Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2024, 15:22   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard Vooruit met de geit

Vooruit is aan de kiescampagne begonnen. Het wil duidelijk af van de laatste werkende mensen die nog niet naar het VB of PVDA zijn overgelopen. De partij gaat voor het kiespubliek van de bullshitjobberspartij bij uitstek: Groen, de partij van de globetrottende journalisten, ambtenaren en universiteitsmedewerkers

De zweep op de arbeiders en -sters uit de luchtvaart ... wat is het volgende, de supermarkten beboeten wanneer de werknemers er niet in slagen de producten tijdig in de rekken liggen zodat de ceo's wat harder met hun zweep slaan ?

Treinbegeleiders ondervinden nog niet genoeg agressie, laten we wat namaaktickets uitdelen (want onze bevolking is talig en intelligent genoeg om te begrijpen dat dit geen echte tickets zijn, omvolking is een complottheorie ...)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 16:25   #2
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.837
Standaard

Er is een partij geweest die ooit een bankbiljet als verkiezingsbriefje heeft gedrukt.

Weet wel niet meer welke, er stond een politicus op.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 9 april 2024 om 16:27.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 16:44   #3
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard





't Waren dus ook weer die van de Voorhuid.
't Is trouwens bijna tijd dat de Voorhuid weer zijn eikel terugkrijgt...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 9 april 2024 om 16:49.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 17:45   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.945
Standaard

Ondertussen is die duizend frankskes er nog geen 100 meer waard.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 09:47   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht




't Waren dus ook weer die van de Voorhuid.
't Is trouwens bijna tijd dat de Voorhuid weer zijn eikel terugkrijgt...
Een héle goeie!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:08   #6
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.837
Standaard

Hebben de liberalen dat eens gedaan met een briefje van 20 frank, ik dacht van wel.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 11:16   #7
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard

Ik ben niet zo oud als Panda, dus het is van voor mijn tijd, maar blijkbaar waren er briefjes van 1.000 frank als protest door de PVV/PLP.



Heel ironisch als je denkt aan hoe de inflatie geweest is de laatste jaren met een 'liberale' eerste minister.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 april 2024 om 11:17.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:14   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht




't Waren dus ook weer die van de Voorhuid.
't Is trouwens bijna tijd dat de Voorhuid weer zijn eikel terugkrijgt...
"of meer zelfs"


Achterlijke Tobback was dus voorstander van deflatie?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:20   #9
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
"of meer zelfs"


Achterlijke Tobback was dus voorstander van deflatie?
Ik denk dat die gewoon dat schreef omdat dat bij de kiezers goed overkomt.
Veel mensen weten niet eens wat deflatie is, en waarom dat geen goede zaak is (voor wie het niet weet: als je denkt dat je geld binnenkort meer waard zal zijn dan nu, dan stel je je aankopen uit, wat de economie doet vertragen).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 08:27   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat die gewoon dat schreef omdat dat bij de kiezers goed overkomt.
Veel mensen weten niet eens wat deflatie is, en waarom dat geen goede zaak is (voor wie het niet weet: als je denkt dat je geld binnenkort meer waard zal zijn dan nu, dan stel je je aankopen uit, wat de economie doet vertragen).
Kiezersbedrog dus.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:30   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik denk dat die gewoon dat schreef omdat dat bij de kiezers goed overkomt.
Veel mensen weten niet eens wat deflatie is, en waarom dat geen goede zaak is (voor wie het niet weet: als je denkt dat je geld binnenkort meer waard zal zijn dan nu, dan stel je je aankopen uit, wat de economie doet vertragen).
In een schuldeconomie is deflatie inderdaad nefast maar ik weet niet of dat ook zo is in een ander soort economie. Men spaart dan om later (doordachter) te investeren of grotere/betere aankopen te doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:35   #12
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In een schuldeconomie is deflatie inderdaad nefast maar ik weet niet of dat ook zo is in een ander soort economie. Men spaart dan om later (doordachter) te investeren of grotere/betere aankopen te doen.
Da's het idee, natuurlijk, je spaart om latere grotere/betere aankopen te doen.
Maar als die deflatie blijft aanhouden, is er altijd maar die verleiding om nog "eventjes" te wachten om een aankoop te doen.
Die laptop kost dan vandaag 500€, maar volgende maand waarschijnlijk maar 480€, dus ik wacht nog wel eventjes.
En als je dan ziet dat 3 maanden later hij maar 470€ kost, waarom zou je dan kopen, tenzij je hem echt heel dringend nodig hebt?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:41   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Da's het idee, natuurlijk, je spaart om latere grotere/betere aankopen te doen.
Maar als die deflatie blijft aanhouden, is er altijd maar die verleiding om nog "eventjes" te wachten om een aankoop te doen.
Die laptop kost dan vandaag 500€, maar volgende maand waarschijnlijk maar 480€, dus ik wacht nog wel eventjes.
En als je dan ziet dat 3 maanden later hij maar 470€ kost, waarom zou je dan kopen, tenzij je hem echt heel dringend nodig hebt?
Voila, je koopt geen dingen die je niet nodig hebt. Ik zou denken dat dit een gezond is voor mens en milieu. Maar in een schuldeconomie/piramidespel loopt dat faliekant af.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 10:18   #14
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Voila, je koopt geen dingen die je niet nodig hebt. Ik zou denken dat dit een gezond is voor mens en milieu. Maar in een schuldeconomie/piramidespel loopt dat faliekant af.
Mocht iedereen alleen kopen wat hij écht nodig heeft, er zou niet veel meer verkocht worden, daar mag je zeker van zijn.
Het is geen toeval dat er zoveel electronica verkocht wordt, die doelbewust onrepareerbaar gemaakt wordt.
Electrische tandenborstels met een batterij in die niet kan vervangen worden bijv..
Nu heeft de EU nieuwe regels die eisen dat toestellen beter repareerbaar zijn.
Dat lijkt mij wel een goede zaak, ik vraag mij alleen af wat de producenten weer gaan vinden om dat uit te hollen.
Zo heb ik een e-reader, een Kindle Voyage uit 2014, waarvan de batterij soms wat vreemde kuren heeft.
Zo kan hij plots uitvallen, ook al is er nog 50% batterijlading.
Het is mogelijk dat ding open te doen en er een nieuwe batterij in te steken, maar de generaties daarna zijn vaak zo gemaakt dat je het toestel niet meer kunt openmaken zonder het te breken.
Met de levensduur van de batterij is dan ook de levensduur van het toestel beperkt.

Persoonlijk vind ik dat producten best duurder mogen zijn als ze duurzamer gemaakt worden.
Liever een printer die €1.000 kost en binnen 20 jaar nog werkt, dan een die €100 kost en het binnen de paar jaar opgeeft.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 10:42   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Mocht iedereen alleen kopen wat hij écht nodig heeft, er zou niet veel meer verkocht worden, daar mag je zeker van zijn.
Het is geen toeval dat er zoveel electronica verkocht wordt, die doelbewust onrepareerbaar gemaakt wordt.
Electrische tandenborstels met een batterij in die niet kan vervangen worden bijv..
Nu heeft de EU nieuwe regels die eisen dat toestellen beter repareerbaar zijn.
Dat lijkt mij wel een goede zaak, ik vraag mij alleen af wat de producenten weer gaan vinden om dat uit te hollen.
Zo heb ik een e-reader, een Kindle Voyage uit 2014, waarvan de batterij soms wat vreemde kuren heeft.
Zo kan hij plots uitvallen, ook al is er nog 50% batterijlading.
Het is mogelijk dat ding open te doen en er een nieuwe batterij in te steken, maar de generaties daarna zijn vaak zo gemaakt dat je het toestel niet meer kunt openmaken zonder het te breken.
Met de levensduur van de batterij is dan ook de levensduur van het toestel beperkt.

Persoonlijk vind ik dat producten best duurder mogen zijn als ze duurzamer gemaakt worden.
Liever een printer die €1.000 kost en binnen 20 jaar nog werkt, dan een die €100 kost en het binnen de paar jaar opgeeft.
Er ligt wel nog een hele wereld tussen enkel dingen kopen die je echt nodig hebt en (een tijdje) geen dingen kopen die je niet echt nodig hebt. We blijven sociaal-hiërarchische wezens die zingeving nodig hebben en dit deels materialistisch invullen. (En binnen twintig jaar gebruiken we misschien geen printers meer. )
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 10:46   #16
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er ligt wel nog een hele wereld tussen enkel dingen kopen die je echt nodig hebt en (een tijdje) geen dingen kopen die je niet echt nodig hebt. We blijven sociaal-hiërarchische wezens die zingeving nodig hebben en dit deels materialistisch invullen. (En binnen twintig jaar gebruiken we misschien geen printers meer. )
The paperless office, daar is al veel over gezegd en geschreven...
Het gaat ook niet alleen over dingen die je niet echt nodig hebt.
Als je weet dat bijv. over 3 maanden zonnepanelen goedkoper gaan worden, ga je die aankoop uitstellen.
Als je weet dat je met deflatie zit, en dat die lange tijd aanhoudt, ben je geneigd om heel veel zaken lange tijd uit te stellen.
Dat is toch niet goed voor de economie.
We hebben met Covid gezien hoe slecht zo'n uitstelgedrag was.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 april 2024 om 10:47.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 10:11   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.276
Standaard

De tabakverkoop willen de sossen op lange termijn verbieden maar die van cannabis legaliseren ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 10:18   #18
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.306
Standaard

Met duizend frank kan je vandaag 2 trappisten gaan drinken op het terras.
__________________
"We moeten ook eerlijk zijn; we hadden de ambitie om de grootste partij te worden in gans Vlaanderen. Daar zijn we niet in geslaagd. De grootste partij is de N-VA en ik feliciteer ook uitdrukkelijk Bart De Wever en alle N-VA militanten, zij verdienen ook een applaus." - Tom Van Grieken, 9 juni 2024
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 10:20   #19
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.488
Standaard

https://forum.politics.be/showthread...=Voraus+geisse
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 10:56   #20
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ben niet zo oud als Panda, dus het is van voor mijn tijd, maar blijkbaar waren er briefjes van 1.000 frank als protest door de PVV/PLP.



Heel ironisch als je denkt aan hoe de inflatie geweest is de laatste jaren met een 'liberale' eerste minister.
Leuk om nog eens aan Theo "Neus" herinnerd te worden.
Uitvinder van de "leefkamer".

https://nl.taal.narkive.com/rWvjdhmx...allerlei#post5

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231027_95121134
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be