Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2006, 10:34   #201
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ah zo: en waarom moet iemand zoals ik erop wijzen dat dit niet kan, waarom is er NIEMAND van jullie fascisten-lovers die, en mét argumenten, aanwijst waarom die man zot is?
In feite omdat dit niet storend is voor jullie. Mensen die massamoorden willen zijn zachtaardig zot, geen woord waard. Dienen gedoogd.
Maar owee: een bruin vel! Bèkes!
Ik vermoed dat U een graad in de psychiatrie heeft?

Volgens mij zijn het psychiaters die zich over zulke gevallen uitspreken, maar laat ik U vooral niet tegenhouden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 april 2006, 10:44   #202
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Steek ze verdomme in de vroegere legerkazernes, onthoudt de ouders van kindergeld voor degenen die heropgevoed worden, leer ze de normen en waarden van déze maatschappij, en drill ze!

Laat een hoop welzijns en zorgverleners een uniformke van sergeant aandoen en laat ze ginder hun zorgzame taken uitvoeren:
- om zes uur uit hun nest
- zelf hun vuiligheid opkuisen zodat ze niet meer hun behoeftes gaan doen in de portieken van de schaarse winkeliers die nog in "hun" buurt durven werken
- verplicht ze op de schoolbanken (IN de kazerne) te zitten
- leer ze zelfverantwoordelijkheid
- leer ze beleefdheidsnormen
- leer ze respect voor ANDEREN ipv enkel respect voor zichzelf op te eisen zonder enige reden
- leer ze aanvaarden dat leerkrachten authoriteit hebben en met respect moeten worden bejegend
- leer ze op tijd komen
- leer ze een job uitvoeren mét inachtname van de geldende regels
- leer ze NEDERLANDS

en dan mogen hun ouders om de drie maanden eens een "bezoekje" brengen!
Enkele honderden Marokkaanse tieners zijn verknoeid en verpesten steeds meer de sfeer in de samenleving. Hen van de straat plukken en een harde, juiste heropvoeding geven is inderdaad de enige mogelijkheid die nog openstaat. Ik denk dat veel Marokkaanse ouders die nu met de handen in het haar zitten, hiermee akkoord zullen gaan.

Ik begrijp echt niet waarom Feremans daarvoor zo moet gaan schuimbekken: jouw programma hierboven lijkt me ongeveer juist te zitten, het is evenwichtig en realistisch, en het gaat uit van zelfrespect én respect.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 10:48   #203
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is evengoed dat gij het doet als ik. En vermits ik me niet aangesproken voel door jouw kwalificatie "fascistenlover", zie ik niet in waarom ik verantwoordelijk zou zijn voor de gestoorde uitspraken van een zot.



U beledigt mij persoonlijk, Feremans. Hier haak ik af.
Ik merk enkel dat mijn houding: massamoorden-aanhangers aanpakken meer choquerend is en dat je daarenboven dit schoentje aantrekt.
Het was niet zo bedoeld maar het wordt zo gezien.
Met mijn innigste medeleven.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 10:50   #204
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed dat U een graad in de psychiatrie heeft?

Volgens mij zijn het psychiaters die zich over zulke gevallen uitspreken, maar laat ik U vooral niet tegenhouden.
De zot verklaring komt van mij niet hoor. Alhoewel ik geen diploma in psychiatrie dien te bezitten om te poneren dat degenen die massa deportaties, massamoord of xenofobie beoefenen of evident vinden dringend een schroevendraaier nodig hebben.
Xenofobie staat op de lijst van geestesziekten, overigens. Naast homofobie.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 10:58   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik merk enkel dat mijn houding: massamoorden-aanhangers aanpakken meer choquerend is en dat je daarenboven dit schoentje aantrekt.
Het was niet zo bedoeld maar het wordt zo gezien.
Met mijn innigste medeleven.
Wie bedoel jij met die massamoordenaars waar jij het over hebt?

Ik zou zeggen, begin klein en pak de aanhangers van mimimoordenaars eerst aan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 april 2006, 11:01   #206
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik merk enkel dat mijn houding: massamoorden-aanhangers aanpakken meer choquerend is en dat je daarenboven dit schoentje aantrekt.
Jij weet evengoed als ik dat aandacht schenken aan eenzame, domme pubers hen precies geeft wat ze willen. Zo voed je de trol. Denk je nu echt dat de mening die die gast hier verkondigt in Vlaanderen ook maar enige aanhang kan verwerven?

Welk schoentje trek ik overigens aan?

Citaat:
Het was niet zo bedoeld maar het wordt zo gezien.
Met mijn innigste medeleven.
Het zal wel zo niet bedoeld zijn maar ik zal het maar bekijken als een excuus van uwentwege, zeker?
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:09   #207
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Enkele honderden Marokkaanse tieners zijn verknoeid en verpesten steeds meer de sfeer in de samenleving. Hen van de straat plukken en een harde, juiste heropvoeding geven is inderdaad de enige mogelijkheid die nog openstaat. Ik denk dat veel Marokkaanse ouders die nu met de handen in het haar zitten, hiermee akkoord zullen gaan.

Ik begrijp echt niet waarom Feremans daarvoor zo moet gaan schuimbekken: jouw programma hierboven lijkt me ongeveer juist te zitten, het is evenwichtig en realistisch, en het gaat uit van zelfrespect én respect.
Niet alleen bij Marokkaanse tieners zijn er problemen. Onze samenleving, zoals al de vorigen kent problemen met onaangepaste tienezels.
Of waren de punks, de skinheads, de mods, de "blousons-noirs" en de vaganten geen probleem? Het probleem van een rebelerende en losgeslagen jeugd, vooral in marginale middens, is een eeuwenoud en moeilijk op te lossen probleem.
Zelf indien we een sergeant naast elke tienezel zetten zal er niets aan het gegeven veranderen dat er problemen zijn.
Het probleem zit hem ook niet alleen bij hen maar bij de ouders, die door ons sociaal-economisch systeem ofwel verpauperen, ofwel met twee moeten gaan werken en dan vervreemden. Er is veel in onze maatschappij dat slecht loopt: ofwel heb je werk, en meestal teveel en onder grote druk en kan je je financieel rechthouden, ofwel heb je geen werk en dan marginaliseer je niet alleen jezelf maar worden je kinderen ook gemarginaliseerd.
Voor sommige groepen is er dan nog een bijna onmogelijkheid om uit de vicieuze cirkel van de kansarmoede te komen. Hieraan dient dringend te worden gewerkt, en politici dienen steeds met hun neus hierop te worden gedrukt: er zijn nog altijd 15 procent armoedigen in onze maatschappij, en dat is een schande vergeleken met de superrijkdom van één procent van onze bevolking die 42 procent van alle welvaart opsoeperen.

Ook het stigmatiseren, het discrimineren van bepaalde groepen van mensen en hun kinderen maakt de zaak moeilijk. De slachtoffers van onterechte repressie, de kinderen van collaborateurs, zijn vaak degenen die nu het ergste gaan discrimineren tegen de kinderen van de nieuwe Belgen. Dit is wraakroepend. Maar ook het sfeertje van onverdraagzaamheid brengt tienezels in opstand. De bommenleggers in Londen waren geen Iranezen: het waren nieuwe Britten van de tweede en derde generatie. Men kan zich terecht afvragen of het voortdurende stigmatiseren geen extreme reacties meebrengt van de getroffenen.

Eens goed nadenken door iedereen, of we nu verder moeten gaan met mensen tegen mekaar op te ruien of we moeten proberen van goed samen te leven is nu aan de orde. Een periode van nadenken.

Ik denk dat de tijd gekomen is om onverdraagzaam te worden tegen de onverdraagzamen. Niet tegen hun slachtoffers, maar tegen de daders.

Het is de hoogste tijd om met vaste hand niet alleen te helpen waar het moet om de situaties te verbeteren in onderwijs, werkgelegenheid, in het verbeteren van de welvaart en de welstand van achtergestelden maar ook van met een vuist terug te slaan naar de aanstokers van haat.

Laat ons wel wezen: de immans, de vertegenwoordigers van nieuwe Belgen, de politici die namens de zogenaamde "allochtonen" spreken wensen allen om mee te werken aan het oplossen van de problemen.
Maar de Vlamingen zijn verdeeld: 30 procent hangt een partij aan die geen oplossingen biedt maar problemen opklopt en geen goed hart toedraagt aan deze kleine minderheid. Die nog steeds de haat predikt.
Historisch gezien zijn vele fouten gemaakt:
- het uitnodigen van gastarbeiders zonder na te denken over de integratie van dez mensen in de zestiger jaren
- het "discreet het hoofd afwenden", het niet nadenken over de eerste tekenen van gettovorming en beginnende discriminatie, het niet ernstig nemen van de racistische en xenofobe partij in de jaren zeventig en tachtig.
- het niet intellectueel bestrijden van de xenofobe partij en het niet grondig aanpakken van de problematiek van de kansarmoede bij de nieuwe Belgen in de laatste jaren.

De Vlamingen zijn verdeeld. Het debat dient gevoerd. Het dient grondig te worden gevoerd. Een cordon is één zaak, maar de intellectuele strijd dient te worden gestreden. Dat is de volgende faze. De enige die kan leiden tot een oplossing.

Gelukkig is de meerderheid zich nu bewust dat het zo niet langer kan.
De mars deze namiddag zal dit bewijzen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2006 om 11:19.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 11:11   #208
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het (voolopig, onverwijld...) niet uitvoeren van een arrest is nog niet het moedwillig overtreden van de wetgeving.
Je dwaalt weeral, sjoe.


Het arrest is er gekomen omdat de overheid de grondwet schaamteloos negeerde.
Het feit dat men dat later ''onverwijld'' (sic) gaat rechtzetten betekent niet dat men nu de grondwet negeert.
En dan zullen we nog maar zwijgen over de taalwetten die op alle mogelijke manieren worden overtreden.
En dan durf jij vragen waarom stemmen op partijen die zelfs hun eigen wetten niet naleven?
daiwa is offline  
Oud 23 april 2006, 11:16   #209
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Niet alleen bij Marokkaanse tieners zijn er problemen. Onze samenleving, zoals al de vorigen kent problemen met onaangepaste tienezels.
Voor al wie systematisch mensen op straat lastigvalt, besteelt of aanvalt, geldt vanzelfsprekend hetzelfde. Belg of Marokkaan of Afrikaan.

Citaat:
Of waren de punks, de skinheads, de mods, de "blousons-noirs" en de vaganten geen probleem? Het probleem van een rebelerende en losgeslagen jeugd, vooral in marginale middens, is een eeuwenoud en moeilijk op te lossen probleem.
Het gaat hem om de omvang en het impact van het maatschappelijk effect. Als ik jong was waren er nauwelijks plaatsen waar ik niet kon komen omdat het er gevaarlijk was. Nu zijn er voor onze jongeren veel van die plaatsen.

Een minimum aan openbare veiligheid is een primaire taak van de staat. Die minimale veiligheid is er sinds enkele jaren op teveel plaatsen niet meer. Dat is een significant verschil, en het is d�*t wat niet kan. Het is ook dat waardoor de staat steeds meer zijn geloofwaardigheid verliest. Wil je de roep naar totalitaire oplossingen verhinderen, dan moet je daar iets aan doen.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:22   #210
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De slachtoffers van onterechte repressie, de kinderen van collaborateurs, zijn vaak degenen die nu het ergste gaan discrimineren tegen de kinderen van de nieuwe Belgen.
Een interessante passage. Het zou een aparte draad verdienen, maar ik typ hier maar gauw enkele snelle bedenkingen op basis van jouw stelling neer:
- is de Belgische repressie voor een groot deel verantwoordelijk voor de huidige crisis?
- is het regime dat zestig jaar geleden een heksenjacht organiseerde op tienduizenden families, waarvan de meeste niets misdaan hadden, in staat om vandaag een oplossing voor ernstige maatschappelijke problemen te leveren?
- de meeste kinderen van collaborateurs zijn een eind in de 70, je bedoelt dus waarschijnlijk "kleinkinderen van collaborateurs"?
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:22   #211
TypO
Gouverneur
 
TypO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 1.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
[SIZE=3]Roofdieren[/SIZE]

23-04-2006 The Brussels Journal

Op de videobeelden zie je ze als roofdieren langs de muur van het Centraal Station in Brussel staan, nauwlettend spiedend om in de passerende kudde pendelaars een gemakkelijke prooi te vinden die ze vervolgens kunnen afmaken. Joe Van Holsbeeck werd het slachtoffer, maar het had evengoed (vul hier uw eigen naam in) kunnen zijn, of (de naam van uw kinderen).

Wie het ongeluk heeft om eruit te worden gepikt, maakt geen kans. De roofdieren hebben tanden en klauwen. De roofdieren hebben messen. Van kleinsaf hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen. Wij worden misselijk wanneer we bloed zien, maar zij niet. Zij zijn getraind, zij zijn gewapend. Wij mogen niet eens een pepperspray op zak hebben. Zij hebben knip- en slagersmessen en ze weten hoe ze die moeten gebruiken.

Verrijking

Wij zijn de kuddedieren, zij zijn de roofdieren. De kuddedieren hebben de roofdieren zelf in hun biotoop toegelaten. Onze politieke, geestelijke en intellectuele “herders” hebben ons wijsgemaakt dat dit een “verrijking” voor onze samenleving ging worden. Door roofdieren bij de kuddedieren te zetten zouden onze herders immers op aarde het hemelse Utopia kunnen verwezenlijken, de multiculturele welvaartsstaat waarin, naar het Bijbelse woord, de leeuw zich vreedzaam naast het lam zou vleien.

Daarom hebben wij de adders aan onze borst gekoesterd, erop vertrouwend dat als we hen liefdevol zouden zogen, zij ons niet zouden bijten, dankbaar voor de melk die wij gratis zouden schenken. Maar zij interpreteerden onze goedheid als zwakheid. De schurken, die in onze samenleving alles gekregen hebben – gratis onderwijs, kinderbijslag, sociale zekerheid – vermoorden thans onze kinderen voor een MP3-speler. Volgens kardinaal Danneels is dit onze schuld, omdat wij “onverschillig” zijn, omdat in “onze” Westerse, materialistische samenleving een MP3-speler meer waard is dan een mensenleven.

Lijdzaam

Toen Joe Van Holsbeeck vermoord werd – en nogmaals: we zijn allemaal Joe’s, want het had elk van ons kunnen overkomen – is niemand van de duizenden pendelaars, de kuddedieren die dagelijks door het Centraal Station stromen, tussenbeide gekomen om Joe te beschermen, aldus de striemende aanklacht van onze herder-kardinaal. Daarom vindt hij ons onverschillig. Wij zijn inderdaad onverschillig, maar om een andere reden dan Danneels, deze valse herder, deze doodgraver van het katholieke Vlaanderen, denkt. Onze onverschilligheid blijkt uit het feit dat wij al zovele jaren lijdzaam de dictatuur blijven slikken van de misdadige roofdieren en de hersenspoeling vanwege hun handlangers, onze politieke, intellectuele en geestelijke valse “herders.” Het wordt tijd dat wij onze onverschilligheid afleggen, dat wij de roofdieren eruit schoppen en andere herders kiezen.

Wanneer zelfmoordterroristen in Israël een aanslag plegen, pakken de Israeli’s hun ouders aan. Ze leggen met buldozers de huizen van hun familie plat. Misschien blijkt onze “onverschilligheid” wel uit het feit dat wij de ouders van de minderjarige, moordende criminelen met rust laten, dat wij ze laten verder genieten van onze sociale zekerheid, dat wij hun huizen niet vernietigen en ze niet het land uitzetten als straf voor de misdadige kroost die zij in ons midden hebben geplant.

Wellicht blijkt onze “onverschilligheid” uit het feit dat het “xenofobe” Vlaams Belang slechts een vierde van de Vlaamse stemmen haalt, en geen 75 procent, want dit betekent dat slechts een vierde van de Vlamingen komaf wil maken met de roofdieren die rond de Vlaamse kudde zwerven, terwijl driekwart onverschillig blijft. Zeer zeker blijkt onze onverschilligheid uit het feit dat wij ons als een lijdzame kudde naar de slachtbank laten leiden, terwijl we na de moord op Joe en de schandelijke “preek” van onze “herder” noch het Brusselse Centraal Station, noch het paleis van Danneels hebben bestormd.

Verraad

Wij blijven braaf en onverschillig. De 17-jarige Joe is immers niet het eerste slachtoffer. Eind januari werd in de Heyvaertstraat in Molenbeek een 16-jarige zwarte jongen neergestoken. Vijf Marokkanen lieten hem doodbloeden op de stoep omdat hij weigerde hen 30 euro te betalen voor een gsm die deze roofdieren eerder elders hadden gestolen. De moordenaars zijn nooit gepakt, ze lopen vandaag vrij door Brussel rond, net zoals de moordenaar van Patrick Mombaerts.

Herder Danneels heeft voor deze zwarte jongen zijn bek niet opengedaan, hij heeft niet gepreekt tegen de “onverschilligheid” van de autoriteiten die deze moordenaars niet eens opsporen, noch heeft hij gepreekt tegen het Molenbeekse gemeentebestuur dat dagenlang verzuimde om de grote geronnen bloedvlek in de Heyvaertstraat op te kuisen. Wat is een leven (en zeker dat van een zwarte die door Marokkanen wordt vermoord) immers waard in het multiculturele Utopia van Guy Verhofstadt en Godfried Danneels, waar de lammeren die zich ertegen verzetten dat de leeuwen naast hen komen liggen, uitgemaakt worden voor “racisten”?

Niet wij zijn onverschillig. Het is de overheid, de politie, de regering, de kerk die “onverschillig” is. Wat wij vandaag beleven is het verraad van het volk door de staat en door de kerk. Ooit riep Wilfried Martens: “Geef ons wapens!” In een democratische staat moet de overheid de burgers beschermen tegen de roofdieren. Indien de staat deze functie niet meer kan of wil uitoefenen, hebben de burgers het recht zichzelf te bewapenen. Wie zich zonder pepperspray naar Brussel begeeft, is een dwaas.

Indien de staat zijn onderdanen en hun kinderen niet langer kan of wil beschermen, is het de plicht van de burgers om dat zelf te doen. Nood breekt wet. De herders hebben hun gezag verloren. Bekijk de videobeelden van de roofdieren die op de loer liggen in Brussel Centraal en besef dat niemand ons zal verdedigen als wij het zelf niet doen. Wie op de politie(k) rekent voor bescherming, is zo goed als dood.

Mooie en goeie tekst!

en idd, zoals ik ergens anders schreef, ìk heb een pepper op zak en mijn zoon zal als hij naar school gaat een mes èn pepper hebben.

En niks dat ook maar naar arabie ruikt, moet onze richting uitkomen, voor niks, niet voor een siaret, niet voor de weg, geld of ik weet niet welk foefke... Komen ze toch. Psssh en deze weg.
Dat ze 'r hunne plan mee trekken.

Ik en de mijn zijn geen offerfeestbeesten.
__________________
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 23 april 2006, 11:28   #212
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Voor al wie systematisch mensen op straat lastigvalt, besteelt of aanvalt, geldt vanzelfsprekend hetzelfde. Belg of Marokkaan of Afrikaan.



Het gaat hem om de omvang en het impact van het maatschappelijk effect. Als ik jong was waren er nauwelijks plaatsen waar ik niet kon komen omdat het er gevaarlijk was. Nu zijn er voor onze jongeren veel van die plaatsen.

Een minimum aan openbare veiligheid is een primaire taak van de staat. Die minimale veiligheid is er sinds enkele jaren op teveel plaatsen niet meer. Dat is een significant verschil, en het is d�*t wat niet kan. Het is ook dat waardoor de staat steeds meer zijn geloofwaardigheid verliest. Wil je de roep naar totalitaire oplossingen verhinderen, dan moet je daar iets aan doen.
Alhoewel je schijnbaar gelijk hebt zit er weer een adder onder het gras.

De statistieken wijzen erop dat het bij ons
- beter is dan op een ander
- dat het beter wordt, niet slechter

Onze staat verdient derhalve waardering maar wordt voortdurend geblameerd door opruiers van het Vb. Dit is het wat de mensen bang maakt: de propaganda. Het is dus geen gevolg van de reeële situatie maar van de haatspuierij. De zielige en crapuleuze moord op Joe zou in Parijs, in New York of in duizenden andere steden op de vijfentwintigste bladzijde staan in een tienlijnen artikeltje. Bij ons komt men met tienduizenden op straat. Omdat het een alleenstaand feit is, en op een ander dagelijkse kost.
In ons land staan per jaar evenveel auto's in brand als in Frankrijk op één namiddag van een doordeweekse dag. Dat is de realiteit.

Daarom dient niet alleen de situatie nog te worden verbeterd, maar de opruierij dient ook te worden gestopt. Liefst door die vetzakken terecht te wijzen, door ze constant te confronteren met de feiten, de statistieken. Door ze om de oren te slaan met hun eigen vervalsingen en leugens.

Dit doet men niet, en dat vind ik persoonlijk de grootste stommiteit van de Vlaamse geschiedenis.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 11:29   #213
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Maar de Vlamingen zijn verdeeld: 30 procent hangt een partij aan die geen oplossingen biedt maar problemen opklopt en geen goed hart toedraagt aan deze kleine minderheid.
Dat is onzin en jij weet dat. Die 30 pt wil alleen maar een oplossing, en is niet langer bereid op te draaien voor de fouten die de elite met de immigratie gemaakt heeft.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:33   #214
TypO
Gouverneur
 
TypO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 1.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
....
De zielige en crapuleuze moord op Joe zou in Parijs, in New York of in duizenden andere steden op de vijfentwintigste bladzijde staan in een tienlijnen artikeltje. Bij ons komt men met tienduizenden op straat. Omdat het een alleenstaand feit is, en op een ander dagelijkse kost....

DIT IS ZOWAT DEN DIKSTEN BULLSHIT ... ever


Dus als ik 't goed versta, kant geen kwaad als ik er ook s een paar aflap?
In Amerika is 't toch dagelijkse kost.

Ge zijt ne stumper jong.

Dat ze u maar rap wegsteken met uw zogenaamde allesaantonende statistieken.
__________________
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 23 april 2006, 11:33   #215
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Alhoewel je schijnbaar gelijk hebt zit er weer een adder onder het gras.

De statistieken wijzen erop dat het bij ons
- beter is dan op een ander
- dat het beter wordt, niet slechter

Onze staat verdient derhalve waardering maar wordt voortdurend geblameerd door opruiers van het Vb. Dit is het wat de mensen bang maakt: de propaganda. Het is dus geen gevolg van de reeële situatie maar van de haatspuierij. De zielige en crapuleuze moord op Joe zou in Parijs, in New York of in duizenden andere steden op de vijfentwintigste bladzijde staan in een tienlijnen artikeltje. Bij ons komt men met tienduizenden op straat. Omdat het een alleenstaand feit is, en op een ander dagelijkse kost.
In ons land staan per jaar evenveel auto's in brand als in Frankrijk op één namiddag van een doordeweekse dag. Dat is de realiteit.

Daarom dient niet alleen de situatie nog te worden verbeterd, maar de opruierij dient ook te worden gestopt. Liefst door die vetzakken terecht te wijzen, door ze constant te confronteren met de feiten, de statistieken. Door ze om de oren te slaan met hun eigen vervalsingen en leugens.

Dit doet men niet, en dat vind ik persoonlijk de grootste stommiteit van de Vlaamse geschiedenis.
Eric, de propaganda maakt alleen maar een kans omdat de voedingsbodem er is. Hoe men in Parijs of Londen of zo'n moord zou reageren, is onze zaak niet. Brussel hoeft niet met de Bronx vergeleken te worden. En aan statistieken heb ik niets als mijn dochtertje op de weg van het station naar school in het gezicht gespuwd wordt. Dan de boodschapper aanvallen in plaats van de spuwer, dat is nu precies de handelswijze waarmee mensen als jij het Belang naar eenzame hoogten gestuwd hebben.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:35   #216
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
DIT IS ZOWAT DEN DIKSTEN BULLSHIT ... ever


Dus als ik 't goed versta, kant geen kwaad als ik er ook s een paar aflap?
In Amerika is 't toch dagelijkse kost.

Ge zijt ne stumper jong.

Dat ze u maar rap wegsteken met uw zogenaamde allesaantonende statistieken.
Je kan niet lezen: ik stelde enkel dat hier in feite heeeel weinig criminaliteit is en in die andere steden veel meer.
De grote bangmakerij stoelt dus op niets.
Ik vergelijk met het buitenland: wat hier opgeklopt wordt tot probleemwijken (Borgerhout) zijn veiliger dan een procinciestadje in de ons omringende landen en is een paradijs in vergelijking met grootsteden in de far west, indie, de Filipijnen enz...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2006 om 11:49.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 11:45   #217
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je kan niet lezen: ik stelde enkel dat hier in feite heeeel weinig criminaliteit is en in die andere steden veel meer.
In Athene is er heel wat meer luchtvervuiling dan in Brussel of Antwerpen.Wil dat dus zeggen dat we aan de luchtvervuiling in Brussel en Antwerpen voortaan geen aandacht meer moeten besteden?

Citaat:
De grote bangmakerij stoelt dus op niets.


Je begrijpt nog steeds niet dat dit soort uitspraken precies de brandstof voor het Belang is? Dat voor nogal wat mensen de kloof tussen jouw woorden en statistieken en hun dagdagelijkse realiteit onverdraaglijk is? Of het kan je geen barst schelen?

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 11:47.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:50   #218
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De slachtoffers van onterechte repressie, de kinderen van collaborateurs, zijn vaak degenen die nu het ergste gaan discrimineren tegen de kinderen van de nieuwe Belgen.

Een interessante passage. Het zou een aparte draad verdienen, maar ik typ hier maar gauw enkele snelle bedenkingen op basis van jouw stelling neer:
- is de Belgische repressie voor een groot deel verantwoordelijk voor de huidige crisis?
- is het regime dat zestig jaar geleden een heksenjacht organiseerde op tienduizenden families, waarvan de meeste niets misdaan hadden, in staat om vandaag een oplossing voor ernstige maatschappelijke problemen te leveren?
- de meeste kinderen van collaborateurs zijn een eind in de 70, je bedoelt dus waarschijnlijk "kleinkinderen van collaborateurs"?
Tussen haakjes, Feremans, ben jij ook geen kind van collaborateurs?

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 11:50.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 11:53   #219
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
In Athene is er heel wat meer luchtvervuiling dan in Brussel of Antwerpen.Wil dat dus zeggen dat we aan de luchtvervuiling in Brussel en Antwerpen voortaan geen aandacht meer moeten besteden?
ik heb dit natuurlijk niet gezegd. Maar ik relativeer. Ik stook niet. Ik verdedig niet de situatie: ik situeer ze. Dat is wat anders dan doen alsof onze wijken te vuur een te vlam staan. Mensen bang maken is veel gevaarlijker dan ze de realiteit onder ogen te laten zien.




Citaat:
Je begrijpt nog steeds niet dat dit soort uitspraken precies de brandstof voor het Belang is? Dat voor nogal wat mensen de kloof tussen jouw woorden en statistieken en hun dagdagelijkse realiteit onverdraaglijk is? Of het kan je geen barst schelen?
De waarheid onder ogen zien, ze situeren en relativeren is evident.
Het is het stoken dat onrust en een onveiligheidsgevoel creëert. Vanzelfsprekend zal, wat ik en anderen ook beweren en hoe waar dit ook is, het VB blijven liegen. Zelf als er niets te zien is, niets gebeurt zal men blijven beweren dat Borgerhout onveilig is. Persoonlijk vind ik het leuk om daar rond te wandelen: je komt er nooit blokkers tegen, want die geloven hun eigen leugens

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2006 om 11:54.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 11:57   #220
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Eric, de propaganda maakt alleen maar een kans omdat de voedingsbodem er is. Hoe men in Parijs of Londen of zo'n moord zou reageren, is onze zaak niet. Brussel hoeft niet met de Bronx vergeleken te worden. En aan statistieken heb ik niets als mijn dochtertje op de weg van het station naar school in het gezicht gespuwd wordt. Dan de boodschapper aanvallen in plaats van de spuwer, dat is nu precies de handelswijze waarmee mensen als jij het Belang naar eenzame hoogten gestuwd hebben.
Besef je dat dit krankzinnig is?
Wie, in godsnaam, zal pummels en schorremorie verdedigen?
Maar ik ben ook gekant tegen een horde paljassen die via een megapartij in het gezicht spuwen van honderdduizenden. Iets wat jij dan evident vindt.

Dit is niet eens de pot die de ketel verwijt: ik zou NOOIT enig pummelgedrag goedkeuren, en jij tolereert dit niet maar wel een partij die niets anders doet!
ericferemans is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be