Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2006, 12:37   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Imams roepen op tot ...

Imams roepen op om de daders aan te geven ...

toch wel erg hé, als je moet toegeven dat je volk een oproep nodig heeft van de pastoor/religieus leider/imam/sekteleider (schrappen wat niet past) om ... een minimum aan burgerzin aan de dag te leggen en een moordenaar niet de hand boven het hoofd te houden ...

bovendien doen de imams hier blijkbaar voor één keer een "geste" (uiteraard pas na lang genoeg wachten, waar zitten de daders al ondertussen?!) , maar worden niet voor eens en altijd de godswetten (koran,sharia,imam)ondergeschikt verklaart aan staatswetten.
Anna List is offline  
Oud 21 april 2006, 12:41   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Die burgerzin "was" er vroeger net omdat mensen religieuze pilarenbijters waren. Nu zijn ze dat nimeer, en zal het moreel verval toenemen...
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:43   #3
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

De beelden die we gezien hebben moet mensen die deze moordenaars kennen toch duidelijk herkennen.

Iemand met burgerzin zou snel de politie verwittigen. Blijkbaar is het de mentaliteit bij de allochtonen om zichzelf als groep te beschermen en niet te klikken. Liever een roofmoordernaar in bescherming nemen dan gerechtigheid te laten zegevieren.

Deze mentaliteit bedroeft mij ten zeerste. Ik dacht dat de meeste allochtonen rechtgeaarde burgers waren en dat misdadigers maar een kleine groep waren. Maar nu blijkt dat ze in groep deze moordenaars in bescherming nemen.

Ik hoop dat mijn vrees de volgende dagen kan weerlegt worden en dat er genoeg burgerzin en drang naar rechtbaardigheid is bij de allochtonen, zodat deze gruwelijke moordenaars hun verdiende straf niet ontlopen.
Geertje is offline  
Oud 21 april 2006, 12:52   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Mensen die deze moordenaars kennen en weigeren om informatie aan de politie te verschaffen zijn medeplichtig!
circe is offline  
Oud 21 april 2006, 12:57   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mensen die deze moordenaars kennen en weigeren om informatie aan de politie te verschaffen zijn medeplichtig!
Logisch gezien niet. Gij zegt gewoon dat die als medeplichtigen behandelt moeten worden wegens enkele hersenprikkels. Maar in wezen doen die niks mis, misschien verklikken ze gewoon ni graag.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 13:06   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Logisch gezien niet. Gij zegt gewoon dat die als medeplichtigen behandelt moeten worden wegens enkele hersenprikkels. Maar in wezen doen die niks mis, misschien verklikken ze gewoon ni graag.
bullshit bhairav, als die de politie niet contacteren is dat schuldig verzuim.
Anna List is offline  
Oud 21 april 2006, 13:10   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Zie, wééral. Gij negeert de logica.
Ik had het niet over hoe het in de wet staat. Maar de logica.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 april 2006 om 13:10.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 13:20   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ahja, idd mijn zwak punt, Anna is in hoge mate pragmaticus ... logica van weinig tel dus ... sorry
Anna List is offline  
Oud 21 april 2006, 13:27   #9
SpaceRunner
Burger
 
SpaceRunner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2006
Locatie: Ergens op de planeet Aarde...
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Zie, wééral. Gij negeert de logica.
Ik had het niet over hoe het in de wet staat. Maar de logica.
In de wereld geldt niet zoiets als logica maar de wet, hoe erg iedereen het ook moge vinden en hoelang we er ook over zouden debatteren, het zal niet direct veranderen. Dus het gaat hier niet over van de logica negeren maar wat de wet zegt en ernaar te handelen of niet.

Als inderdaad de logica meer zou gelden dan zouden veel zaken in deze wereld anders lopen alleen het is nu zo niet.
SpaceRunner is offline  
Oud 21 april 2006, 13:27   #10
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

http://www.arabeuropean.org/belgNL/newsdetail.php?ID=83

....de auteur van dit manifest heeft eigenlijk wel een punt, betreft onze "kontelikkers" zoals fat-ahidar.....

__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 april 2006 om 13:30.
Lincoln is offline  
Oud 21 april 2006, 13:38   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
In de wereld geldt niet zoiets als logica maar de wet, hoe erg iedereen het ook moge vinden en hoelang we er ook over zouden debatteren, het zal niet direct veranderen. Dus het gaat hier niet over van de logica negeren maar wat de wet zegt en ernaar te handelen of niet.

Als inderdaad de logica meer zou gelden dan zouden veel zaken in deze wereld anders lopen alleen het is nu zo niet.
Ik had het net over het buiten de wet denken. Het maakt nu deel uit van de discussie, of ge het nu wilt of niet. In de wereld geld zowel de wet als de logica. Dat is de waarheid. En hou op met emotioneel te reageren. Mensen zijn compleet vervreemd van de logica, en dat komt door die typische massahysterische kutmentaliteit, en gij vind het nog broodnodig ook om daaraan mee te doen. Misschien moet ge maar eens gaan beweren dat ik die moord goedkeur.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 13:51   #12
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
In de wereld geldt niet zoiets als logica maar de wet, hoe erg iedereen het ook moge vinden en hoelang we er ook over zouden debatteren, het zal niet direct veranderen.
Rik Pinxten in Knack:
Citaat:
Ook in democratische politieke partijen doen ze tegenwoordig alsof iets goed is omdat het nu eenmaal in een wet is vastgelegd. Door zo te redeneren wordt een enorm machtsonevenwicht in stand gehouden en zelfs vergroot. Een wet is mensenwerk en hoort opgesteld te worden op basis van de feiten. Maar tegenwoordig wordt de zaak vaak omgekeerd. Dat kan ik alleen vanuit een christelijk perspectief begrijpen: hier zijn de tien geboden, ga nu en baseer je leven erop.
Citaat:
Op verschillende plaatsen in de wereld zien we dat mensen hun recht niet kunnen laten gelden omdat ze tot een arme minderheid behoren, en daarom terugvallen op traditionele gebruiken. Omdat ze slecht bediend worden door de zogenaamd objectieve rechtspraak, stappen ze uit dat systeem en kiezen ze voor common law.
Ik vond uw uitspraak wel vrij opvallend en vond bovenstaande quotes wel een gepaste reactie. 'De wet' moet aan de logica, de rechtvaardigheid, de 'common law' onderworpen zijn, en niet andersom.
StevenNr1 is offline  
Oud 21 april 2006, 14:02   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De logica zegt me nochtans ook dat het mijn burgerplicht is om de politie mee te helpen de daders te vinden. Zeker indien ik die daders heb herkend en weet wie het zijn.

Indien men deze logica niet volgt dan leven we (en nouja, we leven er in) in een maatschappij waarin enkel het recht van de sterkste en het recht van de bedreiger tellen.
circe is offline  
Oud 21 april 2006, 14:03   #14
SpaceRunner
Burger
 
SpaceRunner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2006
Locatie: Ergens op de planeet Aarde...
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik had het net over het buiten de wet denken. Het maakt nu deel uit van de discussie, of ge het nu wilt of niet. In de wereld geld zowel de wet als de logica. Dat is de waarheid. En hou op met emotioneel te reageren.

Ik reageer helemaal niet emotioneel, ik heb eerder de indruk dat jij door dit antwoord dat juist wel doet.

Mensen zijn compleet vervreemd van de logica, en dat komt door die typische massahysterische kutmentaliteit,

Wat denk je dat ik hiermee bedoel:
Citaat:
Als inderdaad de logica meer zou gelden dan zouden veel zaken in deze wereld anders lopen alleen het is nu zo niet.


en gij vind het nog broodnodig ook om daaraan mee te doen.

Neen, helemaal niet. Het is al erg genoeg zo. Daar ga ik echt niet aan meedoen.

Misschien moet ge maar eens gaan beweren dat ik die moord goedkeur.
Waar heb ik dat beweerd in mijn post? Nergens en ik zal dat ook NIET doen. Als iemand zoiets wenst goed te keuren dan moet hij/zij dat maar in eigen naam doen.
SpaceRunner is offline  
Oud 21 april 2006, 14:06   #15
SpaceRunner
Burger
 
SpaceRunner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2006
Locatie: Ergens op de planeet Aarde...
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Rik Pinxten in Knack:
Ik vond uw uitspraak wel vrij opvallend en vond bovenstaande quotes wel een gepaste reactie. 'De wet' moet aan de logica, de rechtvaardigheid, de 'common law' onderworpen zijn, en niet andersom.
Voila, dat vind ik ook.
SpaceRunner is offline  
Oud 21 april 2006, 14:07   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard


Echt waar...
Niet door dat het een cynische opmerking was? Ik zei helemaal ni da gij da beweerde. Jawatte...
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 14:09   #17
SpaceRunner
Burger
 
SpaceRunner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2006
Locatie: Ergens op de planeet Aarde...
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De logica zegt me nochtans ook dat het mijn burgerplicht is om de politie mee te helpen de daders te vinden. Zeker indien ik die daders heb herkend en weet wie het zijn.

Indien men deze logica niet volgt dan leven we (en nouja, we leven er in) in een maatschappij waarin enkel het recht van de sterkste en het recht van de bedreiger tellen.
Iedereen die logisch nadenkt, kan dit alleen maar beamen me dunkt.
SpaceRunner is offline  
Oud 21 april 2006, 14:12   #18
SpaceRunner
Burger
 
SpaceRunner's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2006
Locatie: Ergens op de planeet Aarde...
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht

Echt waar...
Niet door dat het een cynische opmerking was? Ik zei helemaal ni da gij da beweerde. Jawatte...
Cynisch? Was mijn eerste antwoord dan cynisch? Ik vond toch van niet. Nu, goed ik zal in het vervolg mijn woorden beter wikken en wegen om duidelijker (en logischer ) te zijn.
SpaceRunner is offline  
Oud 21 april 2006, 14:13   #19
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dat is geen logica, dat is een wet.
Is het soms een teken van gezond verstand om die met elkaar te verwarren?
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 14:14   #20
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
Cynisch? Was mijn eerste antwoord dan cynisch? Ik vond toch van niet. Nu, goed ik zal in het vervolg mijn woorden beter wikken en wegen om duidelijker (en logischer ) te zijn.
Neen, leest gij eens beter, vooral wat ik te zeggen heb, want blijklbaar kunt gij mijn mening gewoon niet vatten.
Bhairav is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be