Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2008, 23:59   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Eendracht maakt inderdaad macht.
Oorspronkelijk was de vertaling "Eendracht baart macht", je kan dat bv aanschouwen in oude treinstations waar het Belgische wapenschild is aangebracht. Een vertaling die mijn inziens ook veel meer steek houdt.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 00:21   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Oorspronkelijk was de vertaling "Eendracht baart macht", je kan dat bv aanschouwen in oude treinstations waar het Belgische wapenschild is aangebracht. Een vertaling die mijn inziens ook veel meer steek houdt.
Nog oudere vertalingen gewagen van, "een dracht baart ...ht". Waarbij de puntjes letters vertegenwoordigen die onleesbaar zijn.

Zodus, ik denk dat de oorspronkelijke spreuk iets heel anders wil zeggen.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 15 september 2008 om 00:21.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 06:16   #23
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Leeft u in deze realiteit of in één van de parallelle?
Rudy Demotte laat vandaag terecht in De Standaard optekenen:

'Ik spreek liever over wat Walen en Vlamingen samenbrengt dan over waarin ze verschillen. Dat geldt ook voor onze economische plannen. Die hebben hetzelfde doel: onze regio's vooruithelpen. Onze plannen bewijzen dat onze staat in zijn huidige vorm ook werkt.

(...)


'Ik ben ervan overtuigd dat onze twee plannen erbij te winnen hebben als we ze op bepaalde punten samenleggen. Ik heb al kunnen aantonen dat wat de mobiliteit van werknemers betreft, we beter samen kunnen werken. Dat is uitgemond in een concreet programma om Waalse werklozen aan te zetten om vacatures in Vlaanderen in te vullen.'

'Ik nodig u, minister-president Peeters, uit om de verschillen tussen noord en zuid als een opportuniteit te zien, een opportuniteit om zowel de problemen van de ene regio als de oplossingen van de andere onder ogen te zien.'




Win-win dus, i.p.v. Eigen volk eerst.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:01   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Rudy Demotte laat vandaag terecht in De Standaard optekenen:

'Ik spreek liever over wat Walen en Vlamingen samenbrengt dan over waarin ze verschillen. Dat geldt ook voor onze economische plannen. Die hebben hetzelfde doel: onze regio's vooruithelpen. Onze plannen bewijzen dat onze staat in zijn huidige vorm ook werkt.

(...)


'Ik ben ervan overtuigd dat onze twee plannen erbij te winnen hebben als we ze op bepaalde punten samenleggen. Ik heb al kunnen aantonen dat wat de mobiliteit van werknemers betreft, we beter samen kunnen werken. Dat is uitgemond in een concreet programma om Waalse werklozen aan te zetten om vacatures in Vlaanderen in te vullen.'

'Ik nodig u, minister-president Peeters, uit om de verschillen tussen noord en zuid als een opportuniteit te zien, een opportuniteit om zowel de problemen van de ene regio als de oplossingen van de andere onder ogen te zien.'




Win-win dus, i.p.v. Eigen volk eerst.
Moet ook broer van BDW erbij halen?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 07:02   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Oorspronkelijk was de vertaling "Eendracht baart macht", je kan dat bv aanschouwen in oude treinstations waar het Belgische wapenschild is aangebracht. Een vertaling die mijn inziens ook veel meer steek houdt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:56   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Rudy Demotte laat vandaag terecht in De Standaard optekenen:

'Ik spreek liever over wat Walen en Vlamingen samenbrengt dan over waarin ze verschillen. Dat geldt ook voor onze economische plannen. Die hebben hetzelfde doel: onze regio's vooruithelpen. Onze plannen bewijzen dat onze staat in zijn huidige vorm ook werkt.

(...)


'Ik ben ervan overtuigd dat onze twee plannen erbij te winnen hebben als we ze op bepaalde punten samenleggen. Ik heb al kunnen aantonen dat wat de mobiliteit van werknemers betreft, we beter samen kunnen werken. Dat is uitgemond in een concreet programma om Waalse werklozen aan te zetten om vacatures in Vlaanderen in te vullen.'

'Ik nodig u, minister-president Peeters, uit om de verschillen tussen noord en zuid als een opportuniteit te zien, een opportuniteit om zowel de problemen van de ene regio als de oplossingen van de andere onder ogen te zien.'




Win-win dus, i.p.v. Eigen volk eerst.
Dat is een hele uitdaging voor Kris Peeters: een win-win-situatie kreëeren met een partner die zich gedraagt als een dief. Een heimelijke dief via transferten en een agressieve dief via grondverovering ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:59   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Inderdaad; ze laten zien dat verrotten geen optie meer is.
Samenwerken is de boodschap: Eendracht maakt inderdaad macht.
Ook hier hetzelfde liedje:

al bij het eerste woordje loopt het fout, namelijk bij eendracht.

Als één van de twee partners zich gedraagt als een dief, dan is er geen sprake van eendracht.

Van mij mogen ze de wapenspreuk van het voorlopige (on)land waarin we wonen, veranderen in:
eerlijk duurt het langst ...

of:

goede rekeningen maken goede vrienden ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 15:52   #28
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
goede rekeningen maken goede vrienden ...
amai nog nie
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 16:41   #29
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Citaat:
'Ik nodig u, minister-president Peeters, uit om de verschillen tussen noord en zuid als een opportuniteit te zien, een opportuniteit om zowel de problemen van de ene regio als de oplossingen van de andere onder ogen te zien.'
Minister-president Peeters ziet zowel de problemen van de ene regio als de oplossingen van de andere regio onder ogen.
Het probleem is dat de ene regio zijn problemen niet op wil lossen met de oplossingen van de andere regio.
Sterker nog: Vlaanderen mag zelfs zijn eigen problemen niet oplossen met zijn eigen oplossingen.
Er komt namelijk heel snel 'non'.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be