Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2022, 06:33   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.644
Standaard Het is hier precies nog niet vol genoeg.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220824_96187401


Werkgevers lanceren ‘Asielzoeker zkt. Match met bedrijf’: “Dringend meer arbeidsmigranten nodig voor bedrijven en onze welvaart”
Diepenbeek - De nood om niet-Belgen aan te trekken en actief in te zetten, dringt zich op. Dat zeggen HR-bedrijf Itzu, Voka Limburg en Confederatie Bouw Limburg. “Zo boeken we drie keer winst: ze vullen de vele openstaande vacatures in, dragen bij aan onze sociale zekerheid en ze bouwen hun eigen toekomst op”, zegt CEO Louis Kemps van Itzu.


Dat we eens beginnen met nutteloze jobs te schrappen en werkloosheid in de tijd beperken.

Drie keer winst voor ons land.
Nutteloze jobs kosten geld en die mensen zijn dan beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Werklozen kosten geld aan de maatschappij, hen inzetten brengt geld in het laatje en we moeten minder SZ uitbetalen.
Geld dat verdient wordt door arbeidsmigranten, gaat voor een groot deel naar het buitenland, wordt hier dus niet uitgegeven. Door "onze" mensen te activeren, gaat er juist minder geld naar het buitenland.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:06   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.804
Standaard

Ik stel voor dat bedrijven die hier geen werkkrachten vinden naar landen verkassen waar wel genoeg werkkrachten zijn en niet "de werkkrachten" naar hier verkassen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:10   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.855
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220824_96187401


Werkgevers lanceren ‘Asielzoeker zkt. Match met bedrijf’: “Dringend meer arbeidsmigranten nodig voor bedrijven en onze welvaart”
Diepenbeek - De nood om niet-Belgen aan te trekken en actief in te zetten, dringt zich op. Dat zeggen HR-bedrijf Itzu, Voka Limburg en Confederatie Bouw Limburg. “Zo boeken we drie keer winst: ze vullen de vele openstaande vacatures in, dragen bij aan onze sociale zekerheid en ze bouwen hun eigen toekomst op”, zegt CEO Louis Kemps van Itzu.


Dat we eens beginnen met nutteloze jobs te schrappen en werkloosheid in de tijd beperken.

Drie keer winst voor ons land.
Nutteloze jobs kosten geld en die mensen zijn dan beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Werklozen kosten geld aan de maatschappij, hen inzetten brengt geld in het laatje en we moeten minder SZ uitbetalen.
Geld dat verdient wordt door arbeidsmigranten, gaat voor een groot deel naar het buitenland, wordt hier dus niet uitgegeven. Door "onze" mensen te activeren, gaat er juist minder geld naar het buitenland.
Ik zie echt wel een gebrek aan kamelenkakkneders,
koeievlaverharders, geitenhoeders, bananenbladvlechters en dromedarisjockeys in België.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:28   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie echt wel een gebrek aan kamelenkakkneders,
koeievlaverharders, geitenhoeders, bananenbladvlechters en dromedarisjockeys in België.
Daar hebben we inderdaad nood aan.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:59   #5
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.779
Standaard

Yup, allemaal gezonde sterke jongemannen, Asiel verkregen, papieren in orde dan gaan we aan gezinshereniging doen. Lukt het niet van de eerste keer, dan zetten we er prodeo advocaat op.

Werken? Natuurlijk, een beetje (in t zwart) of wat handel drijven (dat zeker in het zwart)
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 08:01   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik stel voor dat bedrijven die hier geen werkkrachten vinden naar landen verkassen waar wel genoeg werkkrachten zijn en niet "de werkkrachten" naar hier verkassen.
Verkassen moeten zij niet maar wel boetes opgelegd krijgen als er duidelijke bewijzen zijn van dat zij 'goedkope' werkkrachten laten overkomen en tewerkstellen.

Als men dat blijft doen illegalen en bootjesvluchtelingen werk geven dan zie ik het wel héél somber in voor onze eigen jeugd/schoolgangers/de eigen bevolking.

p.s.

Gevolgen van de EU-uitbreiding voor de Vlaamse arbeidsmarkt.

(wreed oud artikel de dato 2005)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 08:56   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Begrijpen bedrijfsleiders nog steeds niet dat de migranten/asielzoekers en bepaalde anderen die zij tewerk stellen, de werken wel zullen doen, maar daar schuilt wel een doel achter.

Eerste doel is *money*money*

Tweede is: na een tijd alles overnemen

Der untergang?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2022 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:00   #8
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.739
Standaard

Begin er eerst maar eens mee dat fortuinzoekers de taal leren, dat was toch de eerste voorwaarde van de politiek voor "integratie"?
Hoe ga je ze anders aan het werk kunnen zetten? Met gebarentaal?

En zijt ge weer daar met je geleuter om ons hele sociale systeem, waarvoor wij allen betalen, de nek om te draaien voor enkele profiteurs/beroepsdoppers?
Die werklozen zijn je toch echt wel een doorn in je oog en een obsessie, hé?

Misschien eens de balans opmaken over wat werklozen, die bijdroegen, aan de belastingbetalers kosten en anderzijds de kosten voor de intussen, tienduizenden gepamperde asiel- en fortuin hangmatters met kroost na gezinsherenigingen zonder 1 eurocent bijdrage?
Ik vermoed dat je dan moet gaan zitten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:07   #9
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Verkassen moeten zij niet maar wel boetes opgelegd krijgen als er duidelijke bewijzen zijn van dat zij 'goedkope' werkkrachten laten overkomen en tewerkstellen.

Als men dat blijft doen illegalen en bootjesvluchtelingen werk geven dan zie ik het wel héél somber in voor onze eigen jeugd/schoolgangers/de eigen bevolking.

p.s.

Gevolgen van de EU-uitbreiding voor de Vlaamse arbeidsmarkt.

(wreed oud artikel de dato 2005)
Heb stukjes uit dat wreed oud artikel gelezen. Zaten er soms kilometers naast. Vooral de Duitse grafieken.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:14   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Heb stukjes uit dat wreed oud artikel gelezen. Zaten er soms kilometers naast. Vooral de Duitse grafieken.
Zoals het is met de meeste berichten tegenwoordig, in de zin van, dat zeker niet alles juist is weergegeven het er op sommige momenten zelfs totaal naast is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:26   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.391
Standaard

Het valt weeral niet op dat het bijna allemaal mannen zijn, "asielzoekers" die vrouw en kinderen in "oorlogsgebied" achterlaten :



En die onnozelaars vh Klein Kasteeltje gaan dat nog geloven ook
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 18:11   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Begin er eerst maar eens mee dat fortuinzoekers de taal leren, dat was toch de eerste voorwaarde van de politiek voor "integratie"?
Hoe ga je ze anders aan het werk kunnen zetten? Met gebarentaal?

En zijt ge weer daar met je geleuter om ons hele sociale systeem, waarvoor wij allen betalen, de nek om te draaien voor enkele profiteurs/beroepsdoppers?
Die werklozen zijn je toch echt wel een doorn in je oog en een obsessie, hé?

Misschien eens de balans opmaken over wat werklozen, die bijdroegen, aan de belastingbetalers kosten en anderzijds de kosten voor de intussen, tienduizenden gepamperde asiel- en fortuin hangmatters met kroost na gezinsherenigingen zonder 1 eurocent bijdrage?
Ik vermoed dat je dan moet gaan zitten.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat u totaal niet begrijpt waar het over gaart.
Niet erg hoor, maar meng u dan ook niet in de discussie.

Hier een tabel van niet werkenden werkzoekenden.
Daar zijn voor alle duidelijkheid de "zieken" niet bij.

https://stat.nbb.be/Index.aspx?DataS...EMPLOY&lang=nl
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 05:39   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.644
Standaard

Driekwart Limburgers werkt nu, maar aantal inactieven blijft bijzonder hoog
Hasselt - De werkzaamheid in Limburg piekt: driekwart van alle Limburgse 25 tot 64-jarigen is nu aan het werk. Maar het aantal inactieven en het geringe aantal hooggeschoolden maakt verdere groei zeer moeilijk. Dat blijkt uit cijfers van professor arbeidseconomie Stijn Baert (UGent).
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:13   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik stel voor dat bedrijven die hier geen werkkrachten vinden naar landen verkassen waar wel genoeg werkkrachten zijn en niet "de werkkrachten" naar hier verkassen.
Wat met de bouw en infrastructuur werken ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:22   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Begin er eerst maar eens mee dat fortuinzoekers de taal leren, dat was toch de eerste voorwaarde van de politiek voor "integratie"?
Hoe ga je ze anders aan het werk kunnen zetten? Met gebarentaal?
Gebarentaal aangevuld met Google Translate, plannen en tekeningen. Zo ken ik een jonge Vlaming die amper Frans heeft gehad op school zijn plan trekt als hij in de Walen bulldozers gaat repareren. Van bulldozers kende hij niets toen hij daar begon, wel automechaniek gestudeerd. Hij zit veel te videobellen met zijn chef op verplaatsing. Zijn chef kan hem via de videobeelden commanderen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:23   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Bij onze noorderburen ziet men het zo...

Stop de asielwaanzin!!!!

Bovenstaanbde link daar hangt een abbo aan vast.

Maar ook hier maakt men zich er zorgen over en kan u het bekijken.

Extra...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:26   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.855
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat met de bouw en infrastructuur werken ?
Daar hebben we toch al een overvloed van oostblokkers?

Hebt u vertrouwen in een ploeg kamelenkakkneders die doen alsof ze kunnen communiceren, maar het verschil niet kennen tussen een betonmixer en schroefmachine?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:30   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.855
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gebarentaal aangevuld met Google Translate, plannen en tekeningen.
Daar zit iets in, asielige zoekers hebben goeie smartphone skills.
Citaat:
Zo ken ik een jonge Vlaming die amper Frans heeft gehad op school zijn plan trekt als hij in de Walen bulldozers gaat repareren. Van bulldozers kende hij niets toen hij daar begon, wel automechaniek gestudeerd.
Hier beginnen we al. Er wordt gevraagd azielige zoekers aan te werven, geen Vlamingen met een relevante opleiding.
En hoeveel denkt u dat een ICE in een bulldozer verschilt van een ICE in een camionnetteke?
Citaat:
Hij zit veel te videobellen met zijn chef op verplaatsing. Zijn chef kan hem via de videobeelden commanderen.
Dat is uit ellende, probeer maar eens bekwaam werkvolk te vinden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 08:36   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gebarentaal aangevuld met Google Translate, plannen en tekeningen. Zo ken ik een jonge Vlaming die amper Frans heeft gehad op school zijn plan trekt als hij in de Walen bulldozers gaat repareren. Van bulldozers kende hij niets toen hij daar begon, wel automechaniek gestudeerd. Hij zit veel te videobellen met zijn chef op verplaatsing. Zijn chef kan hem via de videobeelden commanderen.
De 'oplossing?'

Muama Enence, a Smart Japanese Innovation

Het is nog niet vol genoeg?

Naast die zin zou je u de vraag kunnen stellen: zoekt de EU het zelf niet dat die aasgieren allemaal aangelopen komen?

Kijk bij onze noorderburen

Citaat:
Bijstandsgerechtigden krijgen:

1 persoon € 1.049,- per maand en dat is op jaar basis 12.855,-
1 persoon met kinderen € 1457,- per maand en dat is op jaar basis 17.484,-

Een asielzoeker c.q. vluchteling krijgt + kost op jaarbasis € 27.900,- en dat is € 2.325,- per maand!
Er zijn veel van onze mensen en noorderburen die niet eens 2.325€ per maand hebben en alle dagen uit werken gaan.

En dan verschiet men er van dat die in groten getale komen aangelopen/aangevaren?

Yeah right!

Stoppen met ze alle voordelen en geld te geven en gewoon terugsturen dat zal in bepaalde kringen te dramatisch klinken waarschijnlijk?

Het is algemeen geweten dat het migratieprobleem uit zijn voegen barst binnen de EU.

Wie zal daar wat aan doen?

Wie heeft het lef, de kennis en de kunde om de instroom een halt toe te roepen?

Niemand denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2022 om 08:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:16   #20
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220824_96187401


Werkgevers lanceren ‘Asielzoeker zkt. Match met bedrijf’: “Dringend meer arbeidsmigranten nodig voor bedrijven en onze welvaart”
Diepenbeek - De nood om niet-Belgen aan te trekken en actief in te zetten, dringt zich op. Dat zeggen HR-bedrijf Itzu, Voka Limburg en Confederatie Bouw Limburg. “Zo boeken we drie keer winst: ze vullen de vele openstaande vacatures in, dragen bij aan onze sociale zekerheid en ze bouwen hun eigen toekomst op”, zegt CEO Louis Kemps van Itzu.


Dat we eens beginnen met nutteloze jobs te schrappen en werkloosheid in de tijd beperken.

Drie keer winst voor ons land.
Nutteloze jobs kosten geld en die mensen zijn dan beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Werklozen kosten geld aan de maatschappij, hen inzetten brengt geld in het laatje en we moeten minder SZ uitbetalen.
Geld dat verdient wordt door arbeidsmigranten, gaat voor een groot deel naar het buitenland, wordt hier dus niet uitgegeven. Door "onze" mensen te activeren, gaat er juist minder geld naar het buitenland.
Wat ik al heel lang begrepen heb
Migratie wordt niet door enkele naieve linkse rakkertjes aangewakkerd
Maar door de ecnomische vraag van onze industriëlen om zo de lonen hier laag te houden.
Dat is de ongemakkelijke waarheid van de migratie
En wie gelooft dat partijen die prat gaan op hun economisch / industriële ‘bazen’ daar iets gaan aan doen, buiten de poorten nog meer open zetten (zoals we al meegemaakt hebben), die gelooft in Nessy van Loch Ness
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 09:20.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be