Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2016, 12:36   #1
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard Buitenlandse winkeltjes! ?

Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:54   #2
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
Tip: Maasmechelen village. Uplace, en alle andere grote winkelcentra.

Subsidie voor infrastructuur, enz.
Citaat:
Maasmechelen Village ziet verlies groeien tot 248 miljoen euro
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160728_0...8-miljoen-euro

Verlies????? op papier ja. Hoeveel moet Maasmechelen Village betalen ana de moedermaatschappij?

Citaat:
Je moet weten dat drie vierde hiervan gaat om ‘intercompany’ schulden, met andere woorden, geld dat wij verschuldigd zijn aan onze moedermaatschappij. Onze aandeelhouders hebben ons de voorbije 15 jaar veel geld geleend. Wij moeten dit uiteraard terugbetalen, vermeerderd met de interesten.
bron: http://www.madeinlimburg.be/nieuws/s...helen-village/

Moet ik nog een tekening maken?

Dat van die kleur dat is cafépraat van politieke zakkenvullers om de realiteit te verbergen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 september 2016 om 13:56.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:58   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Tip: Maasmechelen village. Uplace, en alle andere grote winkelcentra.

Subsidie voor infrastructuur, enz.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160728_0...8-miljoen-euro

Verlies????? op papier ja. Hoeveel moet Maasmechelen Village betalen ana de moedermaatschappij?



bron: http://www.madeinlimburg.be/nieuws/s...helen-village/

Moet ik nog een tekening maken?

Dat van die kleur dat is cafépraat van politieke zakkenvullers om de realiteit te verbergen.
Hij vraagt naar details over subsidies voor "buitenlanders".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 14:07   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hij vraagt naar details over subsidies voor "buitenlanders".
Citaat:
Maasmechelen Village is een outletshoppingcentrum in Maasmechelen van de Britse firma Value Retail.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maasmechelen_Village

Is dat Buitenlands genoeg? Of past het niet in het plaatje van we gaan weer wat kleine winkeliertjes van buitenlandse origine bekladden?

Waar zijn de subsidies die deze mensen zouden krijgen? Van degenen die ik hoger vernoemde is de subsidiestroom geweten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 september 2016 om 14:08.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 14:14   #5
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

De toename van buitenlandse winkeltjes, slagers, bakkers , kappers, computer -en GSM winkels is enorm.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 1 september 2016 om 14:16.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 14:49   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Maasmechelen_Village

Is dat Buitenlands genoeg? Of past het niet in het plaatje van we gaan weer wat kleine winkeliertjes van buitenlandse origine bekladden?

Waar zijn de subsidies die deze mensen zouden krijgen? Van degenen die ik hoger vernoemde is de subsidiestroom geweten.
Niet bekladden, enkel details over de voordelen.

Was dat niet duidelijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 14:50   #7
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken. Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
1) Jouw broer heeft het duidelijk verkeerd ingeschat!
2) Welke inspecteur, wat moest er geïnspecteerd worden?
3) Iedere startende zelfstandige krijgt dezelfde steun en dat staat los van 'kleur', "gender", "activiteit"!
4) Voordat je iets aan de grote klok wilt hangen, maak dan dat je goed voorbereid en kennis van zaken hebt!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 15:01   #8
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Verschillende mensen beweerden mij dat buitenlanders bevooroordeeld worden. Of is dit een verjaard fenomeen?
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 15:17   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Verschillende mensen beweerden mij dat buitenlanders bevooroordeeld worden. Of is dit een verjaard fenomeen?
Ik heb al bijna 40 jaar een kleine handelszaak. Van subsidie of bevoordeling van kleine buitenlandse winkeliers heb ik op al die tijd nooit iets vernomen.

Als er al een bevoordeling zou zijn, is dat enkel door inspecteurs zelf die bij de Belgen een grote mond hebben, maar bij buitenlanders niets durven zeggen. En die de bestaande wetten daar niet durven toepassen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 15:22   #10
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Verschillende mensen beweerden mij dat er een financiële bevooordeling is naar buitenlanders toe binnen een wettelijk kader.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 1 september 2016 om 15:25.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 15:47   #11
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Verschillende mensen beweerden mij dat er een financiële bevooordeling is naar buitenlanders toe binnen een wettelijk kader.
En die zijn....?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 15:49   #12
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb al bijna 40 jaar een kleine handelszaak. Van subsidie of bevoordeling van kleine buitenlandse winkeliers heb ik op al die tijd nooit iets vernomen.

Als er al een bevoordeling zou zijn, is dat enkel door inspecteurs zelf die bij de Belgen een grote mond hebben, maar bij buitenlanders niets durven zeggen. En die de bestaande wetten daar niet durven toepassen.
Heb je iets concreets meegemaakt? Ben benieuwd!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 16:01   #13
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Heb je iets concreets meegemaakt? Ben benieuwd!
Voor alle duidelijkheid NEEN.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 16:03   #14
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Verschillende mensen beweerden mij dat er een financiële bevooordeling is naar buitenlanders toe binnen een wettelijk kader.
Omring u eens met andere mensen, zou ik zeggen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 16:23   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.717
Standaard

Veel Vlamingen trekken de buitenlanders voor als zij 's nachts eens dringend iets nodig hebben dat ze in een nachtwinkel moeten gaan halen.

Die vuile Vlamingen gaan dan bij voorkeur naar een gekleurd-uitgebaat winkelken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 18:55   #16
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

In Nederland en ook in België is er zoiets als het impulsfonds. Is het niet zo dat dit fonds bevooroordelde leningen of premies geeft aan migranten die een detailehandel beginnen? Waarschijnlijk beslissen de gemeentebesturen hier over. Een Wikipedia-achtige uitleg vind ik hIer niet over.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 1 september 2016 om 18:58.
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 20:08   #17
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
In Nederland en ook in België is er zoiets als het impulsfonds. Is het niet zo dat dit fonds bevooroordelde leningen of premies geeft aan migranten die een detailehandel beginnen? Waarschijnlijk beslissen de gemeentebesturen hier over. Een Wikipedia-achtige uitleg vind ik hIer niet over.
Neen. Het impulsfonds voor migranten bestaat niet meer en maakt nu integraal deel uit van het departement integratie en inburgering (Homans).

Dat gaf/geeft trouwens nooit leningen aan handelaars; wel werd en wordt er geïnvesteerd in allerlei projecten als scholing, sociale tolken, wijkwerking in kansarme buurten, spijbelpreventie en noem maar op.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 1 september 2016 om 20:08.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 20:10   #18
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Sommige mensen hebben het blijkbaar moeilijk met het toegeven van persoonlijk falen. Een faillissement is nochtans geen schande.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 00:16   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.062
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Immigranten hebben nochtans een paar voordeeltjes als ze een eigen zaak starten. De niet verplichting een certificaat bedrijfsbeheer te hebben, en assistentie daarvoor toegewezen te krijgen.

Ook kunnen we niet voorbij gaan aan de 6 maandenwondertjes. Zaken die elke 6 maand een nieuwe uitbater hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 05:07   #20
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Mijn broer is met zijn eenmansbedrijf falliet gegaan. Een inspecteur zei, "je hebt niet de juiste kleur". Tja, buitenlanders krijgen subsidie om een zaak te beginnen terwijl Belgen er geld moeten insteken. Over discriminatie gesproken. Ik moet wel zeggen dat ik de juiste details over dit fenomeen niet ken.
Citaat:
Tijd om het aan de grote klok te hangen. . . . . of niet?
Wat zeg je daar subsidie krijgen alleen als buitenlanders? , krijgen die subsidies ook nog ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be