Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2024, 17:38   #1161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.706
Standaard

Zuhal Demir


“Geen enkele minister heeft zoveel natuur hersteld als ik.
Maar ik heb nooit meegedaan aan de klimaathysterie. Vier jaar geleden waarschuwde ik al dat de Europese klimaatdoelstellingen onmogelijk waren voor onze landbouw, de industrie en de gezinnen. De kritiek was oorverdovend,… pic.twitter.com/l22MfLniQZ

20/05/2024, 17:10
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 17:39   #1162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.706
Standaard

Frank Peeraer


Toevallig #VTM op voor het nieuws. Het weerbericht wordt gewoon geterroriseerd door een klimaatactiviste. #jillpeeters

18/05/2024, 20:15
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 17:46   #1163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.706
Standaard

werner janssen


Eerst sprak men van een ijstijd, daarna zouden we gaan braden in de zon en nu gaan we verzuipen in de regen.... Het "klimaatriedeltje" is blijkbaar op alles van toepassing, behalve op rechtlijnigheid!
Ze kunnen het zelfs per gemeente voorspellen
hln.be/regio/in-kaart…

19/05/2024, 09:39
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 mei 2024 om 17:46.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 19:27   #1164
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vincent Vandeputte


Voorspellingen, weermodellen, enz…

Twee jaar geleden ging het in de media over toekomstige extreme droogte, nu zegt men dat het extreem nat gaat worden in de toekomst…

Hoeveel van dat soort bangmakerij is er fout gebleken de voorbije 50 jaar?

Dus, wat zal het worden:… pic.twitter.com/5WNybN8g5Q

20/05/2024, 11:13


Het 'spannende' van de zaak is dat NIEMAND een tot op de cijfertjes na de komma precieze voorspelling kan maken van wat wél en wat niet gaat gebeuren en zelfs met de cijfertjes voor de komma is het voorspellen geen kattenpis maar dat er van alles en nog wat gaat gebeuren, staat nogal tamelijk vast.


Zo zijn pakweg de koraalriffen wereldwijd niet voor hun eigen lol of om ons een plezier te doen aan het afsterven.




Edit: en néén, bang maken/worden/zijn gaat niet veel helpen.

Laat dat dus maar.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 20 mei 2024 om 19:33.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 19:46   #1165
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.192
Standaard

Toen vader Mathot zei dat het begrotingstekort zich vanzelf zou oplossen was men terecht verontwaardigd.

Alleen doen veel van die mensen dat nu wanneer het over global warming en andere milieuproblemen gaat.

Het gaat onze generatie keihard worden aangerekend wanneer we er niet meer zijn.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2024, 20:01   #1166
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Toen vader Mathot zei dat het begrotingstekort zich vanzelf zou oplossen was men terecht verontwaardigd.

Alleen doen veel van die mensen dat nu wanneer het over global warming en andere milieuproblemen gaat...

Echte struisvogels leggen tenminste nog eiers.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 07:02   #1167
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
werner janssen

Eerst sprak men van een ijstijd, daarna zouden we gaan braden in de zon en nu gaan we verzuipen in de regen.... Het "klimaatriedeltje" is blijkbaar op alles van toepassing, behalve op rechtlijnigheid!
Ze kunnen het zelfs per gemeente voorspellen
hln.be/regio/in-kaart…

19/05/2024, 09:39
Ja...vandaag gaan we volgens die leugenmedia en weervrouw een "kleine zondvloed" krijgen...oops, het zonnetje schijnt...

Denken die nullen nu echt dat mensen gaan bibberen van schrik door hun leugens?
Trouwens: een tijdje geleden verzoop dubai bijna en dat ligt midden in de woestijn, ze hadden een paar "seeding vliegtuigen" teveel de lucht ingestuurd om het te doen regenen en ze kregen een wolkbreuk...maar de leugenmedia maakte daar ook weer gauw het "klimaatriedeltje" van...alles is de schuld van de klimaat-opwarming-afkoeling-verandering en dus van ons.

In elk geval is door de regen de afgelopen tijd het grondwater en de waterbekkens goed gevuld dus hoeven we ons geen zorgen te maken als in de komende zomer er een paar hittegolven langs komen.
Dat scheelt al wat voor de zuinigheid om te douchen, auto wassen, plantjes water geven....
Nu mogen we vooral niet vergeten dat er meer dan genoeg water is want anders komen ze in de zomer weer liegen dat er droogte en watertekort is door de klimaathoax.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 09:27   #1168
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.848
Standaard

Climate explained: why some people still think climate change isn’t real
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 10:02   #1169
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.525
Standaard

Niemand betwist dat het klimaat kan veranderen, en dat zelfs de mens daarop invloed kan hebben. Als de zee ons van zuurstof voorziet, dan kan de mens en al zijn technologie daar veel stikstof voor in de plaats terug geven.
Maar is stikstof ons probleem, als het natuurlijk wordt afgebroken? Is wat wij in het afvoerputteke doen verdwijnen niet veel maal erger?
Wat wij op ons eten spuiten om plagen en insecten te weren?

Het is absurd wanneer politici van een klein landje beleid gaan afdwingen die 0% impact op ons klimaat hebben, terwijl ze de ogen sluiten voor een industrie die haar afval gewoon in de Schelde loost. Een beetje saneren rond de fabriek gaat niet baten natuurlijk, de hele stof (pfas) zou beter wereldwijd beperkt worden.

Gebruik een glazen bokaal in plaats van plastiek enzo.
Maar slimmer consumeren willen ze niet sensibiliseren omdat ze ons bazaar verkopen die mens, dier en planeet kankers en andere ziektes geven omdat hun economie daarop draait.
Wee als de mens terug in harmonie met zijn planeet zou leven en stopt met alles te kopen dat in plastiek verpakt zit.

Wanneer het probleem de oplossing wilt zijn, wordt het nooit beter maar alleeen maar erger.
Zeker wanneer het probleem steeds meer mensen op elkaar duwt om haar punt over te brengen en zondebokken aan te wijzen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 10:17   #1170
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wie beweert dat klimaatveranderingen geen realiteit zijn?!
Het klimaat verandert al sinds het begin der tijden, het klimaat is altijd al veranderd en zal in de toekomst ook nog blijven veranderen want dat is het natuurlijke verloop, dat is natuur, de planeet en de realiteit.

Wat wel GEEN realiteit is, is dat alle natuurverschijnselen nu opeens te wijten zouden zijn aan klimaatveranderingen en dan nog wel alleen de schuld zouden zijn van de mens - en enkel maar in europa en het westen, hé?!
Dat is GEEN realiteit want dat zijn pure leugens, net zoals de volksverlakkerij: het klimaat-opwarming-afkoeling-veranderingen...duh....

Dat mag intussen toch al geweten zijn tenzij je met je kop in het zand steekt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 21 mei 2024 om 10:21.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 10:25   #1171
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wie beweert dat klimaatveranderingen geen realiteit zijn?!
Het klimaat verandert al sinds het begin der tijden, het klimaat is altijd al veranderd en zal in de toekomst ook nog blijven veranderen want dat is het natuurlijke verloop, dat is natuur, de planeet en de realiteit.

Wat wel GEEN realiteit is, is dat alle natuurverschijnselen nu opeens te wijten zouden zijn aan klimaatveranderingen en dan nog wel alleen de schuld zouden zijn van de mens - en enkel maar in europa en het westen, hé?!
Dat is GEEN realiteit want dat zijn pure leugens, net zoals de volksverlakkerij: het klimaat-opwarming-afkoeling-veranderingen...duh....

Dat mag intussen toch al geweten zijn tenzij je met je kop in het zand steekt.
De geschiedenis leert ons dat het klimaat meestal abrupt verandert, en niet alleen over een lange periode. Ook over een lange periode natuurlijk, maar significante veranderingen gebeuren vaak abrupt. Een ijstijd kan ons plots overkomen. Ze hebben bewaarde restanten gevonden van dieren die bevrozen terwijl ze nog aten.
De aarde haar tilt is ook stabieler geworden op een zeer korte periode.
Wat ons een stabieler klimaat gaf, met voorspelbare seizoenen.

Genesis 8:22 Voortaan, al de dagen van de aarde, zullen zaaitijd en oogsttijd, koude en hitte, zomer en winter, dag en nacht niet ophouden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 19:28   #1172
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
... dat alle natuurverschijnselen nu opeens te wijten zouden zijn aan klimaatveranderingen ...

Omdat ik niet graag dom blijf en dan ook altijd bij wil leren, zou ik wel eens willen weten WIE ooit zoiets beweerd heeft.

Namen & voornamen zijn goed genoeg; een link naar een duidelijke bron van dergelijke bewering is nog béter.


Dank bij voorbaat,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2024 om 19:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2024, 22:19   #1173
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Omdat ik niet graag dom blijf en dan ook altijd bij wil leren, zou ik wel eens willen weten WIE ooit zoiets beweerd heeft.

Namen & voornamen zijn goed genoeg; een link naar een duidelijke bron van dergelijke bewering is nog béter.


Dank bij voorbaat,

"djimi"
Die trut die het weer presenteert op vtm steekt toch alle natuurrampen die nu gebeuren op de global warming, niet?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 07:13   #1174
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die trut die het weer presenteert op vtm steekt toch alle natuurrampen die nu gebeuren op de global warming, niet?
Een TV heb ik niet, ik kijk dus nooit naar VTM en al zeker niet naar trutten die daar wat dan ook komen doen.

Maar dat er wel degelijk een 'global warming' bezig is, zal ik toch niet proberen te ontkennen.

Dat die 'global warming' onvermijdelijk tot een 'klimaatverandering' leidt, zal ik evenmin proberen te ontkennen.

HOE die 'klimaatverandering' zich concreet vertaalt/zal vertalen in/naar 'lokale weersverschijnselen' kan ik evenwel onmogelijk voorspellen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 09:19   #1175
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een TV heb ik niet, ik kijk dus nooit naar VTM en al zeker niet naar trutten die daar wat dan ook komen doen.

Maar dat er wel degelijk een 'global warming' bezig is, zal ik toch niet proberen te ontkennen.

Dat die 'global warming' onvermijdelijk tot een 'klimaatverandering' leidt, zal ik evenmin proberen te ontkennen.

HOE die 'klimaatverandering' zich concreet vertaalt/zal vertalen in/naar 'lokale weersverschijnselen' kan ik evenwel onmogelijk voorspellen.

Ontkennen doe ik ook niet.
Of dat voor de natuur een probleem is durf ik wel in twijfel trekken. De natuur heeft al andere varkentjes gewassen en komt er steeds bovenop.
Enkel de mens heeft een probleem met het klimaat, maar dat is dan voor mij weer geen probleem.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 09:31   #1176
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een TV heb ik niet, ik kijk dus nooit naar VTM en al zeker niet naar trutten die daar wat dan ook komen doen.

Maar dat er wel degelijk een 'global warming' bezig is, zal ik toch niet proberen te ontkennen.

Dat die 'global warming' onvermijdelijk tot een 'klimaatverandering' leidt, zal ik evenmin proberen te ontkennen.

HOE die 'klimaatverandering' zich concreet vertaalt/zal vertalen in/naar 'lokale weersverschijnselen' kan ik evenwel onmogelijk voorspellen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(Quinn_novel)

Als ge wilt stuur ik hem gratis naar u op via een kiala punt ofzo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 09:46   #1177
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zo zijn pakweg de koraalriffen wereldwijd niet voor hun eigen lol of om ons een plezier te doen aan het afsterven.
Zijn de koraalriffen wel aan het afsterven?

Of hebben we eerder te maken met een bloeiend ecosysteem van allerlei donatie-afhankelijke activisten en subsidiehongerige wetenschappers? Mensen die veel lawaai maken tijdens de dalende flank van natuurlijke schommelingen, om dan meesmuilend toe te kijken wanneer de dingen terug in orde komen?

Neem bijvoorbeeld dit The Guardian artikel uit 2016:

The Great Barrier Reef: a catastrophe laid bare

Citaat:
Perhaps most disturbingly, what Marshall and Vevers have witnessed on Lizard Island is in no way unique. In the upper third of the 2,300km reef it’s estimated that about half the coral is dead.

Surveys have revealed that 93% of the almost 3,000 individual reefs have been touched by bleaching, and almost a quarter – 22% – of coral over the entire Great Barrier Reef has been killed by this bleaching event. On many reefs around Lizard Island and further north, there is utter devastation.
Bemerk het apocalyptisch woordgebruik.



Zes jaar later was het Groot Barrièrerif niet alleen volledig hersteld, maar stelde het AIMS vast dat het rif nog nooit zo springlevend was sinds de 36 jaar dat ze dit in de gaten hielden.

The Guardian: Record coral cover on parts of Great Barrier Reef, but global heating could jeopardise recovery

Citaat:
Marine scientists monitoring the Great Barrier Reef say they have recorded the highest levels of coral cover in 36 years in the north and central areas, but warned any recovery could be quickly overturned by global heating.

The Australian Institute of Marine Science’s annual long-term monitoring report says the fast-growing corals that have driven coral cover upwards are also those most at risk from marine heatwaves, storms and the voracious crown-of-thorns (COTS) starfish.

Global heating is accepted by scientists as the reef’s biggest long-term threat.
Bemerk de vele mitsen en maren. Verdwenen is de categorieke taal. "Nuance, mensen. Nuance!"

NGO's en onderzoeksinstituten moeten zich nu eenmaal staande houden in een aandachtseconomie. En je wilt natuurlijk niet dat de donaties verbleken of de subsidies afsterven.



Gelukkig is de bloei van het rif ondertussen over haar hoogtepunt heen, en alle registers kunnen weer open.

The Guardian: Great Barrier Reef’s worst bleaching leaves giant coral graveyard: ‘It looks as if it has been carpet bombed’

Citaat:
Hughes saw in the institute’s aerial surveys results the most “widespread event and severe” bleaching event to date, not just in the south, but across much of the entire system – which stretches 2,300km up the Queensland coast.

But none of these metrics, it seems, could truly prepare him for the act of bearing witness to the unfolding calamity he has dedicated his life to preventing.

“It’s fucking awful,” the softly spoken scientist says, emerging from the ocean. “They said the bleaching was extensive and uniform. They didn’t say it was extensive, uniform and fucking awful.

“It’s a graveyard out there.”
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 10:53   #1178
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ontkennen doe ik ook niet.
Of dat voor de natuur een probleem is durf ik wel in twijfel trekken. De natuur heeft al andere varkentjes gewassen en komt er steeds bovenop.
Enkel de mens heeft een probleem met het klimaat, maar dat is dan voor mij weer geen probleem.

Ja, dat klopt.

Minstens 5 'mass extinction events', dat is niet niks.


Aangezien ik zelf alleen maar imaginaire kinders heb (888 om precies te zijn: 443 jongens, 443 meisjes, één 'non-binaire' en één die het nog niet goed weet), zou ik betreffende het "Anthropoceen" ook volstrekt onverschillig kunnen zijn.


Ik heb spijtig genoeg wél familieleden en vriend(inn)en die échte kinders en zelfs al kleinkinders hebben, en ik vind het niet leuk voor hen dat ze 'in' zijn 'for a rough ride'.

Maar dat zouden ze waarschijnlijk sowieso zijn, dus ja, ...

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 10:59   #1179
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(Quinn_novel)

Als ge wilt stuur ik hem gratis naar u op via een kiala punt ofzo.

Deze link: https://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(Quinn_novel) werkt beter.

Als het u niet zou storen, zou ik liever eens met u afspreken om wat te babbelen en dan kunt ge nog altijd dat boek meegeven.

Ik kan me verplaatsen; u hoeft dus verder geen moeite te doen.

En wees gerust: ik word pas écht gevaarlijk als anderen mij daartoe pushen.

Uit mezelf doe ik geen vlieg kwaad.

Laat maar weten wat ge daarvan denkt,

vriendelijke groet,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2024, 11:04   #1180
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zijn de koraalriffen wel aan het afsterven?

Of hebben we eerder te maken met een bloeiend ecosysteem van allerlei donatie-afhankelijke activisten en subsidiehongerige wetenschappers? Mensen die veel lawaai maken tijdens de dalende flank van natuurlijke schommelingen, om dan meesmuilend toe te kijken wanneer de dingen terug in orde komen?

...
Ik hoop alvast op dat tweede alternatief; daar valt tenminste wél nog iets aan te doen.

Ik ga sowieso niet zo héél erg lang meer leven (nog maximum tien jaar te gaan), dus als het dan toch 'allemaal naar de kloten' gaat, zal ik het niet meer meemaken (denk ik).

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be