grootste Stalinist. Mensen die de moeite hebben gedaan om tijd te nemen om me te helpen bij m'n onderzoek, wil ik ten allen tijde trachten te beschermen. Vandaar ook dat ik het experiment tussen andere experimenten in zal plannen, zodat niemand ooit kan weten of je nu voor experiment A, B, C of D komt.

Tot zolang je zelf niet aankomt zetten met een t-shirt 'Ik hou van het Vlaams Blok' of 'Eigen Volk Eerst' kan er je niemand herkennen als Vb'er of rechts-radicaal. Er lopen hier zoveel studenten rond, je zult echt wel 'in het niets' verdwijnen.
els is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:10   #9
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
Katholieken hebben dat ook vaak.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:20   #10
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
Allez zeg, dat ontgoochelt mij nogal. Ik dacht dat als je ergens voor stond, echt in geloofde, dat je dat moest tonen en voor moest uit komen.
Zich outen is dus niets voor jou, Gudischatje?
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:30   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
Katholieken hebben dat ook vaak.
hebben of deden?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:30   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Vlaams Blok of het eens zijn met de standpunten van deze partij, en/of zich identificeren met de Vlaams-Nationalistische beweging en/of de (extreem-)rechtse ideologie.
Da's hier ongeveer 60% van de Vlamingen, of bedoel je gewoon radicale blokkers?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 16:35   #13
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
Allez zeg, dat ontgoochelt mij nogal. Ik dacht dat als je ergens voor stond, echt in geloofde, dat je dat moest tonen en voor moest uit komen.
Zich outen is dus niets voor jou, Gudischatje?
Voor mij persoonlijk geeft dat niet, ik heb aan de unief steeds m'n mening te kennen gegeven (en heb daar ook een prijs voor betaald) en laat m'n mening nog steeds blijken. Maar niet iedereen met Blok- of rechts-radicale sympathieën wil zich bekend maken. Dat heeft het regime zelf in de hand gewerkt.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 17:36   #14
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Vlaams Blok of het eens zijn met de standpunten van deze partij, en/of zich identificeren met de Vlaams-Nationalistische beweging en/of de (extreem-)rechtse ideologie.
Da's hier ongeveer 60% van de Vlamingen, of bedoel je gewoon radicale blokkers?
60% van de vlamingen? Tedjuu zeg, en toch zo moeilijk zijn om er een aantal bereid te vinden mee te doen
Eigenlijk wel een goede vraag dat je stelt. Laat me even denken... Toch wel mensen die een uitgesproken voorkeur hebben voor één of meerdere van die drie opgesomde dingen. Als je dat 'radicaal' wil noemen, dan is dat 'radicaal', maar sommige mensen hebben misschien een andere definitie van 'radicaal'...
els is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 17:42   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Vlaams Blok of het eens zijn met de standpunten van deze partij, en/of zich identificeren met de Vlaams-Nationalistische beweging en/of de (extreem-)rechtse ideologie.
Da's hier ongeveer 60% van de Vlamingen, of bedoel je gewoon radicale blokkers?
60% van de vlamingen? Tedjuu zeg, en toch zo moeilijk zijn om er een aantal bereid te vinden mee te doen
Eigenlijk wel een goede vraag dat je stelt. Laat me even denken... Toch wel mensen die een uitgesproken voorkeur hebben voor één of meerdere van die drie opgesomde dingen. Als je dat 'radicaal' wil noemen, dan is dat 'radicaal', maar sommige mensen hebben misschien een andere definitie van 'radicaal'...
Ik vind het onduidelijk, rechtse Vlaams nationalisten zitten ook bij de cd&v, de n-va en zelfs de vld en het LA.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 18:17   #16
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Wat zijn de garanties dat dit geen gevolgen heeft voor wie studeert aan de RUG en zich kenbaar maakt als VB'er of rechts-radicaal? Ik ken er nogal wat maar... Anonimiteit is immers nooit volledig. Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke studenten gebuisd worden of punten worden afgetrokken aan de Gentse unief omwille van hun overtuiging.
Allez zeg, dat ontgoochelt mij nogal. Ik dacht dat als je ergens voor stond, echt in geloofde, dat je dat moest tonen en voor moest uit komen.
Zich outen is dus niets voor jou, Gudischatje?
Voor mij persoonlijk geeft dat niet, ik heb aan de unief steeds m'n mening te kennen gegeven (en heb daar ook een prijs voor betaald) en laat m'n mening nog steeds blijken. Maar niet iedereen met Blok- of rechts-radicale sympathieën wil zich bekend maken. Dat heeft het regime zelf in de hand gewerkt.
De prijs betaald? Ergens een jaartje gebist? En steek je dan de schuld op proffen? (is niet snerend bedoeld. Allez, misschien een klein beetje...no hard feelings, hon' )
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 19:30   #17
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
De prijs betaald? Ergens een jaartje gebist? En steek je dan de schuld op proffen? (is niet snerend bedoeld. Allez, misschien een klein beetje...no hard feelings, hon' )
Toch niet:
* Voor een vak 0/20 gekregen wegens het leveren van politieke kritiek op passages uit de cursus van een prof.
* Voor m'n thesis te horen gekregen van de promotor dat ik een "fascistisch pamflet" had ingediend hoewel letterlijke weergave van feiten met honderden voetnoten. Wetenschappelijk-methodologisch gezien volledig juist, maar inhoudelijk-ideologisch tegen de borst stotend van de linkse prof.
Maar toch heb ik m'n diploma behaald...
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 20:26   #18
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
De prijs betaald? Ergens een jaartje gebist? En steek je dan de schuld op proffen? (is niet snerend bedoeld. Allez, misschien een klein beetje...no hard feelings, hon' )
Toch niet:
* Voor een vak 0/20 gekregen wegens het leveren van politieke kritiek op passages uit de cursus van een prof.
* Voor m'n thesis te horen gekregen van de promotor dat ik een "fascistisch pamflet" had ingediend hoewel letterlijke weergave van feiten met honderden voetnoten. Wetenschappelijk-methodologisch gezien volledig juist, maar inhoudelijk-ideologisch tegen de borst stotend van de linkse prof.
Maar toch heb ik m'n diploma behaald...
Bien oui, personne n'a dit que mener sa vie serait simple, mon cher....C'est le parcours du combattant.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 22:24   #19
H. Guderian
Banneling
 
 
H. Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: In toekomst: Wetstraat 16 Brussel
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Bien oui, personne n'a dit que mener sa vie serait simple, mon cher....C'est le parcours du combattant.
Inderdaad!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 21:02   #20
els
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Berichten: 27
Standaard

Ik heb nog niet voldoende deelnemers gevonden...
Kandidaten zijn dus nog steeds welkom!!

mvg,
els
els is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be