Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2024, 16:38   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard De Korte Pijn Stem

Ik overweeg het serieus.
Mijn stem voor Vlaams Belang.

Niet dat ik een voorstander van die partij of hun programma ben maar vanuit het standpunt: "Laat ze nu begot maar eens gewoon meespelen. Als het goed uitdraait; prima! Als fout uitdraait zijn we er de volgende keer ook weer gewoon vanaf."

Al hou ik mijn hart vast als ik hun programma lees.
Klinkt allemaal goed natuurlijk (meer van alles behalve belastingen en migranten) maar ik vraag me af hoe ze dat ooit allemaal gaan betalen...

Ma soit; zijn er nog mensen die om zulke reden een stem op VB overwegen? Het is niet echt een foert-stem (niet voor VB maar tegen de anderen) maar eigenlijk een stem om het gewoon terug vooruit te laten gaan. Dan kan er eindelijk eens geregeerd worden zonder de schrik voor het VB want het is het VB zelf dat (mee) regeert.

Dat ze het maar eens waarmaken. Vanaf de zijlijn staan roepen hebben ze ondertussen al veel te lang gedaan. En dat was ook veel te makkelijk. Tijd voor het echte werk.

Ik ga me er geen bult meer aan vallen. Met over enkele jaren een pensioen in het vooruitzicht (wat ze vast ook willen laten stijgen) kan het mij allemaal niet veel meer schelen.

Wat jullie?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 23 mei 2024 om 16:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 16:46   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.232
Standaard

"Ik zen de Joeri, ik zorg voor de veiligheid in België." Ik zen eigenlijk een buitenwipper van lastige klanten.



Moesten er nog vragen zijn, bompa'ke.

https://www.youtube.com/watch?v=BNuR...=NiekWillemsen

"Dit is ons lijflied."

Eigenlijk het VB; kort samengevat.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 19:10   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.463
Standaard

Die zijn tegen het gedoogbeleid bigF.
Doet dat toch niet jongen!
Repent dan toch verdekke.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 19:14   #4
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik overweeg het serieus.
Mijn stem voor Vlaams Belang.

Niet dat ik een voorstander van die partij of hun programma ben maar vanuit het standpunt: "Laat ze nu begot maar eens gewoon meespelen. Als het goed uitdraait; prima! Als fout uitdraait zijn we er de volgende keer ook weer gewoon vanaf."

Al hou ik mijn hart vast als ik hun programma lees.
Klinkt allemaal goed natuurlijk (meer van alles behalve belastingen en migranten) maar ik vraag me af hoe ze dat ooit allemaal gaan betalen...

Ma soit; zijn er nog mensen die om zulke reden een stem op VB overwegen? Het is niet echt een foert-stem (niet voor VB maar tegen de anderen) maar eigenlijk een stem om het gewoon terug vooruit te laten gaan. Dan kan er eindelijk eens geregeerd worden zonder de schrik voor het VB want het is het VB zelf dat (mee) regeert.

Dat ze het maar eens waarmaken. Vanaf de zijlijn staan roepen hebben ze ondertussen al veel te lang gedaan. En dat was ook veel te makkelijk. Tijd voor het echte werk.

Ik ga me er geen bult meer aan vallen. Met over enkele jaren een pensioen in het vooruitzicht (wat ze vast ook willen laten stijgen) kan het mij allemaal niet veel meer schelen.

Wat jullie?
Ge kunt toch kijken naar Nederland voor dat experiment.
Eigen heimat en eigen volk daar aan onderwerpen is een onnodig risico .
Ge gaat Dutroux toch ook niet op uw kinderen laten passen ook al heeft ie de cel wegens goed gedrag verlaten met een diploma kinderoppasser op zak.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 19:42   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die zijn tegen het gedoogbeleid bigF.
Doet dat toch niet jongen!
Repent dan toch verdekke.
Ik heb, tot voor enkele jaren, heel mijn leven geblowed maar ik heb er nooit mijn stemgedrag door laten beinvloeden.

Er zijn volgens mij belangrijkere punten...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 19:46   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge kunt toch kijken naar Nederland voor dat experiment.
Eigen heimat en eigen volk daar aan onderwerpen is een onnodig risico .
Ge gaat Dutroux toch ook niet op uw kinderen laten passen ook al heeft ie de cel wegens goed gedrag verlaten met een diploma kinderoppasser op zak.
Ik ben gewoon heel dat gedoe rond het VB kotsbeu.
Niet enkel het gekronkel van andere partijen maar ook het langs de zijlijn staan roepen van het VB.

En met hun programma kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze vrij snel door de mand gaan vallen. Als die al hun beloftes waar willen maken zullen ze nog geen paar banken moeten overvallen vrees ik.

Dus denk ik dat het misschien al beter is om ze eens een paar jaar te laten meedoen. Persoonlijk verwacht ik er niks van, maar dat is dan ook geen ramp. Dan zijn we een paar jaar kwijt, wat is een paar jaar op een mensenleven.
En lukt het wel: zoveel te beter. Als zij hun utopische programma toch tot uitvoer weten brengen, laat maar komen!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 19:53   #7
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.758
Standaard

Noël Slangen: Het thema van de verkiezingen? Vlaams Belang!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 20:51   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben gewoon heel dat gedoe rond het VB kotsbeu.
Niet enkel het gekronkel van andere partijen maar ook het langs de zijlijn staan roepen van het VB.

En met hun programma kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze vrij snel door de mand gaan vallen. Als die al hun beloftes waar willen maken zullen ze nog geen paar banken moeten overvallen vrees ik.

Dus denk ik dat het misschien al beter is om ze eens een paar jaar te laten meedoen. Persoonlijk verwacht ik er niks van, maar dat is dan ook geen ramp. Dan zijn we een paar jaar kwijt, wat is een paar jaar op een mensenleven.
En lukt het wel: zoveel te beter. Als zij hun utopische programma toch tot uitvoer weten brengen, laat maar komen!
dat is nu net wat de andere partijen zo'n angst inboezemt, dat de bevolking zou kunnen gecharmeerd worden door een VB-getint beleid, en zij dan nog verder verschrompelen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 20:55   #9
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die zijn tegen het gedoogbeleid bigF.
Doet dat toch niet jongen!
Repent dan toch verdekke.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 21:01   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben gewoon heel dat gedoe rond het VB kotsbeu.
Niet enkel het gekronkel van andere partijen maar ook het langs de zijlijn staan roepen van het VB.

En met hun programma kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze vrij snel door de mand gaan vallen. Als die al hun beloftes waar willen maken zullen ze nog geen paar banken moeten overvallen vrees ik.

Dus denk ik dat het misschien al beter is om ze eens een paar jaar te laten meedoen. Persoonlijk verwacht ik er niks van, maar dat is dan ook geen ramp. Dan zijn we een paar jaar kwijt, wat is een paar jaar op een mensenleven.
En lukt het wel: zoveel te beter. Als zij hun utopische programma toch tot uitvoer weten brengen, laat maar komen!
Ik hoor het De Winter nog zeggen. Wij gaan niet ons geweer bovenhalen of wat beginnen kloppen in dat parlement. Het is hier België, geen bananenrepubliek.

Generaal De Winter er zijn hier wat misnoegde burgers aan het protesteren. "Schiet met scherp en beman de helikopters."

Wat een fantasie...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 21:42   #11
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is nu net wat de andere partijen zo'n angst inboezemt, dat de bevolking zou kunnen gecharmeerd worden door een VB-getint beleid, en zij dan nog verder verschrompelen.
En die charme is? De gevangenissen zijn vol, de belastingen zijn geïnd. "Ontploffing bij het VB!" Het gaat om een ander beleid. De cultuursector en de universiteiten zijn linkse bolwerken.

En wat gaan zij daaraan doen?

De veiligheid en netjes. Minder migranten. Meer in de gevangenis gooien.

Cultuur en univ komt later....

Hehe
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 21:48   #12
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.232
Standaard

Het is hier ook geen Italië waar zo'n Mogol alle radio en televisie kan opkopen. Aah een rijke sponsor het je nodig?

Neen, wij willen een volkspartij blijven. Van en voor het volk.

Stop met de Paul Jambers uit te hangen. Zo met de deur in huis vallen.

Sorry, hoor. Ik zeg al niets meer.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 22:34   #13
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben gewoon heel dat gedoe rond het VB kotsbeu.
Niet enkel het gekronkel van andere partijen maar ook het langs de zijlijn staan roepen van het VB.

En met hun programma kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze vrij snel door de mand gaan vallen. Als die al hun beloftes waar willen maken zullen ze nog geen paar banken moeten overvallen vrees ik.

Dus denk ik dat het misschien al beter is om ze eens een paar jaar te laten meedoen. Persoonlijk verwacht ik er niks van, maar dat is dan ook geen ramp. Dan zijn we een paar jaar kwijt, wat is een paar jaar op een mensenleven.
En lukt het wel: zoveel te beter. Als zij hun utopische programma toch tot uitvoer weten brengen, laat maar komen!
Hun programma is niet utopisch maar (in het verleden beproefd) en gevaarlijk (afbraak democratische instellingen)
Ge komt dan geleidelijk in een andere realiteit ( zoals kikkers in een langzaam opwarmende pot)
Gaat echter niet gebeuren omwille cordon sanitaire, dus het verwijt blijft dat dit overdreven gesteld is, maar dat is niet erg.
Als ge gecharmeerd door hun utopisch programma hun uw stem wil geven ok maar dat experiment gaat niet door.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 23:12   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.826
Standaard

Veiligheid is ook een van de VB stokpaardjes.

Vorige week bel ik naar de flikken omdat er hier een verdacht figuur 45 minuten rondhing in ons straatje.
Met reden blijkbaar want poging tot inbraak 2 huizen verder terwijl m.i. die figuur op de uitkijk bleef rondhangen.

17:15 gebeld…
“Onze kantoren zijn gesloten om 17uur, voor noodgevallen of dringende oproepen bel het noodnummer”

Het noodnummer bellen omdat er hier iemand verdacht lang rondhangt lijkt mij overdreven.

Als VB aan de macht komt hoop ik op zijn minst op permanentie bij de flikken. Voor een stad van 50.000 inwoners lijkt me dat niet overdreven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 01:12   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik heb, tot voor enkele jaren, heel mijn leven geblowed maar ik heb er nooit mijn stemgedrag door laten beinvloeden.

Er zijn volgens mij belangrijkere punten...
Punten die als siroop voor vliegen dienen, de kassa te doen rollen en finaal niets voor ons veranderen.

Er zijn heel veel belangrijkere punten, maar geen enkele partij benoemt ze. Dus, geef ons op zijn minst iets om van deze charade iets satirisch te kunnen maken.

Stem toch niet op VB man! Stem PVDA. Altijd aan jouw kant!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 05:06   #16
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Stem PVDA. Altijd aan jouw kant!


Dictatuur, paranoia, hongersnood: welkom in Noord-Korea!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 06:41   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hun programma is niet utopisch
Nee? Als ik lees wat ze allemaal gaan uitvoeren in combinatie met lagere belastingen lijkt me dat wel degelijk utopisch.

Citaat:
en gevaarlijk (afbraak democratische instellingen)
Ik heb er vertrouwen in dat dat nog niet voor morgen gaat zijn.

Citaat:
Ge komt dan geleidelijk in een andere realiteit ( zoals kikkers in een langzaam opwarmende pot)
Weet je wat het is? Als je de kiezers vanalles belooft willen ze best meegaan in je verhaaltje. En dan zien ze niet welke nadelen er voor hen aanhangen. Maar als je eenmaal zaken gaat invoeren en de kiezer merkt dan plots dat de maatregelen ook hen treffen (en niet alleen de criminelen of de migranten) gaan ze wel een ander toontje zingen.
Ik ga er dan ook vanuit dat het VB ofwel voor max. 1 termijn (mee) aan de macht komt ofwel niet.

Citaat:
Gaat echter niet gebeuren omwille cordon sanitaire, dus het verwijt blijft dat dit overdreven gesteld is, maar dat is niet erg.
We worden geconfronteerd met regeringen die samengesteld zijn puur op basis van dat cordon sanitaire. Dat is volgens mij een minstens even ongezonde toestand dan een VB aan de macht.

Citaat:
Als ge gecharmeerd door hun utopisch programma hun uw stem wil geven ok maar dat experiment gaat niet door.
Ik ben totaal niet gecharmeerd door hun programma.
Op vele punten is het gewoon ongeloofwaardig. Op andere punten heb ik een afschuw van hun plannen.
Maar ik ben het beu dat zo'n partij vanaf de zijlijn de hele bevolking kan blijven opjutten. En zolang ze zichzelf niet moeten bewijzen gelooft een groot gedeelte van het volk dat nog ook.
Dat ben ik beu.
Korte pijn. Effe tanden bijten en dan zijn we er vanaf. Dat is mijn idee.
Ik kan mis zijn. In dat geval zal ik me nadien wel verontschuldigen. Maar dit gezeik heeft lang genoeg veel te lang geduurd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 06:46   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Veiligheid is ook een van de VB stokpaardjes.

Vorige week bel ik naar de flikken omdat er hier een verdacht figuur 45 minuten rondhing in ons straatje.
Met reden blijkbaar want poging tot inbraak 2 huizen verder terwijl m.i. die figuur op de uitkijk bleef rondhangen.

17:15 gebeld…
“Onze kantoren zijn gesloten om 17uur, voor noodgevallen of dringende oproepen bel het noodnummer”

Het noodnummer bellen omdat er hier iemand verdacht lang rondhangt lijkt mij overdreven.

Als VB aan de macht komt hoop ik op zijn minst op permanentie bij de flikken. Voor een stad van 50.000 inwoners lijkt me dat niet overdreven.
Je bent gefocust op veiligheid maar vind het noodnummer bellen voor een verdacht figuur 'overdreven'??
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 06:54   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Punten die als siroop voor vliegen dienen, de kassa te doen rollen en finaal niets voor ons veranderen.
Ja, maar zolang ze de kans krijgen siroop te blijven smeren zonder ooit iets te moeten bewijzen gaan we er heel ons leven mee blijven zitten.
En het verzuurd heel de samenleving.

Citaat:
Er zijn heel veel belangrijkere punten, maar geen enkele partij benoemt ze.
Ieder mens heeft zijn eigen punten waar hij belang aan hecht.

Citaat:
Stem toch niet op VB man!
Uit overtuiging zou ik dat nooit doen nee. Maar ik denk dat hun aanwezigheid langs de zijlijn de maatschappij stilaan te erg begint te verzuren en dat is de reden dat ik ze eigenlijk wel eens van de zijlijn weg zou willen.

Wees nu eens eerlijk. Hun beloftes. Dat is toch waanzin? Geen armoede meer, hogere pensioenen, meer openbaar vervoer, meer politie, meer plaatsen in gevangenissen, geen wachtlijsten in de zorg, betaalbaar wonen, betaalbare energie, minder kosten voor de automobilist,... en dat allemaal in combinatie met lagere belastingen.
Het is alsof je aan een vijfjarige vraagt hoe hij de wereld zou willen verbeteren.
Het verwondert me dat 'geen oorlog meer in de wereld' niet in hun programma staat.

Citaat:
Stem PVDA. Altijd aan jouw kant!
De PVDA verlamt de Belgische politiek niet al jaren. Dat is dus een andere zaak.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 mei 2024 om 06:54.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 07:14   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hun programma is niet utopisch maar (in het verleden beproefd) en gevaarlijk (afbraak democratische instellingen)
Ge komt dan geleidelijk in een andere realiteit ( zoals kikkers in een langzaam opwarmende pot)
Gaat echter niet gebeuren omwille cordon sanitaire, dus het verwijt blijft dat dit overdreven gesteld is, maar dat is niet erg.
Als ge gecharmeerd door hun utopisch programma hun uw stem wil geven ok maar dat experiment gaat niet door.
Kan je eens duiden hoe ze de afbraak van democratische instellingen gaan realiseren? Ik hoor dat vaak van de tegenstanders van VB, maar het wat en hoe ervan blijft vooralsnog een mysterie.

Er wordt ook vaak gesteld dat VB het niet zo nauw zou nemen met mensenrechten, maar kan u dan eens duiden waarom het onder VB veel erger zou zijn dan de 9000 veroordelingen voor het schenden van mensenrechten onder Vivaldi?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be