Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2024, 17:56   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie die Forza Flandria niet, ik heb die trouwens nog nooit gezien.
Ow... dat moet hard aankomen bij onze Kaproen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 18:32   #62
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat Magnette wil of net niet wil is irrelevant.
Zolang er geen partij is die het volledige goed werkend economisch en politiek Zwitsers systeem hier wil introduceren na goed keuring bevraging van de bevolking om het sjoemel merk België democratisch te maken.
Een vooral directe bindende referendum te introduceert in het wetboek ben en ik voor géén enkele partij hier. Vandaar mijn constant poging hier neutraal te reageren. Wat natuurlijk luidop denken, dromen is, mijn persoonlijke voorkeur hé


Als, als als…..

de eind resultaten van deze verkiezing zou duidelijk maken dat een overgrote meerderheid van mensen die leven op Vlaamse bodem VOOR de partij VB kozen.

Mensen die leven op Vlaamse bodem bovendien nooit hebben kunnen of mogen kiezen voor of tegen partijen van het Franstalig landsdeel ondanks wij MOETEN gaan kiezen ..........wat partijen van het Franstalig landsdeel hun aandeel in Vlaanderen dus democratisch nutteloos zelfs onbestaand maakt.
Wat ze in hun regio uitspoken mij totaal niet interesseert, wat vissa versa ook zou moeten zo zijn terug omdat wij niet voor of tegen hen mogen of kunnen kiezen. En velen het zelfs niet meer zouden willen!

>>> dan moet volgens mijn bescheidde mening: de partij VB onmiddellijk na de verkiezing >>> naar de rechtbank stappen ( zoals “Groen” steeds doet als ze denken, vermoeden hun ding niet kunnen opdringen of zelfs dikteren)

De partij VB moet EISEN dat het duidelijk is door de vele stemmen die ze op democratische wijze verkregen de partij VB die wettelijk toegelaten was tot de verkiezing geen verboden bende Hell engels is.

De verwijzing van extreem rechts als verdoken nazi interpretatie die al jaren lang gangbaar is totaal niet meer gebruikt mag worden + ze onder geen enkel beding als wettelijke politieke partij NIET = nergens uitgesloten mogen worden om regering te vormen enz. als, als, als volstrekt wettelijk democratisch verkozen grootste partij.


Wil de rechtbank en de implanteerden in justitie de aanvraag negeren, torpederen of uitspraak op de langebaan schuiven via rek en trek terwijl ze steeds onmiddellijk gehoor gaven aan aanvragen van bv "Groen" die er een gewoonte van maakten >>> dan is het duidelijk voor de totale bevolking dat de politieke dictatuur hier samen werkt met justitie.

Er géén scheiding der machten is in het sjoemel merk België en dat de verkiezing niets meer zijn dan misleidend boerenbedrog >>> georganiseerd door dictators om onze bevolking = de EU, VN enz kortom iedereen . te bedriegen om dictatoriaal aan de macht te blijven onder alle omstandigheden, de postjes te verdelen onder elkaar wat al gebeurd sinds het oprichten van het sjoemel merk België. !!!!

PS: het kan nochtans anders >>> zie Zwitserland.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 mei 2024 om 18:44.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 20:59   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was anders wel gênant. Tömmchen begon met Bart van hier en Bart van daar. Maar Bart poeierde Meneer Van Grieken keihard af.

Meneer Van Grieken was er duidelijk niet goed van achteraf.
Ik heb al gezegd op dit forum, dat ik ook vond dat mijn voorzitter veel te onbeleefd was.
Maar ja, hij is een Antwerpenaar. Altijd groot bakkes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 21:02   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand is daarmee bezig, omdat normale mensen begrijpen wat vendelier Bart probeert duidelijk te maken aan Tömmchen : het catalaans scenario is waanzin.

Vragen om mee te stappen in de waanzinnige delusies van Blokkers is even zinvol als tegen de wind in staan pissen.
Jij staat op het punt om je een lidkaart van de nva aan te schaffen zeker? Alleen al om het feit dat je zo graag ziet dat verschillen tussen de nva en het belang zo grof in de verf gezet worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 21:06   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zie die Forza Flandria niet, ik heb die trouwens nog nooit gezien.
Of er een forza Flandria komt, zal o.a. afhangen of er een anti-forza Flandria blijft bestaan.
(een ander belangrijk element is natuurlijk hoe sterk of zwak de kiezer elke partij zal maken ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 21:09   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou daar toch niet op rekenen.

Ik zie hem best in staat een regering te vormen met Défi, Ecolo-Groen, PTB-PVDA, Vooruit & Les Engagés (met of zonder CD&V, al gelijk).

Wie pakweg denkt dat Bart De Wever een 'geniaal strateeg' is, zal met een nog véél straffere term af moeten komen om "Paul Magnetic" te omschrijven.

Magneet is niet zozeer een geniaal strateeg, maar wel een geniale machtspoliticus. Macht. Ge weet wel, dat ding dat Putin ook beroert.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 21:22   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of er een forza Flandria komt, zal o.a. afhangen of er een anti-forza Flandria blijft bestaan.
(een ander belangrijk element is natuurlijk hoe sterk of zwak de kiezer elke partij zal maken ...)
Er is geen anti-Forza Flandria omwille van het simpele feit dat Forza Flandria niet bestaat. Die eerste aflevering van het Conclaaf liet daar niet de minste twijfel over bestaan.

Er is ook geen anti-NVA, hoezeer De Wever dat ook probeert rond te bazuinen (misschien gelooft hij het zelf, maar dan dwaalt hij).
Er is wel een anti-VB en met reden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 22:36   #68
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of er een forza Flandria komt, zal o.a. afhangen of er een anti-forza Flandria blijft bestaan.
(een ander belangrijk element is natuurlijk hoe sterk of zwak de kiezer elke partij zal maken ...)
* Ge had er die met de Zündapp

Laatst gewijzigd door jogo : 20 mei 2024 om 22:37.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 07:56   #69
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is geen anti-Forza Flandria omwille van het simpele feit dat Forza Flandria niet bestaat. Die eerste aflevering van het Conclaaf liet daar niet de minste twijfel over bestaan.
Die niet-Forza Flandria bestaat vooral in de persoon van Bart De Wever. Een zeer groot deel van de N-VA denkt daar anders over. Het is niet ondenkbaar dat De Wever tijdens de periode van regeringsvorming het voorzitterschap doorgeeft aan iemand anders.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 17:43   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
* Ge had er die met de Zündapp
Hier de Forza Flandria :



En Forza Zundapp,



En natuurlijk de Forza Kreidler !

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 12:23   #71
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.562
Standaard

Voor de mensen die zich nog afvragen waarom De Wever niet veel zin meer heeft in een debat met De Croo, wel die weten het nu ook hé. Het heeft weinig toegevoegde waarde om in debat te gaan met iemand die het niet kan laten om te blijven liegen. Eens te meer bewijst De Croo wat voor het krapuul het eigenlijk is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 16:13   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Die niet-Forza Flandria bestaat vooral in de persoon van Bart De Wever. Een zeer groot deel van de N-VA denkt daar anders over. Het is niet ondenkbaar dat De Wever tijdens de periode van regeringsvorming het voorzitterschap doorgeeft aan iemand anders.
De Wever heeft gelijk.
.Wij hebben heel weinig raakpunten met het VB. Degene die dat niet ziet ...
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 19:44   #73
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Wever heeft gelijk.
.Wij hebben heel weinig raakpunten met het VB. Degene die dat niet ziet ...
Volgens de laatste IVOX peiling denkt 75 pct van de N-VA kiezers daar anders over.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 20:42   #74
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Wever heeft gelijk.
.Wij hebben heel weinig raakpunten met het VB. Degene die dat niet ziet ...
Je hebt nog minder raakpunten met de PS en toch is dat de geprefereerde gesprekspartner van NVA
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 20:43   #75
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.192
Standaard

Die stalking van de N-VA door al wat Vlaams Belang is begint tegen het strafbare aan te schurken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 15:07   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die stalking van de N-VA door al wat Vlaams Belang is begint tegen het strafbare aan te schurken.


Bijna even kleffe bekeringsdrift als bij Jehovah's getuigen die steeds maar komen aanbellen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 18:13   #77
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die stalking van de N-VA door al wat Vlaams Belang is begint tegen het strafbare aan te schurken.
Maar als ge dan vraagt welke VB-figuren zich daarvoor gaan opofferen op het kapblok blijft het stil.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 07:42   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Wever heeft gelijk.
.Wij hebben heel weinig raakpunten met het VB. Degene die dat niet ziet ...
Jij had overduidelijk kennis van het interview met BDW dat VRT zondag gaat uitzenden.

Citaat:
Bart De Wever (N-VA) sluit samenwerking met Vlaams Belang uit
N-VA-voorzitter Bart De Wever zal na de verkiezingen niet in een regering stappen met Vlaams Belang. Dat zegt hij in het VRT-programma 'Eerste keus', dat zondag wordt uitgezonden.
De Wever legt uit dat het Vlaams Belang federaal niet mee wil regeren, terwijl de "grote problemen van deze tijd" zoals migratie, begroting en klimaat daar geregeld moeten worden. Maar ook op Vlaams niveau ziet hij geen mogelijkheden om samen te werken. "Mijn vraag is: om wat te doen? Ik ben het in vrijwel niets eens met die partij. En de stijl van die partij, die lust ik niet. Het antwoord voor mij is 'neen'", aldus De Wever.
Het is voor het eerst in de campagne dat de N-VA-voorzitter de deur voor het Vlaams Belang zo duidelijk dichtgooit.
In maart liet Vlaams minister-president Jan Jambon die deur nog op een kier staan, en ook voor de - weliswaar onafhankelijke - West-Vlaamse lijsttrekker Jean-Marie Dedecker is een samenwerking niet uitgesloten.
De Wever geeft in 'Eerste keus' toe dat het vraagstuk zijn partij verdeelt. "Het is ook een heel moeilijke kwestie: hoe stop je de groei van extreem gedachtengoed? Moet je dan effectief zeggen, laat ze maar eens mee besturen, en dan zullen we wel zien? Of moet je dat in geen geval doen? Dat is een worsteling die binnen verschillende partijen leeft en die leeft ook binnen de mijne, ik geef dat grif toe."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240508_92279108
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 16:23   #79
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Maar ook op Vlaams niveau ziet hij geen mogelijkheden om samen te werken. "Mijn vraag is: om wat te doen? Ik ben het in vrijwel niets eens met die partij. ... ", aldus De Wever.
De Wever kan wellicht goeie argumenten hebben om niet met het VB samen te werken, maar het bovenstaande is wel één van de slechts denkbare. Zelfs de simpelste Vlaming zal hierbij automatisch denken: "En met de PS is De Wever het dus op vele vlakken eens?".

De Wever wordt uiterst nerveus voor wat op hem afkomt en begint fouten te maken.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 20:01   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt nog minder raakpunten met de PS en toch is dat de geprefereerde gesprekspartner van NVA
Inderdaad!
Begrijpe wie kan ......
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be