Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2024, 00:34   #41
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Exclamation Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het antwoord is eenvoudig en scheikundig:

als je een bom doet ontploffen op basis van NOx... heb je dus uw stikstof 14g en zuurstof 16g... dus als je een explosief ontwerpt zonder de zuurstof, waar de zuurstof van uit de lucht komt heb je dus voor dezelfde massa dubbel zoveel explosieve kracht.
Het is een thermobare bom of de zuurstof komt idd uit de lucht, je wint daar al gewicht. Uiteindelijk moet je dus gewoon bvb tarwebloem/suiker/koolstofpoeder of gelijk wat anders oxideerbare stof die niet veel weegt en in compacte poedervorm samengdrukt zit en toch goed een stofwolk maakt in de lucht, en dan een getimede detonatie in die stofwolk en je krijgt een stofwolk explosie. Dus een koolstof van 12g bindt 2 zuurstoffen... en ontploft zo tot CO2... of een molecule van 48g... hier is uw x4.... explosieve kracht

de kunst zal dus echter zijn om dit op een getimede manier te doen zodat het maximaal effect geeft... Dus eerste explosie doet het poeder verspreiden, tweede explosie geeft een vonk in die stofwolk

Nu los van dat, het is dus een container explosieven van 7ton , dus een volledige vrachtlading die je dropt en doet ontploffen, dat is al geen granaatje meer van 15cm... en 5kg

En zeg eens hoevel MOAB of FOAB hebben ze zo liggen in reserve ?
En wie is er efficienter zou ik denken ? Diegene die met een bommetje van 10kg een hanger met explosieven opblaast, of iemand die 7000kg explosieven nodig heeft om diezelfde hangar op te blazen ? Bovendien vervoer je dat niet met een Su-XX maar heb je al een vrachtvliegtuig nodig. En bijkomend een vrachtvliegtuig pluk je wel heel gemakkelijk uit de lucht ik kan mij niet inbeelden dat je die kunt doen vliegen boven uw target diep i nUKR of hun luchtafweer zit op hun gat momenteel ?

Ik heb zo permanent de indruk dat efficientie bij het russisch leger niet bestaat. Gewoon een doel en buitenproportionele middelen...

ja mooie uitleg, scheikunde is toch moeilijk te begrijpen, ik had nog een oude proefschrift over Stofexplosie theorieen van promovendus Arief Dahoe en moet het toch eens doorsnuffelen, de Explosie Integraal vergelijkingen vind ik interessant: tijdsafhankelijke verhouding dv/dt, volume verandering per tijdseenheid bij een explosie. Moet ik nog beter bestuderen.

Maar Russische Overkill Bombardeer geweld met ettelijke tienduizenden Raketten heeft toch gefaald denk ik, na 25 maanden, omdat het aantal doden aan Oekrainse zijde toch minder is dan 1 miljoen mensen denk ik. Veel Oekrainse lijken zijn gelijk verpulverd dus die tellen zij niet mee in de officiele statistieken.

Echt Genocidale NON NUCleaire bombardementen heeft Rusland toch niet kunnen realiseren denk ik, met tenminste 200.000 directe doden he zoals in Hiroshima en Nagasaki, Fat man.

of POetin moet echt doordraaien en gelijk, op zelfde moment tapijtbombardementen voeren met FOABS/ thermobaric bommen he, 50 tot 100 tegelijk kunnen een hele Oekrainse stad gelijk uitmoorden denk ik.


================================== CONCLUSIE:
Het Russische VOLK moet nu echt in opstand komen dus misschien moeten de EU landen maar binnen Rusland nu milities organiseren met zware offensieve wapens, Russisch VERZETS leger bouwen INTERN.


=================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 00:38   #42
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Exclamation Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

POETIN / KGB / kremlin maffia gangs stelen nu de olie van het Russische PV RAS dus de EU moet het Russische volk nu bewapenen om zo sneller poetin op te ruimen.

Russische economie is nu flink versterkt en de oorlogsproduktie is toegenomen

zielig dat het Russische PV RAS zo passief toekijkt en geen aktief gewelddadig verzet en stille sabotage pleegt.


=============================
https://www.nu.nl/economie/6304037/r...-verdiend.html


Rusland heeft binnen een maand bijna 10 miljard euro aan olie en gas verdiend
Door onze economieredactie
05 mrt 2024 om 15:55 Update: 4 uur geleden
842 reacties
Rusland heeft in februari 80 procent meer aan olie en gas verdiend dan een jaar eerder. Ondanks de westerse sancties vloeide er 945,6 miljard roebel (9,6 miljard euro) aan belastingen uit de olie- en gasindustrie in de Russische staatskas.

Rusland verdiende vooral dankzij de hogere prijzen fors meer aan ruwe olie, meldt Bloomberg dat zich baseert op het Russische ministerie van Financiën. Olie en gas vormen een belangrijke bron van inkomsten voor de financiering van de oorlog met Oekraïne.

Sinds de Russische invasie hebben meerdere westerse landen de import van Russische olie verboden of beperkt. Ook is er een prijsplafond van kracht. Bedrijven uit westerse landen mogen daardoor geen diensten verlenen aan schepen met olie die voor meer dan 60 dollar (55 euro) per vat is verkocht. Het gaat dan bijvoorbeeld om het verzekeren van schepen of ladingen.

Moskou probeert de westerse oliesancties te omzeilen met een schaduwvloot van olietankers die onder een andere vlag varen. Ook werkt Rusland samen met niet-westerse kopers en tussenpersonen. Eerder werd bekend dat Rusland in 2023 de grootste leverancier van ruwe olie aan China was.

Dit jaar heeft Rusland de belasting op de export van ruwe olie afgeschaft. Tegelijkertijd hebben de autoriteiten de belasting op oliewinning verhoogd om het tekort aan inkomsten uit exportheffingen te compenseren.
Volg dit onderwerp
Ontvang meldingen bij nieuws over Rusland



https://www.nu.nl/economie/6304037/r...-verdiend.html
================================

HOe lang zal poetin en zijn KGB maffia gang nog zo alles kunnen roven van het hele Russische PV RAS en OERvolk??

Ik gok erop dat zijn hele KGB maffia gang toch binnen 24 maanden zal imploderen en poetin zal opgeruimd worden. Dus zo rond maart 2026 he moet het FINITO zijn, maar de Oekraine oorlog en genocide kan doorgaan.

Immense olie en gas voorraden van Rusland bieden hoop en toekomst op een beter toekomstig leventje voor het hele Russische PV RAS en alle Siberische Oervolkeren en stammen met hun eigen tradities, (seks) cultuur, en dialecten.


==================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 6 maart 2024 om 00:44. Reden: aanvullen
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 01:15   #43
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

2) Geef je mening en toekomst visie eventueel in het Engels dan kan ik het direct citeren in mijn boek, SF Technologie visies zijn ook van harte welkom. Rusland heeft heel veel super Techneuten en heel veel academisch kader van hoog intellectueel niveau. Fundamenteel staat de vraag: hoe moet het verder met Rusland als Natie na de Oekrainse oorlog en hoe kan het vreedzamer, milieu vriendelijker, satthvisher, winstgevender, pacifistischer, leuker in de toekomst na deze heel ZIELIGE, zinloze, totalitaire oorlog in de Donbass regio en rest van Oekraine.

=======================

Hoe kunnen wij een nieuwe Democratische Russische Natie bouwen en laten ontwikkelen na de Oekraine Oorlog en POST POETIN TIJDPERK????

Mijn boek en pacifistische, HI Tech visie schrijf ik wel in het Engels, om 30 procent van het Russische PV RAS te bereiken, internationaal.

Wat wil de overgrote meerderheid van het hele Russische PV RAS nu het liefst, alle delen en regio's???


============== googlen: info data


The current population of Russia is 144,111,854 based on projections of the latest United Nations data. The UN estimates the July 1, 2024 population at 143,957,079.

================
interessant afname he russische bevolking, tgv genocides poetin?? Nee, veel Russen vluchten het land nu uit hahah haha logisch.

https://www.macrotrends.net/global-m...sia/population

Chart and table of Russia population from 1950 to 2024. United Nations projections are also included through the year 2100.

The current population of Russia in 2024 is 143,957,079, a 0.34% decline from 2023.
The population of Russia in 2023 was 144,444,359, a 0.19% decline from 2022.
The population of Russia in 2022 was 144,713,314, a 0.27% decline from 2021.
The population of Russia in 2021 was 145,102,755, a 0.35% decline from 2020.


https://www.macrotrends.net/global-m...sia/population


======================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 01:15   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
POETIN / KGB / kremlin maffia gangs stelen nu de olie van het Russische PV RAS dus de EU moet het Russische volk nu bewapenen om zo sneller poetin op te ruimen.

Russische economie is nu flink versterkt en de oorlogsproduktie is toegenomen

zielig dat het Russische PV RAS zo passief toekijkt en geen aktief gewelddadig verzet en stille sabotage pleegt.


=============================
https://www.nu.nl/economie/6304037/r...-verdiend.html


Rusland heeft binnen een maand bijna 10 miljard euro aan olie en gas verdiend
Door onze economieredactie
05 mrt 2024 om 15:55 Update: 4 uur geleden
842 reacties
Rusland heeft in februari 80 procent meer aan olie en gas verdiend dan een jaar eerder. Ondanks de westerse sancties vloeide er 945,6 miljard roebel (9,6 miljard euro) aan belastingen uit de olie- en gasindustrie in de Russische staatskas.

Rusland verdiende vooral dankzij de hogere prijzen fors meer aan ruwe olie, meldt Bloomberg dat zich baseert op het Russische ministerie van Financiën. Olie en gas vormen een belangrijke bron van inkomsten voor de financiering van de oorlog met Oekraïne.

Sinds de Russische invasie hebben meerdere westerse landen de import van Russische olie verboden of beperkt. Ook is er een prijsplafond van kracht. Bedrijven uit westerse landen mogen daardoor geen diensten verlenen aan schepen met olie die voor meer dan 60 dollar (55 euro) per vat is verkocht. Het gaat dan bijvoorbeeld om het verzekeren van schepen of ladingen.

Moskou probeert de westerse oliesancties te omzeilen met een schaduwvloot van olietankers die onder een andere vlag varen. Ook werkt Rusland samen met niet-westerse kopers en tussenpersonen. Eerder werd bekend dat Rusland in 2023 de grootste leverancier van ruwe olie aan China was.

Dit jaar heeft Rusland de belasting op de export van ruwe olie afgeschaft. Tegelijkertijd hebben de autoriteiten de belasting op oliewinning verhoogd om het tekort aan inkomsten uit exportheffingen te compenseren.
Volg dit onderwerp
Ontvang meldingen bij nieuws over Rusland



https://www.nu.nl/economie/6304037/r...-verdiend.html
================================

HOe lang zal poetin en zijn KGB maffia gang nog zo alles kunnen roven van het hele Russische PV RAS en OERvolk??

Ik gok erop dat zijn hele KGB maffia gang toch binnen 24 maanden zal imploderen en poetin zal opgeruimd worden. Dus zo rond maart 2026 he moet het FINITO zijn, maar de Oekraine oorlog en genocide kan doorgaan.

Immense olie en gas voorraden van Rusland bieden hoop en toekomst op een beter toekomstig leventje voor het hele Russische PV RAS en alle Siberische Oervolkeren en stammen met hun eigen tradities, (seks) cultuur, en dialecten.


==================================
2026 is nog ver...

Ondanks bepaalde berichten die het leven op huidig ogenblik in Ruland weten te verkheerlijken denk ik dat men daar nog aardig wat 'zwarte sneeuw' gaat zien vallen en dat de genaamde Poetin uiteindelijk in onmin zal vallen bij zijn eigen gelederen.

p.s.

“Trump is de grootste vredeshoop” volgens Viktor Orbán.


Citaat:
Viktor Orbán bevestigde deze week in Florida de Amerikaanse ex-president Donald Trump te ontmoeten. “Ik heb hoge achting voor hem. Met Trump als president van de Verenigde Staten zouden we nu geen oorlog in de Oekraïne hebben. Hij is de grootste hoop dat er weer vrede komt.”
Hoop doet leven?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 02:23   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja mooie uitleg, scheikunde is toch moeilijk te begrijpen, ik had nog een oude proefschrift over Stofexplosie theorieen van promovendus Arief Dahoe en moet het toch eens doorsnuffelen, de Explosie Integraal vergelijkingen vind ik interessant: tijdsafhankelijke verhouding dv/dt, volume verandering per tijdseenheid bij een explosie. Moet ik nog beter bestuderen.

Maar Russische Overkill Bombardeer geweld met ettelijke tienduizenden Raketten heeft toch gefaald denk ik, na 25 maanden, omdat het aantal doden aan Oekrainse zijde toch minder is dan 1 miljoen mensen denk ik. Veel Oekrainse lijken zijn gelijk verpulverd dus die tellen zij niet mee in de officiele statistieken.

Echt Genocidale NON NUCleaire bombardementen heeft Rusland toch niet kunnen realiseren denk ik, met tenminste 200.000 directe doden he zoals in Hiroshima en Nagasaki, Fat man.

of POetin moet echt doordraaien en gelijk, op zelfde moment tapijtbombardementen voeren met FOABS/ thermobaric bommen he, 50 tot 100 tegelijk kunnen een hele Oekrainse stad gelijk uitmoorden denk ik.


================================== CONCLUSIE:
Het Russische VOLK moet nu echt in opstand komen dus misschien moeten de EU landen maar binnen Rusland nu milities organiseren met zware offensieve wapens, Russisch VERZETS leger bouwen INTERN.


=================================

die raketten zijn gericht op infrastructuur, leger, electriciteit, warmtenetten,telecom en ook gebouwen. Van die duizenden raketten zijn er misschien 10.000 slachtoffers gevallen, zeker geen miljoen hoor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 21:00   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die raketten zijn gericht op infrastructuur, leger, electriciteit, warmtenetten,telecom en ook gebouwen. Van die duizenden raketten zijn er misschien 10.000 slachtoffers gevallen, zeker geen miljoen hoor.
Misschien gooit een zonneuitbarsting wel roet in het 'eten' want dan zou volgens een voorspelling/studie over, zelfs héél internet platgaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 maart 2024 om 21:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2024, 08:58   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.173
Standaard

dat is een mooie tekst : apres nous le déluge

https://www.foreignaffairs.com/russi...ing-its-future
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 15:54   #48
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Stel DAt die vladimir POETIN toch een NECROFIEL is?? HOEveel lijken zou hij dan al verkracht hebben??

=========================================
zie onder, gewoon Idioot ziek idee van mij hersenspinsel schizofreen:


01) (Citaat) 'De IS-tak ISIS-Khorasan (ISIS-K) zou achter die geplande aanslag zitten.' 'ISIS-K streeft naar een kalifaat in de historische regio Khorasan. Dit gebied in Centraal-Azië omvat grote delen van het huidige Iran, Afghanistan, Turkmenistan en Tadzjikistan. ISIS-K wordt verantwoordelijk gehouden voor een groot aantal dodelijke bomaanslagen in Afghanistan en Pakistan.'

02) Interessant, toekomst Blank Russische PV RAS??? Dit gebied vh Isis K Kalifaat, regio Khorasan, wordt niet Bevolkt door de Blanke Russische PV RASSEN, geografisch gezien ligt het buiten Rusland.

03) Deze oorlog en VETE begon al in de zevende eeuw geloof ik, tussen het oude Islamitische Kalifaat en het Russische PV RAS, moet dit nog verder onderzoeken.

04) Kan hele Russische PV RAS in een ISIS Kalifaat verenigd worden met Kracht en geweld na totalitaire OORLOGEN vanaf jaar 2040?? Dan zal Iran zeker al AI Drones hebben en supersonische Kamikaze FOABS en kleine Nucleaire raketjes, dus ok de toekomst is een ISIS Terminator Jihad, ZELFMOORD DRONES Leger.

05) HOpelijk leef ik in 2040 niet meer, ze zoeken het uit, mijn luxueuze, vijfsterren VIP Cel in Narak is nu al lekker geregeld ism RAWAN en Lucifer. MOEt nog lekker verder beesten en goudbruine, Hollandse Koelielander Duiveltje spelen op de Aardse hellewereld. Na mij de Zondvloed......... Carpe Diem ...........


====================================
https://www.nu.nl/buitenland/6306348...jn-kansen.html


Ook na bloedigste aanslag in recente historie berekent Poetin zijn kansen
Door onze nieuwsredactie
23 mrt 2024 om 13:45 Update: 20 uur geleden
630 reacties
Rusland is vrijdag getroffen door een van de bloedigste aanslagen in de recente geschiedenis van het land. Zeker vier schutters openden het vuur op concertgangers. Ruim honderd mensen kwamen om het leven. Nu speelt vooral de vraag: wie is verantwoordelijk?

Volg hier de laatste ontwikkelingen over de aanslag in Moskou in ons liveblog

De Russische veiligheidsdienst FSB meldt zaterdag dat elf mensen zijn opgepakt, onder wie vier schutters. Naar handlangers van de verdachten wordt nog gezocht. Maar volgens de Russische president Vladimir Poetin zitten alle aanslagplegers vast.

Volgens de laatste berichten werden de schutters in de omgeving van Bryansk klemgereden. Die stad ligt ten zuidwesten van Moskou, op zo'n 340 kilometer afstand.

In de vluchtauto werden een pistool, kogels en paspoorten uit Tadzjikistan gevonden. Dat is een overwegend islamitisch land in Centraal-Azië dat onderdeel was van de Sovjet-Unie.

Opmerkelijk is dat Rusland in de aanloop naar de aanslag veiligheidswaarschuwingen in de wind sloeg. Ambassades waarschuwden voor aanslagen van extremisten in Moskou bij grote evenementen. Concerten werden daarbij specifiek benoemd. Poetin deed die waarschuwingen af als "provocaties" van het Westen.
Bronnen voor berichtgeving NU.nl

We gebruiken bij NU.nl verschillende bronnen voor onze (liveblog)berichtgeving. Zo gebruiken we persbureaus als AFP, Reuters en ANP, maar we zijn voor deze ontwikkelingen vooral afhankelijk van Russische media. Die berichtgeving is moeilijker te controleren. Wat betreft de eerste berichtgeving zijn wij van die media afhankelijk, maar we proberen de berichten met behulp van andere bronnen te verifiëren.
Poetin deed waarschuwingen af als 'provocaties'

Nu lijken die waarschuwingen toch op hun plaats te zijn geweest. Vlak na de aanslag claimde Islamitische Staat namelijk verantwoordelijkheid voor de aanval.

Dat is niet opvallend. De terreurbeweging beweert vaker verantwoordelijk te zijn voor bloedige aanslagen. Lang niet altijd wordt daar bewijs voor gevonden. Maar door de claim vestigt IS wel weer de aandacht op zich, wat weer leidt tot verspreiding van de ideologieën van de terreurorganisatie.

Dit keer zijn er meer aanwijzingen dat IS daadwerkelijk achter de aanslag zit. Zo hebben de Verenigde Staten "geen reden om aan de claim te twijfelen", schrijft The New York Times. "Redelijk specifieke informatie" zou eerder al zijn gedeeld met de Russen, stellen Amerikaanse inlichtingendiensten.

De Russische autoriteiten hebben nog geen definitieve dader aangewezen. Verdere informatie over de daders ontbreekt nog. Daardoor kan ook nog niet met zekerheid worden gezegd of IS achter de aanslag zit.
Volg de laatste ontwikkelingen
Krijg een melding bij updates over de aanval
'Patroon van geweld wijst op betrokkenheid IS'

Maar toeval of niet: kort voor de waarschuwing van de Amerikaanse ambassade meldde de FSB dat een aanslag op een Moskouse synagoge was verijdeld. De IS-tak ISIS-Khorasan (ISIS-K) zou achter die geplande aanslag zitten.

ISIS-K streeft naar een kalifaat in de historische regio Khorasan. Dit gebied in Centraal-Azië omvat grote delen van het huidige Iran, Afghanistan, Turkmenistan en Tadzjikistan. ISIS-K wordt verantwoordelijk gehouden voor een groot aantal dodelijke bomaanslagen in Afghanistan en Pakistan.

ISIS-K zou ook betrokken zijn geweest bij de bomaanslag op de metro in Sint-Petersburg in 2017, schrijft Andrew Roth, Ruslandcorrespondent namens The Guardian. Ook zou de IS-tak een rol hebben gehad in de dubbele bomaanslag in Iran van afgelopen januari. Daarbij kwamen bijna negentig mensen om het leven.

Kenneth Lasoen, die als expert inlichtingendiensten en veiligheid verbonden is aan de Universiteit Antwerpen, zegt tegen NU.nl dat er inderdaad "een patroon van geweld" is geweest dat "wijst op betrokkenheid van IS".

Colin Clarke van de denktank Soufan Center zegt tegen Reuters dat ISIS-K in de afgelopen twee jaar "gefixeerd is geweest op Rusland" en dat Poetin veel kritiek krijgt in propagandaboodschappen van de terreurbeweging.
Beeld uit video: Wapens en munitie in concertgebouw Moskou gevonden na aanslag0:51
Wapens en munitie in concertgebouw Moskou gevonden na aanslag
'Lastig om Russische claims voor waar aan te nemen'

Rusland zelf lijkt Oekraïne nog niet uit te sluiten als dader. Oekraïne liet vrijdagavond vrijwel direct weten dat het land niets te maken heeft met de aanval in Moskou. De Amerikanen onderschreven die boodschap.

Maar de FSB beweert dat de vier schutters op weg waren naar de Oekraïense grens. Die boodschap herhaalde Poetin zaterdag. Ook zouden de vermoedelijke schutters contacten in Oekraïne hebben. Die claims zijn niet door onafhankelijke media bevestigd.

Er is Poetin veel aan gelegen om Oekraïne als schuldige aan te wijzen. Op die manier vergroot hij het draagvlak voor de oorlog die hij twee jaar geleden startte. De Russische veiligheidsdienst zegt niet welke aanwijzingen ze heeft voor de beweringen en welke rol de "Oekraïense contacten" zouden hebben gespeeld bij de aanval.

Lasoen wijst erop dat Russische verklaringen met een flinke korrel zout moeten worden genomen. "Met een pathologische leugenaar als Poetin aan het hoofd is het lastig om zaken voor waarheid aan te nemen."

De docent inlichtingenstudies vindt het ook "verbazingwekkend" dat Russische inlichtingendiensten de aanslag niet konden voorkomen. Hij sluit "kwade opzet" en "betrokkenheid van de Russische inlichtingendienst" niet uit.

Ook de Oekraïense regering acht het aannemelijk dat het Kremlin de aanslag zelf heeft georkestreerd. Kyiv verwijst onder meer naar een serie bomaanslagen op appartementengebouwen in verschillende Russische steden in 1999, waarbij meer dan driehonderd doden vielen.

Die aanslagen vormden mede de aanleiding voor de Tweede Tsjetsjeense Oorlog en hielpen Poetin zijn greep op de macht te verstevigen, toen hij nog weinig landelijke bekendheid genoot. Verschillende westerse inlichtingendiensten, historici en onderzoeksjournalisten stellen dat de Russische federale veiligheidsdienst FSB betrokken was bij de aanslagen in 1999.
Beeld uit video: Schutters openen vuur in concertgebouw in Moskou0:46
Schutters openen vuur in concertgebouw in Moskou
Eerder

23 mrt 2024 om 05:28
Dit weten we nu over de aanslag met ruim honderd doden in concerthal Moskou
Dit weten we nu over de aanslag met ruim honderd doden in concerthal Moskou
23 mrt 2024 om 08:43
Rusland: Vier schutters aanslag Moskou opgepakt, elf verdachten vast
Rusland: Vier schutters aanslag Moskou opgepakt, elf verdachten vast
23 mrt 2024 om 05:54
VN-chef, Arabische landen en wereldleiders veroordelen aanval in Moskou
moskou

Beeld: EPA
630 reacties
Lees meer over:
Rusland
Buitenland
Aanval concertzaal Moskou
NUjij: Uitgelichte reacties




https://www.nu.nl/buitenland/6306348...jn-kansen.html
======================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 13:20   #49
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ziehier he:

01) Rusland bestaat niet alleen uit de psycho, mini piemelig ventje vladimir poetin de Kleine. Toch snel 220 Miljoen Blank/ Slavische Russen en zie onder wat voor geavanceerde nautische technologie kennis zij hebben ontwikkeld.

02) Daarom moet ik snel tijd maken om het onderzoek te ontwikkelen hoe het Oude Sovjet rijk dus in ere kan worden hersteld, zonder enig wapengekletter en geweld, een Groot Sovjet Imperium waar de zon en maan nooit onder gaan, ja het is dus Technologish echt haalbaar voor de 200 miljoen Russische Beren, wel zonder het stijve mini piemeltje van poetin in hun bevroren siberische reet.

03) Er moet snel een nieuwe Russische Revolutie komen, muiterij in legertop?? wie zal poetin afschieten??


===============================
https://www.facebook.com/photo/?fbid...34021214200417



Sky Guardian
pnodesoSrt6lo1ul 053gh8c8i306ui96 5e4i74i1ht0ic mhu810tm:05m ·
Who builds Russian submarines?

Russian submarines are built by several shipyards across Russia. Some of the main shipbuilding facilities involved in the construction of Russian submarines include:

Sevmash Shipyard: Located in Severodvinsk, in the Arkhangelsk Oblast of Russia, Sevmash is one of the largest shipyards in the country and specializes in the construction of nuclear-powered submarines. It has built numerous submarines for the Russian Navy, including ballistic missile submarines (SSBNs) and attack submarines (SSNs).

Admiralty Shipyards: Based in Saint Petersburg, Admiralty Shipyards is one of the oldest and most prominent shipyards in Russia. It has a long history of building submarines, including both nuclear-powered and diesel-electric submarines.

Krasnoye Sormovo Shipyard: Located in Nizhny Novgorod, Krasnoye Sormovo Shipyard is another major shipbuilding facility in Russia. It specializes in the construction of diesel-electric submarines and has built various classes of submarines for the Russian Navy and export customers.

Amur Shipyard: Situated in Komsomolsk-on-Amur in the Russian Far East, Amur Shipyard is known for building diesel-electric submarines, including the Kilo-class and Lada-class submarines.

These shipyards, along with several others across Russia, play a crucial role in the construction and modernization of Russia's submarine fleet. They employ skilled workers and engineers who are responsible for building and maintaining Russia's submarine force, which remains one of the largest and most formidable in the world. Minder weergeven
— in Los Angeles, Verenigde Staten.


=============== reacties info

Tendai Eliot Sigauke
I feel a cold war happening around us. Lately there has been unending declarations of supremacy within super powers and so scary where it might lead. May God protect us the vulnerable.

2 d

Beantwoorden

Cromwell Suico
The west are the best.

2 d

Beantwoorden

Toln DevonMonte
Long live Russian

2 d

Beantwoorden

Aligura Kiravuka Martin
Russian all time liberation promotion Republic



https://www.facebook.com/photo/?fbid...34021214200417
==============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 13:31   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.207
Standaard

Een Russisch volk met toekomst is op zich al science fiction.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 13:48   #51
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En DE vraag waar sommigen op dit forum liever niet op antwoorden blijft: waarom meent Poetin dat hij het recht heeft om een buurland binnen te vallen. Een buurland nota bene dat sedert het ineen klappen van de USSR in 1991 onafhankelijk was en als dusdanig internationaal erkend was. En kom aub niet aandraven met het doekje voor het bloeden waarmee Vlad Poetin stond te zwaaien om zijn expansionistische schurkenstreek te vergoelijken: het zogezegde “nazisme” dat hij meende te ontwaren.
Je ziet dat 180 graden mis he, ie meent dat ie het recht heeft zijn regime gezind volk in Oekraine te BEVRIJDEN van het Oekrains regime, dat die als een PEST ervaren. Dat is tevens geen unieke mening he, het Israelische regime meent ook dat het dat recht heeft, valt ook elders binnen, heel de Israelische geschiedenis is een reeks elders binnenvallen en Israel zelf is dat al.
Net zo heel het Westblok. Dat meende ook het recht te hebben om met andermans afgepakt geld elders regimes om te kopen tot vazalregimes, om opstanden uit te lokken en te financieren, enzovoort enzoverder.
Maar je zit zo een halve wereldbol te negeren zoekende naar antwoorden die op jouw helft zelfs in je eigen logtink tussen de patatten liggen.
Hypokrisie is een woord dat op zulk een gedrag wel eens wordt geplakt.
Naast talloze gezegden... want je selectiviteit is niet uniek in de geschiedenis hee.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 mei 2024 om 13:49.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 14:31   #52
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het antwoord is eenvoudig en scheikundig:

als je een bom doet ontploffen op basis van NOx... heb je dus uw stikstof 14g en zuurstof 16g... dus als je een explosief ontwerpt zonder de zuurstof, waar de zuurstof van uit de lucht komt heb je dus voor dezelfde massa dubbel zoveel explosieve kracht.
Het is een thermobare bom of de zuurstof komt idd uit de lucht, je wint daar al gewicht. Uiteindelijk moet je dus gewoon bvb tarwebloem/suiker/koolstofpoeder of gelijk wat anders oxideerbare stof die niet veel weegt en in compacte poedervorm samengdrukt zit en toch goed een stofwolk maakt in de lucht, en dan een getimede detonatie in die stofwolk en je krijgt een stofwolk explosie. Dus een koolstof van 12g bindt 2 zuurstoffen... en ontploft zo tot CO2... of een molecule van 48g... hier is uw x4.... explosieve kracht

de kunst zal dus echter zijn om dit op een getimede manier te doen zodat het maximaal effect geeft... Dus eerste explosie doet het poeder verspreiden, tweede explosie geeft een vonk in die stofwolk

Nu los van dat, het is dus een container explosieven van 7ton , dus een volledige vrachtlading die je dropt en doet ontploffen, dat is al geen granaatje meer van 15cm... en 5kg

En zeg eens hoevel MOAB of FOAB hebben ze zo liggen in reserve ?
En wie is er efficienter zou ik denken ? Diegene die met een bommetje van 10kg een hanger met explosieven opblaast, of iemand die 7000kg explosieven nodig heeft om diezelfde hangar op te blazen ? Bovendien vervoer je dat niet met een Su-XX maar heb je al een vrachtvliegtuig nodig. En bijkomend een vrachtvliegtuig pluk je wel heel gemakkelijk uit de lucht ik kan mij niet inbeelden dat je die kunt doen vliegen boven uw target diep i nUKR of hun luchtafweer zit op hun gat momenteel ?

Ik heb zo permanent de indruk dat efficientie bij het russisch leger niet bestaat. Gewoon een doel en buitenproportionele middelen...
Je haalt hier vanalles door elkaar en smijt vanalles op een hoop.
De reden dat iets "explosief" is is dat het in aanwezigheid van de ervoor nodige stof snel ermee reageert. Het is "radicaal". In dit geval is die nodige stof zuurstof, om radicaal te zijn moet de explosieve stof dus moleculen hebben die zuurstofmoleculen kunnen opnemen tot vorming van resultaatproducten/moleculen, die minder radicaal zijn, waarbij dat verschil in radicaliteit een maat is voor de vrijkomende energie en daarmee de explosieve kracht.
De reden dat soms wel en soms niet zuurstof reeds bij het explosief wordt "opgeslagen" is gewoon om onafhankelijk te zijn van atmosferische zuurstof.
Hoe hoger in de lucht, hoe minder druk en hoe minder zuurstof per kubiek, daarom dat raketten zuurstof, in vloeibare vorm natuurlijk, meenemen.
En dus, als je een hangar wil platleggen, en je wil dat doen vanop afstand met bvb een ballistische raket, die in een hoge U door de atmosfeer en zelfs erbuiten gaat, dan moet je zuurstof meehebben he. DAT is het punt, dat doen vanop grotere afstand, en ook, zo snel als kan om onderscheppen van de raket moeilijk te maken.
Bvb de WTC torens, er vlogen vliegtuigen van honderden tonnen zwaar met snelheden van 800 km/h, waarbij dat gewicht voor een groot deel uit kerosine bestond, dat heel radicaal is, vandaar ook zijnde stuwstof.
Als je al die vormen van energie samentelt, kom je aan een boem en brand groot genoeg om zoveel schade aan te richten dat die véél grotere massa aan toren instuikt, om dan zichzelf ook door kinetische energie tot de grond verder te slopen.
Eerder, werd er al eens een aanslag gepleegd erop. Namelijk op jouw manier. Een relatief flutbommeke, maar daarvoor moesten ze dicht genoeg raken, namelijk ERIN. Een Ford otto met 600 kg explosief in de ondergrondse garage parkeren en tiktiktik BOEM. Alleen bleek ie niet optimaal geparkeerd waardoor het beoogde scenario, toren Noord die "omvalt" (ja letterlijk, door een verzwakte hoek onderaan) naar toren Zuid, en die meesleurt.

En niet dat hier iets werd verteld dat niet evident is.
Een HEAT granaat voor een 120 mm Rheinmetall tank kanon kan ook veel goedkoper ter bestemming worden geleverd, kijk naar de drone die een RPG-7 tegen een Abrams zijn gat kletste. Ja letterlijk, kletsen. Zonder kanon en zonder tank. Véél goedkoper. Alleen tja, je moet eerst bij zijn gat raken.
Wel dat is net zo met bommen en raketten zelf, dus die bullsjit als dat de Russen niet efficient oorlogvoeren en 10 keer meer smijten dan nodig om de job te klaren, is fout wegens verschillen in "nodig".
Een zelfmoordaanval is <op zich> heel efficient omdat het no return impliceert, en niks te verliezen is. De Russen aanzien dat echter als arbeit, en willen de volgende dag weer kunnen arbeiten, and another Abrams bites the dust. And another one, and another one, another Abrams bites the dust, en vooral, de premies opstrijken om ipv dood te wezen, gezellig in 't cafe vodka te zuipen en te klinken op Kameraad Putin.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 23:20   #53
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja joh ERW
op een gewelddadige planeet leven wij nu

het Amerikaanse leger had vroeger gedurende de Koude Oorlog hele gevaarlijke kinetische mini raketjes gemaakt en die werden vanaf grote hoogte afgeworpen en versnelden door de gravitatie tot hele hoge snelheden, dus de schade was enorm. Dit werd toch verboden daarna. Het ging dwars door huizen en mensen. Kinetische tapijtbombardementen he, is in Vietnam oorlog gebruikt en werd daarna verboden.

mensen doden en vernietigen is dus heel simpel. Een mens maken kost veel meer tijd en energie, maar een mens vernietigen kost verdomd weinig energie, raar hoor. zie onder, kinetische kogels vd vuurwapens, geschiedenis.

Nu zijn er mitrailleurs die 1000 kogels kunnen afvuren binnen 1 minuut. Op deze manier kan een kleine, zwakke, kleingeschapen, Bottom HOMO, (blanke) man makkelijk 250 groter geschapen, sterkere, potentere niet blanken uitmoorden binnen 1 minuiut.
hhaha haha haha The Weak (white gay men) will survive............


ziehier


============================
https://lethalindisguise.org/crowd-c...t-projectiles/




Crowd-Control Weapons
Kinetic Impact Projectiles





https://lethalindisguise.org/crowd-c...t-projectiles/
=========================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 17 mei 2024 om 23:26. Reden: aanvullen
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 23:28   #54
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

ja deze zijn het echt gebruikt in Vietnam he door Amerikaanse leger

wij leven nu op een hele beestachtige en moorddadige apen planeet ok



===========================
https://www.military.com/off-duty/20...ar-weapon.html


These Air Force ‘Rods from God’ Could Hit with the Force of a Nuclear Weapon



We Are The Mighty | By Blake Stilwell
Published December 22, 2020

The 107-country Outer Space Treaty signed in 1967 prohibits nuclear, biological, or chemical weapons from being placed or used from Earth’s orbit. What they didn’t count on was the U.S. Air Force’s most simple weapon ever: a tungsten rod that could hit a city with the explosive power of an intercontinental ballistic missile.

During the Vietnam War, the U.S. used what they called “Lazy Dog” bombs. These were simply solid steel pieces, less than two inches long, fitted with fins. There was no explosive – they were simply dropped by the hundreds from planes flying above Vietnam.

Lazy Dog projectiles (aka “kinetic bombardment”) could reach speeds of up to 500 mph as they fell to the ground and could penetrate nine inches of concrete after being dropped from as little as 3,000 feet

The idea is like shooting bullets at a target, except instead of losing velocity as it travels, the projectile is gaining velocity and energy that will be expended on impact. They were shotgunning a large swath of jungle, raining bullet-sized death at high speeds.

That’s how Project Thor came to be.

Instead of hundreds of small projectiles from a few thousand feet, Thor used a large projectile from a few thousand miles above the Earth. The “rods from God” idea was a bundle of telephone-pole sized (20 feet long, one foot in diameter) tungsten rods, dropped from orbit, reaching a speed of up to ten times the speed of sound.

The rod itself would penetrate hundreds of feet into the Earth, destroying any potential hardened bunkers or secret underground sites. More than that, when the rod hits, the explosion would be on par with the magnitude of a ground-penetrating nuclear weapon – but with no fallout.

It would take 15 minutes to destroy a target with such a weapon.

One Quora user who works in the defense aerospace industry quoted a cost of no less than $10,000 per pound to fire anything into space. With 20 cubic feet of dense tungsten weighing in at just over 24,000 pounds, the math is easy. Just one of the rods would be prohibitively expensive. The cost of $230 million dollars per rod was unimaginable during the Cold War.

These days, not so much. The Bush Administration even considered revisiting the idea to hit underground nuclear sites in rogue nations in the years following 9/11. Interestingly enough, the cost of a single Minuteman III ICBM was $7 million in 1962, when it was first introduced ($57 million adjusted for inflation).

The trouble with a nuclear payload is that it isn’t designed to penetrate deep into the surface. And the fallout from a nuclear device can be devastating to surrounding, potentially friendly areas.

A core takeaway from the concept of weapons like Project Thor’s is that hypersonic weapons pack a significant punch and might be the future of global warfare.

More articles from We Are the Mighty:

That time pilots dropped terrifying darts out of their planes at the enemy

The Soviets fired this secret heavy cannon while in orbit

These were Britain’s ‘manned torpedoes’ in World War II

We Are The Mighty (WATM) celebrates service with stories that inspire. WATM is made in Hollywood by veterans. It's military life presented like never before. Check it out at We Are the Mighty.
Keep Up With the Best in Military Entertainment

Whether you're looking for news and entertainment, thinking of joining the military or keeping up with military life and benefits, Military.com has you covered. Subscribe to the Military.com newsletter to have military news, updates and resources delivered straight to your inbox.
Related Topics: Entertainment Air Force Topics
Blake Stilwell
Blake Stilwell, Military.com

Blake Stilwell is a former Air Force combat photographer with degrees and experience in Graphic Design, Television and Film, International Relations, Public Relations and Middle Eastern Affairs. Instead of using any of that, he (eventually) became a writer. His work has appeared in Recoil Magazine, Military Times, Coffee or Die, Skillset Magazine, and more. Blake is based in Ohio but is often found elsewhere. Read Full Bio


https://www.military.com/off-duty/20...ar-weapon.html
===========================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2024, 22:11   #55
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

onderwerp:
(Schrijf mee) geef je mening in mijn SF boek over toekomst van het Russische volk



analyse

1) Ik nodig hierbij alle forum tijgertjes en WC kamer geleerden uit om hun mening te geven in deze topic over de toekomst van het inheemse, blank, slavisch, Russische PV RAS en volk, toch snel ruim 120 miljoen gemanifesteerde atmaas op het hele Russische grondgebied. Ik ga dit boek komende weken in produktie nemen en het is in het Engels.

===================

UpDATE onderwerp:

(Update 01, za 18.05.2024 ) de door mijzelf geschatte kans dat Poetin binnen 18,1888 jaar tijd DOOD zal zijn is minstens 95 procent. En daarna zal het Blank/ Slavische Russische PV RAS dus lekker bevrijd zijn van deze idioot en hen lot verder zelf uitvechten.

(UPdate 02, za 18.05.2024 ) Dus hierom moet ik mijn advies boekje verder ontwikkelen gericht op de Post Poetin periode na de DOOD van Poetin.

(UPdate 03, za 18.05.2024 ) Dus fantaseer mee he mbt de toekomst gedurende de POST POETIN periode.


(UPdate 04, za 18.05.2024 ) Rusland heeft nu ruim 220 Miljoen mensapen dus die bepalen hoe hun land zich verder moet ontwikkelen.


(UPdate 05, za 18.05.2024 ) Voorspel hoe snel Poetin dood zal zijn of schets een moord scenario om poetin en zijn hele KGB/ Kremlin bavianen clubje eens voorgoed te begraven in de metershoge Siberische sneeuw op de hoogste bergtoppen.



=======================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 16:16   #56
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.674
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

zie je wel Derde Wereldoorlog is nu een hard feit
dit is een gevaarlijke ontwikkeling omdat de Taliban toch ettelijke MILJOENEN sympathisanten heeft en Militanten in heel Europa, incl India, USA, Pakistan, dus nu is officieel WOIII begonnen.

dit kopieer ik naar het andere topic ok: Europa zal moeten overgaan tot een OORLOGS Economie en mobilisatie leger, alle lidstaten omdat poetin zeker een eerste FATALE Aanval/ klap zal geven aan de hele EU en UK binnen drie jaar.

Militanten van Taliban zinnen op wraak, internationaal...... EU zal lijden door dit duivels pact tussen twee duivelse machten

Wij zijn op planeet: The many devilish Kingdoms of the Apes on our Earth, ok


===========================
https://www.nu.nl/economie/6314481/r...sch-forum.html



Rusland nodigt Taliban uit op groot economisch forum
Door Hanna Ozinga
27 mei 2024 om 13:26 Update: 3 uur geleden
526 reacties
Rusland heeft de Taliban uitgenodigd voor een belangrijk economisch forum dat in juni plaatsvindt. Daarmee laat Rusland zien dat de beweging geen vijand meer is.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Vladimir Poetin geadviseerd om de extremistische Taliban van de lijst met verboden organisaties te halen. Dat meldt het Russische staatspersbureau TASS.

"Ik wil niet zeggen dat de Taliban onze beste vrienden zijn, maar ze zijn duidelijk geen vijanden", zegt Zamir Kabulov, directeur van het Aziëdepartement van het Russische ministerie. "De Taliban zeggen openlijk dat zij Rusland vertrouwen als de opvolger van de voormalige Sovjet-Unie."

Een samenwerking tussen Rusland en Afghanistan is voor beide landen aantrekkelijk. De Afghaanse overheid zou vooral interesse hebben in Russische brandstof. Tegelijkertijd is de samenwerking voor Rusland interessant, omdat Afghanistan veel grondstoffen zoals koper en ijzererts heeft. Daarnaast beschikt het land over zeldzame metalen als lithium en uranium.

De Taliban zijn sinds 2021 in Afghanistan aan de macht, toen de westerse strijdkrachten vertrokken. Hierdoor stopte de handel met de internationale gemeenschap. Door de samenwerking met Rusland kan deze weer deels op gang komen.





https://www.nu.nl/economie/6314481/r...sch-forum.html
============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be