Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 08:02   #1
Black Girlke
Banneling
 
 
Black Girlke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Berichten: 210
Standaard Gentse Home Alone-ster Victor (7) terug bij moeder Tema

Gentse Home Alone-ster Victor (7) terug bij moeder Tema



Super Victor - de 7-jarige, Gentse Home Alone-ster die twee weken lang moederziel alleen het huishouden runde - is terug bij zijn mama. ,,Niet dat ik haar gemist heb'', lacht de jonge snaak erg volwassen. ,,Ik kan best wel mijn eigen boontjes doppen!'' Ook de 26-jarige, Afrikaanse mama Tema Kwakye is trots op haar spruit. ,,Victor is altijd een haantje de voorste geweest, een echte huisman.''


Net als de Amerikaanse kaskraker, eindigt ook de Gentse versie van Home Alone met een happy end. Terwijl zijn mama Tema op reis was, runde super-Victor twee weken lang zijn thuis in een Gentse volksbuurt, moederziel alleen. Na een anonieme tip bij het 101-noodnummer, kwam de politie een kijkje nemen. De agenten besloten de jongen mee te nemen en tijdelijk bij een gastgezin onder te brengen (zie deze krant van zaterdag) . Intussen is mama echter terug uit het buitenland en vormt ze samen met haar zoon en zijn kleine zusje Tracey (2) opnieuw een perfect gezinnetje.

Super-Victor relativeert zijn superprestatie. De Gentse spruit had het best wel naar zijn zin, zo op zijn eentje in moeders flat. ,,Mama hoefde zich geen zorgen te maken'', zegt de stoere Gentse Webster in perfect Nederlands. ,,Ik kan best wel mijn eigen boontjes doppen! Tuurlijk was ik blij toen ik mama terug zag maar, eerlijk waar, ik heb haar niet gemist!''

Dat kan mama Tema Kwakye best geloven. Ze is 26 jaar oud en poetsvrouw, van Ghanese afkomst maar sinds zeven jaar in ons land. Over Victors vader wil ze niks veel kwijt. Haar échte man woont naar eigen zeggen in Ghana. ,,Onze Victor is altijd al erg volwassen en zelfstandig geweest'', lacht ze. ,,Een echt haantje de voorste. Hij is pas zeven maar al een perfecte huisman. Hij gaat alleen slapen, wast zich op eigen houtje, staat tijdig uit zichzelf op, smeert zijn boterhammetjes en gaat naar school. Zonder mekkeren, met een eeuwige glimlach op zijn lieve gezichtje.''

Waar hij ook komt, overal spreekt Vicor de mensen op zijn beleefde volwassen toon aan. ,,Ik vermoed zo stilaan dat hij meer vrienden heeft dan wie ook hier in de buurt'', lacht Tema. ,,Niet dat ik hem speciaal sociaal of zelfstandig heb opgevoed. En het heeft ook helemaal niks met onze Afrikaanse cultuur te maken. Victor is gewoon. Victor, da's de enige zinvolle verklaring die ik kan geven.''

Lesje geleerd Toen mama Tema een maand lang naar Afrika vertrok, had ze eigenlijk haar broer in Gent gevraagd om een oogje in het zeil te houden en op het appartement bij zijn 7-jafige neefje te logeren. ,,Toch stond ik er zo goed als altijd alleen voor'', lacht Victor. ,,Niet dat ik iets tekort kwam. Als ik trek had, nam ik wel wat cornflakes. Als ik uitbundig was, ging ik wat spelen met de vriendjes uit de buurt. En als ik moe was, ging ik slapen. Zo eenvoudig is dat. Nooit was ik bang. Je moet het leven niet moeilijker maken dan het al is. Ik beleefde een reuzentijd. Da's toch het allerbelangrijkste?''

Tema had nooit de bedoeling haar zoontje in de problemen te brengen. ,,Ik hou zielsveel van mijn kinderen, heb echt wel het beste met hen voor. Als er iets is, neem ik het stevig voor hen op. Victor doet nu al zijn uiterste best op school. Hopelijk is voor hem een mooie toekomst weggelegd, misschien wel als politieagent, daar droomt hij van.'' De jonge moeder heeft trouwens haar lesje wel geleerd. ,,De volgende keer als we naar mijn thuisland gaan, neem ik Tracey én Victor mee. Dat staat nu al vast.''

Nicholas LATAIRE24/10/2005

Wie durft nu nog beweren dat zwarten dom zijn ?

Laatst gewijzigd door Black Girlke : 24 oktober 2005 om 08:03.
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:11   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Mss toch beter om Victor in een pleeggezin onder te brengen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 13:08   #3
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Kinderen kunnen dikwijls beter hun plan trekken dan volwassenen. Maar om dit nu gaan goed te spreken is toch wel wat aan het haar getrokken. Volgens mij is het gewoon een afschuiven van verantwoordelijkheid die men heeft voor zijn kinderen. Het gedacht "hem kan niets overkomen" zal hier wel een rol in gespeeld hebben. Als er iets misloopt zullen anderen of een sociale dienst hem wel verzorgen en opvangen.
Eén maand? Wie laat er nu zolang een zevenjarig kind alleen? Nu hebben buren opgemerkt dat de moeder er niet was, maar enig idee hoe het zou afgelopen zijn moest niemand gereageerd hebben en die kleine bv ziek geworden was?
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 14:17   #4
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Wie durft nu nog beweren dat zwarten dom zijn ?
Ik. Niet álle zwarten zijn dom. Net zoals bij blanken lopen er slimme en domme mensen rond.
Die moeder mogen ze voor mijn part in de gevangenis smijten. Welke ouder laat zijn kind van 7 nu alleen achter in huis?
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:40   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik. Niet álle zwarten zijn dom. Net zoals bij blanken lopen er slimme en domme mensen rond.
Die moeder mogen ze voor mijn part in de gevangenis smijten. Welke ouder laat zijn kind van 7 nu alleen achter in huis?
Tja, een goede moder kun je haar niet noemen, maar ze had wel gevraagd aan haar broer om te logeren bij haar zoon.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 17:16   #6
Vlaamse Krijger
Schepen
 
Vlaamse Krijger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Wie durft nu nog beweren dat zwarten dom zijn ?
Met een gemiddeld IQ van 75 mogen we zwarten als zeer intelligente wezens beschouwen.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 19:18   #7
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

als IK zoiets aanvang, als blanke, dan komt dat op de 1ste pagina van de krant, dan beschrijven ze me als een monster van onverschilligheid, stoppen ze m'n kind in een tehuis en zie ik het mischien nooit terug.Verdiend.Bij deze dame schrijft men er een soort komedie met een "happy end" over en het leven gaat verder...begrijp er niks van...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 20:50   #8
Vlaamse Krijger
Schepen
 
Vlaamse Krijger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
als IK zoiets aanvang, als blanke, dan komt dat op de 1ste pagina van de krant, dan beschrijven ze me als een monster van onverschilligheid, stoppen ze m'n kind in een tehuis en zie ik het mischien nooit terug.Verdiend.Bij deze dame schrijft men er een soort komedie met een "happy end" over en het leven gaat verder...begrijp er niks van...
Welkom in het multikulturele Vlaanderen waar alleen vreemdelingen kunnen genieten van dergelijke priveleges. Positieve discriminatie noemt men dat of eigen volk laatst.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 21:10   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger
Met een gemiddeld IQ van 75 mogen we zwarten als zeer intelligente wezens beschouwen.
Nogmaals, dat is nog altijd het dubbele van jouw IQ.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 21:56   #10
Vlaamse Krijger
Schepen
 
Vlaamse Krijger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nogmaals, dat is nog altijd het dubbele van jouw IQ.
Juist ja!
Schieten op de boodschapper dat maakt je heel geloofwaardig!

Of je het nu graag hoort of niet: negers zijn dom en lui. Gelukkig nog net intelligent genoeg om bolletjes crack in hun pijpje te stoppen. 8)
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 22:32   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger
Schieten op de boodschapper dat maakt je heel geloofwaardig!
Het enige wat ik hier van jou zie is jouw "grote boodschap" (misschien even de vensters openzetten).
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 01:40   #12
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Als papa van 2 zoons sta ik even met open bek na het lezen van pietje's reactie. Waar gaan we naartoe. De klootzakken vinden het godverdomme nog normaal ook.

Geef mij dan met veel plezier de titel van: fascist, racist, neo of gewone nazi, of wat je ook kan bedenken.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 12:23   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Als papa van 2 zoons sta ik even met open bek na het lezen van pietje's reactie. Waar gaan we naartoe. De klootzakken vinden het godverdomme nog normaal ook.

Geef mij dan met veel plezier de titel van: fascist, racist, neo of gewone nazi, of wat je ook kan bedenken.
Dat "vlaemsche krijger" onze zwarte medemens tot waardeloos vee degradeert vind je natuurlijk niet erg. Van een huurling had ik nu ook niet veel anders verwacht, hoor. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 12:44   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik. Niet álle zwarten zijn dom. Net zoals bij blanken lopen er slimme en domme mensen rond.
Die moeder mogen ze voor mijn part in de gevangenis smijten. Welke ouder laat zijn kind van 7 nu alleen achter in huis?
Ze had haar broer gevraagd voor hem te zorgen.
Die broer is in fout, niet de moeder.

Als ik een alleenstaande moeder ben, en ik moet een korte periode weg, en ik vraag aan m'n moeder of zo om voor de kleine te zorgen, en die gaat akkoord, dan ben IK toch niet in de fout? Gebeurd nogal eens hoor, ouders die even weg gaan en de zorg voor de kinderen aan familie geven...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be