Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2006, 15:56   #81
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Verder is het brengen van de Hitler-groet het betogen van steun aan het nazi-regime.
Doelbewust Joden eruit kiezen is anti-semitisme en dat is nog altijd een stap minder ver dan je liefde voor Hitler betuigen.
Ik vind dat ook: als ik mijn middelvinger naar jou opsteek, dan is dat ook erger dan dat ik een baksteen naar je tronie smijt.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:16   #82
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik vind dat ook: als ik mijn middelvinger naar jou opsteek, dan is dat ook erger dan dat ik een baksteen naar je tronie smijt.
U leest wat u wil en niet de correctie die ik erna bijzette...

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:22   #83
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U leest wat u wil en niet de correctie die ik erna bijzette...
t Zou er begot nog aan mankeren ook als ge dat niet zou corrigeren. Ge kunt ver gaan in het bewierroken van de regime-gestapo, maar een beetje kritische geest behouden is toch niet te versmaden.

Ik ben het dus eens met jou dat politici een voorbeeldfunctie uitoefenen (maar hun sympathie voor Hitler moet mijns inziens nog altijd wel onomstotelijk worden bewezen), maar ik zie geen reden waarom het CGKR plots zich als een schoothondje zou moeten gaan gedragen wanneer het "jongeren" betreft die uit racisme joden met leuzen en stenen gaan bekogelen. Als het CGKR er niet in slaagt "iedereen gelijk voor de wet" te behandelen, dan is er al helemaal geen reden meer om dat monster niet sito presto op te doeken.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:25   #84
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
t Zou er begot nog aan mankeren ook als ge dat niet zou corrigeren. Ge kunt ver gaan in het bewierroken van de regime-gestapo, maar een beetje kritische geest behouden is toch niet te versmaden.
Die behoud ik, ik drukte mij gewoon verkeerd uit en bedoelde hetzelfde als hierboven dus


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht


Ik ben het dus eens met jou dat politici een voorbeeldfunctie uitoefenen (maar hun sympathie voor Hitler moet mijns inziens nog altijd wel onomstotelijk worden bewezen), maar ik zie geen reden waarom het CGKR plots zich als een schoothondje zou moeten gaan gedragen wanneer het "jongeren" betreft die uit racisme joden met leuzen en stenen gaan bekogelen. Als het CGKR er niet in slaagt "iedereen gelijk voor de wet" te behandelen, dan is er al helemaal geen reden meer om dat monster niet sito presto op te doeken.
Tuurlijk, het CGKR moet de zaak tegen de jongeren bekijken en kan daarna uitmaken of ze al dan niet al genoeg gestraft zijn...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:33   #85
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Als ik ooit ergens een eed moet afleggen, zal ik op veilig spelen: mijn rechterarm in het gips. Dan kan ik al weinig verkeerd doen.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:35   #86
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hangt ervan af waar het slachtoffer zich bevindt zeker?

Indien die joodse kinderen al in hun bed hadden gelegen en zo'n betonblok op hun hoofd was terechtgekomen, spreek je dan van "stenengooiende turken" of van "stenigende turken"?
Is het bij stenigen niet de bedoeling dat het slachtoffer het leven laat? Ik denk nu niet dat ze echt moordlustig waren eerlijk gezegd.

edit:
ste·ni·gen(ov.ww.) 1 doodgooien met stenen
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd


Laatst gewijzigd door Tina : 8 december 2006 om 16:37.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:43   #87
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Is het bij stenigen niet de bedoeling dat het slachtoffer het leven laat? Ik denk nu niet dat ze echt moordlustig waren eerlijk gezegd.

edit:
ste·ni·gen(ov.ww.) 1 doodgooien met stenen
Uiteraard niet, bakstenen van een kilo op iemand's hoofd gooien is een daad van vredelievendheid ... als we de progressieve jongens hier moeten geloven. Nog een beetje en ze noemen het een "verrijkende" islamitische gewoonte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:21   #88
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Slaap lekker, het is niet de bedoeling dat we jullie doodstenigen:



rest van de foto's uit de Jeugdherberg: HIER
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:38   #89
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uiteraard niet, bakstenen van een kilo op iemand's hoofd gooien is een daad van vredelievendheid ... als we de progressieve jongens hier moeten geloven. Nog een beetje en ze noemen het een "verrijkende" islamitische gewoonte.
Ik dacht dat er geen gewonden waren?
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:41   #90
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Slaap lekker, het is niet de bedoeling dat we jullie doodstenigen:



rest van de foto's uit de Jeugdherberg: HIER
Ik zeg niet dat het geen vuile antisemieten zijn é, maar stenigen is het juiste woord niet.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:49   #91
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het geen vuile antisemieten zijn é, maar stenigen is het juiste woord niet.
Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.

Met zo'n knots zoals ze op dat bed hebben gegooid hadden ze er natuurlijk geen lol meer aan gehad bij een echte steniging!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:53   #92
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.
Allez,u weet wat het is en toch gebruikt u de term verkeerd....
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 18:58   #93
Tina
Provinciaal Statenlid
 
Tina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Locatie: Antwerpen <3
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.

Met zo'n knots zoals ze op dat bed hebben gegooid hadden ze er natuurlijk geen lol meer aan gehad bij een echte steniging!
Ha ma komaan kan niemand hier is normaal doen. Hoe ze die 'stenen' door die ramen gesmeten gekregen hebben weet ik ook niet maar 't blijft stenen gooien, ge moet het niet stenigen noemen want dat slaat nergens op (ook al vindt ge dat waarsch tof want dat klinkt dramatischer)
Ik minimaliseer hier niks é, voor die zever weer gaat beginnen. Ik word daar ook woest van als een hoop mongolen antwerpse joden zit te terroriseren. Die uurkes werkstraf zouden een pak hoger mogen liggen ook.
__________________
How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 22:56   #94
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als ik ooit ergens een eed moet afleggen, zal ik op veilig spelen: mijn rechterarm in het gips. Dan kan ik al weinig verkeerd doen.
Ik zit mey mijn middelvinger in het gips. dat zal nogal stof doen opwaaien zeker?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 22:59   #95
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Juist Naturtrane, in geval ze die joodse jongens volledig hadden willen stenigen hadden ze ze ook eerst tot hun middel moeten ingraven en mochten de stenen niet groter zijn dan een vuist, omdat het anders te rap gedaan is.

Met zo'n knots zoals ze op dat bed hebben gegooid hadden ze er natuurlijk geen lol meer aan gehad bij een echte steniging!
Afhankelijk van welk land. ik heb een steniging gezien in SA, en daar werd een diepe kuil gegraven, vrouw erin, stenen met een vrachtwagen aangebracht. En gooien maar. wanneer er een steen op het hoofd terecht kwam werd de dader uitgejouwd!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 11:36   #96
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hangt ervan af waar het slachtoffer zich bevindt zeker?

Indien die joodse kinderen al in hun bed hadden gelegen en zo'n betonblok op hun hoofd was terechtgekomen, spreek je dan van "stenengooiende turken" of van "stenigende turken"?
Neen, van stenengooiende 'jongeren'...
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 14:02   #97
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
t Zou er begot nog aan mankeren ook als ge dat niet zou corrigeren. Ge kunt ver gaan in het bewierroken van de regime-gestapo, maar een beetje kritische geest behouden is toch niet te versmaden.

Ik ben het dus eens met jou dat politici een voorbeeldfunctie uitoefenen (maar hun sympathie voor Hitler moet mijns inziens nog altijd wel onomstotelijk worden bewezen), maar ik zie geen reden waarom het CGKR plots zich als een schoothondje zou moeten gaan gedragen wanneer het "jongeren" betreft die uit racisme joden met leuzen en stenen gaan bekogelen. Als het CGKR er niet in slaagt "iedereen gelijk voor de wet" te behandelen, dan is er al helemaal geen reden meer om dat monster niet sito presto op te doeken.
als je mensen fysiek aanvalt is dit nog steeds 100 keer erger dan het brengen van een zogezegde hitlergroet (wat in het geval van die vb-dame er trouwens helemaal geen was)
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 19:04   #98
quasar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2006
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U leest wat u wil en niet de correctie die ik erna bijzette...

Wat ik bedoelde en misschien wel verkeerd uitdrukte was:

-Turkse jongeren die anti-semitisme plegen is onaanvaardbaar. Anti-semitisme betekent niet dat je het nazi-regime steunde. Het nazi-regime dat nog een hele stap verder is.

- Dat staat tegenover politiekers die een voorbeeldfunctie hebben en in dezelfde middelen kunnen gebruiken als de nazi-leiders. Het feit dat verkozenen volwassen een regime steunen dat miljoenen mensen het leven kostte is onbeschrijfelijk.
Het stenen gooien wisselden Beringse Turkse jongens af met het brengen van de Hitlergroet. Voorts is een veelgehoorde slogan: "Hamas, Hamas, de joden aan het gas". Al weet ik niet of die slogan te Beringen weerklonk. Wel klonk deze slogan bij sportmanifestaties (op Belgische bodem) waar joodse sportlui hun ding deden.
quasar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be