Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 10:48   #1
joerihamvas
Vreemdeling
 
joerihamvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2006
Locatie: Brussel-Stad
Berichten: 5
Standaard 8000 Brusselse stembrieven werden niet verdeeld

Sorry, heb het bericht enkel nog maar in het Frans gevonden. Blijkt dat 8000 Brusselaars hun stembrieven niet hebben gekregen... En de Stad steekt de schuld op de post, maar wat ik heb gehoord is dat het kiesregister (alle stemgerechtigden) zelf niet in orde was...Extra problemen dus...

Elections06 - 8.000 convocations non distribuées �* Bxl

http://www.joerihamvas.be

vrijdag 6 oktober 2006 18 u. geleden
(Belga) De 7.000 �* 8.000 électeurs de la Ville de Bruxelles n'ont pas reçu des services de La Poste leur convocation électorale pour les scrutins de dimanche, a-t-on appris vendredi auprès du cabinet du bourgmestre.
Les services de La Poste n'ont pas distribué les plis de convocation sur lesquels ne figurait pas le numéro de boîte aux lettres du destinataire, explique-t-on au cabinet de Freddy Thielemans. Tout un chacun peut toutefois se présenter �* un bureau de vote muni de sa seule carte d'identité et se référer aux tableaux généraux avec répartition par nom et localisation des bureaux de vote. La Poste, de son côté, dit avoir distribué toutes les convocations d'électeurs et d'assesseurs, mais aussi tous les tracts électoraux qui lui ont été confiés, pour autant que les adresses aient été mentionnées de manière complète. Pour ceux qui n'ont toujours rien reçu, un numéro vert (0800/99.448) est ouvert jusque dimanche midi. (PRS)
joerihamvas is offline  
Oud 7 oktober 2006, 10:53   #2
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Kan je het nu nog vertalen ook ?
lenca is offline  
Oud 7 oktober 2006, 11:44   #3
joerihamvas
Vreemdeling
 
joerihamvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2006
Locatie: Brussel-Stad
Berichten: 5
Standaard

n welk stemlokaal moet U gaan stemmen? De laatste weken werd ik regelmatig aangesproken door mensen die tot hun grote verwondering ver van hun huis moeten gaan stemmen. Maar nu blijkt er niet alleen een probleem te zijn met de verdeling van de stemlokalen maar ook met de oproepingsbrieven.
Ikzelf moet gaan stemmen in de Locquenghienstraat terwijl het stemlokaal in het Zuidpaleis veel dichter is. Voor iemand jong en goed te been is dat niet erg. Maar wat met Marie-Jeanne, een dame van 75 die slecht te been is? Zij woont op de Papenvest, een boogscheut van de Locquenhienstraat maar moet in het Zuidpaleis gaan stemmen. Dat is niet echt logisch te noemen he? Ik vraag me af hoe de Stad het verdelingsplan heeft opgesteld.

En hebben ze wel rekening gehouden met de 8000 oproepingsbrieven die blijkbaar niet werden gepost?

Op Belga kan je lezen dat 8000 Brusselaars geen brief hebben gekregen. Het bericht vind je hieronder. Dat is echt onverantwoord en onaanvaardbaar. Thielemans legt de schuld bij die arme postbodes. Maar ik vraag me af of hij wel heeft gekeken naar zijn administratie. Zo kreeg ik een grote week geleden het bericht dat een groot aantal mensen niet in het kiesregister stonden. Je weet dat elke politieke partij recht heeft op inzage van die lijsten. Bleek dus dat de Stad een 'foutje' had gemaakt en dat ettelijke mensen niet geregistreerd stonden. Dat gaf de politieke partijen niet alleen extra werk, we moesten ineens een pak brieven extra bussen Het is gewoon onaanvaardbaar en onvergeeflijk.

De kiesregisters moeten foutloos zijn! Hoe kan je verplichte verkiezingen eisen en dan niet voldoende aandacht schenken aan de accuraatheid? De Brusselse administratie toonbeeld van eficiëntie? Kafkaiaans...

INFOLIJN TOT ZONDAG 12uur: 0800/99.448
joerihamvas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be