Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2024, 06:37   #21
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heerlijk toch, die eensgezindheid binnen Vivaldi. Nu gaat een minister een partijvoorzitter van de meerderheid voor de rechter dagen. De juridisering van de politiek start nu zelfs al vanuit de uitvoerende macht.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...-wil-klacht-i/
Bouchez zit met zijn blauwe boot eenzaam te dobberen op de rode zee van Wallonië en vivaldi

Voelt ook aan dat vivaldi een Titanic is geworden
En slaat snel nog een extra lek in de vivaldi boot in de hoop op een reddingsboei van N-VA
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 06:40   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat stond gisteren al in Business AM.

Vandaag:

In het nieuws: Een klacht wegens ‘laster en eerroof’, in een debat over de kerncentrales, tussen Groen en de MR?

De details: Bouchez zocht én vond de escalatie in het conflict met de groenen. Die willen hem gerust van antwoord dienen, zo geven ze aan: “In het verleden zijn we ook altijd het doelwit geworden van anderen, in de kiescampagne. Toen konden we dat soms niet altijd aan. Maar nu gaan we terugvechten, ons niet laten doen”, zo klinkt vastberaden bij de groene top.
•“Ik heb het er echt mee gehad. Punt. Zo’n drieënhalf jaar lang zeiden mensen me: trek het je niet aan, het is totaal bij de haren getrokken wat hij zegt, maar laat het passeren. Zo schuift de grens altijd verder op.”
•Het is een opvallende quote van minister van Energie Van der Straeten, waarbij ze, niet voor het eerst, hint naar wat zij zelf ervaarde als ‘de zware tol’ van haar mandaat in Vivaldi. Meermaals kwamen daarover van haar entourage de signalen, dat het allemaal toch “unfair” was, en toch wel bijzonder zwaar om te dragen was, met ook nog eens een stevige druk van haar privéleven.
•Maar kijk, in plaats van daarbij dan die klappen te vangen, slaat het boegbeeld van Groen nu opvallend hard terug. “Het is hoog tijd om de bully-politiek van Bouchez een halt toe te roepen. Een regering is een team, maar Bouchez doet niet anders dan frontale aanvallen uitvoeren op de persoon, met uitspraken die op niets gebaseerd zijn. Dit is een nieuw dieptepunt in de politiek.”
•Dat ‘dieptepunt’ waar de groene minister naar refereert, is een interview van Bouchez, uitgerekend ook in De Standaard, begin deze week. Daarin stelde hij onder meerTinne Van der Straeten “heeft bepaalde gegevens en rapporten geïnstrumentaliseerd”, en heeft zo het dossier van de sluiting van de kerncentrales “gemanipuleerd”.
?“Op den duur was het een klucht. De toenmalige CEO van Elia, Chris Peeters mag dat wel eens aan het Parlement komen uitleggen. De informatie die we gekregen hebben over de kerncentrales vraagt om een Parlementaire onderzoekscommissie.”

•Meteen reageert Van der Straeten nu dus wel heel fel: ze gaf haar advocaat opdracht de nodige juridische stappen te ondernemen voor een klacht, wegens het beschadigen van haar reputatie “Dit is laster. Tot twee keer toe heeft Bouchez gezegd dat ik lieg.”
•Dat is een ongeziene zet in de Wetstraat: politici die tegen elkaar klachten indienen bij het gerecht. Zeker voor een regeringslid en tegen iemand van de eigen coalitie. Maar Van der Straeten redeneert juridisch, niet politiek: Bouchez eist immers een parlementaire onderzoekscommissie, de minister wijst erop dat die “de bevoegdheid van een onderzoeksrechter hebben en huiszoekingen kunnen doen.”
•“En nu zou er een onderzoekscommissie moeten komen, simpelweg omdat de voorzitter van de MR van mening verschilt over het te voeren beleid? Als Bouchez het politieke debat wil juridiseren, dan dien ik een klacht in voor uitspraken zonder grond die bovendien juridisch vervolgbaar zijn.”

De essentie: Bouchez krijgt precies wat hij wil, een open oorlog met Groen, over kernenergie.
•Vanmorgen beleefde Bouchez een hoogdag op X, het platform waar hij zich op een doordeweekse dag ook normaal al stevig amuseert. Maar vanmorgen ging het naar een climax: het aantal mensen dat Van der Straeten aanviel en vroeg “wat ze dan te verbergen had bij een onderzoekscommissie”, of nog ergere aanvallen: Bouchez retweette ze allemaal.
•Zelf lanceerde hij ook een tegenaanval, over die zogenaamde parlementaire onderzoekscommissie (die overigens echt zonder voorwerp is, want de Kamer werd woensdag ontbonden). Hij schermde met voorbeelden uit de buurlanden.?“In Frankrijk heeft men een grote parlementaire commissie georganiseerd over de laatste 20 jaar om duidelijkheid te krijgen over de fouten in het energiebeleid. Daarbij zijn presidenten gehoord.”
?“In Duitsland zijn er leerrijke onthullingen geweest over de omstandigheden die tot de kernuitstap hebben geleid.”
?“Maar als je in België een sereen, maar volledig parlementair onderzoek over het onderwerp vraagt, dan dreigt minister Van der Straeten met een klacht, in plaats van in alle openheid te werken.”

•En Bouchez ging verder: “Dat zegt veel over haar beheer en over haar manier van doen. Maar ook over de manier waarop links het debat kapot wil maken, om te verhinderen verantwoordelijkheid te moeten nemen. Links dat justitie belast met absurde klachten over een puur politiek onderwerp. Vandaag is het links dat het meest de vrije meningsuiting en een open publiek debat bedreigt.”
•Dat Bouchez er op het eind nog specifiek een discours over “vrije meningsuiting” bijhaalde, is allerminst toeval. De MR-voorzitter heeft al langer de strategie van de confrontatie met de groenen: het is daar dat hij hoopt de meer gegoede centrumkiezer terug te gaan halen, de ‘bobo’s’ die zowel voor Ecolo als MR kunnen stemmen en in 2019, zeker in Brussel, massaal wegliepen.

Waar het om gaat: Is kernenergie een thema dat de groenen nog pijn kan doen?
•Bouchez heeft al langer gekozen. Hij levert zijn veldslag met de ecologisten liefst op voor hem gunstig terrein: kernenergie. Of eventueel woke. Dat Van der Straeten nu zo hard hapt, werkt alleen maar in zijn voordeel, is zijn overtuiging. Want over die kernenergie haalde Bouchez zijn slag thuis: tegen alles en iedereen binnen Vivaldi in, slaagde de MR erin twee centrales open te houden.
•En Bouchez wil meer: hij wil ook de andere centrales terug open, en volop doorpakken op kernenergie. Dat hij daarbij, volgens peilingen, een ruime meerderheid van de Belgen aan zijn kant heeft, sterkt hem in die strijd.
•Tegelijk voelen de liberalen ook de kwetsbaarheid van de groenen in het dossier: het zijn Ecolo en Groen, weliswaar gedwongen door de internationale context, die toch nog altijd de bocht hebben moeten nemen. Ze stapten in 2020 in de regering, met de overtuiging nu eindelijk, na 20 jaar discussie, finaal alle kerncentrales te gaan sluiten.
•En Van der Straeten zelf is dan misschien wel het ideale doelwit. “Ze heeft wel die goede rapporten van de pers gehad, maar dat is geen verrassing, die zijn haar altijd ontzettend goedgezind geweest. Alleen: ze krijgt geen enkel dossier uitgelegd, zelfs in de ministerraad verstonden wij haar uitleg gewoon niet. Het is niet omdat je je omkleed met een soort technisch, langdradig discours, elke keer, dat je daarom mensen overtuigt”, zo is bij een collega binnen Vivaldi te horen, en niet iemand van de MR.
•En ook elders, bij Open Vld, ziet men wel een kans, over die kernenergie. “Het is niet zo dat Van der Straeten dat finaal heeft opgelost, hè. Het was premier De Croo, die zijn gezinsvakantie in de sneeuw moest onderbreken, om toch maar een deal met Engie te kunnen sluiten. Van der Straeten zelf deed niets, zei geen woord in die meetings”, zo is bij een Open Vld-topper te noteren.

Wat er anders is in 2024: Groen kreeg in het verleden het ook benauwd, in kiescampagnes. Maar het duo Jeremie Vaneeckhout (Groen) en Nadia Naji

(Groen) kiest nu resoluut voor het tegenoffensief.
•Dit weekend stelden Petra De Sutter (Groen) en Naji in Brussel hun ‘Regenboogplan’ voor: een reeks voorstellen om de LGBTQIA+-rechten zowel te verankeren in Grondwet, als steviger aan bod te laten komen in het onderwijs.
•En daarbij een reeks stevig offensieve voorstellen: online haat moet in de Grondwet aangepast worden, zodat het via de correctionele rechtbank vervolgd kan worden. Er moet meer geld naar Ontwikkelingssamenwerking, om met seksuele minderheden te werken. En Naji wil “vanaf het kleuteronderwijs”, dat “leerlingen les krijgen over genderdiversiteit en diverse families”.


De groenen gaan wel héél erg ver met hun hysterisch woke gedoe.
De kiesdrempel wenkt.
Ze verwijt GLB dat hij het parlement buiten spel wilt zetten en het in het gerecht wilt uitvechten, Tine wilt zich alleen verantwoorden voor het parlement.

Heb ik dat goed begrepen?
  • GLB wilt een parlementaire onderzoekscommissie (dat is toch via het parlement als ik het goed heb)!
  • Tine daagt GLB voor het gerecht, met andere woorden, ze wilt het uitvechten buiten het parlement.

Het is niet de eerste keer dat ik dat zot wijf van Groen niet begrijp. Ligt dit aan mij?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 06:47   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Bouchez zit met zijn blauwe boot eenzaam te dobberen op de rode zee van Wallonië en vivaldi

Voelt ook aan dat vivaldi een Titanic is geworden
En slaat snel nog een extra lek in de vivaldi boot in de hoop op een reddingsboei van N-VA
Dat zou kunnen.
Feit is wel dat GLB reeds van in het begin z'n eigen gang ging en meermaals de regeringk in de problemen bracht.
Ik weet niet of dit de taak is van een voorzitter in de meerderheid. Maar heel dikwijls heeft ie wel een punt.

Ook over de kerncentrales (de sluiting er van) wil ik meer weten.
GLB zei gisteren eigenlijk hetzelfde als wat de N-VA al zo lang zegt, er is nooit gekeken naar optie B, waardoor deze optie plots heel duur werd.

De N-VA heeft van in het begin van Vivaldi gepleit voor het openhouden van de twee jongste centrales (en liefst meer dan die twee). Zelfs zonder de oorlog in Oekraïne waren en zijn die centrales nodig (was onlangs op Ter Zake).

We zullen kernenergie nodig hebben, en veel meer dan die zotte minister voor mogelijk houdt.

Er komt ook meer en meer protest tegen windmolens, dit omdat het landschap er lelijker op wordt, maar ook door de sterfte van heel veel vogels. In Nederland worden windmolens soms stilgelegd om vogels door te laten.

Windmolens zijn eigenlijk pure waanzin.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 07:00   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze verwijt GLB dat hij het parlement buiten spel wilt zetten en het in het gerecht wilt uitvechten, Tine wilt zich alleen verantwoorden voor het parlement.

Heb ik dat goed begrepen?
  • GLB wilt een parlementaire onderzoekscommissie (dat is toch via het parlement als ik het goed heb)!
  • Tine daagt GLB voor het gerecht, met andere woorden, ze wilt het uitvechten buiten het parlement.

Het is niet de eerste keer dat ik dat zot wijf van Groen niet begrijp. Ligt dit aan mij?
ik denk dat die groene gazprom heks het op die manier over de verkiezingen wil tillen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 07:08   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat zou kunnen.
Feit is wel dat GLB reeds van in het begin z'n eigen gang ging en meermaals de regeringk in de problemen bracht.
Ik weet niet of dit de taak is van een voorzitter in de meerderheid. Maar heel dikwijls heeft ie wel een punt.

Ook over de kerncentrales (de sluiting er van) wil ik meer weten.
GLB zei gisteren eigenlijk hetzelfde als wat de N-VA al zo lang zegt, er is nooit gekeken naar optie B, waardoor deze optie plots heel duur werd.

De N-VA heeft van in het begin van Vivaldi gepleit voor het openhouden van de twee jongste centrales (en liefst meer dan die twee). Zelfs zonder de oorlog in Oekraïne waren en zijn die centrales nodig (was onlangs op Ter Zake).

We zullen kernenergie nodig hebben, en veel meer dan die zotte minister voor mogelijk houdt.

Er komt ook meer en meer protest tegen windmolens, dit omdat het landschap er lelijker op wordt, maar ook door de sterfte van heel veel vogels. In Nederland worden windmolens soms stilgelegd om vogels door te laten.

Windmolens zijn eigenlijk pure waanzin.
Van alle vivaldisten is GLB momenteel een van de betere, samen met Van Peteghem (spijtig dat dat nen tseef is) en die kwal van Openvld op justitie. Alleen is het een vreselijk arrogant ventje.

Ik weet ook niet of hij geschikt zou zijn als minister, als partijvoorzitter misschien wel, maar als minister, nee.

Bovendien is hij totaal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Ik denk dat De Wever echt op een punt moet komen waarin hij niet anders meer kan om hem aan boord te nemen. Ik zou hem dan ook minister van iets maken, zodat hij zijn eigen kan in de gracht kan rijden op een of andere manier.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 07:40   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Wat dan met de "tijdelijk ontheemden"?
Wat met mensen met een A kaart?
https://www.vvsg.be/kennisitem/vvsg/...ijk-ontheemden

https://www.antwerpen.be/a-kaart
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 09:31   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Van alle vivaldisten is GLB momenteel een van de betere, samen met Van Peteghem (spijtig dat dat nen tseef is) en die kwal van Openvld op justitie. Alleen is het een vreselijk arrogant ventje.

Ik weet ook niet of hij geschikt zou zijn als minister, als partijvoorzitter misschien wel, maar als minister, nee.

Bovendien is hij totaal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Ik denk dat De Wever echt op een punt moet komen waarin hij niet anders meer kan om hem aan boord te nemen. Ik zou hem dan ook minister van iets maken, zodat hij zijn eigen kan in de gracht kan rijden op een of andere manier.
Dat is wel iets waarvoor de MR bevoegd is als ze in een regeringk meegenomen worden.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 10:16   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is wel iets waarvoor de MR bevoegd is als ze in een regeringk meegenomen worden.
ALS er nog een regering kan gevormd worden.
Een WERKBARE regering vormen behoort niet meer tot de mogelijkheden. Als Vivaldi iets bewezen heeft, dan is het dat er een werkbare regering vormen er niet meer inzit.
Het gaat van kwaad naar erger.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 13:33   #29
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.462
Standaard

Het was altijd achterlijk om kerncentrales te sluiten.

Enkel groenen, achterlijken (maar ik herhaal mezelf) en mensen die de economie kapot willen krijgen (ik herhaal mij opnieuw) denken dat kerncentrales sluiten een goed idee is.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 11 mei 2024 om 13:33.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 14:21   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ALS er nog een regering kan gevormd worden.
Een WERKBARE regering vormen behoort niet meer tot de mogelijkheden. Als Vivaldi iets bewezen heeft, dan is het dat er een werkbare regering vormen er niet meer inzit.
Het gaat van kwaad naar erger.
Waarom zou dat niet kunnen?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 14:22   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het was altijd achterlijk om kerncentrales te sluiten.

Enkel groenen, achterlijken (maar ik herhaal mezelf) en mensen die de economie kapot willen krijgen (ik herhaal mij opnieuw) denken dat kerncentrales sluiten een goed idee is.
Zo is het
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 16:23   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.053
Standaard

TWEE DECENNIA LANG hebben de "liberalen",van beide zijden van de taalgrens,meegewerkt aan de feitelijke afbouw van het kernpark van Belgie...
Al DIE TIJD was het perfect door iedere ECHTE energiedeskundige uit te leggen dat er geleidelijk aan,wel eens problemen zouden kunnen komen met de autonomie van Belgie qua energie(Belgie was tot in de jaren tachtig EXPORTEUR van stroom),en vooral met de economische consekwenties....Want zon en wind KUNNEN dat niet bolwerken,en als iedereen in Europa vrolijk met elkaar verbonden is ,dan nog is er een TEKORT aan het komen(gans Europa leeft momenteel op geleende tijd middels het noodgedwongen te lang op gang houden van antieke kerncentrales)


En nu zou Boucheeke,daar een probleem van maken en ons Tinne daarover lastigvallen......

Kijk...
Of ik er nu mee eens ben of niet doet niks ter zake,maar eigenlijk blijken de groensels al die tijd consequenter te zijn geweest (we WETEN tenslotte welk vlees we in de kuip hebben hé?) dan de plakwaaiers van de andere "democratische" partijen.


Zowat IEDERE regeringsvorming sinds begin deze eeuw waarschuwde Electrabel,later Engie dat ze ,conform wat er afkwam aan wetgeving,bezig waren aan desinvesteren in kernenergie....Uiteindelijk ZIJN de kerncentrales van belgie ten dode opgeschreven,het was al een gansverhaal er tenminste nog een paar wat langer open te houden....


O ja,AL DIE DECENNIA mankeerden opeenvolgende regeringen,met of zonder "liberalen" er nooit in om de "overwinsten op de electriciteitsproduktei" nog eens extra te belasten om gaten in de begroting te dichten....

...in plaats van een WERKEND fonds (zonder "wetenschappers",maar met INGENIEURS) te financieren dat het vervolg zou breien aan het nucleaire-,of densoods het groene energie verhaal...

Wel,we weten het nu,er is NIKS dat van ONS is in gans het energieverhaal....zelfs geen geld meer, geen Belgische nucleaire top technici meer,en geen intresse meer van de sector ook.

Bijgevolg kunnen politici van de "democratische" partijen,de verantwoordelijken van het debacle,dan enkel nog met elkaar wat ruzie maken,en onderwijl de bullshit-jobbers van Justitie en de advokatuur wat werk bezorgen...

op MIJN kosten ,daar twijfel ik niet aan!
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 11 mei 2024 om 16:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 18:59   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.591
Standaard

Het is een fundamenteel recht om klacht neer te leggen.

Of het in alle omstandigheden slim is om dat te doen, dat is wat anders.

Ik kan me wel inbeelden dat Bouchez er in kan lukken om iemand het bloed van onder zijn nagels te pesten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 19:05   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
TWEE DECENNIA LANG hebben de "liberalen",van beide zijden van de taalgrens,meegewerkt aan de feitelijke afbouw van het kernpark van Belgie...
Al DIE TIJD was het perfect door iedere ECHTE energiedeskundige uit te leggen dat er geleidelijk aan,wel eens problemen zouden kunnen komen met de autonomie van Belgie qua energie(Belgie was tot in de jaren tachtig EXPORTEUR van stroom),en vooral met de economische consekwenties....Want zon en wind KUNNEN dat niet bolwerken,en als iedereen in Europa vrolijk met elkaar verbonden is ,dan nog is er een TEKORT aan het komen(gans Europa leeft momenteel op geleende tijd middels het noodgedwongen te lang op gang houden van antieke kerncentrales)


En nu zou Boucheeke,daar een probleem van maken en ons Tinne daarover lastigvallen......

Kijk...
Of ik er nu mee eens ben of niet doet niks ter zake,maar eigenlijk blijken de groensels al die tijd consequenter te zijn geweest (we WETEN tenslotte welk vlees we in de kuip hebben hé?) dan de plakwaaiers van de andere "democratische" partijen.


Zowat IEDERE regeringsvorming sinds begin deze eeuw waarschuwde Electrabel,later Engie dat ze ,conform wat er afkwam aan wetgeving,bezig waren aan desinvesteren in kernenergie....Uiteindelijk ZIJN de kerncentrales van belgie ten dode opgeschreven,het was al een gansverhaal er tenminste nog een paar wat langer open te houden....


O ja,AL DIE DECENNIA mankeerden opeenvolgende regeringen,met of zonder "liberalen" er nooit in om de "overwinsten op de electriciteitsproduktei" nog eens extra te belasten om gaten in de begroting te dichten....

...in plaats van een WERKEND fonds (zonder "wetenschappers",maar met INGENIEURS) te financieren dat het vervolg zou breien aan het nucleaire-,of densoods het groene energie verhaal...

Wel,we weten het nu,er is NIKS dat van ONS is in gans het energieverhaal....zelfs geen geld meer, geen Belgische nucleaire top technici meer,en geen intresse meer van de sector ook.

Bijgevolg kunnen politici van de "democratische" partijen,de verantwoordelijken van het debacle,dan enkel nog met elkaar wat ruzie maken,en onderwijl de bullshit-jobbers van Justitie en de advokatuur wat werk bezorgen...

op MIJN kosten ,daar twijfel ik niet aan!
GLB had gisteren wel een punt.
In het overzicht kon je zien dat hij Tine meermaals gevraagd had hoe het zat met plan B
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 03:44   #35
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het grappigste van al - maar eigenlijk ook het meest trieste - is dat een Groene de juridisering van de politiek aanklaagt ... hoe ver heen kan een mens zijn ? Als er nu één politieke stroming voortdurend misbruik maakt van het gerecht en activistische rechters dan zijn het toch wel de groenen zeker, of het nu gaat om 'mensenrechten', migratie, het klimaat, tegenstanders muilkorven, ... Wat moet het toch heerlijk in die groenlinkse machtsbubbel vertoeven zijn. Niets lijkt er in door te dringen. En dus klaagt ze de juridisering van de politiek aan door ... een juridische klacht in te dienen ...
Extreem Groen de oude geitenwollensokken club AGALEV sprong op de trein .....
(nadat de geitenwollensokken werd verwisselt door stadskledij naar voorbeeld van China die het Mao-pak wisselde maar voor de rest extreem links bleef).

... de trein van de democratie met liegen en bedriegen van onder een milieu camouflage kleed de democratie misbruikend.
En doet net als Erdogan, Trump, Poetin, China en alle dictators door misbruik te maken van de justitie en hier steeds meer hun linkse politieke implantaten bij justitie daarvoor te activeren. Scheiding der machten een klucht geworden is.

Om er hier zo een dictatuur van te maken onder steeds meer eenzijdige repressie van wetten en regels wat angst aanwakkert onder de bevolking om hen te herleiden tot slaafs gedrag.
>> En onze kinderen aanspoort om te rebelleren tegen alles om onze maatschappij dat ooit Boergondisch was te laten ontsporen in chaos van haat en nijd met messentrekkers en co inclusief<<

De oorspronkelijke economische omschrijving voor handel = rechts en maatschappelijke regelingen = links word gewoonweg niet meer gebruikt.

Dat huidig links, rechts gedoe is een kunstmatig gecreëerde toestand geworden om steeds tegenstrijdig te kunnen zijn in hun streven naar almacht van machtswellustige personen of partij.

Terwijl in Zwitserland steeds naar de beste oplossingen voor een probleem gezocht word >> indien nodig eens economische zakelijk = rechts of maatschappelijk = links om het beste resultaat te kunnen bereiken voor een welbepaald onderwerp.
Als de kibbelende politiek er niet uit geraakt in Zwitserland zijn er de bindende referendums die na de democratische meerderheid keuze van het volk ten uitvoer word gebracht.

En niet de grillen van een eenzijdig denkende partij het pleit wind opgedrongen word op dictatoriale wijze zoals hier het geval is.

Word dus bij ons niet naar het meest of best functionerende gezocht. Luister men nooit naar het volk ondanks al hun beweringen en preken van machtswellustige in pers en TV

Maar waar en partij die hun wil het meest kan opdringen via compromis Belge dicteert wat gaat gebeuren.

Met alle financieel aderlatingen en slecht tot niet functioneren als gevolg.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 mei 2024 om 03:51.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 11:11   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
GLB had gisteren wel een punt.
In het overzicht kon je zien dat hij Tine meermaals gevraagd had hoe het zat met plan B
Dat had Bouchez moeten vragen,
OP het juiste moment, tijdig dus, veel vroeger,
EN op de juiste plaats (de regeringstafel).

Als hij zich laten rollen heeft (wat inderdaad is, met dat groene takkewijf) dan etaleert hij momenteel alleen zijn grote domme nutteloze muil.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 11:30   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.939
Standaard

Over deze 11 Groenen in de Antwerpse gemeenteraad heb ik nog geen enkele N-VA-fan horen klagen.

1-Imade.Annouri

2-Koen De Vylder

3-Omar Fathi

4-Joris Giebens

5- Yasmia Setta

6-Niel Staes

7-Mohammad Hakim Nawabi

8-Nordine Saidi Mazarou

9-Karen Maes

10-Ilse van Dienderen

11-Ilse De Schutter
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 11:45   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat had Bouchez moeten vragen,
OP het juiste moment, tijdig dus, veel vroeger,
EN op de juiste plaats (de regeringstafel).

Als hij zich laten rollen heeft (wat inderdaad is, met dat groene takkewijf) dan etaleert hij momenteel alleen zijn grote domme nutteloze muil.
Hij vroeg dat reeds voor de deadline van maart
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 13:01   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.939
Standaard

Dat De Wever geen spel maakte van 11 groene gemeenteraadsleden in Antwerpen heeft niks met haat te maken. Het is een FEIT. Een FEIT dat jij vertaalt als haat, omdat je daar liever niet aan herinnerd wordt.
De Wever heeft dankzij de groenen zijn les geleerd.

Citaat:
05-02-24

“Groen is een verschrikkelijke partij”: N-VA-kopstuk De Wever sluit coalitie met Antwerpse groenen uit

Het botert niet tussen Groen en N-VA, dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever duidelijk gemaakt tijdens een interview met het blad ‘‘t Pallieterke’. Daarin noemde hij het een “verschrikkelijke partij”. Samenwerken met Groen na de gemeenteraadsverkiezingen zit er niet in, benadrukte hij.

“Groen is een partij waar ik niks mee heb. Niks”, aldus De Wever. Een coalitie vormen met hen zit er voor de N-VA-voorzitter absoluut niet in, omdat er volgens hem “geen gemeenschappelijke grond” is.

De Antwerpse burgemeester is vastbesloten zijn ambt niet te willen “veiligstellen door de deur te openen voor een coalitie met Almaci (Meyrem Almaci, Vlaams Parlementslid voor Groen en oud-voorzitster van de partij, red.)”. Hij weerhoudt zich van zo’n samenwerking omdat hij vreest dat de groenen beleidsmaatregelen willen implementeren in Antwerpen waar hij sterk op tegen is. “Van zo’n coalitie wil ik geen burgemeester worden.”

Hij noemde de partij “kinderen van het postmodernisme” en die geloven niet meer in wie we zijn, gaat hij verder. “Bovendien ondermijnen ze met hun zelfdestructieve discours en apocalyptische doembeelden ons vooruitgangsgeloof en tasten ze de jonge generaties daarmee aan.”

Het is niet de eerste keer dat hij zijn afkeer voor Groen uit. Enkele maanden geleden zei De Wever op ATV, de Antwerpse regionale zender, dat hij nog eerder ondersteboven in de Schelde zou springen dan te regeren met Groen.
https://www.hln.be/binnenland/groen-...-uit~ab044818/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 12 mei 2024 om 20:45.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be