Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2007, 06:04   #541
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Het is precies een hele tijd geleden dat jij nog in België hebt vertoefd, mijn waarde.

In het Brussel van mijn jeugd voelden Nederlandstaligen zich er allesbehalve thuis. Ze waren er helemaal niet welkom. Franstaligen beschouwden de stad als een gebied onder Franstalige jurisdictie. Van taalwetten hadden ze daar nog nooit gehoord.

Waar ligt nu het verschil? Vandaag is de positie van het Nederlands in Brussel zo mogelijk nog zwakker dan 30 jaar geleden. Alleen heeft het Frans een stevige concurrent bijgekregen: het Engels.

In het Brussel van mijn jeugd schroomden cafébazen er niet voor om een bordje aan hun raam te hangen met volgend bericht erop: "Interdit aux chiens et aux nord-africains".

Wat is nu het verschil? Krijgen we misschien vandaag de rekening gepresenteerd van wat er tientallen jaren lang misgroeid is mede door toedoen van het EIGEN VOLK!!!

Selectieve verontwaardiging noem ik dit! Alsof alle problemen rond "de islam" en "de moslims" losstaan van alle andere problemen.

Snap je nog altijd niet waarom ik je in de ruimte vind blijven lullen?

Sans rancune, overigens...
Dan zitten we toch gezellig samen in die ruimte.
Vooral het vernoemen van het brusselse moslim probleem, en daarbij bewust de citaten van gelijkaardige problemen in andere landen vergeten, vertelt genoeg over jou.

Daarbij dan nog efkes het moslim probleem koppelen aan het probleem van Vlaanderen in brussel is een typische taktiek om het echte probleem te ontwijken: namelijk islam is en blijft een ideologie die overal voor problemen zorgt, totdat het einddoel is bereikt:
de endloesing: alle niet-moslim zijn
  • ofwel bekeerd (niet te veel - zie volgend punt)
  • ofwel jizya betalers, naar aloude gewoonte sedert 6de eeuw
  • ofwel dood (ook niet TE veel, zie punt hierboven
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 20 januari 2007 om 06:05.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 06:12   #542
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Spijtig genoeg hebben uw vrienden dat nog niet zo vrijuit gezegd in de moskee of in enkele van de beschikbare mediakanalen ten lande.
Ik kan ze hiervoor dan ook geen verwijt geven, te weten de hieraan gelinkte en meestal onprettige gevolgen, maar het geeft mi. te kennen dat de koran-fundi's wezenlijk de allochtone boel runnen, onder de hier en in Europa aanwezige moslimgemeenschap.
Wat mij betreft, runnen ze hier nu al zowat alles:
In de hele Westerse wereld durft niemand nog iets zeggen tegen of over de islam, want als het die bende niet aanstaat:
-vlaggen verbranden
-ambassades aanvallen
-wat er met kristenen en joden dan nog gebeurt in die streken, daar weten we of beter gezegd mogen wij ook niet van weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Openlijke kritiek op enige koraninhoud of criminele moslims is not done binnen elke moslimgemeenschap, in tegenstelling tot het vrije en kritische woord dat bij uitstek een kenmerk is van een democratie. (tegenwoordig al precies wat minder..)
Neen, want de koran of ahadit in vraag stellen, is zoveel als tegen de islam zijn en DUS: de doodstraf.
De zogenaamde gematigden kunnen, durven en mogen hun mond niet opendoen, of DE DOODSTRAF.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Is het daarom racistisch en wereldvreemd te noemen, dat steeds meer burgers hun stem gunnen aan een partij die al jaren hardop zegt wat blijkbaar niet alleen veel autochtonen denken, een partij die echter hiervoor poco-gewijs telkens weer wordt vermalen en uitgespuwd, notabene door diezelfde weirdo's die elke politieke discussie of debat hierover, kost wat kost, tot ten treure toe vermijden ?
Ook u en uw allochtone vriendenkring zullen door de passieve aanvaarding van deze misdadige poco-laksheid, daar vroeg of laat de dupe van worden.
En dat zie je nu al: ik ben efkes de naam kwijt van die moslim, die in Frankrijk doodleuk durft stellen, dat alle problemen (geweld en diefstal en zo) zullen verdwijnen, zogauw de franse wet is vervangen door de moslim wet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dank zij het superactieve non-beleid terzake van de Belgische en bij uitbreiding de Europese poco-maffia, hoef ik me alvast niet meer af te vragen onder welke maatschappelijke ideologie onze toekomstige (achter-) kleinkinderen zullen opgroeien.
De vraag is eerder of ze dan tegen die tijd en zonder al te grote spraak- of accentvervorming, de arabische taal machtig genoeg zullen zijn om als dhimmie te kunnen voldoen aan alle wensen van hun Eurabische meesters, insjalla...
Er zal niet veel keus zijn: bij islam is het 'aanpassen of dood'
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 06:14   #543
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De atoombom is nooit gedropt, gandhi heeft nooit bestaan, en voor mij is Australië een even grote realiteit als the Land of Oz: iets wat ik enkel op TV heb gezien.

Enkel wat je zelf beleefd hebt is de realiteit, de rest is "ontleende realiteit", en van een lagere orde.

Er zitten nogal wat mensen op dit forum die nog puur in de ontleende realiteit leven.
Ben je wel zeker dat alles snor zit in je bovenkamer?
Of ben je misschien nogal straffe dinges aan het roken?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 08:30   #544
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Spijtig genoeg hebben uw vrienden dat nog niet zo vrijuit gezegd in de moskee of in enkele van de beschikbare mediakanalen ten lande.
Ik kan ze hiervoor dan ook geen verwijt geven, te weten de hieraan gelinkte en meestal onprettige gevolgen, maar het geeft mi. te kennen dat de koran-fundi's wezenlijk de allochtone boel runnen, onder de hier en in Europa aanwezige moslimgemeenschap.
Openlijke kritiek op enige koraninhoud of criminele moslims is not done binnen elke moslimgemeenschap, in tegenstelling tot het vrije en kritische woord dat bij uitstek een kenmerk is van een democratie. (tegenwoordig al precies wat minder..)

Is het daarom racistisch en wereldvreemd te noemen, dat steeds meer burgers hun stem gunnen aan een partij die al jaren hardop zegt wat blijkbaar niet alleen veel autochtonen denken, een partij die echter hiervoor poco-gewijs telkens weer wordt vermalen en uitgespuwd, notabene door diezelfde weirdo's die elke politieke discussie of debat hierover, kost wat kost, tot ten treure toe vermijden ?
Ook u en uw allochtone vriendenkring zullen door de passieve aanvaarding van deze misdadige poco-laksheid, daar vroeg of laat de dupe van worden.

Dank zij het superactieve non-beleid terzake van de Belgische en bij uitbreiding de Europese poco-maffia, hoef ik me alvast niet meer af te vragen onder welke maatschappelijke ideologie onze toekomstige (achter-) kleinkinderen zullen opgroeien.
De vraag is eerder of ze dan tegen die tijd en zonder al te grote spraak- of accentvervorming, de arabische taal machtig genoeg zullen zijn om als dhimmie te kunnen voldoen aan alle wensen van hun Eurabische meesters, insjalla...
Dus blijkbaar weet jij wat er wekelijks in elke moskee wordt gezegd? Ik niet, het enige wat ik weet is dat wanneer er incidenten zijn met moslims, er in de moskee wordt op geduid dat deze moslims op het slechte pad zijn, hun daden verkeerd. De aangepaste arabieren moeten zich niet verantwoordelijk voelen voor de daden van anderen, die in mijn geval zelfs uit een ander werelddeel komen, net zomin ik mij verantwoordelijk voel voor de daden van mijn landgenoten. Of vind je dat de moslims het recht in eigen handen moeten nemen hier in ons land? Hebben we daar geen andere instanties voor?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 10:14   #545
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ben je wel zeker dat alles snor zit in je bovenkamer?
Of ben je misschien nogal straffe dinges aan het roken?
Flippend Rund is geen voorstander van verdovende middelen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 januari 2007 om 10:15.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 12:42   #546
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dus blijkbaar weet jij wat er wekelijks in elke moskee wordt gezegd? Ik niet, het enige wat ik weet is dat wanneer er incidenten zijn met moslims, er in de moskee wordt op geduid dat deze moslims op het slechte pad zijn, hun daden verkeerd. De aangepaste arabieren moeten zich niet verantwoordelijk voelen voor de daden van anderen, die in mijn geval zelfs uit een ander werelddeel komen, net zomin ik mij verantwoordelijk voel voor de daden van mijn landgenoten. Of vind je dat de moslims het recht in eigen handen moeten nemen hier in ons land? Hebben we daar geen andere instanties voor?
je hebt toch die undercover videookes al bekeken neem ik aan?

je hebt er ook weet van dat de imams massaal nederland verlaten omdat ze in Belgie en zo leuker mogen prediken?

Je hebt bovendien alvast de koran gelezen (wel in arabische versie zodat je het begrijpt).

Hier alvast een paar "interpretaties":

De (schijn)heilige koran:

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 13:21   #547
luvali
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 september 2006
Berichten: 390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je hebt toch die undercover videookes al bekeken neem ik aan?

je hebt er ook weet van dat de imams massaal nederland verlaten omdat ze in Belgie en zo leuker mogen prediken?

Je hebt bovendien alvast de koran gelezen (wel in arabische versie zodat je het begrijpt).

Hier alvast een paar "interpretaties":

De (schijn)heilige koran:

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.

Hoodstuk 8, vers 22:
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

Hoofdstuk 8, vers 55:
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
dat is precies de bijbel.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 13:41   #548
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
dat is precies de bijbel.
Heeft u de bijbel gelezen?
Er staan in het OudTestament wel passages van geweld tegen de 'vijanden van de joden': Egyptenaren, Fillistijnen, Babyloniërs, Assyriërs,...

Maar dé pointe van de Bijbel is het NieuwTestament, de interpretatie van Jezus Christus! Hij ONT-SLUIT het OudTestament, hij geeft er een volledige nieuwe (revolutionaire) draai aan.
"Bemin uw vijanden als uzelf!", "Als men u slaat, bied dan ook uw andere wang aan"

Vandaar dat in een eucharistische misviering eerst gelezen wordt uit het O.T., en daarna uit het N.T.: U moet er eens op letten: er is altijd een link tussen het O.T. en het N.T.(evangelie)= vaak een paradoxale en onverzoenbare tegenstelling!!!

Bv: O.T.: De Sabbat is heilig
N.T.: Jezus overtreedt de Sabbat --> om zieken te genezen!

Jezus koos ook radicaal tegen geweld. Hij liet zich zelf quasi vrijwillig kruisigen.

Dus dien je het O.T. ALTIJD te lezen doorheen de bril van het N.T.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 18:18   #549
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De atoombom is nooit gedropt, gandhi heeft nooit bestaan, en voor mij is Australië een even grote realiteit als the Land of Oz: iets wat ik enkel op TV heb gezien.

Enkel wat je zelf beleefd hebt is de realiteit, de rest is "ontleende realiteit", en van een lagere orde.

Er zitten nogal wat mensen op dit forum die nog puur in de ontleende realiteit leven.
'Sweet dreams are made of this...', dat swingend refreintje zongen de Eurythmics al halfweg '80, echter tekstueel voorzien van de illusoire aanduiding hierover.

Qua conceptvorming kan dit alvast tellen, om dan nog maar te zwijgen over het ontbreken van enige spat actief mededogen...
Aldus, mocht je moeder, broer of zus door misdadig crapuul worden gemolesteerd, dan is dit slechts voor hen de realiteit en niet voor jou.
Als je dan nadien de tastbare resultaten aanschouwd en het relaas aanhoort over wat er gebeurt is, dan heeft dit voor jou slechts de waarde van een 'ontleende realiteit van een lagere orde', en is derhalve niet geschikt om als 'waar' te kunnen worden beschouwd in uw persoonlijke 'realiteit van hogere orde', so whats the fuzz ?
Uiteraard zegt u hen dit dan ook vrijuit en vlakaf in da face, mag ik aannemen ?
Ongetwijfeld zal u hiervoor een staande en klaterende ovatie deelachtig worden...

Afijn, in deze moraaldodende gordiaanse denkstrop is dus elk terzake bestaand onderzoeksrapport, bestelde overheidsstudie, gerichte islam- en moslimkritiek of gebeurlijke slachtofferweergaven ivm. allochtonen-problematiek, op niets minder gebaseerd dan op slechts 'ontleende realiteit' en is dus voor jou persoonlijke beeldvorming zo goed als onbestaande, waarvan akte, voor de reeds miljoenen autochtone misdaadslachtoffers and counting, die in Europa de laatste 20 jaar reeds zijn geofferd op het poco-altaar van de alwetende multikulprofeten.

Weet je Rund, het kan best wel eens handig zijn om een tijdje zo'n nihilistische psycho-bunker in je hoofd mee te zeulen, voor evidente redenen als mentale kwetsbaarheid en psychisch zelfbehoud enz, maar ik heb oprechte twijfels of je daarmee in jou 'persoonlijke realiteit' oprecht en rigoureus kunt blijven ontkennen of ridiculiseren van wat er in de slechts door jou 'ontleende realiteit' daarbuiten toch blijkbaar aan de gang is, afgezien van de gratuite en wsl overbodige vraag, wie je hiermee denkt vooruit te helpen, buiten jezelf.

Lees er dus de laatste zin van je quote nog maar eens op na, je weet blijkbaar niet hoe dicht je erop zat, over de toepasselijkheid ervan op je eigen situatie.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:07   #550
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
De aangepaste arabieren moeten zich niet verantwoordelijk voelen voor de daden van anderen, die in mijn geval zelfs uit een ander werelddeel komen, net zomin ik mij verantwoordelijk voel voor de daden van mijn landgenoten.
Mede-verantwoordelijk door het niet-toepassen van enig moreel, democratisch of ander legitiem verzet, noem ik zoiets liever.
Hoe noemt u anders het comfortabele stilzwijgen en de passieve gelatenheid in de 'aangepaste' moslimgemeenschap over heel Europa mbt het maatschappelijk wangedrag van hun criminele geloofsgenoten en de eveneens criminele ontkenning hiervan door het machtsopvoerende poco-circus ? Pluralistisch ? Humanistisch ? Whateveristisch ?
Citaat:
Of vind je dat de moslims het recht in eigen handen moeten nemen hier in ons land? Hebben we daar geen andere instanties voor?
Om wat krom is recht te trekken, ligt het in je eigen menselijkheid om je af te vragen in hoeverre je zelf-verantwoordelijkheid draagt voor de wereld waarin je nakomelingen zullen leven.
De onomkeerbare beslissing van de koran-fundi's ivm hun verantwoordelijkheidszin is al eeuwen geleden gemaakt, tot nader order van allah himself en dat onveranderlijk bevonden en beleden word in de besloten richting en het rigide einddoel ervan.
De vrije keuze echter, die jij en je kennissen hierin nog hebben ligt nog open en is alvast 'n te kostbaar bezit om te verkwanselen aan de poco-hogepriesters die wat hun eigenste rol betreft, het vooral heel goed met zichzelf voor hebben.

Raadpleeg dus in alle oprechtheid maar vast je onschuldige geweten voor je van die kostbare kiesvrijheid gebruik wenst te maken, je nakomelingen zullen je later hiervoor dankbaar loven in de vrije openbaarheid van hun democratische instellingen, ofwel...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 januari 2007 om 20:13.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:14   #551
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
dat is precies de bijbel.
Vergelijkende tekst ??
Of liever: de relevantie voor vandaag ??

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 januari 2007 om 20:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 00:15   #552
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
De atoombom is nooit gedropt, gandhi heeft nooit bestaan, en voor mij is Australië een even grote realiteit als the Land of Oz: iets wat ik enkel op TV heb gezien.

Enkel wat je zelf beleefd hebt is de realiteit, de rest is "ontleende realiteit", en van een lagere orde.

Er zitten nogal wat mensen op dit forum die nog puur in de ontleende realiteit leven.
Flippend Rund is geen voorstander van verdovende middelen.
De andere vraag was dan of alles wel snor zit in je bovenkamer?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 00:18   #553
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
dat is precies de bijbel.
VINGERTJE WIJS, weet je wel.

Geen enkele van de aangehaalde verzen wordt weerlegd, maar er wordt wel direct op een andere religie geschoten, kwestie van de aandacht te verleggen. Want nu gaat iedereen beginnen discussieren over de bijbel en de oorspronkelijk citaten blijven beschermd in de lucht hangen.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 09:28   #554
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik denk niet dat er in de bijbel staat dat mannen hun vrouw mogen slaan.
Ik denk niet dat bijbelfanaten dat als argument gebruiken om hun vrouw niet te slaan.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:09   #555
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Heeft u de bijbel gelezen?
Er staan in het OudTestament wel passages van geweld tegen de 'vijanden van de joden': Egyptenaren, Fillistijnen, Babyloniërs, Assyriërs,...

Maar dé pointe van de Bijbel is het NieuwTestament, de interpretatie van Jezus Christus! Hij ONT-SLUIT het OudTestament, hij geeft er een volledige nieuwe (revolutionaire) draai aan.
"Bemin uw vijanden als uzelf!", "Als men u slaat, bied dan ook uw andere wang aan"

Vandaar dat in een eucharistische misviering eerst gelezen wordt uit het O.T., en daarna uit het N.T.: U moet er eens op letten: er is altijd een link tussen het O.T. en het N.T.(evangelie)= vaak een paradoxale en onverzoenbare tegenstelling!!!

Bv: O.T.: De Sabbat is heilig
N.T.: Jezus overtreedt de Sabbat --> om zieken te genezen!

Jezus koos ook radicaal tegen geweld. Hij liet zich zelf quasi vrijwillig kruisigen.

Dus dien je het O.T. ALTIJD te lezen doorheen de bril van het N.T.
Jips, kwou net ook zeggen of hij de bijbel wel gelezen heeft
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 19:49   #556
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Wat mij betreft, runnen ze hier nu al zowat alles:
In de hele Westerse wereld durft niemand nog iets zeggen tegen of over de islam, want als het die bende niet aanstaat:
-vlaggen verbranden
-ambassades aanvallen
-wat er met kristenen en joden dan nog gebeurt in die streken, daar weten we of beter gezegd mogen wij ook niet van weten.


Neen, want de koran of ahadit in vraag stellen, is zoveel als tegen de islam zijn en DUS: de doodstraf.
De zogenaamde gematigden kunnen, durven en mogen hun mond niet opendoen, of DE DOODSTRAF.


En dat zie je nu al: ik ben efkes de naam kwijt van die moslim, die in Frankrijk doodleuk durft stellen, dat alle problemen (geweld en diefstal en zo) zullen verdwijnen, zogauw de franse wet is vervangen door de moslim wet.


Er zal niet veel keus zijn: bij islam is het 'aanpassen of dood'
Onderschreven, elk woord ervan.

Intussen is 't nogal stillekes geworden bij onze alwetende forumpoco's.
Ze zullen zich toch niet verslikt hebben in hun multikulbroodjes die ruim zijn overgoten met geimporteerde moslimsaus ?
Dan nog gezwegen over de onverteerbare inhoud ervan in hun democratisch gevoede magen...
Rennie's helpen snel, zeer snel...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 19:43   #557
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Oops........

Geweld in relatie normaal voor allochtonen
woensdag 31 januari 2007 17:49

De acceptatie van seksueel en fysiek geweld in relaties is zorgwekkend groot onder allochtone mannen, en de meesten hebben begrip voor plegers van eermoord.


Dat concluderen onderzoekers van de emancipatie-organisatie Ada Awareness in een rapport dat zij woensdag hebben aangeboden aan minister van Integratie Rita Verdonk (VVD). Interviews met Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Afro-Surinaamse mannen leveren een schokkend beeld van hun opvattingen over geweld in relaties.

Goedpraten
'Als een vrouw vreemd gaat dan geef ik de man gelijk als hij haar doodt,' aldus een Marokkaanse respondent, 'die vrouw verdient dan straf en een man moet zijn eer verdedigen.' En een 40-jarige Turk die zijn vrouw mishandelde en verkrachtte stelt: 'Als je getrouwd bent, is seks het recht van de man en de plicht van de vrouw. Dan kun je toch niet praten over verkrachting?'

Deze opvattingen blijken eerder regel dan uitzondering onder de geïnterviewde mannen. Veel daders van psychisch en fysiek geweld in relaties praatten hun daden - en die van andere geweldplegers - goed. De Turkse en Koerdische respondenten waren zelfs unaniem in hun begrip voor plegers van eermoord.

Volgens Ada Awareness is de grote acceptatie van huiselijk geweld een gevolg van de snelle emancipatie van allochtone vrouwen, waardoor de mannen, aldus het rapport, 'hun macht- en statusverlies ervaren als gezichtsverlies'. Daarnaast hebben veel daders ervaringen met geweld in hun jeugd. Daardoor 'liggen de acceptatiegrenzen van geweld bij allochtonen veel lager dan bij autochtonen.'

Door Bas Benneker

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...rue/index.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be