Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2005, 21:49   #981
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Tja, de BUB heeft het graag over Vlaamse vodden, wij dan als reactie over Belgische vodden...één voordeel: je kan ze eerst nog in reepjes knippen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 23:21   #982
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En op dit ogenblik gewoon gedomineerd door een paar groten. Kijk maar eens naar al die resoluties die werden gestemd tegen Israël... Is daar nu ooit een van uitgevoerd? Wat een verschil met die paar resoluties tegen Irak... De willekeur en het machtsspel druipen er van af.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 23:25   #983
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Tja, de BUB heeft het graag over Vlaamse vodden, wij dan als reactie over Belgische vodden...één voordeel: je kan ze eerst nog in reepjes knippen.
Feit is: er zijn geen vodden nodig, noch hanen, noch leeuwen, noch tri-colores, noch Baskische of wat dan ook. ZEr zijn enkel supporters die langs de weg staan, en die zijn 1 familie.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 06:34   #984
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Feit is: er zijn geen vodden nodig, noch hanen, noch leeuwen, noch tri-colores, noch Baskische of wat dan ook. ZEr zijn enkel supporters die langs de weg staan, en die zijn 1 familie.
Dat "feit", dat is een veronderstelling in uw gedachten. We zijn supporters, maar zeker niet één familie.

Zeg dat dergelijke onzin eens tegen voetballiefhebbers: "Er zijn geen sjaals nodig, geen rood-wit, geen paars-wit, geen blauw-zwart, geen groen-zwart of wat dan ook. We zijn enkel supporters en die zijn één familie." Ze kegelen u zo naar buiten. Gelukkig voor u dat wielerliefhebbers iets vreedzamere mensen zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:00   #985
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Feit is: er zijn geen vodden nodig, noch hanen, noch leeuwen, noch tri-colores, noch Baskische of wat dan ook. ZEr zijn enkel supporters die langs de weg staan, en die zijn 1 familie.
Vodden niet nee, maar vlaggen van supporters des te meer, zo te zien.
Maar ik begrijp jouw 'feit' gezien de zware minderheid van je eigen voorkeur terzake.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 10:39   #986
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Feit is: er zijn geen vodden nodig, noch hanen, noch leeuwen, noch tri-colores, noch Baskische of wat dan ook. ZEr zijn enkel supporters die langs de weg staan, en die zijn 1 familie.
Het is toch wel opmerkelijk dat het nu juist die mensen met vlaggen zijn die met elkaar verbroederen, zeg maar, '1 familie' vormen.
__________________
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning'
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 17:03   #987
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

De mensen met al die vlaagen, die vormen één schitterende familie. Niet te beroerd elkaar eens te helpen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 19:57   #988
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Geen kat die zo dom zou zijn.
Gij kent de Waalse katten niet!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 20:06   #989
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Daar gaat het niet over hé. Men zwaait niet met vlaggen, zo simpel is het, geen Belgische, geen Waalse en geen Vlaamse. En ook de Baskische in de Pyreneën zijn ongepast. En de Vlaamse Leeuw is misschien een belediging voor Belgicisten, maar ik ben ook Vlamling en ik voel mij er ook niet lekker bij. Wij zijn verdomme Europeanen, laat ons dat tonen.De Vlaamse Leeuw is immers (helaas) hét symbool geworden van één partij, en dat is niet goed.
Ik ben verdomme een WERELDBURGER en ik hoop nog een HEELALBURGER te worden! Daar kun jij in belangrijkheid nog niet aan tippen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:02   #990
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Ik ben zo'n vlagger bij Vl² en verre van neo-nazi. Kijk als je een volk wanhopig maakt gaat het - als je niet oppast - met Jan en alleman coalities aan. Zo de Walen in 1830 de Fransen te hulp vroegen waar ze net 15 jaar vanaf waren, zo de Vlamingen die door Staf de Clerq danig misleid zijn. Zo de Walen in hun Unie van Atrecht collaboreerden met de Spanjaarden etc. etc. Modder te over altijd als je maar ver genoeg vrot in de historie. Vl² heeft ook petjes met "Vlaanderen is leuk" erop. D�*t is de boodschap en niet wat anderen met kwade bedoelingen er telkens van willen maken. Vlaanderen is leuk of het zal (in welke mate, daarover hoort de discussie te gaan) zelfstandigheid mislopen!
Supervlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 23:07   #991
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Een uurtje geleden werd de ronde van Frankrijk beslecht in het franse Parijs. Vijf Vlaamse vodden ontsierden het straatbeeld (ter verduidelijking: een Vlaamse vod = zwarte leeuw, de Vlaamse vlag = Vlaamse leeuw). Ongetwijfeld zit Vlaanderen vlagt weer achter deze misselijkmakende actie.

Al wuivend met de vodden verwelkomden ze hun 'Vlaamse' helden in de Parijse binnenstad. Men moet de bedoeling hierachter niet ver gaan zoeken. Verwijzend naar 26-08-1944, de dag waarop Charles de Gaulle triomfantelijk de intocht maakte na de bevrijding van Frankrijk (WO II), steekt men de draak met de Franse (symbolische) overwinning op de nazi's.

Deze vodden horen niet thuis in een prachtige romantische stad als Parijs. Frankrijk aan de Fransen, België aan de Belgen!
De vlag van de Vlaamse Gemeenschap is een officiële erkende vlag in ons land. Als U daar een probleem mee hebt, dan mag U gerust vertrekken. Bovendien heette de door u blijkbaar bewonderde Charles de Gaulle (in feite een irritant én autoritair Frans nationalist) eigenlijk niet Charles de Gaulle, maar Charles van de Walle, hij was namelijk (Frans-)Vlaming. De naam "de Gaulle" is afkomstig van "van de Walle".
__________________
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be