Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2006, 00:21   #21
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
er bestaat zoiets als een kringloopwinkel hé. Ik kan met momenten niet eens een fles melk betalen dus stel je niet aan.
Even ter informatie, ik sta geregeld aan de voedselbank aan te schuiven, waar men eerst moeilijk over deed omdat ik werkende ben. het heeft redelijk wat voeten in de aarde gehad vooraleer ik daar terecht kon.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:22   #22
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zaag eens niet.
zagemie.
Inderdaad. Den dop is een Belgisch heilig huisje waar niet aan gekomen mag worden. En in dat huisje wonen een hoop beroepsluizakken.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:22   #23
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Er zijn mensen die gaan werken en die minder overhouden dan mensen die op hun gat zitten, en geen moeite doen om aan werk te geraken
Over die mensen gaat het, niet over mijn schoenen en de serieuze sollicitanten.
Geen enkel systeem is waterdicht maar je moet ook wel kijken naar de situatie van dat meisje. Als ze geen kinderopvang moest betalen, dan zou ze zeer waarschijnlijk gaan werken omdat ze dan wél meer verdient of overhoudt per maand. Persoonlijk vind ik het ook meer dan normaal dat een dopper minder moet betalen voor kinderopvang, dan iemand met een "heel hoog inkomen".

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 november 2006 om 00:23.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:22   #24
Kaffer
Banneling
 
 
Kaffer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Assenede
Berichten: 2.998
Standaard

Arme Veerle 23 ,
Wil ook eens serieus zijn , en zie ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:23   #25
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
zoals reeds eerder gezegd haalde ik het zelf maar aan, aangezien het in een ander topic over het aantal schoenen in mijn schoenenkast ging, en ik daar anders zeker en vast opmerkingen over ging krijgen.
Dus voor de duidelijkheid het gaat mij niet over het feit van mijn schoenen, zie nu eens de ruimere context.

Er zijn mensen die gaan werken en die minder overhouden dan mensen die op hun gat zitten, en geen moeite doen om aan werk te geraken
Over die mensen gaat het, niet over mijn schoenen en de serieuze sollicitanten.
Wie zegt dat die mensen niet werken? Ik ken er genoeg die doppen en tegelijkertijd zwartwerken om zo in totaal evenveel te verdienen als hoger geschoolden en om zo hun schulden eens af te betalen. En ik vind dat als je van u 14 werkt je echt wel eens een paar keer een tijd mag doppen hoor. En ja op kosten van die anderen, ik vind dat niet onrechtvaardig.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:24   #26
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

dat ge in uw situatie zit, daar hebt ge voor een groot deel zelf schuld aan.
GIJ hebt u ex-man destijds gekozen, GIJ hebt een kind gewild.
had ge maar een andere man moeten kiezen of geen kind moeten maken.
denk na voor ge iets doet. 23 en al een ex-man en een kind.
en dan achteraf klagen.

zoek beter een oplossing voor uw situatie ipv uw frustraties af te reageren op werklozen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:25   #27
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad. Den dop is een Belgisch heilig huisje waar niet aan gekomen mag worden. En in dat huisje wonen een hoop beroepsluizakken.
och daar, het rund heeft weer lui zweet geroken...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:27   #28
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat ge in uw situatie zit, daar hebt ge voor een groot deel zelf schuld aan.
GIJ hebt u ex-man destijds gekozen, GIJ hebt een kind gewild.
had ge maar een andere man moeten kiezen of geen kind moeten maken.
denk na voor ge iets doet. 23 en al een ex-man en een kind.
en dan achteraf klagen.

zoek beter een oplossing voor uw situatie ipv uw frustraties af te reageren op werklozen.
Mitgard leest Veerle de les.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:28   #29
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Geen enkel systeem is waterdicht maar je moet ook wel kijken naar de situatie van dat meisje. Als ze geen kinderopvang moest betalen, dan zou ze zeer waarschijnlijk gaan werken omdat ze dan wél meer verdient of overhoudt per maand. Persoonlijk vind ik het ook meer dan normaal dat een dopper minder moet betalen voor kinderopvang, dan iemand met een "heel hoog inkomen".
ja maar bij dat laatste wringt het hem nu net.
je betaalt geen kinderopvang al naargelang je inkomen nu.
je betaalt kinderopvang naargelang je laatste aanslagbiljet, dus nu gaat dat over inkomensjaar 2005(?). De situatie kan dan helemaal anders geweest zijn dan dat die nu is. In dat geval ben ik nu.

Ik vind het ook aan de belgische staat om ervoor te zorgen dat het interessanter is om te werken dan om te doppen, daar gaan zij in de fout.
Zij creëren een situatie waarin mensen al beter thuis kunnen zitten.

Maar dat neemt niet weg vind ik dat iedereen zijn steentje moet bijdragen in deze maatschappij, of op zijn minst de moeite moet doen.

Een voorwaarde om dop te trekken is dat je altijd op zoek bent naar werk, en dat je overdag altijd beschikbaar moet zijn als je wordt opgeroepen.
Vele mensen trekken toch dop en voldoen niet aan die voorwaarden.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:31   #30
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard

juist, vind ik ook
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Geen enkel systeem is waterdicht maar je moet ook wel kijken naar de situatie van dat meisje. Als ze geen kinderopvang moest betalen, dan zou ze zeer waarschijnlijk gaan werken omdat ze dan wél meer verdient of overhoudt per maand. Persoonlijk vind ik het ook meer dan normaal dat een dopper minder moet betalen voor kinderopvang, dan iemand met een "heel hoog inkomen".
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:32   #31
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat ge in uw situatie zit, daar hebt ge voor een groot deel zelf schuld aan.
GIJ hebt u ex-man destijds gekozen, GIJ hebt een kind gewild.
had ge maar een andere man moeten kiezen of geen kind moeten maken.
denk na voor ge iets doet. 23 en al een ex-man en een kind.
en dan achteraf klagen.

zoek beter een oplossing voor uw situatie ipv uw frustraties af te reageren op werklozen.
Dat zegt meer over mijn ex dan over mijzelf me dunkt.
Ik werk deeltijds vanaf mijn zestiende heb mij op mijn achttiende een appartement gehuurd omdat ik zelfstandig wilde wonen.
Een jaar later is mijn toenmalige vriend erbij komen wonen.
Hij wou ook kinderen, en tot op een bepaald ogenblik waren wij heel gelukkig.
Tot 2 weken na de bevalling van mijn tweede zoontje hij gepikeerd was omdat er nog geen sex kwam en de eerste beste kortgerokte griet binnendeed. (niet dat het uw zaken zijn maar allee).
Stante pédé mocht hij vertrekken, ik ben geen onnozele griet die over zich laat lopen.
Ik zou t appreciëren als je eerst die ene hersencel liet werken vooraleer je je mond opendoet over zaken waar je geen flauw benul van hebt.
Ik heb mijn eigen leven opgebouwd en mits af en toe een downer slaag ik erin om met succes overeind te blijven.

Voorts hoor je mij niet klagen over mijn situatie, ik heb er vrede mee.
Ik klaag alleen dat er mensen zijn die geen moeite doen.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.


Laatst gewijzigd door Veerle23 : 7 november 2006 om 00:34.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:32   #32
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mitgard leest Veerle de les.
niet echt succesvol
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:35   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Ik betaal maandelijks meer dan 500euro aan opvang omdat exmanlief een heel groot inkomen had en de dagprijs per kind wordt berekend aan de gezinssituatie/inkomen op het laatste aanslagbiljet.
Bewijzen binnen brengen dat je gezinssituatie is veranderd en dat je niet meer samen levend.
Ze moeten dan rekening houden met je huidige inkomen en niet meer met je aanslagbiljet van 100jaar geleden.

Citaat:
Veel strengere controles zijn er nodig.
Ik ken persoonlijk één van de RVA-controleurs.
Die mens staat regelmatig te vloeken, omdat zijn werk door de OCMW en de rechtbanken vaak gewoon teniet word gedaan.
En zoals je zelf ondervind, houden vele meer over als ze alles gaan uitrekenen.
Kinderopvang, vervoer, grotere kinderen in school blijven eten.
Ja, vaak begrijpen we het niet, maar in sommige gevallen moeten mensen dus gaan betalen om te mogen werken, tegen over thuis te blijven.
En vaak gaat het dan nog over verschillen om U tegen te zeggen van wat mensen minder overhouden als ze gaan werken tegenover als ze blijven doppen.

Een langdurige werkloze terk verhoogt kindergeld, voor het eerste kind een verschil van 40€ per maand, het tweede een verschil van 35€ per maand.
Kosten om een kind te laten ineten, 1€ per dag voor reftergebruik, 16€ per maand.
En dan nog eens de kosten van voor en naschoolse opvang en de woensdagnamiddagen, kleine 100€ per maand.
En rekenen dan nog eens een kleine 50€ verplaatsingskosten om te gaan werken.

Werken 1ste kind 2de kind
224.02 78.59 145.43
doppen 1ste kind 2de kind
288.83 118.60 170.23
http://www.rkw.be/Nl/compute.php# Berekeningen kinderbijslag
Dus een kleine 170€ meer uitgaven en een kleine 70€ minder kindergeld.

Je moet dus 240€ meer netto loon hebben dan je dop krijgt om het zelfde inkomen te hebben. Een alleen staande heeft langdurige werkloze heeft zo'n 1100€ dop.

Je moet dus een netto loon hebben van meer dan 1340€ wil je als langdurige werkloze nog iets meer overhouden aan je werken.

Wel Veerle, begrijp je nu waarom er zoveel alleenstaande moeders zijn die het niet zien zitten om te gaan werken, veel laag geschoolden(A2) hebben amper 1400€ als brutto loon per maand.

Laatst gewijzigd door Jantje : 7 november 2006 om 00:41.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:37   #34
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Dat zegt meer over mijn ex dan over mijzelf me dunkt.
Ik werk deeltijds vanaf mijn zestiende heb mij op mijn achttiende een appartement gehuurd omdat ik zelfstandig wilde wonen.
Een jaar later is mijn toenmalige vriend erbij komen wonen.
Hij wou ook kinderen, en tot op een bepaald ogenblik waren wij heel gelukkig.
Tot 2 weken na de bevalling van mijn tweede zoontje hij gepikeerd was omdat er nog geen sex kwam en de eerste beste kortgerokte griet binnendeed. (niet dat het uw zaken zijn maar allee).
Stante pédé mocht hij vertrekken, ik ben geen onnozele griet die over zich laat lopen.
Ik zou t appreciëren als je eerst die ene hersencel liet werken vooraleer je je mond opendoet over zaken waar je geen flauw benul van hebt.
Ik heb mijn eigen leven opgebouwd en mits af en toe een downer slaag ik erin om met succes overeind te blijven.

Voorts hoor je mij niet klagen over mijn situatie, ik heb er vrede mee.
Ik klaag alleen dat er mensen zijn die geen moeite doen.
Zijt ge nu niet een beetje teveel over u privéleven bezig? Allez ni voor teen of tander maareuh...
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:38   #35
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bewijzen binnen brengen dat je gezinssituatie is veranderd en dat je niet meer samen levend.
Ze moeten dan rekening houden met je huidige inkomen en niet meer met je aanslagbiljet van 100jaar geleden.



Ik ken persoonlijk één van de RVA-controleurs.
Die mens staat regelmatig te vloeken, omdat zijn werk door de OCMW en de rechtbanken vaak gewoon teniet word gedaan.
En zoals je zelf ondervind, houden vele meer over als ze alles gaan uitrekenen.
Kinderopvang, vervoer, grotere kinderen in school blijven eten.
Ja, vaak begrijpen we het niet, maar in sommige gevallen moeten mensen dus gaan betalen om te mogen werken, tegen over thuis te blijven.
En vaak gaat het dan nog over verschillen om U tegen te zeggen van wat mensen minder overhouden als ze gaan werken tegenover als ze blijven doppen.

Een langdurige werkloze terk verhoogt kindergeld, voor het eerste kind een verschil van 40€ per maand, het tweede een verschil van 35€ per maand.
Kosten om een kind te laten ineten, 1€ per dag voor reftergebruik, 16€ per maand.
En dan nog eens de kosten van voor en naschoolse opvang en de woensdagnamiddagen, kleine 100€ per maand.
En rekenen dan nog eens een kleine 50€ verplaatsingskosten om te gaan werken.

Werken 1ste kind 2de kind
224.02 78.59 145.43
doppen 1ste kind 2de kind
288.83 118.60 170.23

Dus een kleine 170€ meer uitgaven en een kleine 70€ minder kindergeld.

Je moet dus 240€ meer netto loon hebben dan je dop krijgt om het zelfde inkomen te hebben. Een alleen staande heeft langdurige werkloze heeft zo'n 1100€ dop.

Je moet dus een netto loon hebben van meer dan 1340€ wil je als langdurige werkloze nog iets meer overhouden aan je werken.

Wel Veerle, begrijp je nu waarom er zoveel alleenstaande moeders zijn die het niet zien zitten om te gaan werken, veel laag geschoolden(A2) hebben amper 1400€ als brutto loon per maand.
Ik begrijp dat compleet, ik ben ook laaggeschoold, ben zelfs niet in het bezit van een A2, en toch weiger ik me er bij neer te leggen dat ik niet zou kunnen gaan werken.
Het is gewoon verkeerd.
Het is grotendeels het beleid (ik moet mijn mening een herzien)
maar voor een groot deel ook de mentaliteit bij sommigen, ik hoop dat er niet teveel zo zijn, maar mijn onderbuur is werkloos, solliciteert niet, ligt om drie uur in de namiddag nog in zijn bed, en hij is er nog fier op ook.
En hij heeft geen kinderopvang te betalen he
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:40   #36
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Zijt ge nu niet een beetje teveel over u privéleven bezig? Allez ni voor teen of tander maareuh...
nee dat is mijn verleden, daar kan niemand mij iets mee maken.
Das afgesloten/fini.
Ik kan er alleen niet tegen dat er mensen zijn die denken dat jong moeder zijn persé volledig de fout is van de moeder, iedere situatie is anders.
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:40   #37
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat de minimum inkomens dringend moeten stijgen. En de belastingen voor de gewone mensen omlaag.
Het kan toch niet dat alleen grootkapitaal van belastingkorting geniet, terwijl er zoveel mensen zijn die met het minimum inkomen amper rond komen.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:42   #38
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Jamaar jamaar dat druist wel in tegen het ideale vlaamse hetero getrouwd gezin met twee brave kindjes hé.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:45   #39
Veerle23
Burgemeester
 
Veerle23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2006
Berichten: 555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Jamaar jamaar dat druist wel in tegen het ideale vlaamse hetero getrouwd gezin met twee brave kindjes hé.
ja dat mss wel maar dat is niet aan mij gelegen he
__________________
We hebben twee partijen:
Het Vlaams Belang enerzijds of De Regenboogpartij
anderzijds.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 00:45   #40
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Dat zegt meer over mijn ex dan over mijzelf me dunkt.
Ik werk deeltijds vanaf mijn zestiende heb mij op mijn achttiende een appartement gehuurd omdat ik zelfstandig wilde wonen.
Een jaar later is mijn toenmalige vriend erbij komen wonen.
Hij wou ook kinderen, en tot op een bepaald ogenblik waren wij heel gelukkig.
Tot 2 weken na de bevalling van mijn tweede zoontje hij gepikeerd was omdat er nog geen sex kwam en de eerste beste kortgerokte griet binnendeed. (niet dat het uw zaken zijn maar allee).
Stante pédé mocht hij vertrekken, ik ben geen onnozele griet die over zich laat lopen.
Ik zou t appreciëren als je eerst die ene hersencel liet werken vooraleer je je mond opendoet over zaken waar je geen flauw benul van hebt.
Ik heb mijn eigen leven opgebouwd en mits af en toe een downer slaag ik erin om met succes overeind te blijven.
(Nu dat ge dan toch over uw privé-zaken bezig zijt... ) Dus na de bevalling van uw eerste zoontje vond hij het minder erg dat er niet direct seks kwam? Misschien waren er ook nog andere problemen in uw relatie eh..
En ge weet wat ze zeggen: begin niet te vroeg aan kinderen (of zorg ervoor dat uw vriend/man toch al wat ouder is ). Daar is het nu allemaal wel te laat voor natuurlijk maar 'k ben blij da ge het toch goed doet. Respect voor alleenstaande moeders.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be