Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2024, 06:34   #101
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is een link naar de Witte zijn posts niet voldoende?
Neen, waarom zouden die ook maar enigszins relevant zijn in verband met een verplichting voor alle werknemers om Nederlands te spreken na onafhankelijkheid?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 mei 2024 om 06:34.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 07:17   #102
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Elke leugen is blijkbaar goed om de angst voor de onafhankelijkheid er in te houden.Alsof de Vlaamse exportfirma's nog enkel Nederlands zouden mogen gebruiken .
Wilt gij nu beweren dat gij nooit geschreven hebt dat na Vlaamse onafhankelijkheid iedereen die hier woont/werkt zich moet aanpassen en verplicht Nederlands moet spreken?
Ik heb het niet over exportfirma's tijdens hun contact met buitenlandse afnemers. Maar over onderlinge contacten van werknemers binnen bedrijven tijdens de werkuren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2024 om 07:20.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 08:52   #103
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wilt gij nu beweren dat gij nooit geschreven hebt dat na Vlaamse onafhankelijkheid iedereen die hier woont/werkt zich moet aanpassen en verplicht Nederlands moet spreken?
Ik heb het niet over exportfirma's tijdens hun contact met buitenlandse afnemers. Maar over onderlinge contacten van werknemers binnen bedrijven tijdens de werkuren.
Dat alle MUGs en ziekenwagens die in Vlaanderen patiënten behandelen ,Nederlandstalig moeten zijn en dat alle winkeliers en restauranthouders die in Vlaanderen een zaak hebben ,Nederlands moeten kennen .

Dat heb ik inderdaad gezegd en dat is in elk land vanzelfsprekend.

Behalve nu in Vlaanderen waar de Franstalige verwachten dat hun patiënten of klanten Frans moeten spreken tegen hen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 09:14   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.696
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wilt gij nu beweren dat gij nooit geschreven hebt dat na Vlaamse onafhankelijkheid iedereen die hier woont/werkt zich moet aanpassen en verplicht Nederlands moet spreken?
Ik heb het niet over exportfirma's tijdens hun contact met buitenlandse afnemers. Maar over onderlinge contacten van werknemers binnen bedrijven tijdens de werkuren.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat alle MUGs en ziekenwagens die in Vlaanderen patiënten behandelen ,Nederlandstalig moeten zijn en dat alle winkeliers en restauranthouders die in Vlaanderen een zaak hebben ,Nederlands moeten kennen .

Dat heb ik inderdaad gezegd en dat is in elk land vanzelfsprekend.

Behalve nu in Vlaanderen waar de Franstalige verwachten dat hun patiënten of klanten Frans moeten spreken tegen hen.
Je ontwijkt duidelijk zijn pajoske zijn vraag...

moet kennen # moet spreken
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 mei 2024 om 09:15.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:30   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, waarom zouden die ook maar enigszins relevant zijn in verband met een verplichting voor alle werknemers om Nederlands te spreken na onafhankelijkheid?
Integendeel zelfs! Een staatsgrens is de enige echte waterdichte bescherming tegen de verfransing. Dus kunnen taalregels de schop op.

Eén ding blijft natuurlijk: werknemers moeten beschermd worden voor arbeidsveiligheid en voor inkomensdiefstal. Een aantal richtlijnen en rechten zullen dus begrijpelijk moeten zijn voor elke werknemer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:32   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat alle MUGs en ziekenwagens die in Vlaanderen patiënten behandelen ,Nederlandstalig moeten zijn en dat alle winkeliers en restauranthouders die in Vlaanderen een zaak hebben ,Nederlands moeten kennen .

Dat heb ik inderdaad gezegd en dat is in elk land vanzelfsprekend.

Behalve nu in Vlaanderen waar de Franstalige verwachten dat hun patiënten of klanten Frans moeten spreken tegen hen.
2

Winkeliers en restauranthouders, ligt wat ingewikkelder. De eigenaar van McDonalds zal geen Nederlands moeten kennen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 13:54   #107
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Winkeliers en restauranthouders, ligt wat ingewikkelder. De eigenaar van McDonalds zal geen Nederlands moeten kennen.
De eigenaar van Mac Donalds niet ,

maar de bedienden achter de balie of de kassa daarentegen wel.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 15:14   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Liesbeth Homans: "Als er geen grondige hervorming komt, zal het zonder de N-VA zijn."
Gepubliceerd op dinsdag 23 april 2024

Bij N-VA is de boodschap al een tijdje duidelijk: zonder een zevende staatshervorming waarbij het land in een confederale plooi wordt gelegd, stapt de partij niet in een federale regering. Die boodschap is ook te horen bij Liesbeth Homans, voorzitter van het Vlaams Parlement, in een gesprek met Belga waarin ze zowel terugblikt op haar rit als parlementsvoorzitter als een blik op de toekomst werpt. "Als er geen grondige hervorming komt, zal het zonder de N-VA zijn", aldus Homans.
https://www.liesbethhomans.be/nieuws...r-de-n-va-zijn
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 15:35   #109
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Exact wat BDW al zei.

Citaat:
Na de verkiezingen van 2024 wil Bart De Wever alleen nog maar aan tafel zitten met de PS als het gaat over confederalisme.
https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-w...lisme-of-niets
Ik ben benieuwd wie eerst zijn broek zal laten zakken en zijn kiezers zal bedriegen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 mei 2024 om 15:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 15:44   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
N-VA lanceert plan om taalproblematiek in Brusselse ziekenhuizen aan te pakken

Het probleem van gebrekkige Nederlandstalige dienstverlening in Brusselse ziekenhuizen en spoeddiensten sleept al decennialang aan. In navolging van het N-VA-actieplan ‘Taal in Ziekenhuizen’ dat eerder werd gelanceerd, presenteert Tavernier een aantal concrete voorstellen: “De primaire verantwoordelijkheid ligt bij het Brussels en federaal niveau. Maar aangezien daar werkelijk niets beweegt zijn we in Vlaanderen genoodzaakt om het heft in eigen handen te nemen en zelf met oplossingen te komen.”

De Brusselwet zegt dat de Vlaamse Brusselminister verplicht uitgenodigd moet worden op de vergaderingen van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) voor zaken zoals gezondheidszorg. Maar tot nu toe is dat nog nooit gebeurd. Tavernier vindt dat onaanvaardbaar: “Al meer dan 20 jaar wordt de wet in de vuilbak gegooid. We hebben een garantie nodig dat Vlaanderen vertegenwoordigd is aan de Brusselse tafel. Daarom pleiten we voor een volwaardige deelname van de Vlaamse Brusselminister aan het GGC-college waarbij hij, samen met zijn Franstalige collega, de huidige GGC-leden verantwoordelijk voor gezondheid en welzijn vervangt.”

Taalklachten serieus nemen

Volgens Tavernier is het van cruciaal belang dat elke taalklacht serieus wordt genomen: “Te vaak blijven taalklachten onbehandeld, wat leidt tot een gevoel van machteloosheid bij slachtoffers van deze discriminatie. Dat moet dringend veranderen. Ziekenhuizen moeten elke klacht serieus nemen en concreet actie ondernemen om het probleem aan te pakken. In het geval van ernstige taalklachten moet de Vlaamse Zorginspectie ingrijpen.”

Tavernier is teleurgesteld over het gebrek aan daadkracht bij huidig minister voor Brussel Benjamin Dalle (cd&v) op dat vlak: "Hoewel hij enkele babystapjes heeft gezet, is er nauwelijks verbetering vast te stellen op het vlak van Nederlandstalige dienstverlening in Brussel. Dalle heeft te weinig inspanningen geleverd om daar verandering in te brengen. Het respect voor de wettelijke tweetaligheid in Brussel is nog nooit zo slecht geweest, maar de minister heeft nooit echt de wil getoond om dit aan te kaarten. Hij heeft dan ook Nederlandstalige Brusselaars en de Vlamingen uit de Vlaamse Rand in de steek gelaten."

Vlaamse taalinspectie

"Zonder concrete controlemaatregelen voor taalkennis in Brusselse ziekenhuizen blijven we op een dood spoor," betoogt Tavernier, die daarvoor een rol ziet weggelegd voor de Vlaamse Zorginspectie. “De taalcontroles moeten in de eerste plaats gericht zijn op de dringende medische hulp en de ziekenhuizen. Dit is een cruciale stap om de kwaliteit van de Nederlandstalige zorg te waarborgen.”
https://www.n-va.be/nieuws/n-va-lanc...-aan-te-pakken

Het is een goed begin, maar veel te laat én veel te weinig.

Ik belandde 40 jaar geleden in een Brussels ziekenhuis, en weet uit ervaring hoe daar de Vlamingen behandeld worden.
Ik had zelf een rugoperatie achter de rug, maar vanaf de dag dat ik uit bed mocht waste ik een vrouwtje van in de negentig, met lekker warm water. Ze was nochtans perfect tweetalig, maar werd gepest omdat ze Vlaming was. Een van de pesterijen was, haar wassen met ijskoud water. Het menske was ocharme zo dankbaar omdat ik haar waste ipv de verpleegster.
Ik ben gehard door het leven en laat niet gauw traantjes, maar daar kwamen de waterlanders.

Dat geldt niet alleen in de Brusselse ziekenhuizen maar ook in de supermarkt, en in restaurants. En ook daar kan ik over meespreken. Ik liet ooit mijn aankopen aan de kassa staan omdat zowel de kassierster als de klanten achter mij hun slechtste kant lieten zien, omdat ik Nederlands sprak en het vertikte om over te schakelen op Frans .

In een restaurant in Neder-Over-Heembeek, niet ver van de woonplaats van Bert Anciaux, ging ik ook buiten zonder te eten of te drinken. Er lag niet eens een Nederlandstalige menukaart, en de de bazin bekeek mij uit de hoogte omdat ik daar naar vroeg.

Er bestaat zoiets als een taalwetgeving voor Brussel. Het wordt de hoogste tijd dat de Franstaligen die wet respecteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 mei 2024 om 15:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 15:46   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Exact wat BDW al zei.



Ik ben benieuwd wie eerst zijn broek zal laten zakken en zijn kiezers zal bedriegen.
De Wever liet ook horen dat hij zich geen tweede keer in de zak zal laten zetten.
Hij zet zijn geloofwaardigheid op het spel als hij zijn eigen woorden in de wind slaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 16:01   #112
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.n-va.be/nieuws/n-va-lanc...-aan-te-pakken

Het is een goed begin, maar veel te laat én veel te weinig.

Ik belandde 40 jaar geleden in een Brussels ziekenhuis, en weet uit ervaring hoe daar de Vlamingen behandeld worden.
Ik had zelf een rugoperatie achter de rug, maar vanaf de dag dat ik uit bed mocht waste ik een vrouwtje van in de negentig, met lekker warm water. Ze was nochtans perfect tweetalig, maar werd gepest omdat ze Vlaming was. Een van de pesterijen was, haar wassen met ijskoud water. Het menske was ocharme zo dankbaar omdat ik haar waste ipv de verpleegster.
Ik ben gehard door het leven en laat niet gauw traantjes, maar daar kwamen de waterlanders.

Dat geldt niet alleen in de Brusselse ziekenhuizen maar ook in de supermarkt, en in restaurants. En ook daar kan ik over meespreken. Ik liet ooit mijn aankopen aan de kassa staan omdat zowel de kassierster als de klanten achter mij hun slechtste kant lieten zien, omdat ik Nederlands sprak en het vertikte om over te schakelen op Frans .

In een restaurant in Neder-Over-Heembeek, niet ver van de woonplaats van Bert Anciaux, ging ik ook buiten zonder te eten of te drinken. Er lag niet eens een Nederlandstalige menukaart, en de de bazin bekeek mij uit de hoogte omdat ik daar naar vroeg.

Er bestaat zoiets als een taalwetgeving voor Brussel. Het wordt de hoogste tijd dat de Franstaligen die wet respecteren.
beterschap gewenst met uw achterderugoperatie toch wat belangrijker dan die taalperikelen...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 22:27   #113
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.973
Standaard

Al die positieve berichten over Zuhal Demir ? Niet normaal.

Hebben jullie de afgelopen 4 jaar onder een steen geleefd of wat ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 22:36   #114
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.576
Standaard

Zuhal Demir: "Ik en veel andere leden van N-VA staan niet achter de daden van Israël"

Vlaams minister van Omgeving Zuham Demir (N-VA) heeft via X gereageerd op een artikel over hoe erg gestemd is tijdens het Eurovisiesongfestival. Volgens de titel gaven de N-VA en Vlaams belang de stemming een flinke duw, waardoor Israël 12 punten kreeg van ons land. De minister noemt de titel populitsisch. "Ik en veel andere leden van N-VA staan niet achter de daden van Israël. Israël wreekt zich op duizenden en duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. Laat staan dat ik om die reden mensen zou oproepen om voor het Israëlisch nummer te stemmen. Hier was mijn dochter formeel: Europapa. Wat een onzin zeg", schrijft Demir.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be