Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2007, 20:02   #41
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een lange tijd?
Het lijkt me dat die tijd nu eindelijk wel eens voorbij is
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 20:53   #42
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

De meeste mensen zeggen nog altijd "Holland" noem het een vorm van dialect, bij ons in de familie spreekt mijn ook nog altijd over de "pruisen" in plaats van de Duitsers.
Als ik "Holland" zeg, denk ik echt niet aan die 2 provincies hoor, maar gewoon aan het land wat boven (en een klein stukje rechts van) ons ligt.

Moest Vlaanderen ooit onafhankelijk worden, zal het woord "België" ook nog heel vaak gebruikt worden in "Nederland" .

Hoe vaak heb ik trouwens al niet moeten horen dat ik "Belgisch" spreek.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 21:39   #43
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
De meeste mensen zeggen nog altijd "Holland" noem het een vorm van dialect, bij ons in de familie spreekt mijn ook nog altijd over de "pruisen" in plaats van de Duitsers.
Als ik "Holland" zeg, denk ik echt niet aan die 2 provincies hoor, maar gewoon aan het land wat boven (en een klein stukje rechts van) ons ligt.

Moest Vlaanderen ooit onafhankelijk worden, zal het woord "België" ook nog heel vaak gebruikt worden in "Nederland" .

Hoe vaak heb ik trouwens al niet moeten horen dat ik "Belgisch" spreek.
Dat is toch totaal iets anders, dat is hier al zo vaak besproken.
Wij noemen allen Vlamingen toch ook geen Brusselaars? of Limburgers?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 09:27   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wanneer hebben de Vlamingen voor het laatst hun lot echt in eigen hand genomen?
Bij de Brabantse omwenteling, enkele jaren voor de annexatie door het revolutionaire Frankrijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 11:45   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
De meeste mensen zeggen nog altijd "Holland" noem het een vorm van dialect, bij ons in de familie spreekt mijn ook nog altijd over de "pruisen" in plaats van de Duitsers.
Als ik "Holland" zeg, denk ik echt niet aan die 2 provincies hoor, maar gewoon aan het land wat boven (en een klein stukje rechts van) ons ligt.

Moest Vlaanderen ooit onafhankelijk worden, zal het woord "België" ook nog heel vaak gebruikt worden in "Nederland" .

Hoe vaak heb ik trouwens al niet moeten horen dat ik "Belgisch" spreek.
Van beide kanten weet men veel te weinig van elkaar. Daar heb je zeker een punt. Maar indien je Nederland toch blijft beschouwen als ''dat land dat boven ons ligt'', dan vind ik dat toch wel een beetje taboeisering van het feit dat we verschrikkelijk verwant zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 12:17   #46
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van beide kanten weet men veel te weinig van elkaar. Daar heb je zeker een punt. Maar indien je Nederland toch blijft beschouwen als ''dat land dat boven ons ligt'', dan vind ik dat toch wel een beetje taboeisering van het feit dat we verschrikkelijk verwant zijn.
Zo is het toevallig ook nog een keer
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 07:00   #47
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niemand wil Wallonië. Heel Europa wil dat Vlaanderen zich blijft opofferen.
Dat houdt ook geen garantie in, eerder het tegendeel...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 07:05   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Het valt me op dat niemand eigenlijk kan zeggen hoe het komt dat België zal blijven bestaan tot de zon ontploft. Blijkbaar zijn de belgicisten niet in staat om echte redenen te geven, is het allemaal pure wishful thinking.

Sorry, maar ik geloof niet in goddelijke interventies, ook al schrijven ze 100 brieven naar de paus.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 12:35   #49
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ofwel slagen wij erin een Verenigd Europa te scheppen, ofel worden alle kleine europese landjes gekolonializeerd : dat is een eenvoudige keuze.

Die kolonialisatie is al druk bezig hoor. Je kan het in zowat elke middelgrote stad in West-Europa vaststellen. En ik heb niet de indruk dat een EU daar een rem op is, eerder het tegenovergestelde. Het is ook niet beperkt tot de kleine landjes.

2 op 5 geboortes in Frankrijk zijn nu al van afrikaanse/arabische afkomst.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 juni 2007 om 12:36.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 16:38   #50
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Als je 200 jaar geleden tegen de hollanders zei dat Vlaanderen van hen weggerukt zou worden en gevangen
zou gezet worden in een compleet van de pot gerukt land als Belziek, dan verklaarden ze u zot.
Maar, 13 jaar later werd het een feit.

Als men nu spreekt over Vlaamse onafhankelijkheid dan verklaart men u zot.

Maar binnen xxx aantal jaar zal het een feit worden.
Kijk maar eens naar al die landen die de voorbije 20 jaar gesplitst zijn.
En hoe goed men het daar nu heeft in vergelijking met vroeger
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 16:48   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Als je 200 jaar geleden tegen de hollanders zei dat Vlaanderen van hen weggerukt zou worden en gevangen
zou gezet worden in een compleet van de pot gerukt land als Belziek, dan verklaarden ze u zot.
Maar, 13 jaar later werd het een feit.
200 jaar geleden maakte Vlaanderen niet eens deel uit van Holland. Heel dat 'Verenigd' Koninkrijk heeft 15 jaar standgehouden, en van meet af aan was het duidelijk dat het niet lang zou bestaan; er moest dan ook altijd een evenwicht gevonden worden tussen België en Holland. Zo zou de hoofdstad elk jaar wisselen tussen Brussel en Amsterdam. Na vijftien jaar Hollandse bezetting wierp België het juk al af. We beslisten op een nacht in augustus dat we de Hollanders gingen buitenzwieren en anderhalve maand later stond de onafhankelijkheidsverklaring op papier.

De flaminganten, volgens de peilingen ongeveer vier tot acht procent van de Vlaamse bevolking, zeuren al 90 jaar over de vernietiging van België en er gebeurt niks.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 16:57   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
200 jaar geleden maakte Vlaanderen niet eens deel uit van Holland. Heel dat 'Verenigd' Koninkrijk heeft 15 jaar standgehouden, en van meet af aan was het duidelijk dat het niet lang zou bestaan; er moest dan ook altijd een evenwicht gevonden worden tussen België en Holland. Zo zou de hoofdstad elk jaar wisselen tussen Brussel en Amsterdam. Na vijftien jaar Hollandse bezetting wierp België het juk al af. We beslisten op een nacht in augustus dat we de Hollanders gingen buitenzwieren en anderhalve maand later stond de onafhankelijkheidsverklaring op papier.
Lijkt op de soort geschiedenislessen die je in dictaturen krijgt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 17:58   #53
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
200 jaar geleden maakte Vlaanderen niet eens deel uit van Holland.
Nooit eigenlijk, net als de rest van de Nederlanden, op Holland zelf na...

Citaat:
Heel dat 'Verenigd' Koninkrijk heeft 15 jaar standgehouden, en van meet af aan was het duidelijk dat het niet lang zou bestaan;
Merkwaardig, amper een paar maanden voor de Stomme werd de koning (nu ja, een koning, een omhooggevallen stadhoudertje) nog met veel enthousiasme ontvangen, ook in Brussel.

Misschien kun je een aantal voorbeelden geven van uitingen dat het niet lang zou bestaan? En liefst van Nederlandstaligen als het even kan...

Citaat:
er moest dan ook altijd een evenwicht gevonden worden tussen België en Holland.
Een beetje zoals België nu? België was alleszins stabieler toen het volledig Franstalig functioneerde (doch niet was).

Citaat:
Na vijftien jaar Hollandse bezetting wierp België het juk al af.
Tijdens de laatste bezetting, WOII, was er in elk dorp een kommandantur en een heel leger dat schoot op alles wat bewoog. Waar was dat leger in die 15 jaar VKN?

Citaat:
We beslisten op een nacht in augustus dat we de Hollanders gingen buitenzwieren
Wie zijn "we"? Een hoop oproerkraaiers en Franse agenten?

Citaat:
De flaminganten, volgens de peilingen ongeveer vier tot acht procent van de Vlaamse bevolking, zeuren al 90 jaar over de vernietiging van België en er gebeurt niks.
Dus d�*t is uw garantie? Na 3 pagina's, is uw enigste garantie dat België zal blijven bestaan een paar steekproefjes bij 1000 mensen door instellingen die een duidelijk antwoord daaruit willen horen, gefixeerd op 1 enkel moment?

De hele socio-economische context, die onvermijdelijk tot het einde van België leidt, kan u blijkbaar gestolen worden en noemt u "gezeur".

Die paardekleppen doen u zin krijgen in haver zeker?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 20:15   #54
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van beide kanten weet men veel te weinig van elkaar. Daar heb je zeker een punt. Maar indien je Nederland toch blijft beschouwen als ''dat land dat boven ons ligt'', dan vind ik dat toch wel een beetje taboeisering van het feit dat we verschrikkelijk verwant zijn.
Je leert snel.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 20:43   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

De reden dat Belgie langer zal blijven bestaan dan de mensheid is veel eenvoudiger.

Er bestaan te veel internationale verdragen waarmee iedere Belgische politicus de hulp kan inroepen van andere landen, als de Vlamigen hun land splitsen. En de meeste separatisten willen niet inzien, dat Belgie enkel via Europa gesplitst kan worden. Pas nadat Belgie is opgegaan in een Europese unie der regio's geraken wij van de walen af, niet vroeger.
Er is gewoon geen ander volk dat hen wil onderhouden en iedereen zal hen dus helpen om de Vlamingen steeds opnieuw te verplichten dit te blijven doen, tenzij we in een EUdR opgaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 21:05   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De reden dat Belgie langer zal blijven bestaan dan de mensheid is veel eenvoudiger.

Er bestaan te veel internationale verdragen waarmee iedere Belgische politicus de hulp kan inroepen van andere landen, als de Vlamigen hun land splitsen. En de meeste separatisten willen niet inzien, dat Belgie enkel via Europa gesplitst kan worden. Pas nadat Belgie is opgegaan in een Europese unie der regio's geraken wij van de walen af, niet vroeger.
Er is gewoon geen ander volk dat hen wil onderhouden en iedereen zal hen dus helpen om de Vlamingen steeds opnieuw te verplichten dit te blijven doen, tenzij we in een EUdR opgaan.
De BUB wil een veel sterkere integratie in Europa om precies de tegenovergestelde redenen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 22:24   #57
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De reden dat Belgie langer zal blijven bestaan dan de mensheid is veel eenvoudiger.

Er bestaan te veel internationale verdragen waarmee iedere Belgische politicus de hulp kan inroepen van andere landen, als de Vlamigen hun land splitsen. En de meeste separatisten willen niet inzien, dat Belgie enkel via Europa gesplitst kan worden. Pas nadat Belgie is opgegaan in een Europese unie der regio's geraken wij van de walen af, niet vroeger.
Er is gewoon geen ander volk dat hen wil onderhouden en iedereen zal hen dus helpen om de Vlamingen steeds opnieuw te verplichten dit te blijven doen, tenzij we in een EUdR opgaan.
BS.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 00:06   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.466
Standaard

Citaat:
Er is gewoon geen ander volk dat hen wil onderhouden en iedereen zal hen dus helpen om de Vlamingen steeds opnieuw te verplichten dit te blijven doen, tenzij we in een EUdR opgaan.
Dikke, vette zever in driekleurige belzieke pakskes.
De dag dat de 'Vlaamse' politici het lef hebben Vlaanderen onafhankelijk te verklaren IS Vlaanderen ook onafhankelijk en zullen de Walen het, nét als elk ander volk, zélf moeten rooien. Dit met de middelen ze zélf genereren en met de hulp van Europa. Hulp die elk ander Europees land kreeg, én waarmee, ook elk ander land, er bovenop geraakte.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:07   #59
Keats
Gouverneur
 
Keats's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Brooklyn, NY
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Als je 200 jaar geleden tegen de hollanders zei dat Vlaanderen van hen weggerukt zou worden en gevangen
zou gezet worden in een compleet van de pot gerukt land als Belziek, dan verklaarden ze u zot.
Maar, 13 jaar later werd het een feit.

Als men nu spreekt over Vlaamse onafhankelijkheid dan verklaart men u zot.

Maar binnen xxx aantal jaar zal het een feit worden.
Kijk maar eens naar al die landen die de voorbije 20 jaar gesplitst zijn.
En hoe goed men het daar nu heeft in vergelijking met vroeger
Dat moet jij zeggen als CD&V slaafje! Ik denk niet dat er nog mensen zijn die het NVA serieus nemen...
__________________
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 08:14   #60
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dikke, vette zever in driekleurige belzieke pakskes.
De dag dat de 'Vlaamse' politici het lef hebben Vlaanderen onafhankelijk te verklaren IS Vlaanderen ook onafhankelijk en zullen de Walen het, nét als elk ander volk, zélf moeten rooien. Dit met de middelen ze zélf genereren en met de hulp van Europa. Hulp die elk ander Europees land kreeg, én waarmee, ook elk ander land, er bovenop geraakte.
En meer woorden hoeven daar niet aan vuil gemaakt worden...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be