Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 2 september 2007, 12:27   #41
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Om je ziek te lachen.
erg is dat. DSat moet de koning der belgen gaan worden... rap maken dat we belg AF zijn. Leve de Vlaamse Republiek!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 2 september 2007, 12:50   #42
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor belgicisten is Nederlandsonkundigheid nooit een probleem geweest. Als de Vlamingen maar Frans leren is alles dik in orde.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline  
Oud 2 september 2007, 13:15   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor belgicisten is Nederlandsonkundigheid nooit een probleem geweest. Als de Vlamingen maar Frans leren is alles dik in orde.
Ha!
QED.

Ik kan geen Frans.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 september 2007, 13:21   #44
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ha!
QED.

Ik kan geen Frans.
Je hebt de klassieke ideologische Belgicisten van "dulci est pro patria mori". En dan is er de hele reutemeteut van neo-belgicisten van het laatste decennium: nihilistisch, moraliserend voor een ander, politiek-correct. Hippe vogels, quoi.

Maar allemaal verdedigen zij de gepriviligieerde positie van het Frans, hét cement van het Belgische concept.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 2 september 2007 om 13:23.
Kortaf is offline  
Oud 2 september 2007, 13:28   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Je hebt de klassieke ideologische Belgicisten van "dulci est pro patria mori". En dan is er de hele reutemeteut van neo-belgicisten van het laatste decennium: nihilistisch, moraliserend voor een ander, politiek-correct. Hippe vogels, quoi.

Maar allemaal verdedigen zij de gepriviligieerde positie van het Frans, hét cement van het Belgische concept.
Ow yeah. Nihilisme ftw. Moraliserend ben ik ook wel. Politiek-correct niet bepaald. Enfin, depends met wie ik discussieer.

Een hippe vogel ben ik zonder enige twijfel.

Maar dat laatste?
Neen, toch liever niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 september 2007, 13:48   #46
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar dat laatste?
Neen, toch liever niet.
Niet leuteren. Je steunt de FDF-stellingen inzake de Rand.
Kortaf is offline  
Oud 2 september 2007, 13:51   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Niet leuteren. Je steunt de FDF-stellingen inzake de Rand.
Dat kan.
Wat zijn de FDF-stellingen en wat is hun argumentatie daarachter?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 september 2007, 13:51   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik vraag me btw af wat je daarmee wilt bewijzen.

Ik steun ook het VB op bepaalde punten. Et alors?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 september 2007, 13:53   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Of de communautaire eisen van Leterme en Somers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 september 2007, 13:56   #50
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat zijn de FDF-stellingen en wat is hun argumentatie daarachter?
Het wereldwijde recht voor Franstaligen om zich gelijk waar en op gelijk welk moment in het Frans te mogen uitdrukken. Wat meteen ook inhoudt de plicht van alle anderstaligen om Frans te kennen en hen in die taal te bedienen, maar daar wordt nooit over gesproken.

Argumenten daarvoor zijn niet nodig, het is gewoon een door de geboorte meegekregen recht.
Kortaf is offline  
Oud 2 september 2007, 13:58   #51
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vraag me btw af wat je daarmee wilt bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Maar allemaal verdedigen zij de gepriviligieerde positie van het Frans, hét cement van het Belgische concept.
Kortaf is offline  
Oud 2 september 2007, 14:00   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het wereldwijde recht voor Franstaligen om zich gelijk waar en op gelijk welk moment in het Frans te mogen uitdrukken. Wat meteen ook inhoudt de plicht van alle anderstaligen om Frans te kennen en hen in die taal te bedienen, maar daar wordt nooit over gesproken.

Argumenten daarvoor zijn niet nodig, het is gewoon een door de geboorte meegekregen recht.
Dat heb ik helaas voor jou nog nooit verdedigd.

Je zou iets anders wat ik heb verdedigd kunnen radicaliseren en bagateliseren tot dit soort van redeneringen. Maar dan doe je mijn redenering wel oneer aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 4 september 2007, 17:57   #53
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
In het licht van de huidige, uiterst vervelende crisis heeft ook Pro Belgica een oproep aan het Belgische volk gelanceerd.

De apolitieke groepering Pro Belgica bestaat o.m. om de eenheid en de eendracht onder alle Belgen aan te moedigen en te bevorderen.
Pro Belgica is over de huidige situatie van België hevig verontrust omdat zij de bevolkingen van het noorden en het zuiden van het Koninkrijk kunstmatig tegenover elkaar stelt. Immers de onbuigzame standpunten van de onderhandelaars creëren een diepe malaise in alle provincies van het Land te meer daar zij tegen de eenheidswil ingaan van de meerderheid van de Belgen die geregeld en onfeilbaar wordt geuit zowel in Vlaanderen als in Brussel en in Wallonië.
Terwijl sinds meer dan 50 jaar, Europa naar unie evolueert, proberen sommigen een onverstandige afsplitsing te veroorzaken, waarbij een reeds zo klein maar zo geweldig land zou verdeeld worden. Pro Belgica vraagt alle actoren van de politieke wereldmet aandrang de wensen van de meerderheid van het Belgisch volk tegemoet te komen, om blijk te geven vanmoderatie en om België te voorzien van de federale regering die zij nodig heeft om zich voor de echte problemen in te zetten.
Mogen alle Belgische burgers, die bezorgd zijn om de huidige situatie, blijk geven van hun gehechtheid aan het Vaderland en aan de koninklijke familie door op 11 september, dag waarop HM Koningin Paola jarig is, een vlag met de nationale driekleur aan hun venster, hun voorgevel, of op elke zeer zichtbare plaats te hijsen. Mogen diezelfde burgersde politieke wereld interpelleren door alle mogelijke middelen!


Leve België! Leve de Koning! Eendracht maakt macht!
Pro Belgica, 27 augustus 2007



Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat wat wij belgië noemen eigenlijk maar een samenraapseltje is ineengestoken door de machthebbers van die tijd.
Het is altijd al een gedwongen samenwerking geweest van vlamingen en walen waar de franstalige lange tijd de overmacht hadden.
Ik denk dat de vlamingen zich dan ook in de eerste plaats meer vlaming voelen dan belg.

Een 2de punt dat ik wil aanhalen is dat de waalse cultuur en opvattingen haaks staan op die van de vlaamse en dat besturen bijzonder moeilijk is als het altijd een spelletje word van hij en zij.
Als voor elke vlaamse eis een waals cadeau moet gegeven worden of andersom dan ben je verkeerd bezig.
ook blijven zovele thema's liggen en worden beslissingen van belang voor de bevolking steeds maar uitgesteld omdat men maar niet overeen kan komen.

De conclusie is vrij simpel. veel vlamingen hebben niks tegen de waalse bevolking en andersom maar we moeten erkennen dat onze behoeften van beide volkeren verschillend is en dat besturen dan moeilijk word omdat men niet in dezelfde richting uit wil en kan gaan doordat men verplichtingen krijgt van hun kiezers om te verwezenlijken.
Daarom lijkt het mij beter om als vrienden uiteen te gaan in plaats van een moeilijke echtscheiding te proberen af te dwingen waar geen van beide volkeren mee gediend is en beide landsdelen economische schade toebrengen.
we kunnen beter volledig splitsen en dan kijken op welke gebieden we nog kunnen samenwerken.
slegie is offline  
Oud 4 september 2007, 18:21   #54
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Los van dat tricoloor geleuter kan ik alleen maar zeggen dat ik de huidige situatie hoogst interessant vind. Voor het eerst wordt er gediscussieerd over het wezen van België en er is paniek in alle rijen van het koninkrijk. Dat belooft, nee echtig, dat belooft.
voor beide bevolkingen is deze situatie niet echt interessant.

We zijn op dit moment een land zonder bestuur en dit is ongehoord.

en vermits we er niet uitkomen als geheel moeten we in het belang van beide volkeren uiteen gaan. en als het nu niet gebeurt zal dit sowieso het toekomstige bestuur nog moeilijker maken en de splitsing word zo enkel uitgesteld en dit is helemaal niet in het voordeel van beide volkeren omdat teveel belangrijke beslissingen en maatregelen te lang blijven liggen in deze chaotische manier van werken
slegie is offline  
Oud 5 september 2007, 08:28   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
en vermits we er niet uitkomen als geheel moeten we in het belang van beide volkeren uiteen gaan. en als het nu niet gebeurt zal dit sowieso het toekomstige bestuur nog moeilijker maken en de splitsing word zo enkel uitgesteld
Precies!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2007, 23:50   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Dat was trouwens ook mijn eerste gedacht na het lezen... misschien kunnen we evengoe de Vlamingen oproepen om op dezelfde datum uit protest de Leeuw uit te hangen? Ik snap trouwens wat mensen hebben ons koningshuis... Buiten (peperdure) folklore en een schat van lachwekkende anecdotes heeft gans dat concept hier in België niemand iets te bieden...
Voor zo nu en dan ergens een lintje door te knippen, kunnen we dat ook wel laten doen door Betty Owczarek van Big Brother. Als ze haar dat één maal voorgedaan hebben ben ik er van overtuigd dat ze dat prachtig zal kunnen en met de meest sympathieke brede glimlach op het gezicht. Die hoeven we maar per optreden te betalen dus dat zal stukken goedkoper zijn en zo komen er automatisch weer de middelen vrij, waar men schijnbaar zo naar op zoek is, om een oplossing te bieden aan de vergrijzing!

Het stopt niet alleen bij de grondwettelijke dotaties, mede de verdoken dotaties onder de vorm van voorzitterschap van een of andere organisatie zoals oa het rode kruis waar miljoenen B.Fr naar de koningswelpen vloeien terwijl anderen regelmatig aan iedere straathoek, voor deze organisatie, stickers staan te verkopen. Zalig zijn de armen van geest. Er zijn ook nog de kosten van al hun gebouwen, ooit hun eigendom geweest en overgedragen aan de Belgische staat maar met een akkoord dat zij er het gebruik van behouden. Een handige zet waardoor zij nooit successierechten hoeven te betalen en alle onderhouskosten en andere afgeschoven worden op onze maatschapij.

Van mij mogen sprookjesliefhebbers, als ze echt niet kunnen leven zonder die sprookjeswereld van prinsjes en prinsesjes, iedere avond lezen over sneeuwwitje en de zeven dwergen, daar hoeven we echt geen koningshuis voor te onderhouden.
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be