Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2024, 14:54   #141
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De standpunten van de politieke partijen zijn wat ze zijn hoor. Alleen NV, VBA en Open VLD zijn pro hoofddoekenverbod in het GO net. Misschien bent u niet bekend met de partijprogrammas maar daar kan ik weinig aan doen.
Het is aan die schoolbesturen en niet aan de politiek om daarover te beslissen.

Misschien bent u daarmee niet bekend maar daar kan ik weinig aan doen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 15:34   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Er had zelfs helemaal geen hoofddoekendebat gevoerd moeten worden.
Dat was/is enkel stroop smeren van pamperende politiekers voor stemmengeronsel van islamitisch kiesvee.
Er moest enkel de moslim gemeenschappen duidelijk gemaakt worden dat zij, net zoals iedereen, onze wetten ook moeten volgen en respecteren en anders moeten ze opkrassen als ze de sharia als enige wet aanvaarden.
Integratie en geen segregatie.
Nochtans is segregatie een vereiste voor de multicultuur. Iets dat de meeste politieke partijen het summum van samenleven vinden.

Integratie zorgt voor monocultuur. Iets dat onbereikbaar is met tegengestelde culturen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 16:12   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is aan die schoolbesturen en niet aan de politiek om daarover te beslissen.

Misschien bent u daarmee niet bekend maar daar kan ik weinig aan doen.
Scholen worden gerund met belastingscenten.
Wie betaalt, bepaalt.
We kiezen volksvertegenwoordigers en gemeenteraadsleden om daarover in volle democratie te beslissen.

Een toevallige ambtenaar, het weze directeur, prefect, superior, rector ... heeft wetten en decreten uit te voeren, en geen politiek beleid te voeren. (en nog beleefd zijn ook, vraag het maar eens aan die ex uit Ronse)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 16:20   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Ik zag onlangs nog een foto van een schreiend meisje ergens in een moslim-land, dat haar schoolpapieren verfrommeld bij elkaar hield ...
met de tekst zo ongeveer (maar dan in het Engels): al wat zij wenst is naar school te gaan en te leren.

Dat is de boodschap van de kopvod.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 16:29   #145
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans is segregatie een vereiste voor de multicultuur. Iets dat de meeste politieke partijen het summum van samenleven vinden.

Integratie zorgt voor monocultuur. Iets dat onbereikbaar is met tegengestelde culturen.
Flauwekul dat segregatie een vereiste zou zijn voor de multikul.
Er is enkel door integratie een samenleven mogelijk met behoud van eigenheid zolang elke cultuur de wetten respecteert die voor IEDEREEN gelden.
Wat eenieder achter zn voordeur uitspookt door poedelnaakt of gehuld in voddebalen rond te lopen is privé en dat heeft niks te maken met mono- of multicultuur of integratie.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 17:06   #146
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Rechter beslist: leerlinge mag hoofddoek dragen op school.

Was er iemand die een andere uitspraak verwacht had?
Laatste nieuws vandaag...

Het hoofddoekenverbod op school mag ingevoerd worden van Europees Hof voor de Rechten van de Mens, ttz het EHRM oordeelt alvast dat het niet in strijd is met de godsdiensvrijheid. Punt, fini (hopelijk)

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...in-strijd-met/

Hoofddoekenverbod in het onderwijs niet in strijd met de godsdienstvrijheid, oordeelt Europees Hof voor de Rechten van de Mens

Het verbod van het Vlaamse Gemeenschapsonderwijs (GO!) op het dragen van religieuze tekens is niet in strijd met het recht op godsdienstvrijheid. Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in een Belgische zaak beslist. Drie leerlingen van een school in Maasmechelen stapten naar het Hof omdat ze geen hoofddoek mochten dragen. Het Hof geeft hen ongelijk en verklaart bovendien een groot deel van de klacht niet-ontvankelijk.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 mei 2024 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 17:12   #147
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.634
Standaard

Het zal wel aan mij liggen maar mij interesseert het geen zak wat wie op zijn hoofd zet.

Een muts, een NY-pet, een hoofddoek, een waterkruik, nog iets anders...
Als ge u er goed bij voelt, ga uw gang.

Tenzij uwen baas zegt dat ge het niet moogt.
Want baasjes wil is wet. Hij betaalt, hij beslist.
Zo gaat dat nu eenmaal in onze Vlaamse contreien.

Dat daar rechtzaken voor gehouden moeten worden...
Ze hadden het beter gewoon aan mij gevragen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 17:36   #148
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is aan die schoolbesturen en niet aan de politiek om daarover te beslissen.

Misschien bent u daarmee niet bekend maar daar kan ik weinig aan doen.
Nu nog mooier. Je begint met te stellen dat de politiek de Islam niet faciliteert en als ik dat dan ontkracht stel je dat de politiek er niets over te zeggen heeft. Natuurlijk heeft de politiek er niets over te zeggen. Ik heb ook nooit anders beweerd in tegenstelling tot gij
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 mei 2024 om 17:36.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 18:43   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat gaat tot bij Het Europees Hof moeten raken en dan ps zal er een beslissing zijn.
Ziezo, het gerecht heeft zijn werk gedaan.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 21:07   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mevrouw Heeremans volgde hiermee onze wetten:
Het gelijkheidsprincipe, de neutraliteit en de anti-discriminatiewet.
Iedereen in haar neutrale klas is dus gelijk zonder het discriminerende onderscheid door de religieuze kopvod van enkele moslima's.
In het GO heeft men voor de overtuiging gegaan, heel principieel, en niet toegegeven : géén religieuze uiterlijke kenmerken op school. Punt. Ik kan enkel vaststellen dat men in Vlaanderen in het Vrome net héél wat minder principieel is... In veel katholieke scholen laat men religieuze uiterlijke kenmerken wél toe.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 21:13   #151
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik weet nochtans uit heel goede bron dat in de Brusselse scholen enkel halal-maaltijden worden geserveerd.
Het is niet omdat iemand al jaren grossiert met een verhaal waarvan hij/zij niet slaagt om het te bewijzen dat het nu plots bij herhaling 1.391 of volgende meer geloofwaardigheid heeft hoor...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2024, 21:18   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans is segregatie een vereiste voor de multicultuur. Iets dat de meeste politieke partijen het summum van samenleven vinden.

Integratie zorgt voor monocultuur. Iets dat onbereikbaar is met tegengestelde culturen.
Segregatie is goed. Gevaarlijke culturele & maatschappelijke afwijkingen in een schutkring, zodat de rest van de maatschappij veilig is en blijft. Dat is idd het summum van samenleven.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 00:28   #153
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is niet omdat iemand al jaren grossiert met een verhaal waarvan hij/zij niet slaagt om het te bewijzen dat het nu plots bij herhaling 1.391 of volgende meer geloofwaardigheid heeft hoor...
De feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn

https://www.hln.be/binnenland/vb-ver...lal~aa2672e2e/
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 07:30   #154
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In het GO heeft men voor de overtuiging gegaan, heel principieel, en niet toegegeven : géén religieuze uiterlijke kenmerken op school. Punt. Ik kan enkel vaststellen dat men in Vlaanderen in het Vrome net héél wat minder principieel is... In veel katholieke scholen laat men religieuze uiterlijke kenmerken wél toe.
Het GO is ook vlaanderen..
Waarom zouden de religieuze kenmerken van onze eigen, gangbare godsdienst gebannen moeten worden, we zijn tenslotte een katholiek land.
Op moslimscholen in islamitische landen moeten katholieken ook niks gaan eisen en zullen ze de hoofddoek verplicht moeten dragen.
Wij verplichten moslima's tenminste niet om ook een katholiek kruisje te dragen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 08:58   #155
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waarom zouden de religieuze kenmerken van onze eigen, gangbare godsdienst gebannen moeten worden, we zijn tenslotte een katholiek land.
.
Er is vrijheid van godsdienst.
Ofwel ban je dus alle religieuze kenmerken ofwel ban je er geen één.

Daarnaast ben ik, net als vele anderen, noch katholiek, noch moslim.

U gaat er vanuit dat ik, wonend in wat u een katholiek land noemt, geen probleem heb met religieuze kenmerken van de ene godsdienst maar wel problemen heb met religieuze kenmerken van de andere. En dat klopt niet.

Ik heb met geen één van allen een probleem. Ik geraak niet over mijn toeren als ik een katholiek met een kruisje rond zijn nek tegen kom, ook niet als ik een moslima met een hoofddoek tegenkom en zelfs mensen met een T-shirt "ik ben boeddhist" of een pasta-vergiet op hun hoofd laten me koud.

Voor mij moeten dus katholieke kenmerken niet gebannen worden maar als we dat met kenmerken van andere godsdiensten gaan doen hoeft voor mij de katholieke kerk geen uitzondering te vormen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:02   #156
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het GO is ook vlaanderen..
Waarom zouden de religieuze kenmerken van onze eigen, gangbare godsdienst gebannen moeten worden, we zijn tenslotte een katholiek land.
Op moslimscholen in islamitische landen moeten katholieken ook niks gaan eisen en zullen ze de hoofddoek verplicht moeten dragen.
Wij verplichten moslima's tenminste niet om ook een katholiek kruisje te dragen.
Dan moet je maar naar een katholieke school. Die kindermisbruikers hebben 2/3 van de scholen en dan zou je die shit nog toelaten in de athenea ook?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:25   #157
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan moet je maar naar een katholieke school. Die kindermisbruikers hebben 2/3 van de scholen en dan zou je die shit nog toelaten in de athenea ook?
Nope, in een katholiek land hoeven de religieuze kenmerken van onze eigen, gangbare godsdienst ook niet te wijken in andere scholen omdat een vreemde, uitheemse ideologie discriminerende eisen stelt tegen de neutraliteit.
Dat heeft niks te maken met eerdere kindermisbruikers van de kerk in katholieke scholen....me dunkt dat in deze tijd die shit niet onopgemerkt en ongestraft zou blijven in gelijk welke school en ook in athenea niet.

En nogmaals voor de dummies: godsdienstvrijheid is de vrijheid van eredienst om het geloof samen te belijden, de persoonlijke geloofsbelijdenis behoort wel verder achter de voordeur tot de privésfeer.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 17 mei 2024 om 09:47.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:28   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zag onlangs nog een foto van een schreiend meisje ergens in een moslim-land, dat haar schoolpapieren verfrommeld bij elkaar hield ...
met de tekst zo ongeveer (maar dan in het Engels): al wat zij wenst is naar school te gaan en te leren.

Dat is de boodschap van de kopvod.
De kopvod is het meest uitdagende teken van discriminatie t.a.v. de vrouw.
De Westerse landen mogen inzake de status van de vrouw geen duimbreed toegeven aan de hier ingeweken moslims. Wanneer ze mordicus naar Europa willen migreren moeten ze de gelijkberechtiging van vrouwen t.a.v. mannen aanvaarden of anders hier buiten blijven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:29   #159
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nope, in een katholiek land hoeven de religieuze kenmerken van onze eigen, gangbare godsdienst ook niet te wijken in andere scholen omdat een vreemde, uitheemse ideologie discriminerende eisen stelt tegen de neutraliteit.
Dat heeft niks te maken met eerdere kindermisbruikers van de kerk in katholieke scholen....me dunkt dat in deze tijd die shit niet onopgemerkt en ongestraft zou blijven in gelijk welke school en ook in athenea niet.
Neutraliteit is niet alleen ten aanzien van levensbeschouwingen die uit het buitenland stammen.

Trouwens, laatste keer dat ik op de landkaart keek lag Judea niet in ons land. Dus is het christendom even uitheems.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:03   #160
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Neutraliteit is niet alleen ten aanzien van levensbeschouwingen die uit het buitenland stammen.
Trouwens, laatste keer dat ik op de landkaart keek lag Judea niet in ons land. Dus is het christendom even uitheems.
Nu niet beginnen te leuteren en er de hele geschiedenis van het christendom erbij gaan sleuren om belachelijk te willen ontkennen dat belgië een katholiek land is....man, man...
Ga toch op een ander zeveren, start een topic over de geschiedenis van het uitheemse christendom.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be