Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2024, 15:13   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.597
Standaard Afstandswerken

Wat vinden jullie van een artsenpraktijk, met psycholoog, kinesist en verpleegster, die voor de afspraken te maken, werken met een gepensioneerde verpleegster in ... Spanje.
Zij beheert van daaruit de website met de afspraken, en via telefonische doorschakeling staat ze de mensen te woord die niet vertrouwd zijn met het boeken via internet.

Of er fiscale voordelen aan zijn, weet ik niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 18:05   #2
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 587
Standaard

'k snap totaal niet dat ge zo'n vraag stelt. Jaloers??!

Gepensioneerde verpleegster is veel beter opgeleid en heeft veel meer ervaring en vakkennis dan een medisch secretaresse, laat staan een doorsnee telefoniste. En als gepensioneerde in Spanje gaan wonen geeft blijk van gezond verstand, die staat 's morgens al direct goedgezind op door de blauwe hemel en stralende zon. Het enige waarbij je geen empathie (wel leedvermaak) kan verwachten is, als je belt om je afspraak te verplaatsen omdat je er toch niet kunt niet doorgaan met zo'n ellendig weer.

Wat te denken van corporate organisaties die hun helpdesk verplaatsen naar Roemenië tot zelfs Indonesië, met 'telefoonbeantwoorders' die niks van het onderwerp kennen en je met een quasi onverstaanbaar vreemd accent te woord staan.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 19:19   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
'k snap totaal niet dat ge zo'n vraag stelt. Jaloers??!

Gepensioneerde verpleegster is veel beter opgeleid en heeft veel meer ervaring en vakkennis dan een medisch secretaresse, laat staan een doorsnee telefoniste. En als gepensioneerde in Spanje gaan wonen geeft blijk van gezond verstand, die staat 's morgens al direct goedgezind op door de blauwe hemel en stralende zon. Het enige waarbij je geen empathie (wel leedvermaak) kan verwachten is, als je belt om je afspraak te verplaatsen omdat je er toch niet kunt niet doorgaan met zo'n ellendig weer.

Wat te denken van corporate organisaties die hun helpdesk verplaatsen naar Roemenië tot zelfs Indonesië, met 'telefoonbeantwoorders' die niks van het onderwerp kennen en je met een quasi onverstaanbaar vreemd accent te woord staan.
Integendeel. Ik vind dat een goede evolutie.
Maar sommigen zijn nogal tegen. Ze vinden dat die verpleegster haar pensioen en bijverdienste zou moeten spenderen in de belzieke economie.
Afijn, dat moesten we besluiten bij de discussie dat de Lijn zo ook iets had met de bestellingen van de flexi-bussen vanuit Barcelona.
Nu zie je dat simpele verpleegsters ook zo kunnen werken, en helpen bij toestanden van artsentekorten hier in Vlaanderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 07:53   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat vinden jullie van een artsenpraktijk, met psycholoog, kinesist en verpleegster, die voor de afspraken te maken, werken met een gepensioneerde verpleegster in ... Spanje.
Zij beheert van daaruit de website met de afspraken, en via telefonische doorschakeling staat ze de mensen te woord die niet vertrouwd zijn met het boeken via internet.

Of er fiscale voordelen aan zijn, weet ik niet.
Ja, als die haar werk doet en die groepspraktijk draait, dan ligt die voor mijn part onder ne parasol op Copa Cabana, of in een grot in Tora Bora.

Dat is de modernen tijd he Schoof, een paar jaar geleden nam ik al ene zijne computer over in Californie, gaat gij maar slapen, laat uwe computer opstaan en tegen morgenvroeg is het opgelost. en zo geschiede.

Iedereen content want niemand moest op een onchristelijk uur werken om het probleem na te kijken. Zonder tijd te verliezen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 12:22   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat vinden jullie van een artsenpraktijk, met psycholoog, kinesist en verpleegster, die voor de afspraken te maken, werken met een gepensioneerde verpleegster in ... Spanje.
Zij beheert van daaruit de website met de afspraken, en via telefonische doorschakeling staat ze de mensen te woord die niet vertrouwd zijn met het boeken via internet.

Of er fiscale voordelen aan zijn, weet ik niet.
Ik zie daar niet veel problemen in.

Zolang ik maar iemand aan de lijn krijg die deftig Nederlands praat maakt mij het niet uit waar die persoon zit.
Als je het niet weet ga je aan de telefoon trouwens niet eens merken dat je gesprekspartner in Spanje zit.

Dat zijn nu eenmaal de voordelen van de technologische vooruitgang.
Als je enkel telefonisch (of online) werkt kan je tegenwoordig in principe gaan werken waar je wil.

Ik vind dat niet verkeerd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 13:30   #6
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.746
Standaard

ik heb ook getelewerkt in het probleem. ik zie het probleem niet, wat is het verschil tussen thuiswerken op de keukentafel of in spanje in een terrasje.

een mens kan er maar deugd van hebben.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 14:18   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.305
Standaard

Het is tenminste nog een menselijk wezen. Eerstelijnshulp of communicatie gebeurt nu al meestal via AI chatbot.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 14:28   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is tenminste nog een menselijk wezen. Eerstelijnshulp of communicatie gebeurt nu al meestal via AI chatbot.
Of via Appu Rashamani, die ergens in New Delhi aan de telefoon hangt nadat hij een snelcursus Nederlands te slikken heeft gekregen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 14:32   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Of via Appu Rashamani, die ergens in New Delhi aan de telefoon hangt nadat hij een snelcursus Nederlands te slikken heeft gekregen.
Dat is al de tweedelijnshulp, als de bot de vraag niet verstaat.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 14:33   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is al de tweedelijnshulp, als de bot de vraag niet verstaat.
Zo werkt dat tegenwoordig.

Als de bot je niet verstaat, krijg je iemand aan de lijn die je dan zelf weer niet verstaat...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be