Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2007, 20:40   #81
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard Eerst horen, zien, kijken, praten en luisteren

Edina,
Vooraleer je een mening over iets kan verkondigen kan je je beter informeren en zeker ter plaatse gaan. Ik heb jou in elk geval NIET op het ramadanfestival gezien (ik weet wie je bent). Ik was er wel, de hele zaterdag en maandag en heb er ook met buurtbewoners gepraat op en rondom het plein (zowel in het Nederlands, het Frans, het Engels en in het Spaans) die het hele opzet niet zagen zitten. (Op de manifestatie op de Groenplaats waren zowat 300 mensen aanwezig, waaronder mensen uit Antwerpen-Noord en de buurtwerkster marij Uit den Boogaerd, ervaringsdeskundige.). Van jou, als radicale, kortzichtige moslimapologeet kunnen we echt niet zeggen dat je kennis en ervaring hebt ter zake. Het enige wat je doet is vanachter je PC alles en iedereen aanvallen, die jouw mening niet deelt, overtuigd dat je bent van de WAARHEID, zoals het een dictatoriale fundamentalist betaamt.
De cultuur waarvoor Lincolm zich open stelt: het extreemrechts islamisme.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 september 2007 om 20:46.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:40   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Valt het jou niet op dat ze enkel op "hun eigen ding", betaald door de kaffers, afkomen?
Nee, want dat klopt niet met de realiteit. Maar dat zal je in je virtuele leven natuurlijk niet ontdekken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:43   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Edina,
Vooraleer je een mening over iets kan verkondigen kan je je beter informeren en zeker ter plaatse gaan. Ik heb jou in elk geval NIET op het ramadanfestival gezien (ik weet wie je bent). Ik was er wel, de hele zaterdag en maandag en heb er ook met buurtbewoners gepraat op en rondom het plein (zowel in het Nederlands, het Frans, het Engels en in het Spaans) die het hele opzet niet zagen zitten. (Op de manifestatie op de Groenplaats waren zowat 300 mensen aanwezig, waaronder mensen uit Antwerpen-Noord en de buurtwerkster marij Uit den Boogaerd, ervaringsdeskundige.). Van jou, als radicale, kortzichtige moslimapologeet kunnen we echt niet zeggen dat je kennis en ervaring hebt ter zake. Het enige wat je doet is vanachter je PC alles en iedereen aanvallen, die jouw mening niet deelt, overtuigd dat je bent van de WAARHEID, zoals het een dictatoriale fundamentalist betaamt.
Neptunus, je maakt je gewoon belachelijk. Je kent mij helemaal niet. Is dat plan B ofzo? Als de argumenten op zijn, proberen we maar wat te intimideren en schelden? Niet dat het veel indruk maakt hoor...

Laatst gewijzigd door Edina : 26 september 2007 om 20:48.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:49   #84
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Het punt dat ik maak is dat jij NIET op het ramadanfestival aanwezig was en er dus niet kunt over meepraten. En kalmeer toch een beetje....
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 20:55   #85
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Het punt dat ik maak is dat jij NIET op het ramadanfestival aanwezig was en er dus niet kunt over meepraten. En kalmeer toch een beetje....
Jij kent mij niet en weet dus ook niet waar ik dit weekend was, beste Neptunus. Nu dat plannetje niet gepakt heeft, probeer dan misschien eens eindelijk inhoudelijk op mijn posts te reageren misschien (ook die in de andere thread). Of ga je nu ontkennen dat er massa's buurtbewoners waren op het festival - ook autochtonen? Of ga je ontkennen dat Voorpost tot in Nederland moest recruteren om wat volk op de been te krijgen? Of dat de meeste horeca-uitbaters van het Sint-Jansplein dit een prima initiatief vonden? Want dan ben je jammer genoeg zeer slecht geïnformeerd.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 september 2007 om 21:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 12:24   #86
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Edina,

Ik haal mijn informatie uit de realiteit ter plaaste die ik zelf onderzoek, waarneem via observeren, kijken, luisteren, praten met mensen en achtergrondinformatie. Jij haalt je informatie uit je eigen VIRTUELE realiteit.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 21:31   #87
Voltaire1
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 38
Standaard

Vooreerst was er het uitgangspunt van het festival ‘dat de islam wil integreren in Antwerpen’, de wereld op zijn kop dus: omgekeerde integratie: niet-moslims van autochtone en allochtone origine (175 verschillende nationaliteiten) die zich dienen te schikken naar de aanpassingen van de maatschappij in functie van islamitische geplogenheden. Dat er daarom protest was van buurtbewoners onder meer Hilde De Lobel die getuigde dat er geen enkel respect meer is voor de zondagstrust, dat jonge meisjes die een moderne levenswijze aannemen worden gepest en lastiggevallen en ook de vele Portugese zaakvoerders op het plein (waarvan sommigen en lieve-vrouwbeeld of een heilig hartbeeld hebben staan in hun zaak) zien deze islamisering niet zitten. De meeste mensen op de gratis iftar maaltijd (daar is niets op tegen) kwamen NIET uit de buurt. Er waren veel Roma en Kosovaren uit de buurt van het Stuivenbergplein en mensen van Turkse origine die niet in deze buurt wonen. Autochtonen waren er nauwelijks en ook nauwelijks of geen mensen Marokkaanse origine. Het ‘festival’ werd immers georganiseerd door de Unie van Turkse Verenigingen (en met véél financiële en materiële steun van de stad Antwerpen) en wie in de ‘sector’ werkt weet goed genoeg dat het vrijwel onmogelijk is om Turkse en Marokkaanse verenigingen te doen samenwerken.

Zelfs de bekrompen Mohammed Chakkar, voorzitter van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen, liet er zich niet zien. Hij maakte er zijn beklag over dat het stadsbestuur ‘te weinig openheid zou tonen’, terwijl hijzelf niet open staat voor andere culturen, nooit opduikt bij ‘multiculturele feestjes’ en zich opsluit in het eigen kleine kortzichtige wereldje dat hij zou vertegenwoordigen. Bisschop Paul Van den Berghe ‘bracht er namens de christelijke gemeenschap de ramadanwensen over’. Ik voel me als christen (tijdens christelijke feestdagen blijft het aan moslimzijde steeds oorverdoverd stil) in dit geval helemaal niet vertegenwoordigd door meneer Paul Van den Berghe, die zich als ondergeschikte dhimmi heeft opgesteld. De christelijke vasten, waarover hij het had is ook in niets te vergelijken met de ramadan. De vastenperiode bij christenen is een aaneensluitende periode van 40 dagen waarbij men zich onthoudt van overdadig eten en andere genoegens als teken van geestelijke en lichamelijke zuivering, gecombineerd met belangloze inzet voor anderen. Bij de ramadan wordt het vasten en dat na zonsopgang begint, elke dag onderbroken met een copieuze iftarmaaltijd ‘s avonds, gecombineerd met feestelijke familiebezoekjes. Dat dit allemaal niet zo goed is voor de gezondheid blijkt ook uit een verhoging van het aantal consultaties van moslims bij de dokter. Mijn huisdokter vertelde mij dat er in de ramadan meer moslims over de vloer komen met klachten zoals hoofdpijn, lichamelijke zwakte, spijsverteringsproblemen enz. Ook in de scholen tonen moslimleerlingen meer concentratie- en andere problemen tijdens de ramadan en hebben ze vaak een slaaptekort.

Voor zover de ramadan een persoonlijke beleving is, is er niets aan de hand, maar op ramadanfestival op het Sint-Jansplein werden de rust en de persoonlijke sfeer van de buurtbewoners ernstig verstoord door het geroep van de muezzin op het podium op het Sint-Jansplein (een openbare ruimte). Meer dan tien minuten lang werd er luid ‘allulahu akbar’ enz. geschreeuwd met luidsprekers (drie avonden) op een podium met vermelding district Antwerpen. Deze azan (opROEP to het gebed) is trouwens een aanfluiting van alle andere godsdiensten en bevat een antichristelijke verklaring (de heilige geest wordt inde koran een slaaf van allah genoemd, allah is onmetelijk veel groter dan Isa ,de profeet Jezus in de koran, die altijd zijn slaaf blijft). De oproep van de muezzins hitst moslims op tot opstand wanneer hun land zich niet onder de sharia wil buigen, als ze in een niet-islamitisch land wonen, moeten ze de naam van allah op de ongelovige maatschappij leggen om haar van binnenuit te overwinnen. (aldus Abd al-Masih in ‘de oproep vanaf de minaret’).
De zaakvoerder van een Spaans café op het Sint-Jansplein vertelde mij dat dit geroep niet om aan te horen was, dat hij het provocerend en choquerend vond en daarom de deur van zijn zaak potdicht deed.

De Talrijke Portugese horecazaakvoerders en de uitbaters van Spaanse en Poolse café’s op het Sint-Jansplein, alsook vele andere bewoners, waren touwens niet opgetogen met dit driedaags islamitisch tentenkamp op het plein (waar weinig of geen moslims wonen, wel veel christenen). Turks was er de meest gesproken taal en er werden enkel Turkse boekjes verkocht, niet uitnodigend voor niet-Turkstaligen dus. Gezien ‘Mekka verboden terrein is voor niet-moslims (te lezen in de tent met de ka’ba) heeft men Mekka maar naar Antwerpen gebracht. Er was zelfs een doorzichtbare tent op het plein waar moslimmannen met hun achterste omhoog zaten om te ‘bidden’. Het geschreeuw van muezzins en allahroepende mannen op een tapijt, horen NIET thuis op een openbaar plein.

Bovendien produceerden de HALAL ifarmaaltijden heel wat afval (afval en sluikstort zijn zowat het grootse probleem van Antwerpen). De halal-maaltijden (gefinancierd door de stad Antwerpen die ook andere iftarmaaltijden sponsort) waren immers verpakt in wegwerpverpakking, dito wegwerpcouverts, plastieken bekers en flessen (Groen! zou op haar achterste poten moeten staan...). Halalslachten (onverdoofd de keel oversnijden) is een overtreding van de wet op het dierenwelzijn, waaraan de stad Antwerpen gewillig meedoet in het kader van godsdienstwaanzin. Bovendien zorgden deze voorverpakte halalpaketten voor tientallen zakken restafval, waarin zelfs brood en verse pistolets werden gegooid. Dit alles heeft niets meer te maken met ‘vasten’ en is eerder een schaamteloos misbruik van het belastingsgeld van de zwaar belaste Antwerpenaar. Portugese zaakvoerders vroegen mij hoe het komt dat zij voor hun verenigingen geen subsidies krijgen van de stad, terwijl er zoveel geld wordt uitgetrokken voor islamitische verenigingen en deze ‘sultan der maanden’. Ook de slinkende katholieke parochies die er nog resten in Antwerpen, kunnen voor hun activiteiten niet op financiële steunen rekenen van de stad, terwijl islamitische activiteiten en verenigingen wél subsidies van SPA (Sharia Partij Antwerpen) krijgen in het kader van een misbegrepen ‘multiculturaliteit’ (waarbij de autochtone buurtbewoners nooit worden gehoord, hooguit worden gedoogd), waar vooral moslims schaamteloos misbruik van maken, ten koste van anderen wiens rechten ze, indien nodig, vertrappelen..

Laatst gewijzigd door Voltaire1 : 30 september 2007 om 21:36.
Voltaire1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be