Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2006, 22:57   #101
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het was anders maar jouw woorden-overvloed moest je het nog niet gemerkt hebben ...
het deeltje dat je van mij na-ge-aapt hebt heb ik herkend, desondanks de verminkingen die je eraan toebracht.Van de rest verstond ik geen fluit, wartaal...maakt niets uit, ik begin dat al gewend te worden van jou.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 23:05   #102
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
links... rechts ...weet ik veel..
je bent wel niet meteen een humanist te noemen, carlgustaaf
géén humanist, hé?Waarom dan wel niet? Omdat ik het goed vind dat misdadigers die kinderen seksueel aanranden gestraft worden?Hun verdelging maakt het hen definitief onmogelijk te herbeginnen.Vraag eens aan de slachtoffers of het voor hun humanistisch genoeg is...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 23:05   #103
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het deeltje dat je van mij na-ge-aapt hebt heb ik herkend, desondanks de verminkingen die je eraan toebracht.Van de rest verstond ik geen fluit, wartaal...
aah... maar dat deeltje volstond ruimschoots...

Citaat:
maakt niets uit, ik begin dat al gewend te worden van jou.
insgelijk, carlgustaaf
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 23:08   #104
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
géén humanist, hé?Waarom dan wel niet? Omdat ik het goed vind dat misdadigers die kinderen seksueel aanranden gestraft worden?Hun verdelging maakt het hen definitief onmogelijk te herbeginnen.Vraag eens aan de slachtoffers of het voor hun humanistisch genoeg is...
omdat je humanist bent of je bent het niet... je bent dat niet selectief

en over dat verdelgen hebben we het al uitgebreid over gehad ... er is geen enkele reden toe
zelfs al tel je in absolute doden of unieke gevallen van leed krijg je ongelijk

Laatst gewijzigd door praha : 28 maart 2006 om 23:09.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 22:29   #105
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
omdat je humanist bent of je bent het niet... je bent dat niet selectief

en over dat verdelgen hebben we het al uitgebreid over gehad ... er is geen enkele reden toe
zelfs al tel je in absolute doden of unieke gevallen van leed krijg je ongelijk
ik zie niet goed wat dit allemaal met humanisme te maken heeft?Eén der hoofdideeën van het humanisme is vertrouwen hebben in je eigen verstand, zelf nadenken over het leven, vermijden door anderen beïnvloed te worden bij je konklusies...Dat probeer ik .Dat heeft niets te maken met voor of tegen de doodstraf voor perverse kinderverkrachters zijn??
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 23:37   #106
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zie niet goed wat dit allemaal met humanisme te maken heeft?
veel, ...als je niet alleen het hierna volgende hoofdidee ( vermoedelijk refereer je hier naar het centraal stellen van de rede ) beschouwt...
Citaat:
Eén der hoofdideeën van het humanisme is vertrouwen hebben in je eigen verstand, zelf nadenken over het leven,
deze dus

er is echter nog zoiets als menselijke waardigheid etc..

Citaat:
vermijden door anderen beïnvloed te worden bij je konklusies...Dat probeer ik .
dat zie ik... je gaat er wel erg ver in, in dat niet laten beïnvloeden...

volgens mij vaak ten koste van de rede als gesprekken na verloop van tijd afgeknot behoeven te worden met : ik denk / de meerderheid is van mening / tegennatuurlijk, pervers / dit of dat is abnormaal / het is algemeen geweten / etc..

Citaat:
Dat heeft niets te maken met voor of tegen de doodstraf voor perverse kinderverkrachters zijn??
tot nu toe heb je anders nog niet echt duidelijk kunnen maken wat pro-doodstraf met gezond verstand zou te maken hebben, laat staan hoe het te rijmen valt met andere aspecten van het humanisme

zo ook geldt dat voor andere onderwerpen...

meer in het bijzonder voor die onderwerpen waar het louter om de vrije keuze ( toch ook een hoofdidee, dacht ik ) gaat van personen, allen geacht waardige, autonome,met ratio bedeelde, medemensen te zijn (eveneens een hoofidee, dacht ik )
alwaar die vrije keuze niet meer in het vaarwater van derden komt dan laat ons zeggen...de kleur van je voordeur of je persoonlijke keuze van kleding

Laatst gewijzigd door praha : 29 maart 2006 om 23:41.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 08:18   #107
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
degenen die daar van die kinderen komen misbruiken mogen van mij rustig onthoofd worden.Dan zijn wij er ook van af.Mogen we mischien nog wat meer volk opsturen om terechtgesteld te worden? Bij ons is de doodstraf afgeschaft!
Wetten zijn maar vodden papier. Kunnen gebogen worden, of zelfs helemaal gebroken & vervangen met een totaal tegengestelde wet
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 08:41   #108
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
veel, ...als je niet alleen het hierna volgende hoofdidee ( vermoedelijk refereer je hier naar het centraal stellen van de rede ) beschouwt...

deze dus

er is echter nog zoiets als menselijke waardigheid etc..


dat zie ik... je gaat er wel erg ver in, in dat niet laten beïnvloeden...

volgens mij vaak ten koste van de rede als gesprekken na verloop van tijd afgeknot behoeven te worden met : ik denk / de meerderheid is van mening / tegennatuurlijk, pervers / dit of dat is abnormaal / het is algemeen geweten / etc..


tot nu toe heb je anders nog niet echt duidelijk kunnen maken wat pro-doodstraf met gezond verstand zou te maken hebben, laat staan hoe het te rijmen valt met andere aspecten van het humanisme

zo ook geldt dat voor andere onderwerpen...

meer in het bijzonder voor die onderwerpen waar het louter om de vrije keuze ( toch ook een hoofdidee, dacht ik ) gaat van personen, allen geacht waardige, autonome,met ratio bedeelde, medemensen te zijn (eveneens een hoofidee, dacht ik )
alwaar die vrije keuze niet meer in het vaarwater van derden komt dan laat ons zeggen...de kleur van je voordeur of je persoonlijke keuze van kleding
in dit onderwerp stel ik dus de menselijke waardigheid der door sekstoeristen misbruikte kinderen centraal. In dit oordeel laat ik me door niemand beïnvloeden.Ik denk wel dat de meerderheid van mening is dat deze misdadigers een tegennatuurlijk , pervers en abnormaal gedrag vertonen dat zwaar gestraft dient te worden, maar het zijn enkel m'n eigen redeneringen die mij tot deze overtuiging brachten.De vrije keuze van deze perverse kerels, om kinderen aan te randen, moet hier wel beperkt worden ,vind ik.Desondanks mijn liefde voor de persoonlijke vrijheid.De vrijheid eindigt daar waar ze de belangen van andere mensen teveel aantast.In dit geval dus die marokaanse kinderen...ik zie nog steeds niet in waarom deze overtuiging niet met humanisme zou kunnen rijmen.Wat klederdracht en voordeur-kleuren betreft, dat zal mij een zorg wezen, behalve daar waar er speciale reglementen voor bestaan natuurlijk.Of wetten.Maar dat is een andere discussie...ik heb trouwens de macht niet om reglementen en wetten verplicht te maken, behalve thuis dan, en dan nog met veel moeite ...Ik had er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan hoe humanistisch ik eigenlijk wel ben, ik wil toch enkel het welzijn der mensen?Bedankt me er opmerkzaam op gemaakt te hebben, dit noem ik pas konstruktieve kritiek!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 23:08   #109
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in dit onderwerp stel ik dus de menselijke waardigheid der door sekstoeristen misbruikte kinderen centraal. In dit oordeel laat ik me door niemand beïnvloeden.Ik denk wel dat de meerderheid van mening is dat deze misdadigers een tegennatuurlijk , pervers en abnormaal gedrag vertonen dat zwaar gestraft dient te worden, maar het zijn enkel m'n eigen redeneringen die mij tot deze overtuiging brachten.De vrije keuze van deze perverse kerels, om kinderen aan te randen, moet hier wel beperkt worden ,vind ik.Desondanks mijn liefde voor de persoonlijke vrijheid.De vrijheid eindigt daar waar ze de belangen van andere mensen teveel aantast.In dit geval dus die marokaanse kinderen...ik zie nog steeds niet in waarom deze overtuiging niet met humanisme zou kunnen rijmen.Wat klederdracht en voordeur-kleuren betreft, dat zal mij een zorg wezen, behalve daar waar er speciale reglementen voor bestaan natuurlijk.Of wetten.Maar dat is een andere discussie...ik heb trouwens de macht niet om reglementen en wetten verplicht te maken, behalve thuis dan, en dan nog met veel moeite ...Ik had er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan hoe humanistisch ik eigenlijk wel ben, ik wil toch enkel het welzijn der mensen?Bedankt me er opmerkzaam op gemaakt te hebben, dit noem ik pas konstruktieve kritiek!
slechts twee puntjes ...

dit is dus wat ik bedoelde met selectief humanisme :

het gaat hier bij jou verder....jij beziet deze misdadigers niet langer als 'mens(waardig)' wat je verderop ook erg kleurrijk omschrijft met je gekende stopwoordjes die echter totaal geen steek houden
( je zou bv eens moeten weten hoe 'natuurlijk' het is als elke vorm van maatschappelijk bestel hier plots onbestaande zou zijn .... btw je hoeft het zelf niet eens zo ver te gaan zoeken er zijn genoeg landen waar men er niet om maalt... gelukkig is er langzaam wat aan 't veranderen )

in principe is er volgens datzelfde humanisme mij geen enkel argument bekend, wat ook duidelijk uit jouw respons bleek daar we achter die 'redeneringen' wel weer kunnen fluiten, waarop pedofilie ( de voorkeur op zich dus ) af te keuren zou zijn
van zodra echter men zich vergrijpt aan een kind liggen de kaarten natuurlijk totaal anders...

..verder....

dat het hier een zeer ernstige misdaad betreft zal niemand ontkennen
dat dit streng bestraft ( of was het misschien behandeling ? ) moet worden ook niet
dat verder alles (<> preventief eliminatie) moet voorkomen worden om zulke dramas te voorkomen lijkt me ook evident
dat die ongelukkigen (kinderen voor alle duidelijkheid) reeds diep geraakt tot zelfs levenlang getraumatiseerd is ook iedereen het mee eens

dus totaal geen nood om daarvoor nog slachtoffers bij te gaan creëren

'k peins dat hier zowat heel het forum achter staat... ongeacht de politieke strekking, persoonlijke voorkeur of seksuele voorkeur

Laatst gewijzigd door praha : 30 maart 2006 om 23:25.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 23:31   #110
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
slechts twee puntjes ...

dit is dus wat ik bedoelde met selectief humanisme :

het gaat hier bij jou verder....jij beziet deze misdadigers niet langer als 'mens(waardig)' wat je verderop ook erg kleurrijk omschrijft met je gekende stopwoordjes die echter totaal geen steek houden
( je zou bv eens moeten weten hoe 'natuurlijk' het is als elke vorm van maatschappelijk bestel hier plots onbestaande zou zijn .... btw je hoeft het zelf niet eens zo ver te gaan zoeken er zijn genoeg landen waar men er niet om maalt... gelukkig is er langzaam wat aan 't veranderen )

in principe is er volgens datzelfde humanisme geen enkel argument aan te halen waarop pedofilie ( de voorkeur dus ) af te keuren zou zijn

verder....
dat het hier een zeer ernstige misdaad betreft zal niemand ontkennen
dat dit streng bestraft ( of was het misschien behandeling ? ) moet worden ook niet
dat verder alles (<> preventief eliminatie) moet voorkomen worden om zulke dramas te voorkomen lijkt me ook evident
dat die ongelukkigen (kinderen voor alle duidelijkheid) reeds diep geraakt tot zelfs levenlang getraumatiseerd is ook iedereen het mee eens

dus totaal geen nood om daarvoor nog slachtoffers bij te gaan creëren

'k peins dat hier zowat heel het forum achter staat... ongeacht de politieke strekking, persoonlijke voorkeur of seksuele voorkeur
selectief selectief...iedereen maakt keuzes in z'n leven.Als je de slechte maakt, krijg je de rekening gepresenteerd (als je betrapt word).Pedofilie behoort tot die slechte keuzes, in ieder geval als je ervoor gepakt word in landen waar ze daarmee niet kunnen lachen.Humanisme leert ons ook dat de mens verantwoordelijk is voor zijn daden, voor zichzelf.Als u nu persoonlijk vind dat er geen enkel argument aan te halen valt om pedofilie te veroordelen, en het onnodig vind om die mensen, die er zich aan overgeven te straffen, vermits dat zij van de straf zouden kunnen afzien,en dat daar geen nood bij is, dan zijn dat uw zaken, uw verantwoordelijkheid, waar ik het echter niet mee eens ben.Maar nogmaals, dat heeft niks met humanisme te maken.Humanisme moet niet uit zijn verband getrokken worden om dekadente gedegenereerden te verdedigen.
En en "waar heel het forum achterstaat", dat weet gij niet, ik ook niet, en dat laat mij koud, wat gij daar ook over peinst...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 00:11   #111
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
selectief selectief...iedereen maakt keuzes in z'n leven.
die selectief slaat daar niet op carlgustaaf
die selectief slaat op dat jij humanisme slechts toepast op eenieder die volgens jouw 'norm' nog als een volwaardig mens kan bekeken worden

Citaat:
Als je de slechte maakt, krijg je de rekening gepresenteerd (als je betrapt word).Pedofilie behoort tot die slechte keuzes, in ieder geval als je ervoor gepakt word in landen waar ze daarmee niet kunnen lachen.Humanisme leert ons ook dat de mens verantwoordelijk is voor zijn daden, voor zichzelf.
klopt, sprak ik ook nergens tegen

Citaat:
Als u nu persoonlijk vind dat er geen enkel argument aan te halen valt om pedofilie te veroordelen, en het onnodig vind om die mensen, die er zich aan overgeven te straffen, vermits dat zij van de straf zouden kunnen afzien,en dat daar geen nood bij is, dan zijn dat uw zaken, uw verantwoordelijkheid, waar ik het echter niet mee eens ben.
hier ga je weer volledig uit den bocht
ik zeg nergens dat straffen niet zou hoeven
ik zei alleen maar dat er geen nood is aan de doodstraf : een puntje waarover jij en ik het steeds oneens zullen zijn, vrees ik... maar dat wel aan jou is om aan te tonen

Citaat:
Maar nogmaals, dat heeft niks met humanisme te maken.Humanisme moet niet uit zijn verband getrokken worden om dekadente gedegenereerden te verdedigen.
er bestaat niet zoiets als 'decadent gedegenereerden' volgens diezelfde leerstelling dus hoeven we ze alvast niet te verdedigen
er bestaat wel zoiets als misdaad wat uiteraard bestraft moet worden

Citaat:
En en "waar heel het forum achterstaat", dat weet gij niet, ik ook niet, en dat laat mij koud, wat gij daar ook over peinst...
neen ik weet dat niet, jij ook niet zeg je hier .... waarom gebruik je het dan constant ?
btw ben je het er niet mee eens dat de meerderheid daar achterstaat ?
mij lijkt het triviaal, of ben ik fout ?
als ik fout zou zijn .... waar blijf je dan met je 'norm' ?

Laatst gewijzigd door praha : 31 maart 2006 om 00:16.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 00:48   #112
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
die selectief slaat daar niet op carlgustaaf
die selectief slaat op dat jij humanisme slechts toepast op eenieder die volgens jouw 'norm' nog als een volwaardig mens kan bekeken worden


klopt, sprak ik ook nergens tegen


hier ga je weer volledig uit den bocht
ik zeg nergens dat straffen niet zou hoeven
ik zei alleen maar dat er geen nood is aan de doodstraf : een puntje waarover jij en ik het steeds oneens zullen zijn, vrees ik... maar dat wel aan jou is om aan te tonen


er bestaat niet zoiets als 'decadent gedegenereerden' volgens diezelfde leerstelling dus hoeven we ze alvast niet te verdedigen
er bestaat wel zoiets als misdaad wat uiteraard bestraft moet worden


neen ik weet dat niet, jij ook niet zeg je hier .... waarom gebruik je het dan constant ?
btw ben je het er niet mee eens dat de meerderheid daar achterstaat ?
mij lijkt het triviaal, of ben ik fout ?
als ik fout zou zijn .... waar blijf je dan met je 'norm' ?
waarschijnlijk hebben we niet hetzelfde idee over humanisme...er zijn nu éénmaal mensen die zich door hun daden buiten de mensheid geplaatst hebben .Elkéén van hen die deze wereld verlaat, daar zijn de overblijvenden vanaf.Voor het algemene welzijn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 01:04   #113
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waarschijnlijk hebben we niet hetzelfde idee over humanisme...
blijkbaar

Citaat:
er zijn nu éénmaal mensen die zich door hun daden buiten de mensheid geplaatst hebben .Elkéén van hen die deze wereld verlaat, daar zijn de overblijvenden vanaf.Voor het algemene welzijn...
ik krijg toch de indruk dat bij jou die 'daden' wel erg ruim geïnterpreteerd behoeven te worden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 01:09   #114
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
blijkbaar


ik krijg toch de indruk dat bij jou die 'daden' wel erg ruim geïnterpreteerd behoeven te worden
zo erg ben ik nu ook weer niet hé!Bijvoorbeeld voor het stelen van snoepgoed vind ik de doodstraf toch een beetje overdreven...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 02:00   #115
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zo erg ben ik nu ook weer niet hé!Bijvoorbeeld voor het stelen van snoepgoed vind ik de doodstraf toch een beetje overdreven...
okay... zo erg ben je weer niet
maar als het je even meezit dan is elke homoseksueel die ze levend lynchen in één of ander achterlijk land er eentje minder
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 19:42   #116
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
okay... zo erg ben je weer niet
maar als het je even meezit dan is elke homoseksueel die ze levend lynchen in één of ander achterlijk land er eentje minder
hier ga je weer jongen! Zoiets heb ik nooit gezegd...ik had het over mensen die kinderen misbruiken, verkrachten dus, volgens de wet! dat is niet hetzelfde als wat jij me in de mond legt.
Natuurlijk heb ik niet de minste sympatie voor jeanetten die op sekstoerisme toer in derde wereld landen gaan, maar als ze zich beperken tot volwassen hoeren wens ik hen de dood niet.Een hardnekkige geslachtsziekte of aids hebben ze echter wel verdiend.Dat hebben ze dan wel zelf gezocht...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 21:34   #117
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hier ga je weer jongen! Zoiets heb ik nooit gezegd...ik had het over mensen die kinderen misbruiken, verkrachten dus, volgens de wet! dat is niet hetzelfde als wat jij me in de mond legt.
Natuurlijk heb ik niet de minste sympatie voor jeanetten die op sekstoerisme toer in derde wereld landen gaan, maar als ze zich beperken tot volwassen hoeren wens ik hen de dood niet.Een hardnekkige geslachtsziekte of aids hebben ze echter wel verdiend.Dat hebben ze dan wel zelf gezocht...
of daar ga jij weer
ik claim toch niet dat jij zulks gezegd zou hebben ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be