Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2024, 18:45   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rij jij vaak te snel?
Praktisch nooit, enkel als ik inhaal durf ik wel eens doorduwen want hoe sneller er voorbij, hoe veiliger.

Maar het probleem is al aangehaald: de betrouwbaarheid. De fabrikanten dienen te garanderen dat het systeem in 90% van de gevallen correct werkt. Dat betekent meteen dat het in 10% van de gevallen fout kan zijn.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:28   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
....
En wat met inhalen? Volgens de wet mag je je snelheid aanpassen om zo snel mogelijk in te halen voor de veiligheid en dan terug naar je baanvak...maar dan krijg je ook onterecht dat gezeur al van isa.
...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:30   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zal ik het nog eens schrijven?

Als het om de verkeersveiligheid te doen is kunnen de flikken beter anoniem meerijden in het verkeer en die met een gevaarlijke rijgedrag aan de kant zetten.
Ik herinner me een periode dat ze dat deden. Ze noemden dat vb. aso-patrouilles.
Maar ik denk dat ze liever koffie drinken tijdens hun uren, en zich beperken tot het volledige vertrouwen in de volledige automatische afwerking van hun informatica-vaststellingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:30   #24
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Op de 15 km dat mijn madam naar haar werk rijdt verandert de toegelaten snelheid wel 25 keer. Dat is onmogelijk bij te houden en heeft niets met verkeersveiligheid te maken maar met een verkapte vorm van belastingen.
We zouden natuurlijk, om boetes te vermijden, overal 30 beginnen rijden, behalve op de snelweg.
Reden te meer om een systeem te kiezen dat uw snelheid gewoon automatisch vertraagt waar nodig. Moet ge op niks meer letten.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:32   #25
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zolang die snelheidsbeperkingen REALISTISCH zijn ja maar dat is bij de Belgenzotten nooit het geval.

Het is een grote kakafonie. Met als gevolg je eigenlijk nergens meer echt weet hoe snel of hoe traag je mag rijden. In mijn buurt hangt al 3 jaar een schuin verkeersbord met 30 km per uur op destijds daar geplaatst voor werken die nooit hebben plaatsgevonden ( 4 rijstroken). 50 meter verder staat er een bord met 70 en nog iets verder een bord met 50 doorstreept

Maar ja die Glenn Janssens heeft zich schatrijk gemaakt met zijn nutteloze borden en Madammeke Ilse De Meulemeester heeft er de duurste saccochen mee gekocht.
https://forum.politics.be/showpost.p...5&postcount=24
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:33   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niemand rijdt 30 per uur, ook de flikken niet.
In sommige straten en in sommige omstandigheden doe ik dat wel.
Maar inderdaad ... vaak is dat te stom om te helpen donderen.

Nu, in vlakbij waar ik woon ... heeft het VB mee gestemd om fietsstraten in te voeren. Terwijl dit wschl de minst nodige omgeving is van gans Vlaanderen, om een fietsstraat in te voeren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:34   #27
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Precies, ze hebben er een onoverzichtelijke wirwar van gemaakt...en dan krijg je dus altijd een boete....kassa, kassa

Bijvoorbeeld de regel dat er na een kruispunt een herhalingsbord moet staan of er geldt een andere snelheid...welke snelheid? Euh..binnen of buiten de bebouwde kom of in een zone 50 of...of...???.
Er wordt bewust verwarring gesticht om de pakkans te vergroten en meer boetes te kunnen innen.
En die verwarring maakt het verkeer nog eens onveiliger.
Uw wagen gaat u elke keer verwittigen als ge erover gaat, of zelfs automatisch vertragen zonder dat ge iets moet doen. Niks geen boetes meer! Wat wilt ge nog meer...
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:43   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom voert men dat dit nieuwe snufje in?
Want je zal telkens verwittigd worden.
Dus het omgekeerde van kassa kassa.

Noot: die mega-boetes zijn inderdaad niet meer in verhouding tot verkeersveiligheid. Je wordt als een grotere crimineel bestraft als je per ongeluk even verkeerd parkeert of een beetje te snel rijdt, dan dat je een diefstal zou plegen in een warenhuis.

Ik vind dat de eerste kleine (kleine) snelheidsovertreding per jaar aanleiding moet geven tot een educatieve opmerking. En pas bij de tweede (lichte !!!) overtreding een boete.
Schoof, ik kan dat niet anders zien als een pestmaatregel.

Als ik met de auto rijdt, dan rijdt ik ook met de auto, dat wil zeggen, focus en ik kijk naar de omstandighedden. Ja soms rijd ik te snel, een beetje maar zeker nooit overdreven.

Maar zoals daarnet, reed ik te traag, ik mocht daar 50, ik heb hooguit 40 aangetikt op de meter, hoe dat komt, omstandigheden op de weg, staat van het asfalt, het weer, of er al dan niet fietsers / fietsende / spelende kinderen lopen.

En ik ken de technologie, ik weet nu al, als je zo een ding in uw voituur gaat hebben dat u dat orendol gaat maken met valse meldingen. Want die technologie staat nog helemaal niet op punt. En als je iets te snel invoert, dan moeten de mensen daar niet van weten.

Ik wil dat alleen in mijn auto als dat perfect werkt, de moment dat ik ondervind dat dat niet werkt zoals het hoort, zal ik zoeken tot ik het kan bypassen ,

En stel je voor dat je plots moet gas geven om een verkeerssituatie te overleven of een ongeval te overleven, dan wil ik geen klote electronica die mij het leven gaat zuur maken.

Dat valt nooit voor, ? genoeg snelweg kilometers gedaan om dat af en toe tegen te komen

ABS, en allerhande SS en die echte rijhulp bieden, ja dat wel maar al dat soort controlerende bullshit moet ik niet van weten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:47   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Praktisch nooit, enkel als ik inhaal durf ik wel eens doorduwen want hoe sneller er voorbij, hoe veiliger.

Maar het probleem is al aangehaald: de betrouwbaarheid. De fabrikanten dienen te garanderen dat het systeem in 90% van de gevallen correct werkt. Dat betekent meteen dat het in 10% van de gevallen fout kan zijn.
90 % allee Dadee, dat moet minstens, 99.99 % zijn het gaat hier wel om een systeem dat uw auto veiliger zou moeten maken.

als het die score niet haalt, zou het er niet in mogen komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:51   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Reden te meer om een systeem te kiezen dat uw snelheid gewoon automatisch vertraagt waar nodig. Moet ge op niks meer letten.
Dat is nog het gevaarlijkst van al. Zijt ge aan het inhalen, beslist de electronica (al dan niet correct) dat ge moet vertragen en remt autonoom.

BOEM!
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:52   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
90 % allee Dadee, dat moet minstens, 99.99 % zijn het gaat hier wel om een systeem dat uw auto veiliger zou moeten maken.

als het die score niet haalt, zou het er niet in mogen komen.
Uit het artikel in de op:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240514_96575811

Citaat:
Ook Febiac, de federatie van de Belgische auto-industrie, is kritisch. “Europa eist van de constructuur dat hun ISA-systeem in 90 procent van de gevallen de maximumsnelheid correct weergeeft. Wat betekent dat een op de tien keer het systeem de maximumsnelheid niét correct aangeeft.”
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 mei 2024 om 21:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:55   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Reden te meer om een systeem te kiezen dat uw snelheid gewoon automatisch vertraagt waar nodig. Moet ge op niks meer letten.
kijk dat is dus een verkeerde veronderstelling die juist accidenten veroorzaakt.


auto rijden dat is focusen he , ge zijt aan het rijden, niet met uw gsm aan het spelen of ook niet aan het dromen omdat de electronica u in slaap wiegt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 21:58   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
een keer op de 10 weet gij wat voor een failure rate dat is, ...

Als ik tegen mijn baas zeg, dat het werkt, maar dat het 1/10 niet werkt, weet ge wat ik dan mag doen ? Maken dat ik weg ben, of binnen de gestelde tijd met een oplossing afkom.

dat wil zeggen dat ge 1 keer op 10 met een gejengel van dat klote systeem in uw oren zit, goed voor de concentratie moet ik zeggen. Nee met dergelijke failure rate, mogen ze dat ding terug komen halen en het terug brengen als het gemaakt is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 22:03   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
een keer op de 10 weet gij wat voor een failure rate dat is, ...

Als ik tegen mijn baas zeg, dat het werkt, maar dat het 1/10 niet werkt, weet ge wat ik dan mag doen ? Maken dat ik weg ben, of binnen de gestelde tijd met een oplossing afkom.

dat wil zeggen dat ge 1 keer op 10 met een gejengel van dat klote systeem in uw oren zit, goed voor de concentratie moet ik zeggen. Nee met dergelijke failure rate, mogen ze dat ding terug komen halen en het terug brengen als het gemaakt is.
Ze zullen gedacht hebben: het is maar een muziekske. 10% van de tijd gejengel is best ok…
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 22:18   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zullen gedacht hebben: het is maar een muziekske. 10% van de tijd gejengel is best ok…
Strak plan, we zetten gewoon de muziek keihard.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 06:11   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Reden te meer om een systeem te kiezen dat uw snelheid gewoon automatisch vertraagt waar nodig. Moet ge op niks meer letten.
Beste remedie is misschien uw auto vervangen door een billenkar. Geen nummerplaat en bijgevolg moet ge op niks meer letten. Het leven kan simpel zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 06:15   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
kijk dat is dus een verkeerde veronderstelling die juist accidenten veroorzaakt.


auto rijden dat is focusen he , ge zijt aan het rijden, niet met uw gsm aan het spelen of ook niet aan het dromen omdat de electronica u in slaap wiegt.
Niet voor niks zijn er in Duitsland minder ongevallen op de snelwegen en dat ondanks de hoge snelheden.
Ook op de andere wegen omzeggens altijd zeer Realistische snelheidsborden

Ik ben nergens zo gefocust op het rijden dan wanneer ik in Duitsland rijd.

Hier in Belgie is een auto een verlengstuk van sommige hun badkamer keuken living en in veel gevallen telefoon cabine. Gelukkig nog net niet hun slaapkamer


https://www.verkeersmaatregelen.nl/I...dinEuropa.aspx

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 mei 2024 om 06:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 09:45   #38
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Reden te meer om een systeem te kiezen dat uw snelheid gewoon automatisch vertraagt waar nodig. Moet ge op niks meer letten.
Gij hebt niks te kiezen, de autofabrikant ook niet want die wordt verplicht en het is zeer gevaarlijk om te vertragen tijdens het inhalen.
Geen systeem zal beslissen dat mijn wagen vertraagt als ik dat niet wil.

Al die extra kosten en dat gejengel en/of gevaarlijk automatisch vertragen zijn helemaal niet nodig waardoor een gebrekkig (isa)systeem ook nog de controle over de auto overneemt van de bestuurder.
En je hoeft nergens meer op te letten door het systeem waar ze al mee bezig zijn: de zelfrijdende auto.
Dus nog even geduld, dan hoef je zelfs helemaal niet meer zelf te rijden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 09:53   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met een oudere wagen, waar al die prutsen niet op zitten, blijven rijden.
Daar mag je wel nergens mee komen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 09:54   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat is er toch zo moeilijk aan je gewoon te houden aan de snelheidsbeperkingen? Zeker in stads- en dorpscentra zouden die imho manu militari mogen afgedwongen worden.
Alleen worden die snelheidsbeperkingen, sinds de gemeentes zelf mogen innen, erger en erger.

In het midden van een landweg, waar geen kat woont, plots 50 met trajectcontrole.
Niemand begrijpt het nut er van.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be