Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2024, 22:36   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt.

Maar in een land met één regering hebt ge meer kans bekwame leiders te hebben dan datzelfde land met 7 regeringen. Als ge begrijpt wat ik bedoel? Want ik heb zo de indruk dat mijn redenering hier bij velen hun petje te boven gaat.
Alsof de bekwaamste altijd leiders worden. Daar zit het probleem. Niet in het aantal regeringen (waar men er dringend wel wat van mag afschaffen, zoals de senaat, de provincies, de splitsing in franstalig Belgie in gemeenschaps en gewestregeringen...).

Laatst gewijzigd door Bob : 17 mei 2024 om 22:40.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2024, 09:57   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt.

Maar in een land met één regering hebt ge meer kans bekwame leiders te hebben dan datzelfde land met 7 regeringen. Als ge begrijpt wat ik bedoel? Want ik heb zo de indruk dat mijn redenering hier bij velen hun petje te boven gaat.

Bij wijze van experiment zouden we een systeem op poten (moeten) kunnen zetten waarbij iedereen zijn/haar eigen regering speelt, die dan uiteraard enkel bevoegd is voor de eigen persoon.

Stelt u het zich maar even voor: elf miljoen en nog wat regeringen in één land.

Tot in een ander en groter land hetzelfde experiment geprobeerd wordt een absoluut wereldrecord, en aldus misschien een bijkomende toeristische trekpleister.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 09:22   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.945
Standaard

Zuhal Demir

Het gebrek aan kennis van het Nederlands van sommige kinderen, trekt het niveau van de ganse klas omlaag. En dus ook hun toekomstkansen. Die vicieuze cirkel moeten we doorbreken. Zonder taalbadklassen zullen we nooit voldoende vooruitgang krijgen. #tvlnieuws pic.twitter.com/aVHGrL1HkG

6/06/2024, 20:53
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 09:27   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.945
Standaard

Ben Weyts
Hoofddoeken in gemeenschapsscholen tasten de neutraliteit aan. Wij beschermen het recht van leerlingen, leerkrachten en ouders op neutraal onderwijs. pic.twitter.com/SuZ0Aa0ty7

5/06/2024, 21:42
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:07   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ben Weyts
Hoofddoeken in gemeenschapsscholen tasten de neutraliteit aan. Wij beschermen het recht van leerlingen, leerkrachten en ouders op neutraal onderwijs. pic.twitter.com/SuZ0Aa0ty7

5/06/2024, 21:42
Politiek die zich inlaat over hoe burgers hun godsdienst moeten organiseren zijn zelf niet neutraal.

Dit land heeft de deuren geopend voor de islam en het westen heeft de islam als religie erkend. Als vrouwen dan geen hoofddoek mogen dragen in hun functies, dan moet ze beginnen met de islam niet langer als religie te erkennen. Of de godsdienstvrijheid afschaffen.

Godsdienstvrijheid houdt ook in dat je een ander niet mag verplichten iets tegen diens geloof te doen. Het werkt normaal in twee richtingen, maar politici die alle aarding met hun burgers verloren zijn al een kritiek punt voorbij en zien hun onrecht niet meer in.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:22   #86
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Tja, dat komt ervan als ge zo buitenmatig intelligent zijt hé. Leer er maar mee leven.
In een groep mensen van 20 man zitten statistisch gezien meer mensen dan in een groep van 10 mensen... logica waar geen speld tussen te krijgen is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 8 juni 2024 om 10:23.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:25   #87
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Politiek die zich inlaat over hoe burgers hun godsdienst moeten organiseren zijn zelf niet neutraal.

Dit land heeft de deuren geopend voor de islam en het westen heeft de islam als religie erkend. Als vrouwen dan geen hoofddoek mogen dragen in hun functies, dan moet ze beginnen met de islam niet langer als religie te erkennen. Of de godsdienstvrijheid afschaffen.

Godsdienstvrijheid houdt ook in dat je een ander niet mag verplichten iets tegen diens geloof te doen. Het werkt normaal in twee richtingen, maar politici die alle aarding met hun burgers verloren zijn al een kritiek punt voorbij en zien hun onrecht niet meer in.
Onzin. De democratie heeft voorrang op de godsdienst: zo simpel is het.

Als een godsdienstige regel tegen de democratische wetgeving ingaat, is die illegaal en moet verboden worden.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2024, 10:26   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zuhal Demir

Het gebrek aan kennis van het Nederlands van sommige kinderen, trekt het niveau van de ganse klas omlaag. En dus ook hun toekomstkansen. Die vicieuze cirkel moeten we doorbreken. Zonder taalbadklassen zullen we nooit voldoende vooruitgang krijgen. #tvlnieuws pic.twitter.com/aVHGrL1HkG

6/06/2024, 20:53
Het eerste laat ik al horen zolang dit forum bestaat.

Taalbadklassen alleen zullen dat probleem niet oplossen.
De ouders moeten aangepakt worden. Bijvoorbeeld door kabeltv te nemen ipv een schotel die gericht is op hun land van afkomst.

Ik heb dat een kwart eeuw geleden voorgesteld aan een Turkse vriendin.
Zonder succes.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be