Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ... |
|
Discussietools |
15 juni 2017, 19:38 | #1 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.857
|
Kunstmatige intelligentie behaalt hoogst mogelijke score in Ms. Pac-Man
nou nog even vijf jaar en de mensen hoeven niet meer te denken en ook niets meer te onthouden. Ook hun topografische kennis zal dan nulkommanul worden.
stelling: als computers voor ons gaan denken dan deevolueren wij als hogere mensapen en uiteindelijk krijgen de robots de absolute macht en roeien ons dan uit. zie onder: 1000 - nul voor de intelligente robots ------------------ Kunstmatige intelligentie behaalt hoogst mogelijke score in Ms. Pac-Man Foto: Microsoft Gepubliceerd: 15 juni 2017 15:12 Laatste update: 15 juni 2017 20:04 Een kunstmatige intelligentie heeft in het spel Ms. Pac-Man een score van 999.990 punten behaald. Nog geen enkele menselijke of kunstmatige speler is dat tot nu toe gelukt. Dat meldt Microsoft op zijn website. 999.990 punten is de maximale score in het spel. De hoogste score die ooit door een mens behaald werd is volgens HighScore.com 266.330. De kunstmatige intelligentie werd ontwikkeld door een team onder leiding van de Nederlandse wetenschapper Harm van Seijen. Hij werkt voor Maluuba, een maker van kunstmatige intelligentie die onlangs door Microsoft werd overgenomen. Volgens Microsoft konden de onderzoekers de score behalen door het spel voor het systeem te verdelen in ruim 150 ‘agents’. Iedere agent werkte parallel aan de andere agents om Ms. Pac-Man te besturen. Zo kregen sommige agents een beloning wanneer ze een kers vonden in het spel, terwijl anderen zich bezighielden met het ontlopen van de geesten. Vervolgens ontwikkelden de onderzoekers een top agent die suggesties van de rest aannam. Op basis daarvan besloot hij waar Ms. Pac-Man heen verplaatst moest worden. http://www.nu.nl/internet/4771113/ku...s-pac-man.html |
15 juni 2017, 20:27 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.876
|
RL = Reinforcement Learning
Is een deelgebied van ML = Machinaal Leren De nieuwe methode van RL van Maluuba heet Hybrid Reward Architecture (HRA) Hybrid Reward Architecture (HRA) Achieving super-human performance on Ms. Pac-Man
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
15 juni 2017, 20:32 | #3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.876
|
Citaat:
Hybrid Reward Architecture for
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) |
|