Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 22 februari 2006, 12:37   #41
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
op het stembriefje staan er meer namen dan enkel degenen die hen worden voorgeschoteld op tv
Het zou er nog aan mankeren. Maar wie stemt nu voor een onbekende? U? Bovendien zijn er veel onbekenden zodat niet één echt van proteststemmen kan profiteren.

Zo houden de traditionele partijen op totaal ondemocratische wijze mooi de macht voor zich.
Hans1 is offline  
Oud 22 februari 2006, 12:51   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De bevolking heeft alleen de keuze tussen wat de media haar voorschotelt en dat is niet veel.
Daarom wil jij er met alle geweld in dus.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 12:57   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
als zijn genoemde hervormingen er komen zal er meer wijzigen
dan de grondwet slimmeke
'Als' ja.
Niet dus.

Over wiens 'genoemde hervormingen' heb je het trouwens?
De PS wil geen hervormingen. GEEN ENKELE. En wat de PS wil gebeurt meestal. Tot alles niet anders meer kan als in elkaar stuiken, maar intussen....

Feit is dat Di Rupo het voorstel om een referendum te houden zelf lanceerde en ook zelf weer introk. Eén week daarna stemde ZIJN partij ook nog tegen Verhofstads' voorstel om het referendum in de Belgische grondwet te laten opnemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 14:11   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarom wil jij er met alle geweld in dus.
Meer nog. In hun (intussen aangepaste) programma pleitte de BUB ervoor de subsidies van "anti-Belgische" (lees: Vlaams-Nationalistische) partijen af te pakken terwijl er over de subsidies van de andere partijen nog kon gepraat worden. M.a.w., met de BUB aan de macht (laten we even veronderstellen dat varkens toch kunnen vliegen) wordt de VRT een Belgicistische propagandazender, en hebben de politieke tegenstanders niet langer het geld om uitgebreid campagne te voeren. En aangezien de bevolking slechts kiest voor wat de media hen voorschotelen...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 februari 2006, 14:17   #45
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Geweld? Welk geweld?
Hans1 is offline  
Oud 22 februari 2006, 14:18   #46
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Meer nog. In hun (intussen aangepaste) programma pleitte de BUB ervoor de subsidies van "anti-Belgische" (lees: Vlaams-Nationalistische) partijen af te pakken terwijl er over de subsidies van de andere partijen nog kon gepraat worden. M.a.w., met de BUB aan de macht (laten we even veronderstellen dat varkens toch kunnen vliegen) wordt de VRT een Belgicistische propagandazender, en hebben de politieke tegenstanders niet langer het geld om uitgebreid campagne te voeren. En aangezien de bevolking slechts kiest voor wat de media hen voorschotelen...
Kunnen koeien vliegen?
Hans1 is offline  
Oud 22 februari 2006, 17:20   #47
Chimera
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 60
Standaard

Er is toch een groot deel van de bevolking die beter weet dan de tv of ben ik daarin verkeerd?Bedoel met gewoon een goede krant te lezen kunnen de mensen toch al veel bijleren over partijen en weten ze wat ze moeten kiezen...
Chimera is offline  
Oud 22 februari 2006, 17:25   #48
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Zelfs kranten spreken niet of nauwelijks over nieuwe partijen. De particratie is héél sterk want ze subsidieert de kranten.
Hans1 is offline  
Oud 22 februari 2006, 17:26   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Meer nog. In hun (intussen aangepaste) programma pleitte de BUB ervoor de subsidies van "anti-Belgische" (lees: Vlaams-Nationalistische) partijen af te pakken terwijl er over de subsidies van de andere partijen nog kon gepraat worden. M.a.w., met de BUB aan de macht (laten we even veronderstellen dat varkens toch kunnen vliegen) wordt de VRT een Belgicistische propagandazender, en hebben de politieke tegenstanders niet langer het geld om uitgebreid campagne te voeren. En aangezien de bevolking slechts kiest voor wat de media hen voorschotelen...
Dit moet goed raak geweest zijn dat Hans er zo onnozel op 'reageert'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 17:29   #50
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Wat je toch allemaal op een forum kan leren !

Als wij een onverzoenlijk standpunt innemen : nl. dat Denemarken onmiddelijk resoluut alle imams op zijn grondhebied naar Nigeria zal uitwijzen, komt er onmiddelijk terug aquavit in de rekken van de Carrefour (die dan onmiddelijk in "Kruispunt" omgedoopt zal worden) : wordt Vlaanderen onafhankelijk (maar niet noodzakelijk in de vorm van een republiek) en zullen alle in vlaanderen woonachtige allochtonen de franse taal leren ten einde uit te kunnen wijken naar deze nieuwe franse departementen.
1handclapping is offline  
Oud 22 februari 2006, 17:30   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zelfs kranten spreken niet of nauwelijks over nieuwe partijen. De particratie is héél sterk want ze subsidieert de kranten.
De particratie is idd heel sterk en het klopt dat kranten voor een deel schatplichtig zijn, maar dat er over de 'kleine' bub niet gesproken wordt heb jij enkel aan jezelf te danken.
Op dit forum kan je immers kwijt wat je wil maar zowel links als rechts stuurt je liever naar de psychiater dan je ernstig te nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:04   #52
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Na de tientallen doden in Nigeria bij cartoonprotesten is het kruim van de Belgische politiek in spoedberaad samengekomen in Stuyvenberg. Het kernkabinet, samen met de voltallige ministerraad, aangevuld met de ministers van staat en in aanwezigheid van het oppercommando van het leger heeft verregaande besluiten getrokken uit de situatie.

De mensonterende gevolgen van de criminele acties van enkele Deense imams heeft tot een dramatische ommekeer in de Belgische politiek geleid. Vanaf heden wordt het cultuurrelativisme verlaten. De Belgische politiek, zowel binnenlandse als buitenlandse, wordt vanaf nu gestoeld op het gezonde verstand.

Omdat gezond verstand uiterst schaars is bij onze toppolitici richt de regering zich bij deze tot de posters van Politics.be : Uw land heeft U nodig. Post vandaag nog Uw suggesties op dit forum. (Oproepen tot de republiek worden niet aanvaard, ook al behoren ze tot het gezond verstand)

i.o.v. het vaderland,

Harald.
Beste Harald,

doorgaans lees ik graag jouw opmerkingen, laat ik het maar even toegeven, volgens mij ben je 1 van de scherpste waarnemers op dit forum, maar deze vat ik niet hoor ...

ik woon in Thailand, misschien heb ik iets gemist op het nieuws ofzo ...
wat is er aan de hand ?

groetjes,
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:08   #53
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Wat je toch allemaal op een forum kan leren !

Als wij een onverzoenlijk standpunt innemen : nl. dat Denemarken onmiddelijk resoluut alle imams op zijn grondhebied naar Nigeria zal uitwijzen, komt er onmiddelijk terug aquavit in de rekken van de Carrefour (die dan onmiddelijk in "Kruispunt" omgedoopt zal worden) : wordt Vlaanderen onafhankelijk (maar niet noodzakelijk in de vorm van een republiek) en zullen alle in vlaanderen woonachtige allochtonen de franse taal leren ten einde uit te kunnen wijken naar deze nieuwe franse departementen.
ge zijt ne rare kwiet !!!

ik hou daar wel van, maar ik ben niet akkoord.

zeg eens ... wat denk je over de onverdraagzaanheid van de moslims of ga je dat domweg ontkennen?

m.a.w. niet laf wezen ... vond je 9/11 terecht of niet ?
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:10   #54
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zelfs kranten spreken niet of nauwelijks over nieuwe partijen. De particratie is héél sterk want ze subsidieert de kranten.
effe kort en bondig ... niemand is geinterreseerd in uwe BUB !!!

media toegang of niet op 2-3 idioten na heb je op dit forum ook geen aanhang, snap je het dan echt niet ???

NIEMAND GEEFT NEN ZAK OM DEN B.U.B. !!!!
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:14   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk bericht
Er is toch een groot deel van de bevolking die beter weet dan de tv of ben ik daarin verkeerd?Bedoel met gewoon een goede krant te lezen kunnen de mensen toch al veel bijleren over partijen en weten ze wat ze moeten kiezen...
Echt iets uit de Belgische media halen (en daar horen de kranten ook bij) kan je enkel via jarenlang volgehouden kritisch lezen en evalueren van wat je in verschillende kranten onder ogen krijgt. Na een paar jaar ontdek je niet alleen welke krant banden heeft met welke politieke partij, je krijgt ook zicht op de manier waarop het er in de politiek aan toe gaat, waarom de dingen gebeuren die gebeuren en wat er de achtergrond van is.
Als je heel goed oplet vindt je ook nog in de kleine hoekjes dat er al meer dan één al te Vlaamse hoofdsredacteur de laan werd uitgestuurd, maar zelden precies waarom.
Via Google vindt je echter wie in hun raden van bestuur zit. Iets wat meestal al heel wat verduidelijkt.

De burgers leren idd vaak uit de media voor wie ze het beste kunnen kiezen, maar vooral welke partij ze moeten vermijden. Toevallig is dat niet vermits er geen onafhankelijke Vlaamsgezinde kranten meer bestaan. Zelfs 'De Tijd' ging uiteindelijk over in nieuwe handen.

Wil je toch nog een Vlaamsgezinde klok horen luiden dan moet je al weekbladen gaan lezen zoals Trends en het Pallieterke. Maar zelfs met Trends moet je in de toekomst oppassen want Frans Crols, de hoofdredacteur, gaat binnenkort op pensioen en ik hoorde dat de kabinetschef van de koning er al in is geslaagd een familielid binnen te smokkelen. In de raad van bestuur van concentra zetelt trouwens ook een barones. Titel die ze 'toevallig' kreeg nadat Mark Platel, ook een Vlaamse hoofdredacteur, weg werd 'gereorganiseerd' en plaats moest maken voor Eric Donckier.
Vermits de aanwezigheid van 'adelijk' volk een onmiskenbare invloed heeft, eender in welke zetel het plaatsneemt, kan een mens er maar beter van op de hoogte zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 februari 2006 om 18:19.
Knuppel is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:23   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door PelgrimForever [View Original]
als zijn genoemde hervormingen er komen zal er meer wijzigen
dan de grondwet slimmeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Over wiens 'genoemde hervormingen' heb je het trouwens?
Hij bedoelde de mijne. En PelgrimForever heeft niet alleen mijn post goed gelezen maar kan ook tussen de regels lezen. Hoedje voor PF!
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:28   #57
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Beste Thai,
Over 9/11 hoor je vandaag de wildste zaken, maar daarover ga ik niet. Ik neem aan dat het gebeurde zoals grosso modo bekend : voornamelijk zeer vrome moslims van saoedische nationaliteit pleegden deze goed voorbereide "aanslag" met de bedoeling het door Bin Laden ingenomen standpunt nl. dat de ongelovige troepen Saoedi Arabië moeten verlaten.
De beelden o.m. van juichende kinderen in Palestina zullen me altijd bijblijven en me sterken in mijn overtuiging dat de huidige wereld ernstig ziek is en een radikaal geneesmiddel behoeft. De dag is immers niet ver meer in de toekomst dat een individu met een kleine geestelijke afwijking ergens een zeer krachtige
vuile bom zal doen afgaan.

Dit heeft op zich niets met de Islam te maken. We kennen terroristen van allerlei pluimage. Het was een nationalist die met één kogel de eerste wereldoorlog veroorzaakte, geholpen door een klimaat van groeiende haat tussen de volkeren van de europese naties. Wat wij nu meemaken is in wezen hetzelfde, met als belangrijkste verschil dat in belangrijke delen van de wereld de multiculturele maatschappij een feit is en er overal behalve Moslims
en Christenen ook Bhoeddisten, Hindoes en Atheïsten wonen die in hoge mate vreedzaam samenwonen.

Er zijn talrijke Moslims in europa die zelf met de "deense cartoons" kunnen lachen en er zijn zeker vele moslims die het gebeurde van 9/11 verafschuwen.

Een aspect dat zeker niet vergeten mag worden is dat de Deense Imams reageerden als..Denen. Indien ze de moslimmentaliteit in het Midden-Oosten beter gekend hadden waren ze zeker op die plaatsen hun nood niet gaan klagen. Overigens is het zo dat alle boosheid van Moslims zich tegen hen keert. Wie zijn de meeste slachtoffers van het "Moslimterrorisme" in Irak ?
Wat houdt de "bezetters" in Irak ? Een logische taktiek zou toch zijn : geen aanslagen meer plegen, zodat men de gronden waarop de Amerikanen en hun geallierden in Irak kunnen blijven wegvallen. Het volstaat een oppositie in Irak te creeëren die geen mensen doodt maar de mensen sociale bijstand verleent
om een sterke oppositiepartij te worden en de verkiezingen te winnen
(cfr. Hamas). Van mij mag een mens geloven wat hij wil, maar moet een vredig samenleven voorop staan.
1handclapping is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:30   #58
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Maak je jezelf graag belachelijk ?
ooit zal ik uit vissen wie je echt bent, waar je woont en kom ik op uw bakkes slagen.

indien je daarna niet op het forum komt vertellen dat ik dat enkel deed omdat ik me gediscriminineerd voel en dat je alle begrip voor mij hebt dan dien ik klacht tegen je in wegens discriminatie

jij bent de vijand van het vaderland !!!
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:42   #59
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Beste Thai,
Over 9/11 hoor je vandaag de wildste zaken
Beste handicap,

alvast bedankt voor je reactie.
wel jammer dat je niet gewoon ja of nee hebt geantwoord op mijn vraag.

desondanks vind ik je repliek best wel verlichtind, je zou het goed doen als populist.

je zegt nog ja nog nee, maar verkondogd mooie waarheden waar niemand iets aan heeft.

Ze hebben ons aangevallen, we slaan terug.

We gaan winnen ... weet je waarom, wij vechten om onze individuele vrijheden te beschermen, zij omdat ze moeten.

En wat je daar zegt over die mooie aangename samenleving waar iedreeen gelukkig is ... ze hebben daar een woord voor ... UTOPIE !!!

groetjes,
Thai is offline  
Oud 22 februari 2006, 18:53   #60
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
Beste handicap,

alvast bedankt voor je reactie.
wel jammer dat je niet gewoon ja of nee hebt geantwoord op mijn vraag.

desondanks vind ik je repliek best wel verlichtind, je zou het goed doen als populist.

je zegt nog ja nog nee, maar verkondogd mooie waarheden waar niemand iets aan heeft.

Ze hebben ons aangevallen, we slaan terug.

We gaan winnen ... weet je waarom, wij vechten om onze individuele vrijheden te beschermen, zij omdat ze moeten.

En wat je daar zegt over die mooie aangename samenleving waar iedreeen gelukkig is ... ze hebben daar een woord voor ... UTOPIE !!!

groetjes,
Onlangs nog een arts geraadpleegd?
Hertog van Gelre is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be