Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2007, 22:05   #81
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Durven is iets anders dan liegen.
Wel leg me dan eens zo'n leugen voor en bewijs ook dat het een leugen is
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 22:41   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
het maakt toch gene zak uit wie er nu wel of niet was. Voor welke reden het feest ook gegeven werd, iedereen was welkom en het was een mooi initiatief dat de mensen dichter bij elkaar brengt. Als er allochtonen bij waren is dat goed meegenomen, maar sinds wanneer dient dat de toetssteen te zijn van elk maatschappelijk initiatief?

Sommige mensen hebben nogal bepaalde fixaties.
Dat is wat ik bedoel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 22:42   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wel leg me dan eens zo'n leugen voor en bewijs ook dat het een leugen is
Genoeg voorbeelden in "Een heer in het verkeer"
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:41   #84
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Genoeg voorbeelden in "Een heer in het verkeer"
Daar staat geen enkele leugen. U gaat blijkbaar voorbij aan het feit dat iemand de situatie die ik schetste getest heeft en duidelijk stelde dat ik wel degelijk mij zo door het verkeer kan begeven.

U haat het gewoon dat ik telkens aan het langste eind trek
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 15 januari 2007 om 23:45.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:28   #85
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Genoeg voorbeelden in "Een heer in het verkeer"
Moet je elk topic nu aangrijpen en kapen om je gelijk in andere topics te behalen ? Dit is niet de eerste keer dat je het onderspit delft in een discussie en je dan uit weerwraak in een andere discussie gooit, door op de man te spelen. Dat is toch geen manier van discussieren ? Ik dacht dat het de bedoeling was argumenten uit te wisselen, andere denkwijzen te zien en je eigen denkfouten in te zien...

Dit ging om de nieuwjaarsdrink. Waarvan jij zegt dat er geen allochtonen waren (die waren er wel), wat aantoont dat zij zich niet willen integreren.
De allochtonen zijn nog altijd (dik) in de minderheid in Antwerpen (in tegenstelling tot wat het Vlaams Blok ons probeert voor te spiegelen), en het feest was niet eens het hunne. Uiteraard zijn de allochtonen dan niet even vertegenwoordigd dan de autochtonen. Kom op, zeg.
Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat als ze meefeesten, dat we dan horen: Ze willen feesten op hun feestdag én op de onze, die profiteurs.

De "A" staat misschien symbool voor een (te) vrolijk beeld van Antwerpen, maar een mentaliteitsverandering luidt soms een realiteitsverandering in.
Waarmee ik niet zeg een voorstander te zijn van de schijnpolitiek. Er is weldegelijk veel verbeterd in 't Stad. (Zoals het feit dat we weer enkele jaren veilig zitten)
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 11:59   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Moet je elk topic nu aangrijpen en kapen om je gelijk in andere topics te behalen ? Dit is niet de eerste keer dat je het onderspit delft in een discussie en je dan uit weerwraak in een andere discussie gooit, door op de man te spelen. Dat is toch geen manier van discussieren ? Ik dacht dat het de bedoeling was argumenten uit te wisselen, andere denkwijzen te zien en je eigen denkfouten in te zien...
Kijk in de spiegel.
Ik zie hier geen enkel argument staan.
Citaat:
Dit ging om de nieuwjaarsdrink. Waarvan jij zegt dat er geen allochtonen waren (die waren er wel),
Volg de discussie, dan gaat ge zien wie beweerde dat er geen allochtonen waren.
Citaat:
wat aantoont dat zij zich niet willen integreren.
Wat dus uw interpretatie is.
Daar ging de discussie helemaal niet over.
Maar dat komt er natuurlijk van als ge elk topic moet aangrijpen en kapen zonder te weten waar het over gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 12:16   #87
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kijk in de spiegel.
Ik zie hier geen enkel argument staan.
----
Volg de discussie, dan gaat ge zien wie beweerde dat er geen allochtonen waren.
----
Wat dus uw interpretatie is.
Daar ging de discussie helemaal niet over.
Maar dat komt er natuurlijk van als ge elk topic moet aangrijpen en kapen zonder te weten waar het over gaat.
In het stukje boven je quote staan inderdaad geen argumenten. In het stukje eronder wel. Helaas vind je die niet relevant genoeg. Dat is een ander probleem.

Het toeval wil nu dat ik de discussie wel heb gevolgd. Je knipt mijn zin ook handig in twee. In het tweede deel staat bepaald wat jij net zei. Het maakt niet uit wie er eerst zei dat er geen allochtonen waren. Wat wel uitmaakt is dat jij erop doorging en (foute) insinuaties maakte ("En dan ? Niet iedereen viert zijn verjaardag op dezelfde dag, dat houdt mij niet tegen om naar hun drink te gaan.").

Op die insinuaties reageerde ik dan ook.
Als je niet bedoelde dat de "lage" opkomst van de allochtonen aantoont dat zij zich niet willen integreren, geef ik grif toe dat ik foute conclusies trok uit je insinuerende zin. Maar wat bedoelde je dan wel ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 12:18   #88
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tja men ziet mensen die zich amuseren in Antwerpen, men merkt dat er niet veel allochtonen zijn en dan strookt dat niet met het beeld dat van Antwerpen moet opgehangen worden hé. Beelden als deze zijn nefast voor FDW zijn achterban. 'FDW had daar moeten staan!' Zo zagen hun dromen eruit maar ja met Patrick in de hoofdrol is dit hun grootste nachtmerrie.

Dat Antwerpen een toffe en leefbare stad is mag niet geweten zijn. Enkel angst mag heersen. Als mensen geen angst meer hebben waarom zouden ze dan nog op het VB stemmen.
Niemand ontkent dat Antwerpen een leuke stad is, maar wel een stad met twee gezichten: het hippe zuid, trendy, .....en anderzijds Borgerhout,....
We zouden nu stilaan al enige integratie mogen zien.
Ik merk samen met anderen dat ik geen allochtonen zie bij de nieuwjaarsreceptie, de cultuurmarkt, zuiderzinnen, open-deur dagen in het badhuis....
De integratie is met andere woorden minimaal, zelfs op cultuurgebied.
Ik kan in elk geval getuigen dat bij integratiehuwelijken, die ik ken, het na enige tijd doffe ellende is wegens onoverkomelijke cultuurverschillen.
In een enkel geval gaat het goed maar aan het tempo dat het nu gaat is de multiculturele maatschappij nog niet voor morgen.
Integendeel de standpunten verharden, de window-dressing van Patrick kan dat wel eventjes toedekken.
Maar hij heeft alvast de stemmen van die bewoners in de Rivierstraat, je weet wel, die achter dat hekken wonen en uit hun burcht komen voor een drink op de grote markt samen met de bewoners van de flats met zicht op het vernieuwde Bonapartedok.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 16 januari 2007 om 12:18.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:09   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
In het stukje boven je quote staan inderdaad geen argumenten. In het stukje eronder wel. Helaas vind je die niet relevant genoeg. Dat is een ander probleem.
Toegegeven, ik vond die niet relevant genoeg.
Ge geeft daar uw mening en ik ben het daar min of meer mee eens.
Citaat:
Het toeval wil nu dat ik de discussie wel heb gevolgd. Je knipt mijn zin ook handig in twee. In het tweede deel staat bepaald wat jij net zei. Het maakt niet uit wie er eerst zei dat er geen allochtonen waren. Wat wel uitmaakt is dat jij erop doorging en (foute) insinuaties maakte ("En dan ? Niet iedereen viert zijn verjaardag op dezelfde dag, dat houdt mij niet tegen om naar hun drink te gaan.").
Natuurlijk maakt het uit wie het eerst beweerde dat er geen allochtonen aanwezig waren. Daar gingen we off topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Getuige de nieuwjaarsdrink die 2 maal zoveel volk trok als vorig jaar en gevuld was met enkel blanke gezichten.
Citaat:
Op die insinuaties reageerde ik dan ook.
Niet echt.
Je viel mij persoonlijk aan om onze Baziel te helpen.
Citaat:
Als je niet bedoelde dat de "lage" opkomst van de allochtonen aantoont dat zij zich niet willen integreren, geef ik grif toe dat ik foute conclusies trok uit je insinuerende zin. Maar wat bedoelde je dan wel ?
Geen probleem.
Wat ik bedoelde stond er met zoveel woorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als poging om de verschillende bevolkingsgroepen dichter bij elkaar te brengen kan dat tellen
Ik dacht daarbij aan argumenten zoals :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Op zich vind ik zo een nieuwjaarsdrink helemaal geen slecht idee, het brengt immers de mensen dichter bij elkaar.
Niet echt geslaagd dus als je 't mij vraagt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:44   #90
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet echt.
Je viel mij persoonlijk aan om onze Baziel te helpen.
Laten we wel wezen, ik denk niet dat onze Baziel mijn hulp nodig heeft. Het viel mij gewoon op dat je vaak dingen post die op de man gericht zijn, zeker als die man in andere topics de bovenhand dreigt te halen. Dat haalde ik aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen probleem.
Wat ik bedoelde stond er met zoveel woorden.

Ik dacht daarbij aan argumenten zoals :

Niet echt geslaagd dus als je 't mij vraagt.
Oké, dan ben ik mee. Maar dan blijft het feit dat er wél allochtonen aanwezig waren. En misschien helpt een positieve ingesteldheid en een 'rode' visie (die daar uiteraard ook uitgestraald wordt) wel voor een wederzijdse acceptatie ? Dat bedoelde ik met de mentaliteitsverandering.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:00   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Laten we wel wezen, ik denk niet dat onze Baziel mijn hulp nodig heeft. Het viel mij gewoon op dat je vaak dingen post die op de man gericht zijn, zeker als die man in andere topics de bovenhand dreigt te halen. Dat haalde ik aan.
Integendeel, hij is het daar met zijn broek op zijn enkels afgestapt zonder zijn ongelijk toe te geven.
Citaat:
Oké, dan ben ik mee. Maar dan blijft het feit dat er wél allochtonen aanwezig waren. En misschien helpt een positieve ingesteldheid en een 'rode' visie (die daar uiteraard ook uitgestraald wordt) wel voor een wederzijdse acceptatie ? Dat bedoelde ik met de mentaliteitsverandering.
Daarom noemde ik hem ook een leugenaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:13   #92
neutraalzwitserland
Schepen
 
neutraalzwitserland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2005
Locatie: Antwerpen
Berichten: 413
Standaard

Ik was op de nieuwjaarsdrink, was aangenaam, efkes jeneverke gedronken en dan terug door. Zelfs gene Janssens ofzo gezien. Waarom erover doorzagen?

Overal ter wereld doen gezagsdragers dit soort van gestes wel eens naar de bevolking en natuurlijk is dat PR, maar verder toch vrij onschadelijk.
Als Dewinter niet van Janssens was verloren in oktober en burgemeester was geworden, dan had hij toch evengoed een nieuwjaarsdrink gegeven of een gelijkwaardige PRstunt gedaan?

Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 16 januari 2007 om 16:28.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:00   #93
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Integendeel, hij is het daar met zijn broek op zijn enkels afgestapt zonder zijn ongelijk toe te geven.

Daarom noemde ik hem ook een leugenaar.
ik denk dat ze beter deze website speciaal voor u hernoemen tot bazilfunk.be want ik ben blijkbaar de enige reden waarom u hier post.

Zoals reeds opgemerkt heb ik totaal geen hulp nodig van niemand niet en da's ook wel voor iedereen duidelijk denk ik. I'm a lone poster and i like it that way. Blijkbaar is u op uw fouten wijzen al genoeg om samen te spannen met uw grootste frustratie, jawel "ik" Ik voel me dan ook zwaar geflateerd dat je graag mijn antwoorden volgt en dat je telkens wederom op je bek gaat in een poging me toch ooit eens onderuit te kunnen halen vind ik best schattig.

Maar dat u boos bent omdat ik niet meer in de verkeerstopic opduik vind ik beetje raar, ik heb mijn punt gemaakt, het is bevestigd dat het klopt wat ik zei, dus wat moet ik daar nog doen? Ik heb geen boodschap aan discussieren over vrachtwagens e.d. vermits ik niet met een vrachtwagen, rij. De discusie over voetgangers is geeindigd in een welles nietes discussie, so be it. Moest je je niet beperken tot enkel mijn posts dan had je daar nog iets kunnen opsteken. Bijvoorbeeld dat als je in stad als voetganger het zebrapad gebruikt ja auto's altijd kan doen stoppen zelfs al is het op 2 meter. Waar ziet u mij met mijn broek op mijn enkels? Waar o waar? Ok ik heb geen korte broek aan en geen lolly in mijn hand en sta inderdaad niet voor de 100ste keer te zeggen "wel waar"

Ik snap dat het erg is om nooit uw gelijk te kunnen halen en steeds voor schut te worden gezet door mij, maar hey dat is nu eenmaal forumlife. Daar kies je zelf voor. Kunnen we nu dan eindelijk verdergaan on topic?

De nieuwjaarsdrink was geslaagd en blijkbaar pikt dat bij sommigen. Blijkbaar is een nieuwjaarsdrink voor u enkel geslaagd als er een paar allochtonen waren slaags geraakt met mekaar of met anderen. Dan zou u pas genoten hebben van de nieuwjaarsdrink.

Probleem met mensen zoals u is dat men nooit iets goed kan doen voor u, zijn er allochtonen dan ist ni goed en als ze er niet zijn ist ook niet goed. Waar houdt u zich eigenlijk mee bezig? U houdt zich blijkbaar enkel bezig met te letten op wat anderen doen. Noem mij maar een leugenaar iedereen die kan lezen weet wel beter.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 16 januari 2007 om 19:02.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:16   #94
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Goed gezien van ons Patje!
Een middel (drug) serveren op de kosten van de belastingbetaler wat mensen aantrekt. En dan nog eens van die "A" lelijke handschoenen er gratis bijgooien.
Zoiets zullen ze elke week moeten organiseren! Laten we van Antwerpen een gratis alchoholparadijs maken op kosten van de "burgemeester". Sympathieke kerel die Patrick.

"Het bier is voor iedereen"
ja en dan?
Laat het volk dan democratisch beslissen of ze al dan niet gratis bier willen..

Ik zou het alvast toejuichen mochten ze die politiek ook in Leuven doorvoeren.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:28   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ik had IPV. al dat bier en gluwein,een uitgestoken hand verwacht naar de dakloze in de winter van een Sossenbestuur!!!! SPA je kan allochtonen bedriegen maar geen duveltje382 hoor!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 19:46   #96
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik had IPV. al dat bier en gluwein,een uitgestoken hand verwacht naar de dakloze in de winter van een Sossenbestuur!!!! SPA je kan allochtonen bedriegen maar geen duveltje382 hoor!!!
Daar zijn andere projecten voor dan de nieuwjaarsdrink en daklozen waren toch ook welkom?
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 00:05   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
ik heb mijn punt gemaakt, het is bevestigd dat het klopt wat ik zei,
Heel juist, net zoals ge hier uw punt gemaakt hebt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 04:43   #98
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heel juist, net zoals ge hier uw punt gemaakt hebt.
En vertel ons nu eens wat uw punt is? Uw punt is blijkbaar dat ik bij alles wat ik zeg een tekeningetje moet maken omdat simpelen van geest zoals u zelf zouden snappen waar het over gaat?

Het enige dat u doet u doet is woorden uit hun verband rukken om toch maar te kunnen bewijzen dat u gelijk hebt zonder ook maar één zinnig punt toe te voegen aan de discussie.

In forumslang heet zo iemand een troll
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 07:20   #99
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

bazilpunk wat een zielig leven leid jij jong? What a waste

En ik die dacht dat gij elke dag de bloemetjes ging buitenzetten om de "overwinning" van petje "ik was witter" te vieren.
Ge zit hier begot uw leven te vergooien met imbeciele postings die geen kat leest. Waarschijnlijk vanuit een hol waar Sadam zijn neuw zou voor ophalen.

En plezant dat dat is, een "overwinning" vieren. Met een tete a tete met uw qwerty klavier welteverstaan.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 januari 2007 om 07:24.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 07:22   #100
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
zeker als die man in
andere topics de bovenhand dreigt te halen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be