Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2006, 17:51   #21
Amrod
Burger
 
Amrod's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Bouw moslimlanden op en maak dat ze zelf op evenwaardige voet met Europa en de VS kunnen onderhandelen (dat betekent ook indien nodig "democratie en vrijheid" opleggen aan Europa en de VS - desnoods met bommenwerpers.)
Moslimlanden opbouwen? lukt blijkbaar niet zo goed, als ik kijk naar landen als Irak of Afghanistan die de kans hadden om "met een nieuwe lei" te beginnen. Je zou haast geloven dat de meeste moslims daar liever hun eigen land nog meer in de vernieling willen helpen.
Vooraleer de moslimlanden op gelijkwaardige voet willen staan met het Westen zullen ze zich eerst van het juk van de Islam moeten bevrijden. Zolang dit niet het geval is, zullen ze het Westen steeds als minderwaardig blijven beschouwen.

Europa en de VS hebben -ondanks alles- meer vrijheid en democratie in hun linkerpink dan alle moslimlanden samen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Mocht ik als immigrant in een land aankomen dat zo racistisch is als de pest, waar mijn kinderen gediscrimineerd worden van de kleuterklas tot aan de universiteit, waar ik geen job vind omdat ik inwijkeling ben, waar ik in een ghetto word gepropt, en waar een politieke partij erin geslaagd is op ieder voorhoofd van elke autochtoon de gigantische slogan "vreemdelingen buiten" te tattoeëren, -- dan blijf ik daar geen seconde langer. Dan pak ik mijn biezen en dan ben ik weg.
Voila, de Vlamingen krijgen weeral de schuld. Is het nog nooit bij je opgekomen dat vele vreemdelingen zich gewoon niet WILLEN aanpassen, ondanks al het geknuffel, en daardoor zelf verantwoordelijk zijn voor hun achterstand en ghettovorming?
__________________
"De publieke mening is voor velen slechts een uitvlucht om geen eigen mening erop na te houden."

- Thornton Wilder
Amrod is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:06   #22
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Tot voor de genocides was Turkije multicultureel. En Libanon is dat ook geweest.

mvg

Harald.
Multi en islam gaan niet samen immers alles van een cultuur dat tegen de islam en haar regels ingaat moet verdwijnen. Vraag maar eens aan de christenen in de balkan hoe het was onder de ottomaanse bezetting. Vraag ook maar eens aan de christenen in Libanon hoe fantastisch dat de islam wel is. Hoe meer islamieten in dit land hoe meer dingen (zoals reclameaffiches of varkenskoppen) dat er in ons straatbeeld enz. zullen verdwijnen eveneens de vrije meningsuiting, men moet sinds de komst van de 'verrijkende' islam nu al op onze tellen passen voor wat men zegt. Big brother waakt. Voor een ongelukkige uitspraak kan men tegenwoordig reeds voor 4 maanden in de gevangenis belanden + een fikse geldboete terwijl dieven en verkrachters vrij mogen rondlopen wegens geen plaats in het gevang. Gevangenissen
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:06   #23
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Tot voor de genocides was Turkije multicultureel. En Libanon is dat ook geweest.

mvg

Harald.
Multi en islam gaan niet samen immers alles van een cultuur dat tegen de islam en haar regels ingaat moet verdwijnen. Vraag maar eens aan de christenen in de balkan hoe het was onder de ottomaanse bezetting. Vraag ook maar eens aan de christenen in Libanon hoe fantastisch dat de islam wel is. Hoe meer islamieten in dit land hoe meer dingen (zoals reclameaffiches of varkenskoppen) dat er in ons straatbeeld enz. zullen verdwijnen eveneens de vrije meningsuiting, men moet sinds de komst van de 'verrijkende' islam nu al op onze tellen passen voor wat men zegt. Big brother waakt. Voor een ongelukkige uitspraak kan men tegenwoordig reeds voor 4 maanden in de gevangenis belanden + een fikse geldboete terwijl dieven en verkrachters vrij mogen rondlopen wegens geen plaats in het gevang.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 22 mei 2006 om 18:07.
smiley is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:37   #24
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Abou Jahjah heeft daar juist nog goed gesproken in Ter Zake en zijn standpunt genuanceerd en verduidelijkt.
StevenNr1 is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:51   #25
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Mocht ik als immigrant in een land aankomen dat zo racistisch is als de pest, waar mijn kinderen gediscrimineerd worden van de kleuterklas tot aan de universiteit,
!

U vooraf wat informeren als achterlijke Moslim zou u veel kopbrekens en kosten kunnen besparen!
slobodan is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:05   #26
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Ga eens een kijkje nemen bij bv de Kopten in Egypte.
http://www.nieuws.nl/archief/2006-4-...lims_in_Egypte

Citaat:
Doorgaans leven kopten en moslims vreedzaam samen, maar nu en dan doen zich gewelddadige confrontaties voor.
Ik weet daar persoonlijk niets van af, heb gewoon even op Google gezocht dus vertel gerust meer hierover.
StevenNr1 is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:12   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik weet daar persoonlijk niets van af, heb gewoon even op Google gezocht dus vertel gerust meer hierover.
Niet zo lang geleden is er daar een uitgebreide reportage rond geweest. De koptische kerk wordt blijkbaar vaak geïntimideerd, hetzelfde kan gezegd worden van de christenen in Sudan (amai nog ni), de judeo-christenen in Iran, de boeddhistische beelden in Afghanistan (vers in het geheugen), en de talloze vernielde archeologische sites (hoofdjes van beelden afhakken is normaal eh).

Dat is echter maar het begin.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:37   #28
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Vandaag Dr Abu Jajah's opiniestuk....
Dacht even dat ge uw verstand verloren had daar
Amon_Re is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:41   #29
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niet zo lang geleden is er daar een uitgebreide reportage rond geweest. De koptische kerk wordt blijkbaar vaak geïntimideerd, hetzelfde kan gezegd worden van de christenen in Sudan (amai nog ni), de judeo-christenen in Iran, de boeddhistische beelden in Afghanistan (vers in het geheugen), en de talloze vernielde archeologische sites (hoofdjes van beelden afhakken is normaal eh).

Dat is echter maar het begin.
Aah zo.
StevenNr1 is offline  
Oud 22 mei 2006, 22:51   #30
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Abou Jahjah heeft daar juist nog goed gesproken in Ter Zake en zijn standpunt genuanceerd en verduidelijkt.
Btw, hier kunt u het (her)bekijken (deel 1 en 2.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 mei 2006 om 22:51.
StevenNr1 is offline  
Oud 23 mei 2006, 02:41   #31
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als ze die twee adviesen volgen dan zijn we blij.

De rest interesseert ons niet.
Dubbel!


Alhoewel "adviesen" volgens mij wel met een "z" geschreven moet worden.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 23 mei 2006, 08:46   #32
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Btw, hier kunt u het (her)bekijken (deel 1 en 2.)
Ik heb het bekeken, de schuldigen zijn weeral de Vlamingen en de bedrijfswereld, altijd hetzelfde discour, ik heb niets nieuw bijgeleerd.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 mei 2006 om 08:46.
alberto is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:09   #33
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Toch, hoe kan het dat een grote groep migranten (2de en 3de generatie van vroegere gastarbeiders) in alle statistieken (arbeidsmarkt, onderwijs, criminaliteit, ...) slechter scoort dan de meeste andere mensen terwijl uiteindelijk mensen geacht worden gelijkwaardig te zijn? Abou Jahjah spreekt om dit te verklaren van 'endemisch racisme', of een soort sluipende discriminatie op vele vlakken. Hierbij wordt ook (niet geheel onterecht) met de vinger gewezen naar het onderwijs waar het pedagogisch vaak volledig fout zit, grotendeels ook wegens een gebrek aan middelen en inspanningen.
Ik kan hem daarin alleszins voor een groot deel bijtreden. (Gisteren plaatste ik iets in dezelfde lijn in een ander topic.) Zijn uitleg was alleszins beter dan die van zijn buur waar ik eigenlijk niet veel aan had.
StevenNr1 is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:15   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Toch, hoe kan het dat een grote groep migranten (2de en 3de generatie van vroegere gastarbeiders) in alle statistieken (arbeidsmarkt, onderwijs, criminaliteit, ...) slechter scoort dan de meeste andere mensen terwijl uiteindelijk mensen geacht worden gelijkwaardig te zijn? Abou Jahjah spreekt om dit te verklaren van 'endemisch racisme', of een soort sluipende discriminatie op vele vlakken. Hierbij wordt ook (niet geheel onterecht) met de vinger gewezen naar het onderwijs waar het pedagogisch vaak volledig fout zit, grotendeels ook wegens een gebrek aan middelen en inspanningen.
Ik kan hem daarin alleszins voor een groot deel bijtreden. (Gisteren plaatste ik iets in dezelfde lijn in een ander topic.) Zijn uitleg was alleszins beter dan die van zijn buur waar ik eigenlijk niet veel aan had.
de boodschap van Jahjah is duidelijk: het is allemaal de schuld van het beleid en het is aan het beleid die het moet oplossen. Dat de allochtone gemeenschap zelf veel kan doen, dat wilt hij niet over zijn lippen krijgen.
Kan het beleid meer doen: uiteraard, qua onderwijs kan er nog veel verbeteren maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij de mensen zelf. Een belangrijke sleutel is het Nederlands. het kan toch niet dat er allochtonen van de 2e, 3e generatie hun kinderen thuis geen Nederlands leren?? die komen dan met een gigantische achterstand in de klas met alle gevolgen van dien. ook het spijbelen moet keihard door de ouders aangepakt worden. dat zijn toch zaken die de mensen zelf kunnen doen???
vlijmscherp is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:21   #35
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Mja, maar dat taalgebrek is bij de eerste generatie nooit aangepakt daar het gastarbeiders waren dus die hebben het al nooit echt aan hun kinderen (2de generatie) aangeleerd en vermits daar toen niet veel inspanningen geleverd zijn om dat recht te trekken, zit nu ook de derde generatie nog met een gebrekkig Nederlands, ook natuurlijk omdat men er inderdaad niet echt mee bezig geweest zal zijn/is binnen de migrantengemeenschap.
En ja, hij verwacht inderdaad wel veel van het beleid maar ik denk dat alleszins dat hij daarbij eerder het beleid wil zien samenwerken mét de migrantengemeenschappen terwijl het nu nog vaak boven de hoofden van is. Nu ja, dat mis ik misschien ook wel een beetje in zijn verhaal.
StevenNr1 is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:22   #36
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de boodschap van Jahjah is duidelijk: het is allemaal de schuld van het beleid en het is aan het beleid die het moet oplossen. Dat de allochtone gemeenschap zelf veel kan doen, dat wilt hij niet over zijn lippen krijgen.
Kan het beleid meer doen: uiteraard, qua onderwijs kan er nog veel verbeteren maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij de mensen zelf. Een belangrijke sleutel is het Nederlands. het kan toch niet dat er allochtonen van de 2e, 3e generatie hun kinderen thuis geen Nederlands leren?? die komen dan met een gigantische achterstand in de klas met alle gevolgen van dien. ook het spijbelen moet keihard door de ouders aangepakt worden. dat zijn toch zaken die de mensen zelf kunnen doen???
Daar moet ik nog weinig of niets aan toevoegen.
alberto is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:26   #37
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mja, maar dat taalgebrek is bij de eerste generatie nooit aangepakt daar het gastarbeiders waren dus die hebben het al nooit echt aan hun kinderen (2de generatie) aangeleerd en vermits daar toen niet veel inspanningen geleverd zijn om dat recht te trekken, zit nu ook de derde generatie nog met een gebrekkig Nederlands, ook natuurlijk omdat men er inderdaad niet echt mee bezig geweest zal zijn/is binnen de migrantengemeenschap.
En ja, hij verwacht inderdaad wel veel van het beleid maar ik denk dat alleszins dat hij daarbij eerder het beleid wil zien samenwerken mét de migrantengemeenschappen terwijl het nu nog vaak boven de hoofden van is. Nu ja, dat mis ik misschien ook wel een beetje in zijn verhaal.
Dat de eerste generaties grote taalproblemen hebben is niet meer dan normaal, maar bij de derde generatie zou dit toch niet meer mogen en dan denk ik dat het gewoon aan de attitude ligt van de allochtoon of van die gemeenschap.
alberto is offline  
Oud 23 mei 2006, 09:28   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mja, maar dat taalgebrek is bij de eerste generatie nooit aangepakt daar het gastarbeiders waren dus die hebben het al nooit echt aan hun kinderen (2de generatie) aangeleerd en vermits daar toen niet veel inspanningen geleverd zijn om dat recht te trekken, zit nu ook de derde generatie nog met een gebrekkig Nederlands, ook natuurlijk omdat men er inderdaad niet echt mee bezig geweest zal zijn/is binnen de migrantengemeenschap.
En ja, hij verwacht inderdaad wel veel van het beleid maar ik denk dat alleszins dat hij daarbij eerder het beleid wil zien samenwerken mét de migrantengemeenschappen terwijl het nu nog vaak boven de hoofden van is. Nu ja, dat mis ik misschien ook wel een beetje in zijn verhaal.
ik denk dat Jahjah vooral wil polariseren. was niet 1 van zijn oplossingen om gescheiden scholen voor Moslims te maken?? voor hem zou zelf de Sharia mogen ingevoerd worden?
vlijmscherp is offline  
Oud 23 mei 2006, 10:00   #39
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Mja, dat weet ik niet. Ik heb alleszins wel gemerkt dat men heeft proberen afschilderen als 'migrantenvariant' van extreem-rechts, terwijl hij toch iets minder simplistische analyses maakt, volgens mij. Welk voordeel zou hij trouwens uit polarisatie halen?

@alberto: Op 3 generaties een taal leren lijkt inderdaad geen onoverkomelijk probleem maar ik denk dat het binnen de gemeenschap én voor de overheid lang geen onderwerp geweest is waardoor men nu met de gebakken peren zit. Soit, ik vind niet dat je de mirgantenjongeren daarvoor nu met de vinger moet gaan wijzen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 mei 2006 om 10:00.
StevenNr1 is offline  
Oud 23 mei 2006, 10:53   #40
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Vandaag Dr Abu Jajah's opiniestuk in de Standaard. Zijn observaties zijn stuk voor stuk correct:

-het geweld van Van Themsche was niet "zinloos", integendeel, het zat boordevol 'zin'; racistische 'zingeving', 'waanzin' weliswaar, maar wel 'zin'; het is dus nonsensicaal om een mars tegen "zinloos" geweld te organiseren want het geweld in kwestie was allerminst "zinloos".
-het Vlaams Blok is niet het probleem, het is niet de "hitte", het is de "thermometer" die de hitte registreert; het Vlaams Blok registreert en expliciteert de racistische onderstroom in Vlaanderen. Het Vlaams Blok diaboliseren zonder het in Vlaanderen werkelijk endemische racisme aan te pakken, is gemakkelijk, laf zelfs want zo weiger je het echte probleem aan te pakken.
-alle maatschappelijke "krachten" -- de media, "de intellectuelen", de politici en de volksmond -- zijn volledig medeplichtig. Zij laten het discours bestaan, zelfs wanneer ze het zogezegd veroordelen. Want ze focussen voortdurend op het Vlaams Blok, waar het probleem niet ligt. Het Vlaams Blok is een fait divers dat enkel het racisme toont dat in Vlaanderen overal structureel heerst. Door dus enkel daar op te focussen speel je vals spel.
-er is geen hoop voor Vlaanderen, het is een verrote racistische natie die de wereld niet aankan; ze kan dus enkel op lange termijn ten onder gaan.


Bon, Abu Jajah's analyse is objectief gezien volledig juist. De vraag is nu wat kunnen we ondernemen om de situatie te veranderen? Of om een rotte situatie links te laten liggen en iets nieuws op te bouwen.

1. Indien Vlaanderen hopeloos is, raad ik aan dat Moslims zelf uit dit bekrompen land wegtrekken, en hun eigen land heropbouwen. Uiteraard veronderstelt dit dat ze eerst een schadevergoeding krijgen voor de enorme terreur die het Westen in hun landen heeft aangericht en waardoor ze onderontwikkeld gebleven zijn (door kolonisatie, oorlog, offshore dictators, etc...). Abu Jajah kan daar als Libanees wellicht over meespreken.

2. Ik raad Moslims aan om zwakke regio's zoals Vlaanderen links te laten liggen en zich te richten op de toekomst; op China, Rusland, India, Brazilië enzovoort. Vlaanderen kan de multiculturaliteit niet aan (volgens Jajah) en verdient ze ook niet; Vlaanderen en Europa zijn op sterven na dood, dus waarom bij dit halfdode lijk blijven rondhangen? Jajah is toch geen necrofiel?

3. Bouw moslimlanden op en maak dat ze zelf op evenwaardige voet met Europa en de VS kunnen onderhandelen (dat betekent ook indien nodig "democratie en vrijheid" opleggen aan Europa en de VS - desnoods met bommenwerpers.)

Als de situatie in Vlaanderen zo erg is als Jajah beweert, dan heeft het voor een Doctor als hij toch geen zin om hier nog langer te trachten die multiculturaliteit te bewerkstelligen? Dan moet een verstandig man als Jajah de moed hebben zijn eigen land even machtig en economisch aantrekkelijk te maken als het Vlaanderen en Europa dat hij zo "hopeloos" vindt.

Mocht ik als immigrant in een land aankomen dat zo racistisch is als de pest, waar mijn kinderen gediscrimineerd worden van de kleuterklas tot aan de universiteit, waar ik geen job vind omdat ik inwijkeling ben, waar ik in een ghetto word gepropt, en waar een politieke partij erin geslaagd is op ieder voorhoofd van elke autochtoon de gigantische slogan "vreemdelingen buiten" te tattoeëren, -- dan blijf ik daar geen seconde langer. Dan pak ik mijn biezen en dan ben ik weg.
Stuur Abou Jajah maar terug naar ze'n Hamas en Hezbollah vrienden in Libanon, Europa zal er alleen maar wel bij varen.
Sinistra is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be