Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 06:43   #1401
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als Engels hier ooit een 'officieel' statuut krijgt, zal het rap gedaan zijn met de dominantie van het Frans, héél rap. Daar durf ik op wedden.
Het is compleet in ons eigenbelang om van Engels de derde officiële taal te maken, in Brussel, niet errond.
Het zou ook de constructie Wallobrux en het daaruit volgende (r)attachisme met Frankrijk zo goed als onmogelijk maken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 11:09   #1402
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het is compleet in ons eigenbelang om van Engels de derde officiële taal te maken, in Brussel, niet errond.
Het zou ook de constructie Wallobrux en het daaruit volgende (r)attachisme met Frankrijk zo goed als onmogelijk maken.
Het is wellicht niet voor niets dat Clerfayt deze week in zijn voorstel om vreemde talen toe te laten in de administratie in Brussel het Engels 'vergat' aan zijn lijstje toe te voegen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 11:22   #1403
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

engels als 2e mogelijke taal in de vlaamse rand maken zou rechtvaardig zijn tegenover alle inwijkelingen die daar komen wonen zijn , omdat engels een zeer wijd verspreide taal is
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 22:49   #1404
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.163
Standaard Engels

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met Nederlandsonkundigen spreek ik sinds een goeie maand geen Frans meer, maar Engels (Franstaligen beweren vaak - terecht, trouwens - dat ze wèl tweetalig zijn, alleen is het geen Fr-Nl, wèl Fr-E; ik neem ze op hun woord ).

Dat levert doorgaans zéér positieve reacties op, vooral bij allochtonen die hier duidelijk nog niet zo lang zijn.

Als Engels hier ooit een 'officieel' statuut krijgt, zal het rap gedaan zijn met de dominantie van het Frans, héél rap. Daar durf ik op wedden.
In 1968, dus 40 jaar geleden! maakte mijn broer zijn thesis voor burgerlijk ingenieur in het Engels...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 23:48   #1405
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het is compleet in ons eigenbelang om van Engels de derde officiële taal te maken, in Brussel, niet errond. Het zou ook de constructie Wallobrux en het daaruit volgende (r)attachisme met Frankrijk zo goed als onmogelijk maken.
Hmm!... ik blijf gewoon Nerderlands praten. Pas wanneer het 'object' blijft volharden in zijn dwaling, dan zal ik overgaan in het Engels, Duits of Spaans. Arabisch probeer ik niet meer. De meesten zijn Berbers en kennen sowieso geen Arabisch of weigeren Arabisch te spreken.

Verder geef ik Djimi gelijk betreffende de toestanden in het Brusselse. De Franstalige media hebben sommige Brusselaars tot op een ziekelijk niveau opgehitst. Hoe is het mogelijk dat personen, die ik al 20 �* 30 jaren ken, mij beginnen uit te maken of zelfs weg willen pesten?... Natuurlijk, dan pas begin ik leuk te doen...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 05:49   #1406
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In 1968, dus 40 jaar geleden! maakte mijn broer zijn thesis voor burgerlijk ingenieur in het Engels...

Wat heeft dat te maken met de officiële taal waarin een gemeente bestuurd wordt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:36   #1407
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.163
Standaard Engels

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met de officiële taal waarin een gemeente bestuurd wordt?


Met dit concreet voorbeeld wilde ik enkel aantonen dat aan onze universiteiten men reeds 40 jaar geleden inzag dat Engels DE taal is voor ALLES wat écht belangrijk is.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be