Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2009, 14:44   #1
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard Sam Touzani

Vele mensen schijnen op dit sub-forum met een beeld van allochtonen te zitten dat op zijn zachtst gezegd nogal karikaturaal is, wellicht uit onwetendheid.

Daarom even deze link naar een interview met Brussels humorist Sam Touzani, levend voorbeeld van iemand met een immigratie-achtergrond die over een stevige dosis humor en relativeringszin beschikt, bruist van talent en creativiteit, en nog intelligent is bovendien.

Linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=5QqklzMhwZs

Voor wie hem eens live bezig wil zien: hou zijn site http://www.samtouzani.com/ in de gaten, hij komt regelmatig optreden in onder andere de KVS. Een aanrader!
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 15:31   #2
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vele mensen schijnen op dit sub-forum met een beeld van allochtonen te zitten dat op zijn zachtst gezegd nogal karikaturaal is, wellicht uit onwetendheid.

Daarom even deze link naar een interview met Brussels humorist Sam Touzani, levend voorbeeld van iemand met een immigratie-achtergrond die over een stevige dosis humor en relativeringszin beschikt, bruist van talent en creativiteit, en nog intelligent is bovendien.

Linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=5QqklzMhwZs

Voor wie hem eens live bezig wil zien: hou zijn site http://www.samtouzani.com/ in de gaten, hij komt regelmatig optreden in onder andere de KVS. Een aanrader!
Sam is cool.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 14:32   #3
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Inderdaad, maar iemand als Touzani past natuurlijk niet in het gitzwarte plaatje dat bepaalde mensen graag ophangen over marokkanen in België. En dus blijft het hier oorverdovend stil.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 14:45   #4
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Inderdaad, maar iemand als Touzani past natuurlijk niet in het gitzwarte plaatje dat bepaalde mensen graag ophangen over marokkanen in België. En dus blijft het hier oorverdovend stil.
Als u het nog niet wist. Het gaat hier niet over marokkanen maar over een intolerante kwaadaardige ideologie die brave mensen tot onmensen maakt. Er is niks mis met 'marokkanen' Met mensen die geen problemen veroorzaken heeft niemand problemen. Wel met diegenen die een bepaalde ideologie (beginnen) volgen, en daaronder vallen niet alleen marokkanen.

Ex-moslim: De meeste westerlingen, zelfs nu nog in 2007 na al het moslim-terrorisme, denken dat de Islam zoals elke andere godsdienst is en enkel aanzet tot het goede. Niets is minder waar

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=21&t=9926
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:03   #5
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Sam is cool.
²

Een jaartje of twee geleden nog gaan gezien, met Liberté Égalité Sexualité. Soms nog wat braafjes, maar hij slaagt er niettemin toch tegen enkele heilige huisjes te schoppen (incl. uit de 'eigen' gemeenschap, of wat men ons vaak voorschotelt als heilige huisjes uit 'die gemeenschap': godsdienst, het Marokkaanse koningshuis)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:11   #6
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Hier nog een voorbeeld van een Marokkaans meisje waar niemand problemen mee heeft. Integendeel !

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=11
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 12 november 2009 om 15:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:43   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Inderdaad, maar iemand als Touzani past natuurlijk niet in het gitzwarte plaatje dat bepaalde mensen graag ophangen over marokkanen in België. En dus blijft het hier oorverdovend stil.
Ik dacht niet dat de mensen hier zitten te kafferen op gasten zoals Touzani! Dacht je het ook niet?
En voor de rest, of je er nu grappig of ernstig over bezig bent over al de problemen die samen met de multicul werden geïmporteerd... die problemen zijn er en blijven in zover ze niet aangepakt worden, simpel!
Moesten alle migranten, vooral van een bepaalde soort, zijn zoals Touzani zou er geen probleem zijn dacht ik, maar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:14   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht niet dat de mensen hier zitten te kafferen op gasten zoals Touzani! Dacht je het ook niet?
En voor de rest, of je er nu grappig of ernstig over bezig bent over al de problemen die samen met de multicul werden geïmporteerd... die problemen zijn er en blijven in zover ze niet aangepakt worden, simpel!
Moesten alle migranten, vooral van een bepaalde soort, zijn zoals Touzani zou er geen probleem zijn dacht ik, maar...
De vraag is hoe bruggen gebouwd kunnen worden. Vergeet niet dat dit cruciaal is om Brussel terug onder Vlaams bestuur te brengen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 21:43   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vele mensen schijnen op dit sub-forum met een beeld van allochtonen te zitten dat op zijn zachtst gezegd nogal karikaturaal is, wellicht uit onwetendheid.

Daarom even deze link naar een interview met Brussels humorist Sam Touzani, levend voorbeeld van iemand met een immigratie-achtergrond die over een stevige dosis humor en relativeringszin beschikt, bruist van talent en creativiteit, en nog intelligent is bovendien.

Linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=5QqklzMhwZs

Voor wie hem eens live bezig wil zien: hou zijn site http://www.samtouzani.com/ in de gaten, hij komt regelmatig optreden in onder andere de KVS. Een aanrader!
Het beeld dat wij hebben is op basis van feiten en de realiteit.
Het is pas karikaturaal om met een "goede" allochtoon op de proppen te komen tussen tientallen topics over multikul problemen, om dan ONS onwetend te noemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 01:19   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vele mensen schijnen op dit sub-forum met een beeld van allochtonen te zitten dat op zijn zachtst gezegd nogal karikaturaal is, wellicht uit onwetendheid.
In de wetenschap dat 70% van de gevangenispopulatie van vreemde afkomst is zou je je inderdaad afvragen hoe wij nog maar op dat gedacht durven komen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 12:49   #11
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het beeld dat wij hebben is op basis van feiten en de realiteit.
Het is pas karikaturaal om met een "goede" allochtoon op de proppen te komen tussen tientallen topics over multikul problemen, om dan ONS onwetend te noemen.
Mijn punt is vooral dat het beeld dat hier veelal wordt opgehangen een karikatuur is, en dat het debat dat hier plaatsvindt (als je het een debat kunt noemen) is compleet gepolariseerd. De werkelijkheid waaraan je verwijst geeft een heel ander beeld.

Wat velen blijkbaar nog steeds niet begrepen hebben is dat je én problemen met integratie en migratie kunt erkennen, én tegelijk toch respect hebben voor migranten en mensen die anders zijn. Migranten respecteren als medemensen wil dus niet zeggen dat je automatisch al het gedrag van al die mensen goedkeurt, of al hun meningen bijtreedt.

De typische reactie op threads zoals deze is "ja, dat is nu eens een uitzondering, dat is een "goeie" Marokkaan, maar al de rest... enz.". Alsof iemand als Sam Touzani de uitzondering zou zijn die de regel alleen maar bevestigt. De realiteit is anders, en om dat te erkennen moet je alleen maar willen om je heen kijken. Als ik om me heen kijk naar migraten of mensen van een vreemde afkomst, dan zie ik zowel schurken als brave brugers, zowel dieven als gulle mensen, zowel extremisten als diepgelovigen als leken, zowel domme als slimme mensen, en ga zo maar door. En, net zoals bij mensen van autochtone afkomst, zie ik veel, véél meer mensen die zich als goede burgers trachten te gedragen dan probleemgevallen.

Als ik 's morgens de metro naar kantoor neem, dan zit die metro bomvol met jongens en meisjes van vreemde afkomst, allemaal scholieren die met exact dezelfde dingen bezig zijn dan hun collega's van autochtone afkomst: de laatste nieuwe GSM, TV, internet, hun cursussen en hun vrienden. Ook zitten er in die metro talloze volwassenen van vreemde afkomst die net als ik naar hun werk gaan, of van hun werk naar huis gaan. Als je al die mensen weigert te zien, gewoon omdat je het gedrag van enkelen van hen beu bent, dan ben je niet eerlijk bezig. Dat je dat gedrag van die minderheid beu bent is niet meer dan normaal, maar projecteer dat toch alsjeblieft niet op een ganse bevolkingsgroep.

De realiteit is genuanceerd en complex. Je kan die realiteit niet beschrijven in termen van zwart en wit. Complexe problemen vragen niet om slogans, maar om genuanceerde oplossingen.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:30   #12
carolus66
Schepen
 
carolus66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2008
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Inderdaad, maar iemand als Touzani past natuurlijk niet in het gitzwarte plaatje dat bepaalde mensen graag ophangen over marokkanen in België. En dus blijft het hier oorverdovend stil.
ik ben een groot voorstander van humor en overtuigd van de "genezende" kracht ervan: humor zou zoveel problemen uit de weg kunnen helpen, het zou het dagelijkse leven met hen zoveel makkelijker en aangenamer maken. eerlijkheid gebiedt mij echter te vermelden dat zij echter heel dikwijls geen gevoel voor humor hebben...ter verduidelijking, mensen belachelijk maken of uitkafferen op straat en daar 's goed mee lachen is in mijn ogen geen humor.

weet je dat het me oprecht deugd doet wanneer ik een aangenaam contact heb met een allochtoon maar spijtig genoeg kan ik die momenten op één hand tellen en dat is niét omdat ik niet opensta voor hen.

vermits ik geen geduld heb met de criminelen onder hen en absoluut geen vrede kan nemen met de islamisering van het westen owv een hele boel redenen en daar ook geen geheim van maak, word ik natuurlijk op één hoopje met extreem-rechts gesmeten. ik ben geen racist of aanhanger van extreem-rechts omdat ik bepaalde houdingen, situaties of gedragingen bij hen onaanvaardbaar vind, ik ben geen racist omdat ik vind dat door onze véél te hoge tolerantiegraad tegenover hen en het niet hebben van verwachtingen van hen en het niet willen weerkeren naar de middeleeuwen op vlak van normen en wetten, wij ons en hen géén gunst doen.

het extreem-rechtse verdomhoekje is uitgevonden door zij die op hun stemmen azen en zij die er alle baat bij hebben dat wetteloosheid onze landen in de toekomst zal inpalmen.

ik week een beetje af van de draad maar ik wou dit toch even ter zijde vermelden.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:33   #13
carolus66
Schepen
 
carolus66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2008
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mijn punt is vooral dat het beeld dat hier veelal wordt opgehangen een karikatuur is, en dat het debat dat hier plaatsvindt (als je het een debat kunt noemen) is compleet gepolariseerd. De werkelijkheid waaraan je verwijst geeft een heel ander beeld.

Wat velen blijkbaar nog steeds niet begrepen hebben is dat je én problemen met integratie en migratie kunt erkennen, én tegelijk toch respect hebben voor migranten en mensen die anders zijn. Migranten respecteren als medemensen wil dus niet zeggen dat je automatisch al het gedrag van al die mensen goedkeurt, of al hun meningen bijtreedt.

De typische reactie op threads zoals deze is "ja, dat is nu eens een uitzondering, dat is een "goeie" Marokkaan, maar al de rest... enz.". Alsof iemand als Sam Touzani de uitzondering zou zijn die de regel alleen maar bevestigt. De realiteit is anders, en om dat te erkennen moet je alleen maar willen om je heen kijken. Als ik om me heen kijk naar migraten of mensen van een vreemde afkomst, dan zie ik zowel schurken als brave brugers, zowel dieven als gulle mensen, zowel extremisten als diepgelovigen als leken, zowel domme als slimme mensen, en ga zo maar door. En, net zoals bij mensen van autochtone afkomst, zie ik veel, véél meer mensen die zich als goede burgers trachten te gedragen dan probleemgevallen.

Als ik 's morgens de metro naar kantoor neem, dan zit die metro bomvol met jongens en meisjes van vreemde afkomst, allemaal scholieren die met exact dezelfde dingen bezig zijn dan hun collega's van autochtone afkomst: de laatste nieuwe GSM, TV, internet, hun cursussen en hun vrienden. Ook zitten er in die metro talloze volwassenen van vreemde afkomst die net als ik naar hun werk gaan, of van hun werk naar huis gaan. Als je al die mensen weigert te zien, gewoon omdat je het gedrag van enkelen van hen beu bent, dan ben je niet eerlijk bezig. Dat je dat gedrag van die minderheid beu bent is niet meer dan normaal, maar projecteer dat toch alsjeblieft niet op een ganse bevolkingsgroep.

De realiteit is genuanceerd en complex. Je kan die realiteit niet beschrijven in termen van zwart en wit. Complexe problemen vragen niet om slogans, maar om genuanceerde oplossingen.
het probleem is met een simpel spreekwoord aan te geven: als er in een mand vol vis één vis stinkt, stinkt heel de mand.

de realiteit van het verhaal is dat zij die niét bezig zijn met het opbouwen van onze maatschappij en onze normen en wetten respecteren, naleven en doorgeven, dat die groep héél prominent aanwezig is in het straatbeeld, gevangenissen en.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:15   #14
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mijn punt is vooral dat het beeld dat hier veelal wordt opgehangen een karikatuur is, en dat het debat dat hier plaatsvindt (als je het een debat kunt noemen) is compleet gepolariseerd. De werkelijkheid waaraan je verwijst geeft een heel ander beeld.

Wat velen blijkbaar nog steeds niet begrepen hebben is dat je én problemen met integratie en migratie kunt erkennen, én tegelijk toch respect hebben voor migranten en mensen die anders zijn. Migranten respecteren als medemensen wil dus niet zeggen dat je automatisch al het gedrag van al die mensen goedkeurt, of al hun meningen bijtreedt.

De typische reactie op threads zoals deze is "ja, dat is nu eens een uitzondering, dat is een "goeie" Marokkaan, maar al de rest... enz.". Alsof iemand als Sam Touzani de uitzondering zou zijn die de regel alleen maar bevestigt. De realiteit is anders, en om dat te erkennen moet je alleen maar willen om je heen kijken. Als ik om me heen kijk naar migraten of mensen van een vreemde afkomst, dan zie ik zowel schurken als brave brugers, zowel dieven als gulle mensen, zowel extremisten als diepgelovigen als leken, zowel domme als slimme mensen, en ga zo maar door. En, net zoals bij mensen van autochtone afkomst, zie ik veel, véél meer mensen die zich als goede burgers trachten te gedragen dan probleemgevallen.

Als ik 's morgens de metro naar kantoor neem, dan zit die metro bomvol met jongens en meisjes van vreemde afkomst, allemaal scholieren die met exact dezelfde dingen bezig zijn dan hun collega's van autochtone afkomst: de laatste nieuwe GSM, TV, internet, hun cursussen en hun vrienden. Ook zitten er in die metro talloze volwassenen van vreemde afkomst die net als ik naar hun werk gaan, of van hun werk naar huis gaan. Als je al die mensen weigert te zien, gewoon omdat je het gedrag van enkelen van hen beu bent, dan ben je niet eerlijk bezig. Dat je dat gedrag van die minderheid beu bent is niet meer dan normaal, maar projecteer dat toch alsjeblieft niet op een ganse bevolkingsgroep.

De realiteit is genuanceerd en complex. Je kan die realiteit niet beschrijven in termen van zwart en wit. Complexe problemen vragen niet om slogans, maar om genuanceerde oplossingen.
U verwacht dus dat wij hier massa's topics gaan starten over hoe leuk de multicultuur is en hoe goed de allochtonen zijn?

U heeft blijkbaar een probleem met de werkelijkheid.

U maakt uw stelling zelfs compleet belachelijk door met 1 welbepaalde allochtoon op de proppen te komen en te zeggen dat dat een "goeie" is. U heeft werkelijk geen besef wat een karikatuur u van uw stelling maakt, dat er "zoveel goeie allochtonen zijn".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 07:40   #15
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
U heeft blijkbaar een probleem met de werkelijkheid.
Ik zie dat probleem eerder bij u liggen.

Feit is dat het overgrote deel van de allochtonen geen problemen veroorzaakt, maar dat het om een kleine groep gaat.
Net zoals er ook onder de autochtone bevolking assholes zitten.

Allochtonen zijn mensen zoals jij en ik.
Behandel ze zoals je zou verwachten zelf behandeld te worden.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 18:41   #16
Cut de krap
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik zie dat probleem eerder bij u liggen.

Feit is dat het overgrote deel van de allochtonen geen problemen veroorzaakt, maar dat het om een kleine groep gaat.
Net zoals er ook onder de autochtone bevolking assholes zitten.

Allochtonen zijn mensen zoals jij en ik.
Behandel ze zoals je zou verwachten zelf behandeld te worden.
Aan de aantallen te zien waarmee ze in den bak en de jeugdinstellingen zitten, is die "overgrote" toch wel een overstatement. Dan spreken we nog niet over de gevallen die nooit de bak in geraken, zelfs niet na 47 recidives. Je weet wel, door het gedoogbeleid dat de links-progressieve klasse op hun maat is gaan toepassen om toch maar niet compleet verontrustende cijfers te moeten bekennen (zelfs na weglating van de dubbelpaspoortigen die ineens op papier Belgen de souche geworden zijn).
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 12:41   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Vele mensen schijnen op dit sub-forum met een beeld van allochtonen te zitten dat op zijn zachtst gezegd nogal karikaturaal is, wellicht uit onwetendheid.

Daarom even deze link naar een interview met Brussels humorist Sam Touzani, levend voorbeeld van iemand met een immigratie-achtergrond die over een stevige dosis humor en relativeringszin beschikt, bruist van talent en creativiteit, en nog intelligent is bovendien.

Linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=5QqklzMhwZs

Voor wie hem eens live bezig wil zien: hou zijn site http://www.samtouzani.com/ in de gaten, hij komt regelmatig optreden in onder andere de KVS. Een aanrader!
Leuke man, wel jammer dat alles in het Frans is. Ik versta het wel, maar is geen tweede natuur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 21:32   #18
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
het probleem is met een simpel spreekwoord aan te geven: als er in een mand vol vis één vis stinkt, stinkt heel de mand.

de realiteit van het verhaal is dat zij die niét bezig zijn met het opbouwen van onze maatschappij en onze normen en wetten respecteren, naleven en doorgeven, dat die groep héél prominent aanwezig is in het straatbeeld, gevangenissen en.
Hier wil ik toch even op reageren.

Ik ken de problemen waar je aan refereert maar al te goed, ik zie ze namelijk elke dag aangezien ik in een buurt woon met een zeer hoog percentage aan mensen van allochtone origine. Ik probeer hier dan ook allerminst om bepaalde integratie- en samenlevingsproblemen met die mensen onder de mat te vegen.

Mijn punt is dat je best kritiek mag geven en zeggen waar het op staat, alleen moet je heel precies zijn in je bewoordingen om geen onterechte veralgemeningen te maken. Doe je dat toch, dan maak je exact, maar dan ook werkelijk exact, dezelfde fout als een marokkaans snotjong dat een voorbijganger uitmaakt voor "sale Flamand". Racisme begint bij het veralgemenen van negatieve trekken naar een hele bevolkingsgroep, op basis van vooroordelen. En dat geldt voor elke vorm van racisme.

Laat één ding duidelijk zijn: de overgrote meerderheid van mensen met een migratieachtergrond in ons land doet geen vlieg kwaad. Wie dat betwist moet gewoon zijn ogen opentrekken en eerlijk zijn. Het is langs de andere kant ook duidelijk dat er een torenhoog probleem is met een minderheid van vooral jongeren van marokkaanse afkomst, die in bepaalde buurten zwaar tekeer gaan en zich boven de wet achten. In zekere zin zou je kunnen stellen dat die groep "prominent" aanwezig is in het straatbeeld, maar dan vooral omdat ze opvallen door hun ultra-agressief gedrag. In absolute aantallen zijn ze helemaal niet prominent aanwezig, en in vele gemeenten en buurten is het probleem onbestaand of zo goed als. Laat ons dus het probleem niet onderschatten, maar laat het ons ook niet opblazen tot een halve burgeroorlog.

Het wordt stilaan tijd dat iedereen zich realiseert dat mensen van allochtone origine die in ons land wonen hier zullen blijven, temeer omdat een steeds groter wordende groep van hen hier geboren zijn. Als er problemen zijn, zoals met die agressieve jongeren, dan zullen we die dus samen, als één gemeenschap, moeten aanpakken. We moeten eindelijk eens stoppen met de problemen die er zijn te projecteren op de allochtone gemeenschap, en steen en been te klagen zonder ook maar het begin van een oplossing aan te dragen. Het zijn niet "hun" problemen, het zijn "onze" problemen, en het wordt tijd dat we stoppen met zagen en stigmatiseren, en starten met oplossingen zoeken.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 21:35   #19
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Leuke man, wel jammer dat alles in het Frans is. Ik versta het wel, maar is geen tweede natuur.
In de KVS doen ze meestal vertalingen in het Nederlands (met een ondertiteling die boven de scéne loopt), maar ik weet niet of ze het in dit geval ook doen. Misschien het nachecken waart.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 15:29   #20
pollewop
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 september 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik heb diene Sam zijn laatste spektakel gezien, Liberté Egalité Sexualité. Hij vindt daar een nieuwe religie uit: het Touzanisme, waarin iedereen er op los moet neuken.

Het tofste moment vond ik toen hij met een "makakkenzak" op zijn kop (zo noemt hij het zelf) het Touzanisme komt verkondigen.

Hij spot nogal met de islam, maar van hem komende mag dat, er zat zelfs een hoofddoek in de zaal, alhoewel ik die niet heb horen lachen. Misschien was 't zijn moeder of zijn tante. Hij is een groot voorstander van de vrije gedachten en het atheisme. En hij DURFT.
pollewop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be