Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2007, 22:26   #1
roderidder
Schepen
 
roderidder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 432
Standaard Meer vrouwelijke miljonairs door hogere alimentatie

Meer vrouwelijke miljonairs door hogere alimentatie

Het aantal vrouwelijke miljonairs in Groot-Brittanië zal in de aankomende vijftien jaar verviervoudigen. De vrouwen zullen daardoor de mannen die miljonair zijn inhalen. Het Britse onderzoeksbureau Center for Economics and Business Research heeft hier onderzoek naar gedaan. De oorzaak van de stijging van het aantal vrouwelijke miljonairs is mede te danken aan het feit dat er hogere alimentatie-uitkeringen bij scheidingen worden gedaan.

Ook de stijgende huizenprijzen en slimme investeringen en beleggingen hebben hieraan bijgedragen. De levensverwachting van vrouwen beïnvloedt het aantal ook positief. Groot-Brittanië heeft op dit moment 376.000 vrouwelijke miljonairs. Rond 2020 zullen dat er 1,7 miljoen zijn zo blijkt uit studieresultaten. De gemiddelde leeftijd van mannen en vrouwen die miljonair zijn, is 56 jaar. Het aantal miljonairs in Nederland is in totaal 108.000. Bron: ANP, Intermediair Datum bericht: 15 mrt 2007

Laatst gewijzigd door roderidder : 15 maart 2007 om 22:27.
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 22:30   #2
roderidder
Schepen
 
roderidder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 432
Standaard

Heather Mills tevreden met 43 miljoen euro

Volgens de Britse zondagskrant News of the World hebben Paul McCartney en Heather Mills een akkoord bereikt in hun aanslepende vechtscheiding. De krant citeert bronnen dicht bij McCartney die stellen dat Heather Mills zich tevreden wil stellen met 43 miljoen euro cash en enkele huizen. In ruil zou ze haar eis van volledige voogdij over hun driejarige dochter Beatrice intrekken.

De voorbije twee weken hebben Mills en McCartney, steeds volgens de krant, elkaar uitgebreid in het haar gezeten. Zo zou McCartney tijdens een telefoongesprek gefoeterd hebben: "Ik kan niet wachten op de dag dat ik je gezicht nooit meer hoef te zien". Waarop zij: "Maar je zult nooit van mij verlost zijn". Allusie makend op Mills' deelname aan een Amerikaanse danswedstrijd op tv, zou McCartney ook gezegd hebben dat zijn ex "zal eindigen als een tv-freak zoals Anna Nicole Smith".

1.025 euro per uur huwelijk De krant heeft berekend dat deze regeling neerkomt op 1.025 euro per uur voor het huwelijk dat 1.735 dagen standhield. Maar of de kous hiermee af is, valt te betwijfelen. Een goede vriendin van Mills voorspelt dat de scheidingsregeling Mills de mond niet zal snoeren als het gaat om haar beweringen als zou de voormalige Beatle haar gewelddadig hebben behandeld. "Ik teken geen clausule waarin me het zwijgen wordt opgelegd, want ik wil dat de mensen de waarheid kennen", zou Mills gezegd hebben. Al bij al heeft Mills haar eisen dus moeten bijstellen. Aanvankelijk eiste ze een waanzinnige vijf miljoen euro per jaar "om rond te komen".

De advocaten van McCartney vreesden de voorbije weken nog dat Mills de zaak ten top zou drijven door samen met haar dochter het land te verlaten. Verwacht wordt dat een harde deal tussen beide partijen nog twee weken op zich zal laten wachten. (dm)
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 22:30   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

het is een goede zaak dat financien meer door vrouwen worden beheerd

de kindervergoeding geeft men traditioneel gezien altijd aan de vrouw

waarom ? omdat de vent ze niet kan gaan opzuipen natuurlijk

over het algemeen is het zo dat vrouwen een groter verantwoordelijkheidsgevoel aan de dag leggen tov kinderen dan mannen ( hoewel hier uitzonderingen op zijn blijven dit uitzonderingen )

net vanwege dit grotere verantwoordelijkheidsgevoel lijkt het me globaal gezien positief dat er meer vrouwelijke miljonairs komen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 22:36   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

mss dat er een paar filmsterren zijn die winst maken met alimentatie

maar de vrouwen die ik ken worden er niet rijk van (hun kinderen kosten hun meer dan dat de alimentatie opbrengt )

ze worden er alleen maar arm van als ze ze niet krijgen

hen hier proberen afrekenen op de decadente uitspattingen van een paar verwende holywoodnesten is toch wel laag
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 maart 2007 om 22:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 22:46   #5
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
over het algemeen is het zo dat vrouwen een groter verantwoordelijkheidsgevoel aan de dag leggen tov kinderen dan mannen ( hoewel hier uitzonderingen op zijn blijven dit uitzonderingen )

Tot over 40jaar misschien...nu is van dat grotere verantwoordelijkheidsgevoel nog maar weinig over lijkt me.
Zo heb ik het zelf toch ervaren en zo zie ik veel situaties in mijn familie waar de man moet 'opdraaien' voor de kinderen omdat ex-vrouwlief liever de bloemetjes buiten gaat zetten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 23:49   #6
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hen hier proberen afrekenen op de decadente uitspattingen van een paar verwende holywoodnesten is toch wel laag
en ik die dacht dat hollywood in de VS lag en niet in de UK
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 00:51   #7
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
en ik die dacht dat hollywood in de VS lag en niet in de UK
Maar toch heeft King hier toch een punt, of het nu in Hollywood is of in de UK. De allimentatierechten zijn op zijn minst nogal dubieus te noemen. Voor alle duidelijkheid heb ik het niet over de miljonairsallimentaties die soms de pannen van het dak blazen. Die zijn inderdaad ferm overdreven. Beroemde filmsterren of voetballers die massa's geld verdienen moeten bij een echtscheiding gewoon de helft afgeven van wat zij hebben verdiend. Is inderdaad bij het haar getrokken in sommige gevallen.
Maar het principe van de allimentatie verdient toch enig vergrootglas. Bij echtscheidingen wordt een bepaald vonnis uitgesproken (voor ieder verschillend, afhankelijk van geval tot geval) en achteraf ziet men dat allimentaties gewoon niet worden betaald of omzeild op één of andere manier.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 01:23   #8
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

1 op 3 Britse kinderen groeit op in armoede. Groot-Brittannië scoort het slechts van heel Europa op dit vlak.

Ik hou niet zo van die ongelijkheidsmachine die het Angelsaksische kapitalisme toch is. Een kleine groep wordt rijker, en een steeds grotere groep can svkk misses millionaire's boots.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 12:48   #9
roderidder
Schepen
 
roderidder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 432
Standaard

Mannenemancipatie
AMSTERDAM - Dagelijks zie en lees je van alles over vrouwenemancipatie. Meer vrouwen aan het werk, hogere arbeidsposities en hoge salarissen voor vrouwen, meer vrouwen in de politiek etc. Tegelijkertijd moeten mannen meer in deeltijd gaan werken en zwangerschapsverlof opnemen om meer aan het gezinsleven deel te nemen.

Prima hoor, maar hoe zit het dan met het stokoude en achterhaalde beleid dat bij een echtscheiding de man nagenoeg altijd voor z'n ex-vrouw moet betalen en de kinderen ook bijna altijd aan de moeder toegewezen worden? Dan is de emancipatie ineens ver te zoeken ! Als vrouwen dezelfde rechten en lusten willen dan is het toch normaal dat ze ook dezelfde plichten en lasten moeten dragen. De man zou net zoveel recht moeten hebben op alimentatie en op het ouderschap van z'n kind(eren) maar dan geven de meeste ' geëmancipeerde' dames ineens niet meer thuis, gek toch ?
Martin, Veendam

bron
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/...tie.html?p=5,1
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 09:55   #10
Fashionista
Burger
 
Fashionista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Locatie: Gent
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

achter elke sterke man staat en nog sterkere vrouw hé
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be